Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 23:00 13.07.25 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Радвай се Кръсте Господеннови  
Автор Пpaвocлaвeн ckoт (свещи пали)
Публикувано21.03.12 13:58



Някой беше попитал как може да се радва Кръста, като е неодушевен предмет? Да видим какво казва Библията:

[Исая 14:8] и кипарисите се радват за тебе, и кедрите ливански, думайки: откак ти заспа, никой не идва да ни сече.

Тук дърветата не само се радват, ами и говорят.

[Псалом 95:12] нека се радва полето и всичко, що е в него, и да ликуват всички дъбравни дървета пред лицето на Господа.

А тия дори ликуват, и в ликуването си хвалят Господа заедно с много други живи и неживи творения:

Псалом [148:7] Хвалете Господа от земята, вие, големи риби и всички бездни,
[148:8] огън и град, сняг и мъгла, и ти, бурний ветре, който изпълняваш словото Му,
[148:9] планини и всички хълмове, плодородни дървета и всички кедри...

Ей така Кръстът се радва.



Тема Re: Радвай се Кръсте Господеннови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор harish_chandra (curmudgeon)
Публикувано21.03.12 14:03



Малко се повтарям

, но как решаваш кое да разбираш буквално и кое не? Аз лично тези примери не бих казал, че трябва да се разбират буквално.



Тема Re: Радвай се Кръсте Господеннови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано21.03.12 14:12



Автентичният Кръст Господен по-скоро е плакал за разпънатия Иисус, отколкото се е радвал на страданията Му.

А Кръстът Господен, за който ти говориш, дори не е неодушевен предмет, а абстрактно понятие, ментална фикция

Когато си в лодката, движи се брегът.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: Радвай се Кръсте Господеннови [re: harish_chandra]  
Автор Perfum (Ambra)
Публикувано21.03.12 16:11



Някои не вдяват от поетична метафора...

О , брада моя , радвай се, радвай се метла и цървулите ми барабар с нея...И така може да се каже, нали скотчето ми?

I see you...


Тема "а мене да ми не дава Господ да се хвалянови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор Eжko Бeжko (МладЕж)
Публикувано21.03.12 17:11



[Галатяни, 6:14] а мене да ми не дава Господ да се хваля, освен с кръста на Господа нашего Иисуса Христа, чрез който за мене светът е разпнат, и аз за света.

За спасителната сила на Кръста*

Слово на празника Въздвижение на Честния и Животворящ Кръст Господен, произнесено в княжевския храм "Св. Екатерина" на руската енория в София, 14 септември (27 септември стар стил) 1944 година

"На Твоя Кръст се покланяме, Владико, и светото Твое Възкресение славим."

Спасително е за нас да знаем, мои възлюблени в Христа чеда, значението на твърде кратките думи на това дивно църковно песнопение. Тяхното значение ще ни стане понятно, ако преди всичко си изясним въпроса: защо се покланяме на Кръста?

Ние се покланяме на Кръста затова, защото на него Господ е извършил нашето спасение. Още в Стария Завет Той е показал спасителната сила на Кръста. Когато Мойсей по Божия повеля кръстообразно осенил Червеното море със своя жезъл, то водата се разделила и целият израилски народ преминал морето като по сухо, а отдясно и отляво се изправили като стена морските води. Когато след това фараонът със своето войнство се опитал да направи същото и, гонейки Израиля, стъпил на сухото морско дъно, то Господ отново заповядал на Мойсей да осени кръстообразно с жезъла си морето. И щом Мойсей направил това, водите се събрали и цялото войнство на фараона загинало в морските вълни.

Това дивно чудо св.Църква възпява с такива думи: "Кръст начерта Мойсей: с жезъла си разсече Червено море, когато Израил пътешествуваше; след това, като удари напречно срещу фараоновите колесници го събра, изобразявайки така непобедимото оръжие (св.Кръст)." (Ирмос на I песен от канона в чест на празника Въздвижение).

Когато множество израилтяни умирали от ухапването на отровни змии в пустинята, Господ заповядал на Моисея да издигне кръст с медна змия върху него. И всички, които с вяра гледали този кръст, се избавяли от смъртта.

За това необикновено събитие се говори така в службата на настоящия празник: "Постави Мойсей върху стълб лекарство — избавление от смъртоносното отровно ухапване, и към подобното на кръст дърво привърза пълзящата по земята змия, изобличавайки лукавата вредоносност в нея..." (Втори тропар на I песен от канона).

Още едно удивително чудо чрез Кръста се проявило в живота на израилския народ по време на сражението му с амаликитяните. Израилтяните не могли със собствените си сили да надвият врага. Тогава Мойсей в молитва към Бога прострял ръцете си, предизобразявайки Кръста и така се молил дотогава, докато амаликитяните не били окончателно победени. Това събитие св.Църква възпява със следните думи: "Мойсей те предизобрази, когато простирайки ръце към висините, побеждаваше Амалика мъчителя, всечестни Кръсте...", "В древност Мойсей сам предизобрази пречистите страдания (на Господа), стоейки между осветените (Аарон и Ор — б.пр.) и като изобрази кръста с прострените си длани, спечели победа, погубвайки силата на Амалика всегубителя..." (Първи тропар на II песен от канона).

Още по-поразително чудо чрез Кръста е станало в историята на израилтяните, когато приемникът на Мойсей, Иисус Навин, започнал битката с амореите. Той също изобразил Кръста Господен с ръцете си и казал: "Слънце, спри се!" Тогава слънцето спряло своето движение, денят се удължил и това дало възможност на Иисус Навин и войнството му да унищожат своите безчислени врагове.

Това дивно чудо св.Църква възпява с думите на празничния седален: "В древност Иисус Навин тайнствено предизобрази Кръста: като простря кръстовидно ръцете си, Спасителю мой, и слънцето спря, докато той победи враговете, които се противеха на Тебе, Боже...".

Но всичко това е било само блед предобраз на онези велики, многобройни и спасителни блага, които произлезли и до днес произлизат от Животворящия Кръст Господен. Върху него е станало нашето изкупление от първородния грях на Адама. Върху него било унищожено проклятието, наложено от Бога на целия човешки род. Заради Кръста Господ ни дарува в църковните Тайнства възраждащата благодат на Св. Дух. А тази благодат ни дава Божествена сила да се борим с дявола, с греха и с всички страсти, да изпълняваме спасителните заповеди и да бъдем истински последователи на Христа. Тази благодат ни дава достъп до най-великото Тайнство — св.Евхаристия, в която истински вярващите, като приемат Тялото и Кръвта Христови, се съединяват с Бога по благодат и предвкусват райското блаженство още тук на земята. Тази благодат ще ни въведе след смъртта в блажения Христов чертог и ще бъде за нас източник на безкрайна радост в Царството небесно.

Ето какви блага произлизат за нас от Кръста Господен. Но това не е всичко, което получаваме от него. Кръстът е нашият най-могъщ помощник в борбата с всяко зло. Той е котвата на нашето спасение от всякакви беди и напасти. Кръстът е постоянен и неизменен спътник на всичките ни молитви към Бога, понеже те се съпровождат от кръстния знак. Църквата ублажава Кръста като потъпкващ бесовете, умървяващ страстите, утешител в скърбите, целител на недъзите и възкресяващ мъртвите. Кръстът е пазител на цялата вселена, слава на Ангелите и светиите, слава и красота на нашата Православна Църква. И тъй като чрез кръстното дърво Господ ни е възвърнал блаженството на рая, то Кръстът е райското дърво на живота.

Невъзможно е да се изкаже с човешка реч цялата спасителна сила, която се излива върху нас от Кръста. Чрез силата на Кръста са извършвали многобройни и удивителни чудеса Апостолите и светиите. С тази сила Константин Велики, още като езичник, победил вражеската войска, виждайки преди това на небето Кръст в ослепително сияние и надпис: "С него побеждавай!" Силата на Кръста сломила езичеството. Кръста, това знамение на Сина Човешки и средство за нашето спасение ще видят за последен път всички земни племена при Второто пришествие на Господа Иисуса Христа (Мат.24:30) за велика радост на истинските Му последователи и за голяма и тежка мъка на всички, които в земния си живот не са вървяли след него.

Като разбираме спасителното значение на Господния Кръст, нека възлюблени, се стараем да му се покланяме с истинска вяра в неговата спасителна сила, във всички блага, които са произлезли и ще произлизат от него в нашия живот до свършека на света. Знаейки тази негова сила, нека ежедневно прибягваме към св.Кръст с думите на църковната молитва:

"Радвай се, Пречестни и Животворящи Кръсте Господен, ти, който прогонваш бесовете със силата на Разпънатия върху теб наш Господ Иисус Христос..., Който ни е дарувал теб, Своя Честен Кръст, за прогонване на всеки противник. О, Пречестни и Животворящи Кръсте Господен! Помагай ми, заедно със светата Владичица Дева Богородица и с всички светии во веки. Амин".

Разбира се, ние ще познаем добре спасителната сила на Кръста само тогава, когато я изпитаме в собствения си живот, когато тръгнем по пътя на истинската, мъченическа борба със своите страсти. Като прибягваме постоянно в тая борба към Животворящия Кръст Господен, ще усещаме дивната му помощ. И тогава не само ще се покланяме на Кръста с истинска вяра в спасителната му сила, във всички дарувани ни чрез него блага, но и ще прославяме Кръста със своя наистина християнски живот.

Чрез такава прослава на Кръста ние ще славим и Възкресението Христово. Защото Възкресението е именно победата, която Господ е постигнал над тлението и смъртта. А това тление, тази смърт са били предизвикани от греха и от човешките страсти. Затова ние ще прославяме Възкресението Христово тогава, когато побеждаваме в себе си плътската страст, когато не допускаме никакви блудни деяния, когато потъпкваме своите блудни помисли, желания и чувства и достигнем до ангелска чистота и целомъдрие. Ние ще славим Възкресението Христово, когато не отмъщаваме за обидите, а прощаваме всяко зло, причинено ни от ближните. Ще славим Възкресението Христово, когато победим в себе си гордостта и се смирим пред Бога и хората, помнейки, че няма друг път за спасение. Ето защо Ап.Павел е казал за Иисус Христос: "Той смири Себе Си, бидейки послушен дори до смърт, и то смърт кръстна. Затова и Бог Го високо въздигна и Му даде име, което е по-горе от всяко име" (Фил.2:8-9). Така, унищожавайки всяка страст, ние прославяме Христовото Възкресение.

Чрез такава борба с греха, чрез такова очистване на нашето сърце от страстите, ние ще видим още на земята ако не Самия Бог, то Неговите неизказани милости, Неговия дивен покров и застъпничество във всичките ни беди, скърби и нещастия. А след нашата смърт Господ ще ни удостои с блаженство в Небесното Си Царство, където заедно с Ангелите ще славим и Кръста и Възкресението Христово вече без печал и скърби, понеже ще изпитваме само една безкрайна и Божествена радост от своя Господ. Нека Бог ни сподоби да постигнем това със силата на Честния и Животворящ Кръст Господен, по молитвите на Пресвета Богородица и на всички светии. Амин.

*Архиепископ Серафим (Соболев) († 1950)




Редактирано от Eжko Бeжko на 21.03.12 17:14.



Тема Re: "а мене да ми не дава Господ да се хвалянови [re: Eжko Бeжko]  
Автор Perfum (Ambra)
Публикувано21.03.12 17:28



Ежко , вместо да даваш бан на всеки , който се осмелява да не споделя "възгледите ти" чети по-внимателно въпроса. Човекът има предвид кръста като предмет,а ти цитираш изказвания за кръста като духовен акт
Моля те , излез от дълбоката си виртуална медитация , слез на Земята и кажи нещо от себе си, стига си цитирал този и онзи.
Земя вика ежко...

I see you...


Тема Пак четене по диагонал, анови [re: Perfum]  
Автор Eжko Бeжko (МладЕж)
Публикувано21.03.12 17:38



". . . Като разбираме спасителното значение на Господния Кръст, нека възлюблени, се стараем да му се покланяме с истинска вяра в неговата спасителна сила, във всички блага, които са произлезли и ще произлизат от него в нашия живот до свършека на света. Знаейки тази негова сила, нека ежедневно прибягваме към св.Кръст с думите на църковната молитва:

"Радвай се, Пречестни и Животворящи Кръсте Господен, ти, който прогонваш бесовете със силата на Разпънатия върху теб наш Господ Иисус Христос..., Който ни е дарувал теб, Своя Честен Кръст, за прогонване на всеки противник. О, Пречестни и Животворящи Кръсте Господен! Помагай ми, заедно със светата Владичица Дева Богородица и с всички светии во веки. Амин".

Разбира се, ние ще познаем добре спасителната сила на Кръста само тогава, когато я изпитаме в собствения си живот. . ."

В отговор на:

Ежко , вместо да даваш бан на всеки , който се осмелява да не споделя "възгледите ти" чети по-внимателно въпроса. Човекът има предвид кръста като предмет,а ти цитираш изказвания за кръста като духовен акт
Моля те , излез от дълбоката си виртуална медитация , слез на Земята и кажи нещо от себе си, стига си цитирал този и онзи.
Земя вика ежко...




Бас ловя, че нямаш и половшната БАН-ове, колкото на мен са налагали. Да не би да ме бъркаш с някой друг .


Редактирано от Eжko Бeжko на 21.03.12 17:38.



Тема Силата на молитвата в действиенови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор Eжko Бeжko (МладЕж)
Публикувано21.03.12 17:48



Силата на молитвата:

Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его, и да бежат от лица Его ненавидящии Его. Яко исчезает дым, да исчезнут; яко тает воск от лица огня, тако да погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся крестным знамением, и в веселии глаголющих: радуйся, Пречестный и Животворящий Кресте Господень, прогоняяй бесы силою на тебе пропятаго Господа нашего Иисуса Христа, во ад сшедшаго и поправшаго силу диаволю, и даровавшаго нам тебе Крест Свой Честный на прогнание всякаго супостата. О, Пречестный и Животворящий Кресте Господень! Помогай ми со Святою Госпожею Девою Богородицею и со всеми святыми во веки. Аминь.

, действие:






Тема Силата на молитвата "Да воскреснет Бог. . ." 2:нови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор Eжko Бeжko (МладЕж)
Публикувано21.03.12 18:22



Да възкръсне Бог и да се разпръснат Неговите врагове! Нека бягат от лицето Му всички, които Го ненавиждат. Както изчезва димът, тъй и те да изчезнат. Както се топи восъкът от огъня, тъй да погинат и бесовете пред лицето на ония, които обичат Бога, осеняват себе си с кръстното знамение и във веселие говорят. Радвай се, пречестни, и животворящи Кръсте Господен, който прогонваш бесовете със силата на разпънатия на тебе наш Господ, Иисус Христос, Който слезе в ада, унищожи силата на дявола и ни дарува Своя честен Кръст, за прогонване на всеки враг и противник. О, пречестний и животворящий Кръсте Господен! Помагай ми със света Дева Богородица и с всички светии во веки. Амин.


ЕДИН СПИРИТИЧЕСКИ СЕАНС. П. Русков. /из "Пътища, водещи към ада"/



Днес в много страни, сред всички класи, доста бързо се разпространява спиритизмът, наричан така от латинската дума “spiritus” - дух, явленията на който, както е известно на мнозина, се състоят в движенията и почукванията на маси, столове и на други неодушевени предмети, а също и в извикването на духове или на “души” на покойници, в появата на сенки, призраци, ръце и т. н. Тези явления стават без каквато и да е подготовка или някакви апарати и затова не могат да бъдат приписвани на действието на известните ни физически сили.

Някои отнасят спиритическите явления към една нова област на естествените науки, към действието на още неизвестни ни сили на природата. А други, изглежда болшинството, ги приписват на действието на душите на живели вече на земята хора, като въз основата на техните съобщения създават нова “наука”, която уж обяснява тайните на задгробния живот.

В началото на 1883 г. една дама, Е. Р., ми разказа, че когато живяла в града К., заедно с един свой познат правела опити за сеанси с една маса, която на всякакви въпроси отговаряла с почукване на крака си. Тя познавала колко пари е получила моята позната по пощата и от кого и т. н., като освен това масата ходела из стаята. Причината на тези явления Е. Р. отнасяла към действието на магнетизма. Дотогава аз не знаех за спиритизма и се съмнявах в истинността на разказа. За да се убедя в действителността на разказа , аз предложих на г-жа Р. да направи в нашето семейство опит с нашата собствена кръгла маса и тя се съгласи.

На първия ни спиритически сеанс бяхме четирима: аз и жена ми, дъщеря ми и нашата позната, която ни ръководеше. Всички сложихме ръцете си върху масата. Седяхме така около два часа, но масата не показа никакви признаци на раздвижване. Съмненията ми сякаш се потвърждаваха и аз вече исках да стана и да прекъсна това занимание, когато се чуха глухи, редки почуквания и на въпроса на г-жа Р., ще отговаря ли на нашите въпроси, масата повдигна крачето си и чукна с него един път. Следваха въпроси, например: колко струват мебелите, часовника, на колко години е паркетът и т. н., на които тя отговаряше със забележителна точност.

В сеансите, които следваха почти всеки ден в присъствието на мен, на жена ми и на дъщеря ми, а също и на често идващия при мен познат В. К., който също се интересуваше от това ново за нас явление, ние окончателно се уверихме, че почукванията по масата стават поради неизвестна ни причина и че тя се движи самостоятелно, независимо от нашата воля, че отговаря на въпроси с почукване на крачето си и прави това, което й наредят. Така например масата се движеше из стаята в посоченото й направление, качваше се на дивана, заставаше, както желаехме, на един или на два крака, возеше по стаята в един сандък без колела осеммесечната ми дъщеря, като за целта връзвахме сандъка с въже за крака на масата.

Тези необикновени явления ни караха решително да недоумяваме за причините, които ги предизвикват. Някои от участниците в нашите занимания ги отнасяха към действието на електричеството или магнетизма, но аз не се съгласявах с това предположение, защото масата отговаряше на въпросите и правеше това, което й нареждахме, с една дума, не действаше автоматично, а като че ли управлявана от живо, разумно същество.Не можехме да допуснем и измама от страна на който и да е от присъстващите, тъй като всички бяхме еднакво заинтригувани от това необичайно явление, което всеки от нас виждаше и изпитваше за пръв път.

Скоро нашите недоумения се разсеяха. В един петербургски вестник прочетохме статия, в която бяха описани доста интересни съобщения, получени също от маса, но с помощта на азбуката, начинът на употребата на която ни беше неизвестен. От същата статия узнахме, че непонятните за нас явления се наричали спиритически и се осъществявали уж от душите на мъртвите, които общували с живите с помощта на масата.

Като разбрахме причината за тези явления, ние още по-усърдно се заловихме за тях, желаейки също да получим съобщения, и след като приложихме няколко начина на разговор с помощта на азбуката, преуспяхме дотолкова, че можехме да водим най-разнообразни разговори. Преди началото им ние винаги питахме кой ще разговаря с нас и масата веднага предаваше отговора на “душите”, които се назоваваха с имената на умрелите деца и роднини... Най-често се появяваха имената на нашите починали деца.

1

В. Кой ще разговаря с нас?

О. Павел Русков.

В. Какво искаш да ни кажеш?

О. Моля ви, Христа ради, да се обичате един друг.

2.

В. Кой ще разговаря с нас?

О. Ана Рускова.

В. Какво искаш да ни кажеш?

О. Мамичко, бъдете добри, милостиви и се обичайте.

В. Който е добър и милосърден - какво го чака?

О. Чака го раят Христов.

В. А онзи, който не изпълни това?

(На този въпрос нямаше отговор).

В. Знаеш ли, че Паша умря в един ден с тебе?

О. Знам.

В. Виждаш ли го?

О. Не. Бих желала да го видя, но къде се намира той, милият, не зная.

В. Доволна ли си, че те погребахме в роклята, която носеше?

О. Ние сме безтелесни.

В. Когато ви поменуваме в църквата, какво става с вас?

О. Христос не ни разрешава да говорим за това.

В. Къде се намираш сега?

О. Във въздуха.

(На въпроса, “къде се намираш”, винаги получавахме отговор “във въздуха”).

[сатана е наречен "княз на въздушната власт, "Ефес., а въобще демоните - "поднебесни духове на злобата, бел. моя, Ежко]
3

В. Кой разговаря с нас?

О. Иван Гмелин.

В. Кой си ти?

О. Бивш професор.

В. От кой университет?

О. От Санкт-Петербургския.

(Взех енциклопедичния речник на В. Клюшников, в който намерих следното: “Йохан Гмелин, професор по химия в С.-Петербургската Академия на науките. Починал през 1755 г. в Тюбинген”).

В. Какво желаеш да ни съобщиш?

О. С ридание ви заклинам да се моли...

(На тази дума той изведнъж спря и повече не продължи).

Освен това се появяваха имената и на други наши роднини и познати, които понякога ни съобщаваха такива случаи от своя живот, които напълно ни убеждаваха, че общуваме с душите на мъртвите.

Жена ми беше заинтригувана не по-малко от мен от всичко това, но все пак се отнасяше скептично, като почти всеки път изразяваше съмнение не е ли грях да се занимаваме с тези неша. Аз обаче се стараех да я уверя, че в това не може да има грях, защото “душите” на умрелите ни учат да се обичаме и да бъдем милосърдни, а любовта е основата на християнското учение.

През време на сеансите забелязахме, че когато ги провеждах с моя приятел Г. К., масата действаше доста добре; когато пък сядаше жена ми, то тя почукваше слабо, даваше отговорите си бавно и объркано, понякога изобщо не отговаряше. Аз обяснявах това със съмнението на жена ми, с което тя парализираше духовната сила, общуваща с нас посредством масата. По-късно, когато често започнаха да се появяват имената на умрелите ни деца, които молеха да се обичаме един друг, и тя престана да се съмнява в реалността на общуването на душите на мъртвите с нас, действията и съобщенията на масата с нейно участие станаха бързи и отчетливи. Истинската причина се изясни впоследствие.

При нас идваха и нашите познати М. И. Т-в и съпругата му М. А. Още от първия сеанс те напълно повярваха, че ние наистина беседваме с жителите на задгробния свят. За тяхната увереност и “душите” като че ли им показаха особено предразположение. Още щом сложеха ръцете си на масата, тя веднага започваше да почуква и да отговаря на въпросите им.

Така продължаваха спиритическите ни занимания, докато не се сблъскахме с още едно явление, което доведе всичко до окончателната му развръзка.

През онази година аз постех през Страстната седмица и се причастих със Светите тайни в четвъртък. В този ден, както е известно, винаги се четат Дванадесетте Евангелия или “Страстите”. Бях на църква заедно с жена ми и се върнах оттам в 10 часа. У нас ни чакаха М. И. Т. и жена му. След като си поприказвахме за разни неща, М. И. ме попита: “Няма ли нещо ново в спиритическите съобщения?” Отговорих му, че тъй като постех, не съм се занимавал със спиритизъм.

- А пък аз - каза М. И. - направих откритие.

- Какво откритие?

- Ето какво: сега не ни се налага да ползваме масата, вземете в ръка молив и той сам ще започне да пише, каквото искате.

- Може ли веднага да направим опит?

- Може - отговори М. И. взе молив и хартия и веднага започна да пише. Всички с любопитство го наобиколихме. Само аз, като гледах молива, се съмнявах, че пише самостоятелно. Стори ми се, че това е обикновено писане,а не влияние на отвъдна, невидима сила. Затова помолих М. И. да ми отговори чрез молива: „Мога ли и аз да пиша по същия начин?“ На този въпрос моливът отговори: „Той не може, защото е приел Светите тайни, но след три дни ще може.“

Минаха три дни. В първия ден на Великден, след обяд, за да опитам ще пише ли и при мен моливът сам, аз взех молив и хартия и седнах на масата. Не бяха минали и пет минути, като почувствах, че показалецът на дясната ми ръка като че леко натиска молива, който поради това започна да се допира до хартията и после да пише. С изумление гледах пишещия молив и мислех, сякаш не вярвах на себе си: „Нима той пише сам, без участието на волята ми?“ Тогава той написа така: „Близките ти скоро ще те оставят и аз ще стана твоя постоянен събеседник, всяка вечер ще пиша и ще отговарям, а сега ме остави.“ Аз мислено запитах: „Кой си ти?“ На това моливът отговори: „Остави ме, сега нищо няма да ти кажа.“

На следващия ден отново взех молив и хартия. След около две минути моливът изписа: „Няма да си кажа името.“ „Защо?“ - попитах аз. „После ще разбереш. Скоро ще получиш писмо от свой верен приятел; ще те канят на служба в Астрахан, но ти не се съгласявай, ще ти увеличат заплатата и тук. Желая ви дълъг живот, ваш братовчед Павел Петрович Т.“

- Защо ме наричаш братовчед?

„Защото винаги съм бил доволен от вас.“

Зададох още някакъв въпрос, но моливът веднага написа: „Сега не ще кажа нищо. След Великден ще говоря с тебе, но сега силата ми е отнета.“

Пак попитах: „Напиши кой отне силата ти и кой си ти?“ На това моливът изписа: „Ти искаш невъзможното и затова не заслужаваш доверие.“ Изведнъж ми хрумна такава мисъл: „Какво означава написаното - след Великден... но сега ми е отнета силата? А преди той пишеше, че не мога да получавам отговори, защото съм приел Светите тайни? „Тук има нещо нередно - помислих си аз - трябва да се опита пак.“

Само щом сложих ръката си върху хартията, усетих силен натиск върху китката на дясната ми ръка, така че с усилие удържах молива, защото пръстите ми от силния натиск се плъзгаха по молива и заедно с него се притискаха върху хартията. Колко силен беше натискът върху ръката ми, може да се съди по това, че и на шестте листа, които се намираха под онзи, на който пишех, бяха се отпечатали думите, а на последния ясно можеше да се разчете фразата: „Пак ми досаждаш, моля те...“ Моливът изведнъж спря да пише, защото в това време започнах наум да казвам молитвата „Да възкръсне Бог.“

Спрях да произнасям молитвата и попитах: „Защо спря да пишеш?“ „Аз ти писах, че...“ започна отново моливът, но изведнъж спря, защото започнах пак да се моля.

- Защо не пишеш - запитах аз - или се боиш от молитвата?

Нямаше отговор.

- Напиши кой си.

- ...

- Ако те плаши молитвата и не ти позволява да пишеш, значи ти не си никой друг освен оня, който изкушавал Бог в пустинята?

- ...

- В името на Всемогъщия Бог настоявам да напишеш кой си.

Моливът започна бавно да се накланя към хартията: „Да, аз съм този, който изкушаваше Бог в пустинята.“ Това неочаквано откритие толкова ме порази, че скочих от масата и хвърлих молива. Жена ми попита: „Какво стана?“

Казах й кой ни пише с молива и веднага го взех и започнах да настоявам за отговор на въпроса: „Кой именно правеше почукванията на масата, караше я да се движи и отговаряше на въпросите?“ Моливът написа: „Аз съм зъл дух.“

- Настоявам - казах аз - да ни оставиш. Отсега нататък спираме заниманията с масата и молива.

Моливът бавно, сякаш се отдалечаваше, написа: „Няма да дойда“ - първата буква беше голяма, втората по-малка и т. н.

Когато дойдохме при М. И., за да му съобщим новината, заварихме го да седи на масата с молив, който нещо му пишеше. След като разказахме за нашето откритие, моливът му веднага написа: „А ти не вярвай на това, което той ти казва.“

- Кой изкушаваше Бога в пустинята? - попита М. И.

- „Дяволът“ - написа моливът.

- В името на Господа Бога наш и Спасител Иисус Христос настоявам да напишеш защо създаваш тези явления?

За да погубя човешкия род.“

От всичко, което изпитах и откровено описах тук,се вижда, че спиритическите явления се причиняват не от душите на умрелите или от някаква неизвестна още сила на природата, а от дявола, който сам написа, че измамно представяйки се с имената на наши близки и познати, примамва в мрежите си, за да погуби и разпростре над целия свят делата си. Безусловната вярност на това се потвърждава и с други факти от личните ми наблюдения, а именно: когато жена ми казваше или даже си мислеше, че занятията с масата са неугодни Богу -това отслабваше силата на злия дух. Приемането на Светите тайни не го допускаше да пише с молива в ръката ми по-рано от три дни.

Молитвата Да възкръсне Бог”, която започвах на два пъти, моментално спираше пишещия молив.

И най-накрая, произнесеното от мен Име на Всемогъщия Бог накара злия дух да изобличи сам себе си и да разкрие причините и целите на демонското изобретение на нашия век - спиритизма.



“Странник”, СПб., 1885, № 12.


Редактирано от Eжko Бeжko на 21.03.12 18:24.



Тема "Радвай се"нови [re: Пpaвocлaвeн ckoт]  
Автор MъглишeвМодератор (Демодератор)
Публикувано21.03.12 18:27



Това е просто буквален превод на гръцкото "chaire", което наистина означава "бъди радостен", но се ползва като обикновен поздрав. Тъй че точният превод би бил: "Здравей".

"Здравей, Кръсте Господен" пак внушава, че Кръстът не е просто мъртво парче дърво. В крайна сметка нас не ни интересуват двете греди сами по себе си, а Жертвата на Христа. Ние наричаме Кръста "честен" и "животворящ" заради кръвта на Христа по него, а тя определено е животворяща.

А да бъдат отправяни поздрави към значими предмети не е някакво християнско нововъведение. Хората от векове насам съчиняват стихове и благословии за какво ли не: за къщите си, за оръжията си, за храмовете си и така нататък.

Коля и беся




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.