|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Недоумение
|
|
Автор |
lakotavakan (непознат) |
Публикувано | 06.04.12 03:07 |
|
Вероятно ще задам въпроси, по който много се е спорило. Но искам все пак да получа някакъв смислен отговор. Защо, след като Иисус е казал, да не си правим кумири имаме църкви? Защо в католицизма тачат повече дева Мария отколкото самия Иисус? И защо имаме разпятие във всяка църква, това не е ли кумир? Къде Иисус е казал, че трябва да имаме посредник между нас и Бог? Та ползваме попове, свещенници и други странно облечени служители? Не е ли казал Иисус, че САМО той ще посредничи за нас, хората, при Бог? И също така иконите...те не са ли кумири? Защо има светци и обикновени хора? Не сме ли всички чеда божии, родени от земна майка, вървели по трудния земен път и накрая пак върнали се при самия Бог?
| |
|
Привет
Ще ни дадеш ли определение ?
Редактирано от Eжko Бeжko на 06.04.12 09:46.
| |
|
| |
|
В отговор на:
1. Защо, след като Иисус е казал, да не си правим кумири имаме църкви?
2. Защо в католицизма тачат повече дева Мария отколкото самия Иисус?
3. И защо имаме разпятие във всяка църква, това не е ли кумир?
4. Къде Иисус е казал, че трябва да имаме посредник между нас и Бог? Та ползваме попове, свещенници и други странно облечени служители? Не е ли казал Иисус, че САМО той ще посредничи за нас, хората, при Бог?
5. И също така иконите...те не са ли кумири?
6. Защо има светци и обикновени хора? Не сме ли всички чеда божии, родени от земна майка, вървели по трудния земен път и накрая пак върнали се при самия Бог?
1. Не го е казал Той. Пък и църквите не са кумири, ако имаш предвид сградите.
2. Всъщност не я тачат повече от Него. Само я тачат една идея повече отколкото го правят православните.
3. Разпятието не е кумир, то е знак за спомен и размисъл, символ.
4. Христос сам е ръкоположил апостолите и е оставил на тях да ръкополагат епископи и презвитери. И е казал: "Което вие вържете, ще остане вързано."
5. Въпросът за иконите е малко по-добър. Но не, дори и те не са кумири. Някога е имало иконоборци, които са смятали, че иконите са кумири, но нереформираните християни най-често гледат на иконите само като на средство за размисъл, а не като на живо божество. Тоест това не са кумири. А реформираните най-често просто нямат икони, така че този въпрос не ги интересува.
6. Защото има свестни хора и кофти хора. Свестните са малцинство.
Повече лая
| |
|
Защото хората не могат без овеществени символи на религията си.
По отношение на т.нар. кумири (една чудесна българска дума!) ема значителни различия примерно между православни и протестанти.
Така или иначе това са кумири. били символи - ами добре, символи са. Както и "идолите" в другите религии.
Добър лов на всеки по тези пътеки, Законът сега е със нас!
| |
|
Приятно четене: Ще намериш отговори и на незададените си въпроси.
Редактирано от anb на 07.04.12 00:35.
| |
|
Прегледах някои "отговори". Повечето лично за мен са смехоторни...
Добър лов на всеки по тези пътеки, Законът сега е със нас!
| |
|
Искам да споделя нещо от студентските си години. По това време на възрастта, все търсим нещо, всичко ни е интересно. Поне при мен беше така. Та един ден срещнах мой братовчед, много весел младЕЖ и ми каза, че станал вярващ. Ако това толкова щастливо и отдадено на всякакви удоволствия същество ме бе запознало с извънземен, не бих се втрещил толкова, колкото, когато изрече тия думи. Беше много въодушевен. Аз много обичах този братовчед и винаги, когато сме били заедно, сме си умирали от смях и все тънехме в какви ли не щуротии. И сега не му костваше много да ме навие и аз да се кръстя. Много резервиран обаче, аз все пак отидох в една квартира, където щяла да се събира тяхната църква. Насъбраха се младежи, дойде и техния пастор. Той също беше младо момче и всички горе долу бяхме на една възраст. Имаше още двама като мен, искащи да се присъединят към църквата. Те, църквата, направиха кръг, а тези, двамата, влязоха вътре в кръга. Аз не поисках, пожелах първо да погледам. Църквата запя някаква песен на непознат за мен език, а пастора от време на време усилваше пеенето. Изведнъж спря и се вгледа в мене. Спряха да пеят и останалите. Попита ме наистина ли не искам да се кръстя. Отклоних, като казах, че ще изчакам. А той каза: „ Но Той те иска!“ Всички зашушукаха, а аз бая се притесних. Пастора пак започна да пее и спря. Рече ми или да си ходя или да вляза в кръга. Братовчед ми ми помаха с ръка и каза с устни - влизай. Мечка страх, мене не , рекох и коленичих в кръга. Църквата пак запя и пастора почти веднага се провикна: „ Алелуя, такова приемане не ми се беше случвало! Той беше приет още щом влезе в кръга!“ „ Алелуя“ казаха останалите. После пяха още песни и разговаряха. А мен ме изпълваше много странно усещане, сякаш хиляди иглички ме бодяха на всякъде.
От тогава измина много време. Моя път пое в друга посока, а братовчед ми замина за САЩ с някаква тяхна църква. Повече не се видяхме с него. Все си мислех през това време, че това беше някаква младежка авантюра и кокетничене с християнската църква, но бих искал да попитам за вашето мнение за тази случка. Този, техния пастор, мисля, че не беше завършил никакво църковно у-ще, но не съм сигурен.
| |
|
Aми то особено в по-ранните години на почти току-що появилите се евангелски харизматични църкви - какво ли не изпълнения нямаше ... Та просто детски ентусиазъм си е било това. Всички са били млади и зелени - и на години, и във вярата си.
Пасторът обаче не е излъгал, че "Той те иска!" :)
Защото Бог желае да общува с всички ... Така че никога не е късно да започнеш нова "авантюра" с Него. Този път не младежка, а зряла. Която може да премине в по-сериозна връзка.
| |
|
Защо, след като Иисус е казал, да не си правим кумири имаме църкви?
църквите ги има от преди Исус - Исус не е бил против храмовете, те си имат определено предназначение, което уви е загубено и преиначено през годините, това важи за всички религии.
И защо имаме разпятие във всяка църква, това не е ли кумир?
не кумир, а символ - разпятието е най-отвратителния символ из всички религии, а защо го имаме .... защото толкова сме разбрали Исус, предпочитаме да си го държим разпнат, фактически ние сме разпнали и разпваме Исус.
Къде Иисус е казал, че трябва да имаме посредник между нас и Бог?
Има един тънък момент, който се изпуска - Исус не е казвал непременно да има посредник м/у нас и Бог, но той самия е бил такъв и то е по-точно да се нарече не посредник, а мост. Връзката учител-ученик е била един от най-успешните ключове на изтока - да срещнеш жив учител е наистина изключителна възможност.
Та ползваме попове, свещенници и други странно облечени служители?
това е политика, а не религия - Исус няма нищо общо с поповете.
Не е ли казал Иисус, че САМО той ще посредничи за нас, хората, при Бог?
той го е казал, но някога т.е. изказването му е имало смисъл приживе.
Защо има светци и обикновени хора?
Светците са изключително малко - светец не е титла, която ти се връчва от някаква институция. Свят (holy) човек е онзи, който е станал цялостен (wholly) - обикновения човек ние наричаме индивид, но това е злоупотреба, indivisible означава неделим, ние сме дивиди, защото сме и можем да бъдем разделени, когато дивидът изчезне се появява индивидът, само Бог е индивид, защото в него няма двойственост. Та, когато обикновения човек се трансформира и стане цялостен, тогава става светец и индивид, ако си говорим за цел, то тогава целта е обикновения човек да се превърне, да еволюира до светец.
Не сме ли всички чеда божии, родени от земна майка, вървели по трудния земен път и накрая пак върнали се при самия Бог?
да така е - всички сме божии чада, всички без изключение, но някои прекарват живота си, като сираци, поради собственото си невежество, фактически нашето невежество ни разделя на такива и онакива, а не някакъв принцип или канон .... еле па самия бог. Уви не всички се връщаме при Бог.
п.п. относно случката - можело е да постъпиш по-смело, нали
--------------------
.... не заслужавам!Редактирано от Exaybachay на 20.04.12 18:11.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|