Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:09 22.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови  
Автор Людмил Георгиев (непознат )
Публикувано25.07.11 23:24



Защо на Мария казва,да не се допира до Него,а на Тома взема ръката и я слага в раните Си.
Като поставям дадена тема,не търся спор,нито противоречия,а обяснение на наглед противоречащи си неща.
Също така разбиване на невярни доктрини,насаждани с годините, без да се чете словото.



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: Людмил Георгиев]  
Автор JoroH (ВРИД)
Публикувано25.07.11 23:51



А ти четеш ли я? Къде пише, че е взел ръката на Тома и я е сложил в раните си?
Пише нещо подобно но по същество доста различно.
Няма да ти давам повече жокери. Прочети си го.

Исус е призовал Тома да сложи ръка в раните му. Ако някой човек с дълбока рана ти каже: "Ела, пипни раната, ако не вярваш", ти би ли пипнал? Аз май не.

А защо Исус е казал на Мария да не се допира до Него, не знам. Това състояние, в което е бил, е уникално, няма друг такъв случай, описан в Библията, нямаме данни за това какво е било тялото му тогава, освен че външно е било като тялото преди Разпятието.
Дори да беше признато за научен феномен, науката не би си позволила да дава заключения на база на един единствен случай. Нямаме сведения за причината да не разрешава на Мария да се допре до Него, съответно при толкова малко информация, не можем да знаем дали е реално е искал Тома да пипа раните му, или езикът Му е бил метафоричен.

P.S. В предишната тема задачката, която ти дадох, остава нерешена.

Редактирано от JoroH на 26.07.11 00:05.



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: JoroH]  
Автор Людмил Георгиев (непознат )
Публикувано26.07.11 00:41



27. Тогава каза на Тома: Дай си пръста тук и виж ръцете Ми, и дай ръката си и я сложи в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ.
-това е цитата,
Ти не знаеш,защо казва на Мария да не се допира до Него,но друг може да знае.
Библията е Боговдъхновена,тоест Святият Дух знае със сигурност.Науката пък какво общо има.
- виж в стария завет до какво не трябва да се допираш ,защото ставаш нечист,ако ще си играем на жокери.



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученици [re: Людмил Георгиев]  
Автор JoroH (ВРИД)
Публикувано26.07.11 01:05



Наистина ми е трудно да гадая, хвърляйки ме в Стария Завет. Искаш да намекнеш, че Исус е мъртвец дори след Възкресението?
Пак те питам, макар че знам, че въпросите ми остават неотговорени. Къде пише, че Исус бил взел ръката на Тома и я сложил в раните си, изобщо къде пише, че Тома е бръкнал в раните Му. Аз на негово място не бих бръкнал, просто бих се засрамил.

Науката има общо. Казах, че нямаме достатъчно информация, за да градим сериозни теории защо Исус не дава на Мария да се допре, а призовава Тома към същото. Това е научен подход към каква да е хипотеза.

Редактирано от JoroH на 26.07.11 01:05.



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: Людмил Георгиев]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано26.07.11 07:29



Според мен в Йоан 20:17 Иисус достатъчно ясно обяснява на Мария Магдалина защо не трябва да го докосва:

Иисус и казва: не се допирай До Мене, защото още не съм възлязъл при Отца Си; но иди при братята Ми и им кажи: възлизам при Моя Отец и при вашия Отец, и при Моя Бог и вашия Бог.

По-странното за мен е друго: защо тя първоначално не е могла да го познае.

14. Като рече това, обърна се назад и видя Иисуса да стои; ала не знаеше, че е Иисус.

15. Иисус и казва: жено! защо плачеш? кого търсиш? Тя, мислейки, че е градинарят, каза Му: господине, ако си Го ти изнесъл, кажи ми, де си Го турил, и аз ще Го взема.

16. Иисус и казва: Марийо! Тя се обърна и Му рече: "Равуни!" което значи Учителю.


Когато си в лодката, движи се брегът.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: Aлekc]  
Автор JoroH (ВРИД)
Публикувано26.07.11 10:14



Интересното обаче е, какво променя това, че не се е възнесъл. Защо в такова състояние, не бива да се докосва. Ако знаем отговора на този въпрос, бихме могли по-лесно да гадаем как трябва да отговорим и на другия.



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: JoroH]  
Автор Людмил Георгиев (непознат )
Публикувано26.07.11 11:12



Няма да гадаем.Мария отива да търси тялото на мъртвия Исус.Тя не търси живия възкръснал Господ:
13. И те я попитаха: Жено, защо плачеш? Отговори им: Защото са отнесли моя Господ и не знам къде са Го положили.
14. Като каза това, тя се обърна и видя Исус, че стои, но не позна, че беше Той.
15. Исус й каза: Жено, защо плачеш? Кого търсиш? Тя, като мислеше, че е градинарят, Му отговори: Господине, ако ти си Го изнесъл, кажи ми къде си Го положил и аз ще Го взема.

Исус никога преди не е имал проблем с допиране до мъртвец,прокажен,с кръвотечеиние и т н,а ги допираше и изцеляваше.
По закона Моисеевия,не трябва да се допираш до мъртво тяло,защото ставаш нечист за 7 дни.
За първи път Исус казва на някого,в случая Мария-Не се допирай до мен,защо?
Защото тя търси мъртвия,а не живия,ето къде е отговора.Ето къде е меитафората-Ти търсиш мъртвия,но не Аз съм мъртав,а ти,понеже не вярваш че съм възкръснал.Тоест,тя е мъртвата,а Христос е живия!Разбираш ли.
Затова на осмия ден се явява на Тома и няма проблем да бъде допрян.

Вас ви обърква,че казва:защото се възнасям........

Да обобщя:Мария търси мъртвия,а всъщност тя е мъртвата,понеже не вярва,че е възкръснал.Тома и той не вярва,но иска да види и пипне.

Не са ли така и сега хиляди невярващи?



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: Людмил Георгиев]  
Автор нaблюдaтeлМодератор ()
Публикувано26.07.11 11:47



Брей. Как стигна до извода че Мария хем е мъртва, хем говори с Христос? И след това тя също ли е възкръснала?

И казваш - ако беше Го докоснала, Христос би станал нечист? Виж ти...

Редактирано от нaблюдaтeл на 26.07.11 14:00.



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: Людмил Георгиев]  
Автор hadjiyata (дядо)
Публикувано26.07.11 12:37



" ... Да обобщя:Мария търси мъртвия,а всъщност тя е мъртвата,понеже не вярва,че е възкръснал.Тома и той не вярва,но иска да види и пипне.

Не са ли така и сега хиляди невярващи? ..."

***
Не предлагаш ли твърде плитък и наивен анализ със още по-наивните изводи ?
Дори и само като се замислиш защо "нейния Господ" е призовал мъж (Тома) да потвърди автентичността на раните .

Сякаш жена не може да свърши тая работа или има какво да крие от нея ?



Тема Re: В Йоан 20 възкръсналия Христос се явява на ученицинови [re: Людмил Георгиев]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано26.07.11 12:53



Пламен Сивов написа (тук :

)

"Предупреждавам, че следващите обяснения са прочетени не само в православни източници и навярно могат да бъдат намерени и други, алтернативни, или дори противоположни - светоотечески или богословски мнения и интерпретации на този стих (Иоан. 20:17).

Като цяло тълкованията, които съм срещал, са свързани със символичното значение на т.нар. хлебен принос. Както първия сноп жито от реколтата в старозаветни времена е трябвало да бъде принесен на Бога, като Източник на всяка реколта, така и тук Христос, Който "Възкръсна от мъртвите и за умрелите стана начатък"(1 Кор. 15:20) -тоест - първи плод, това означава начатък в случая)- е трябвало да възлезе при Отца, принасяйки първо на Него този "първи плод" - Своето възкръснало тяло.


1. Контекстът: става въпрос за първото от общо четири явявания на Спасителя след Възкресението Му - същата вечер Той се явява на 10 от апостолите (20:19-23); 8 дни след Възкресението - на 11-те, вкл. Тома (20:24-29) и на седмина апостоли, които ловят риба в Галилея (21:1-19). това първо явяване (епифания) пред Мария Магдалена е особено - лично, на първо място. Неслучайно Мария е наречена "апостол на апостолите" - тя е избрана да бъде носител на Благата вест на самите апостоли. В предния стих виждаме още една "загадка" - Мария разпознава учителя си след един доста дълъг разговор, не веднага, а едва след като чува името си, произнесено от Христос: "Мария!"

2. Забраната/нежеланието на Христос да бъде докосван в този момент наистина изглежда странно. Човек неволно се запитва - това някаква ритуална нечистота ли е (преобразената природа спрямо "нечистата" Мария); или пък има отношение към онова "Допря се някой до Мене, понеже усетих, че излезе сила от Мене." (думи на Христос в Лука 8:46)?

Посока на тълкуване на този стих намерих в авторите, които се опитват да коментират стиха именно във връзка със символиката на хлебния принос (Левит 23:0-14):


"Каза още Господ на Моисея, думайки: обади на синовете Израилеви и им кажи: кога дойдете в земята, която ви давам, и почнете да жънете там жетва, първия сноп от жетвата си донесете на свещеника; той ще подигне тоя сноп пред Господа, за да придобиете благоволение; на втория ден от празника свещеникът ще го подигне; и в деня, кога се повдига сноп, принесете във всесъжение Господу шиле, без недостатък, и заедно с него за хлебен принос две десети от ефа пшенично брашно, смесено с елей, в жертва Господу, за приятно благоухание, и за възлияние към него четвърт ин вино; никакъв нов хляб, нито сушени зърна, нито сурови не яжте до деня, в който ще принесете приноса на вашия Бог: това е вечна наредба в родовете ви по всички ваши жилища."

Често не си даваме сметка, че разположението на някои празници в църковния календар има отношение и към някои еврейски старозаветни празници. Оказва се, че броенето на дните до Петдесетница започва именно от този празник - хлебния принос на евреите. (според bibletools.org) В старозаветен контекст тази жертва представлява благодарствено потвърждение, че Бог е източникът на всяка реколта и "повдигането" на снопа към Бога е ключов акт към последващото благословение.

Всъщност, самата жътва не може да продължи без този благодарствен акт. В Левит са дадени указания за деня на това свещенодействие, но не и за часа от деня, в който то да се извършва. Авторите на Новия завет очевидно възприемат садукейската практика (имало е и други) - свещеникът започва да реже първите снопове в края на Съботата (Sabbath) и продължава до първия ден от седмицата, когато повечето от работата е на привършване. Самият ритуал на "повдигането" (в други библейски преводи - "размахването") на сноповете става на следващия ден след Съботата, между 9.00 и 12.00 часа преди обяд.

Духовните измерения на тези старозаветни практики ни се откриват в новозаветната светлина. Всички практики и ритуали, които имат отношение към жътвата на едно земеделско общество в Стария завет, в Новия стават носители на друг смисъл - жетвата вече е образ на Божието царство; сноповете, класовете и зърната са човешките души, привеждани пред Бога в Църквата Му. (виж Мат. 13:24 за жътвата).

Така разпнатият Христос става архетипният хлебен принос, изпълнението на самия символ на жертвата. Той е положен в гроба около залез (Иоан 19:31, 38-42); "петък" - на еврейски е "ден за подготовка" - именно на празника на безквасните хлябове (на гръцки също се оказва че думата "петък" носи подобен смисъл).

Самият Христос обяснява в Мат. 12:39-40 времето на Своето пребиваване в гроба като знак за това, че е Месия. В края на Съботата силата на Светия Дух разкъсва веригите на смъртта и Христос възкръсва като истинен Бог.

След самото Възкресение, Бог Син възлиза на небесата при Отца Си, но очевидно това не става веднага. Жените идват на гроба още по тъмно и тогава Христос вече не е там. Връщайки се към символиката на хлебния принос, по това време Христос още не се е явил пред Отец като първи плод на новата жътва на нашето спасение, още не е бил "повдигнат". Това става след срещата Му с Мария, по същото време, точно когато и първосвещеникът в еврейския храм повдига житните класове за празника на хлебния принос. Изглежда, в този конкретен случай Бог изпълнява собственото Си Слово буквално!

Точно както първосвещеникът е трябвало да повдигне класовете към Бога, преди изобщо да е можело да продължи жътвата, така и нашият Спасител е трябвало да възлезе пред Отца този ден. Веднага след него Той вече е позволявал да бъде докосван (Мат. 28:9, Иоан. 20:20-28.)"





Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.