Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:28 05.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
Тема Re: „Писанието не е в думите, а в разбирането”нови [re: oldfrog]  
Автор Prokimen ()
Публикувано17.10.11 11:30



Благодаря за вниманието и хвърлената светлина, Откровено казано, нямам никакво мнение по отношение на отец Юстин Попопвич. Имам няколко тома от неговите догматични трудорве, но все още сърцето ми не тегне да го чета, а и времето ми е оскъдно.

Напълно съм съгласен със споделеното Ви съждение:

В отговор на:

Защото Силуан и Софроний ще бъдат прегърнати от хора, на които те са по страстите им, и това е отговор на Бога на тайните пожелания на техните сърца, и същевременно съд на Бога над тези, които търсят не това, което Бог е заповядал, Покаяние и Смирение от Вяра, а Мистични Преживявания, които не ползват духовното изграждане.




По-добре едва ли би могло да се каже, а и последните реакции показват докъде води обсебеността със Силуановски дух. Реакциите станаха достойни за "дунь, дунь и плюнь, плюнь".

Има нещо, което не проумявам. Вие пишете:

В отговор на:

Софроний не влага свои идеи в Силуан, а те наистина са Ситски Лорд и неговия ученик. Софроний не е имало как да влияе на Николай Велимирович за тези неща. Николай ги е взел от Силуан, а Юстин от него.




Възможно ли е в кратки събеседвания Силуан да повлияе на възгледите на образования Николай Велимирович? За мен, Силуан си е бил полуграмотен човек с подчертана посредственост. За това свидете6лстват броя изядените яйца и литрите водка, които консумирал за ден, както и плътските му брътвежи. То тръгването му да става монах, той не е бил религиозен човек и едва ли може да се каже, че е нормален за онова време християнин. Затова сега се харесва на ненормалните християни. Ставайки монах, той е нямал никакво духовно ръковотство и се е оставил на бесовете да го люшкат насам-натам. Едва ли е прочел поне веднъж Библията, а за светите Отци да не говорим. Прочее, как е съумял да развие своите си теории, които изискват все пак някаква култура и интелектуални упражнения?

Аз съм склонен да мисля, че една огромна част от силуановските учения са измислени от Софроний.

Смутен съм от един друг детайл. Почти всички подвижници във вярата са срещали невероятно опълчение от всички страни. Дори канонизациите им са били толкова силно оспорвани. Силуан действа наркотично на шизофренната тълпа и "големи" авторитети. Сякаш човек не може да бъде приет за нормален, ако не е поклонник на Силуан и не се подвизава в преповтаряне на шизофреничните му дрънканици, без да е чел книгата наръчник по адска "спелиология".

Най-смешното е, че когато атонските монаси идвали да събират помощи за гладуващия Атон, никой не говорел за прехваления днес Силуан. Как е възможно едно фалшиво житие, отпечатано през 1952 г. да побърка православния свят и да му наложи шизофренията за нормална духовност и респективно "правилно" тълкуване на Писанията.



Тема Re: За разбирането и неразбиранетонови [re: oldfrog]  
Автор Ежко (бодли_дрешко)
Публикувано19.10.11 20:13



Кога съм говорил за малко четене ?

Едно от оправданията на Кейв за статуквото си е именно изопаченото разбиране, което го е довело и до изповядването на ереста на арий, хилиазма и прочие. Така че, тези високопарни думи "Кейв си е издържан и от гледна точка на Светите Отци" са меко казано нелепи. Тъжно е, че в стремежа дси да достигаш големи висоти в познанието, не си разбрал едно простичко нещо: това, че Ники, само като чуе "свети отци" и получава уртикария.

Аз не търся реванш. Просто, отстоявам Вярата си, както някои се опитват да отстояват статуквото си. Това е.




Тема Re: Та нали Кейв претендира за най-голямо четененови [re: нблдтл]  
Автор drago1 (прям)
Публикувано20.10.11 12:18



Наблюдавам някак си следната закономерност относно тълкуванията на Библията: Колкото една работа е по-спорна и трудно доказуема-доктринируема, толкова е по-далече от центъра на християнството.

Нещо като закон на Кеплер за вярата.



Тема "Който има уши да слуша, нека слуша!"нови [re: drago1]  
Автор Ежко (бодли_дрешко)
Публикувано20.10.11 18:43



В Псалмите ясно е засвидетелствано, че при Възнесението Си, при сядането Си отдясно на Бог Отец, Син Божий е помазан де юре като Цар на цялата Вселена - Той става Цар в е ч е и като Бого_човек, поради изкупителните Си заслуги. Следователно, Той царува и с е г а Т У К, на ц я л а т а Земя, както е откровено:


Псалтир:

[46:6] Бог в ъ з л е з е* при възклицания, Господ в ъ з л е з е при тръбен звук.
[46:7] Пейте на нашия Бог, пейте; пейте на нашия Цар, пейте,
[46:8] защото Бог Е Цар на ц я л а земя; пейте всички разумно.
[46:9] Бог СЕ възцари над народите, Бог с е д н а на светия Свой престол;
.

*Псалтир :

[23:7] Подигнете, порти, горнището си, подигнете се, вечни порти, и ще влезе Царят на славата!
[23:8] Кой е тоя Цар на славата? - Крепкият и силният Господ, силният на война Господ.
[23:9] Подигнете, порти, горнището си, подигнете се, вечни порти, и ще влезе Царят на славата!
[23:10] Кой е тоя Цар на славата? - Господ на силите, Той е Цар на славата.

Че е Цар и на Земното Си Царство, е засвидетелствано на няколко места.

От Матея свето Евангелие,

[13:40] И тъй, както събират плевелите и ги изгарят в огън, тъй ще бъде и при свършека на тоя век:
[13:41] ще изпрати Син Човеческий Ангелите Си, и ще съберат от царството Му всички съблазни и ония, които вършат беззаконие,
[13:42] и ще ги хвърлят в огнената пещ; там ще бъде плач и скърцане със зъби;
[13:43] тогава праведните ще блеснат като слънце в царството на Отца си. Който има уши да слуша, нека слуша!

В Символа на вярата изповядваме: "и пак ще дойде със слава, да съди живи и мъртви, и царството Му не ще има край". Тоест: никакво временно, "хилядолетно" царство не очакваме ние, християните. И това е засвидетелствано в

От Лука свето Евангелие

[1:31] и ето, ти ще заченеш в утробата, ще родиш Син и ще Го наречеш с името Иисус.
[1:32] Той ще бъде велик и ще се нарече Син на Всевишния; и ще Му даде Господ Бог престола на отца Му Давида;
[1:33] и ще царува над дома Иаковов довеки, и царството Му не ще има край.


Тоест, в края на времената няма да има никакво земно "хилядолетно" царство - всичко ще бъде ново, и то за вечността :

[Пророк Исаиа, 65:17] Защото ето, Аз творя ново небе и нова земя и предишните няма вече да се споменуват, нито наум ще дойдат.
[65:18] А вие ще се веселите и ще се радвате вовеки за това, което Аз творя; защото ето, творя Иерусалим за веселие, и народа му - за радост.

Хилядолетното временно Царство "тече" тук и сега, до Второто Христово Пришествие, до Съда. Ако за някой Христос не е Цар още отсега, то значи не Му е и Господ_ар. Иначе казано: ако някой не изповядва още отсега Господ Иисус Христос като Цар на царете и Господар на господарите, то значи има друг цар, друг господар.



Редактирано от Ежко на 20.10.11 18:48.



Тема И в Матея, глава 25-та, откровеното е съвсем яснонови [re: drago1]  
Автор Ежко (бодли_дрешко)
Публикувано20.10.11 18:56



От Матея свето Евангелие

[25:32] и ще се съберат пред Него всички народи; и ще отдели едни от други, както пастир отлъчва овци от кози;
[25:33] и ще постави овците от дясната Си страна, а козите - от лявата.
[25:34] Тогава Царят ще каже на ония, които са от дясната Му страна: дойдете вие, благословените на Отца Ми, наследете царството, приготвено вам от създание мира;
[25:35] защото гладен бях, и Ми дадохте да ям; жаден бях, и Ме напоихте; странник бях, и Ме прибрахте;
[25:36] гол бях, и Ме облякохте; болен бях, и Ме посетихте; в тъмница бях, и Ме споходихте.
[25:37] Тогава праведниците ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, и нахранихме, или жаден, и напоихме?
[25:38] Кога Те видяхме странник, и прибрахме, или гол, и облякохме?
[25:39] Кога Те видяхме болен, или в тъмница, и Те споходихме?
[25:40] А Царят ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото сте сторили това на едного от тия Мои най-малки братя, Мене сте го сторили.
[25:41] Тогава ще каже и на ония, които са от лява страна: идете от Мене, проклети, в огън вечний, приготвен за дявола и неговите ангели;
[25:42] защото гладен бях, и не Ми дадохте да ям; жаден бях, и не Ме напоихте;
[25:43] странник бях, и не Ме прибрахте; гол бях, и не Ме облякохте; болен и в тъмница, и не Ме споходихте.
[25:44] Тогава и те ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, или жаден, или странник, или гол, или болен, или в тъмница, и не Ти послужихме?
[25:45] Тогава ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото не сте сторили това на едного от тия най-малките, и Мене не сте го сторили.
[25:46] И тия ще отидат във в е ч н а мъка, а праведниците - в живот в е ч е н.

След Съда не ни очаква нищо временно, а единствено безмерната вечност. Големият въпрос е: Къде ?

Затова нека се стремим най-първом да имаме правилна Вяра.

Вярата във "временното" Царство на Христос е д в а сед Края на Историята, е вяра в невъзможността Му сега да царува и господарува тук и сега над праведни и неправедни. По същество, такава вяра е вяра в идещия Антихрист, както казва и Господ:

Аз дойдох в името на Моя Отец, и Ме не приемате; но, ако друг дойде в свое име, него ще приемете. [Иоан, 5:43]

Временно царство в Края на времената изповядват иудеите, очаквайки идещия "месия" - очакват го и всички онези, които си правят самоволни тълкувания, не искайки да приемат очевидното, подражавайки на лъжеверуюто им.

Нека си спомним, че дори учениците Христови, още неосенени от Духът на Истината, разсъждавали като останалите юдеи :




Редактирано от Ежко на 20.10.11 19:05.



Тема Re: И в Матея, глава 25-та, откровеното е съвсем яснонови [re: Ежко]  
Автор Prokimen ()
Публикувано20.10.11 19:17



Ежко, от какъв сайт преписваш библейските цитати? Искам да зная, за да не си губя времето да преписвам от самата Библия, когато ми се налага да цитирам повечко цитати от различни книги.



Тема http://www.dveri.bg/content/view/286/173нови [re: Prokimen]  
Автор Ежко (бодли_дрешко)
Публикувано20.10.11 19:50



От този:



Също и тук, за сравнение:




Тема Още по темата за хилиазма :нови [re: drago1]  
Автор Ежко (бодли_дрешко)
Публикувано21.10.11 08:44



Още по темата за хилиазма :



и

И главният въпрос, който



Редактирано от Ежко на 21.10.11 08:54.



Тема Re: Още по темата за хилиазма :нови [re: Ежко]  
Автор drago1 (прям)
Публикувано21.10.11 13:19



Защо към това, което написах, последваха уклони към темата за "хилиазма" ?



Тема Re: Още по темата за хилиазма :нови [re: drago1]  
Автор Ежко (бодли_дрешко)
Публикувано21.10.11 13:42



"""Наблюдавам някак си следната закономерност относно тълкуванията на Библията: Колкото една работа е по-спорна и трудно доказуема-доктринируема, толкова е по-далече от центъра на християнството.

Нещо като закон на Кеплер за вярата."""


1-во, защото твоят отговор е насочен към наблюдател, където става въпрос за Ники-Кейв-Одолам, става въпрос и за важността на въпроса за разбирането на Библията - нещо, което засвидетелства пищещият (наблюдател).

2-ро - в моя отговор към наблюдател, припомням именно темата за хилиазма. В частност, ето какво казвам:

"Колкото до четенето, аз се опитвам да чета най-вече всичко свързано с православната духовност. В темата за хилиазма, той (Кейв) не искаше да чуе никой, па било то и професор Тотю Коев, Бог да упокоява душичката му:

"Тотю няма да го чета", си го каза в прав текст човека. А пък ние сме били длъжни да приемаме неговите мъдри тълкувания.

"

3. Изведнъж се появява твоята реплика : "Колкото една работа е по-спорна и трудно доказуема-доктринируема, толкова е по-далече от центъра на християнството"

Ето, това бе причината да ти покажа, че това не е точно така, че има съвсем ясни места в светото Писание, където хилиастите (какъвто е и Кейв) трудно могат да оспорят, точно поради това, че не са спорни, че са си съвсем ясни. Е, който иска, нека спори, това си е негов проблем. И отговорност.

Така че, отклонението към конкретното си е напълно в унисон със Същината на Темата: "За разбирането на Библията".

А и още в началния постинг - и това е 4-то - в първото изречение пояснявам, че:


Редактирано от Ежко на 21.10.11 13:48.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.