|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Смъртта сън ли е или...
[re: пчeличkaтa]
|
|
Автор |
cave (безобиден) |
Публикувано | 16.07.10 17:40 |
|
тук еврейският корен на вярата ни, в частност еврейската алегоричност на изказа ще ни помогне.
"заспа с бащите си" е нашето смекчаващо "той почина" - какво почива, като е умрял? но казваме "почина", евреите пък са казвали "заспа".
и тук идва красивото - макар и привърженик на динамичния превод, тук бих оставил по-буквалното еврейско звучене на "умирам" защото това "заспивам" предполага идеята за събуждане, т.е. за възкресение.
с други думи в самия израз за смъртта на староеврейски се съдържа обещанието за възкресение. виж Данаил 12.2 - "множеството от спящите в пръстта ще сe събудят" - именно събудят. а не 'станат'...
красиво е. "заспивам" в случая значи "умирам" с обещанието за възкресение-събуждане.
Keep it simple
| |
Тема
|
Мойсей значи е бълнувал, когато е разговарял
[re: cave]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 16.07.10 18:01 |
|
Как е разговарял Мойсей с Христа Бога на Преображение ? - според вашето верую, в спящо състояние, нещо като бълнуване.
Как онези люде в Ада, са могли да чуят светото Евангелие на хРистос, Който слязъл да им благовести в Ада - да не би да са спели. Та, това е меко кадано невъзпитано.
В Книга Откровение е засвидетелствано, че духовете на праведниците викали към Агнеца - и те ли бълнуват ?
И кобко още примери има - ако си честен, ще прочетеш цялата тема, и ще отговориш на всеки един контра постинг, с подомаващо внимание: цитираш казаното, и отговаряш на него и нищо извън него.
| |
Тема
|
Re: Мойсей значи е бълнувал, когато е разговарял
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
cave (безобиден) |
Публикувано | 16.07.10 19:37 |
|
ти не разбра. аз точно това обясних - че само еврейският израз е такъв, не че има действителен сън. само изразът е такъв и той предолага 'събуждане' т.е. възкресение.
(затова именно "заспа с бащите си" ако и да е еврейски идиом не бих го превел с "почина", което е нашият идиом. бих го оставил така, защото завоалирано предполага събуждане - възкресение!!!)
Keep it simple
| |
Тема
|
Re: Мойсей значи е бълнувал, когато е разговарял
[re: cave]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 17.07.10 13:44 |
|
Помислих си че юдействаш, подобно на пчеличката.
Междувпрочем "почина" има твърде общо с лелеената мечта на всеки християнин, да бъде в Божията Почивка, в Божието Упокоение, в Божието Покоище, в Божия Шаббат - все синоними на Царството Христово, което е отворено вече близо 2000 години - Царство, към което сме призвани да влизаме всеки Божи ден - още "днес", както казва ап. Павел в Евреи, глава 4-та:
Поздрави
Редактирано от Eжko_ на 17.07.10 13:46.
| |
|
Някак не ми се връзват вярванията ви с логиката.
Или просто страхът от смъртта и неизвестното ви кара да си мислите, че сте вечни,
или вярвате на сатана, че "никога няма да умрете".
Да, и на мен не ми се връзва с логиката.
И никога не съм могла да си обесня защо вярващите в безсмъртието на душата в същност толкова ги е страх от смъртта и ридаят по гробищата.??
Та нали смърт на практика няма. Има само загиване на едно тяло, а душата освободена от оковите му отлита при Бог в Рая за вечна наслада?
Тогава смъртта би трябвало да е празник за вярващите в безсмъртието на душата. Може би единственото безпокойство би било ако човек е бил непокаян и не е приел Христа...щото нали тогава го чака ада...
Но пък от друга страна, нали и след смъртта си човек може да се покае...е, тогава наистина няма място за безпокойство.
Защо човеците тогава толкова ги е страх??
Защо не се посреща съртта с радост и облекчение?
С празненства? Та нали най-сетне човек се е освободил от бремената си и е достигнал по-съвършена форма на съществуване, безплътна, в непосредствена близост с Бога?
Може би защото дълбоко в сърцето си всеки осъзнава, че все пак смъртта е краят на всичко. И че няма нищо отвъд.
Ако хората бяха толкова убедени в безсмъртието си, нямаше да ги има опечалените по гробищата, нито сълзите, нито скъбта...
| |
Тема
|
"Любовта н и к о г а не отпада" *
[re: KalinkaSD]
|
|
Автор |
Eжko_ (бодли_дрешко) |
Публикувано | 18.07.10 11:14 |
|
В отговор на:
Да, и на мен не ми се връзва с логиката.
И никога не съм могла да си обесня защо вярващите в безсмъртието на душата в същност толкова ги е страх от смъртта и ридаят по гробищата.??
Та нали смърт на практика няма. Има само загиване на едно тяло, а душата освободена от оковите му отлита при Бог в Рая за вечна наслада?
И ако праведникът едвам се спасява, нечестивецът и грешникът де ще се яви? (1Пет., 4:18)
ако не в Ада ?
Затова се молим за у п о к о й на душите на нашите многообични починали роднини, близки, приятели... Защото, както казва ап. Павел: "Любовта н и к о г а не отпада"* - нито тук, на Земята, нито когато душ`ичките на любимите на сърцата ни хора се преселят "там", в небитието.
Нас, християните, не ни е страх от смъртта - тя така или иначе ще дойде, тя идва - и ще идва - и при невярващите. Страх ни е - тоест, т р я б в а да имаме синовен страх Божий - дали ще сме достойни за Любимия, за Сватбената Трапеза (Мат., 22:12), за Онзи, Когото не успяваме да вюзлюбим до смърт (нали и Той така ни възлюби) - Любовта, на Която се противим, причинявайки зло в лицето на човеците, бидейки немилосърдни към хората, проявявайки коравосърдечие към ближните (Мат., краят на глава 25:34...) - и, от Който можем да се отдалечим вовеки (Срн. Мат., 10:28).
Прочем, ти кога последно плака за починал близък ? Кога за последно рони сълзи, и за какво ?
*
Редактирано от Eжko_ на 18.07.10 12:21.
| |
Тема
|
Re: Свидетелството в "Лазар и беззимения богаташ"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
пчeличkaтa (сериозна) |
Публикувано | 20.07.10 15:17 |
|
Естествено, че духът не умира, но ти бъркаш понятията душа и дух и не правиш разлика между тях.
| |
|
Всичко с времето си пчеличке.
Някой ден Бог ще ти разкрие нещата, които сега не разбираш и отричаш.
За мен Божие Слово е всяка дума, която излиза от Божията уста и това в случаят е точно така, а не е човешка притча както ти твърдиш.
Биди благословена и моли Бога да ти покаже - Той е жив!
Давид беше най-младият...
| |
|
Лука 12:5
Но ще ви предупредя от кого да се боите: бойте се от онзи, който, след като е убил, има власт да хвърля в пъкъла, Да! казвам ви, от него да се боите.
Както казах и в предния си постинг щом Христос казва, че е така - то значи е така!
Това е вярата - не можем да променим Христовите думи и учение - само защото не разбираме нещо или се мислим за по-добри и по-хуманни от самият Бог.
Първо е вярата в Него и след това идва разбирането - когато Бог ти се разкрие ще разбереш, че всъщност Той въобще не е несправедлив камо ли садистичен. Но напротив - само Бог е благ - Лука 18:19 - А Исус му рече: Защо Ме наричаш благ? Никой не е благ, освен един Бог.
Адът не е вечен - както се вижда при втората смърт, той бива унищожен.
Откровение 20 глава: 14 И смъртта и адът бидоха хвърлени в огненото езеро. Това - присъдата за в огненото езеро е втората смърт.
15 И ако някой не се намери записан в книгата на живота, той биде хвърлен в огненото езеро.
Марк 12:25 - Защото когато възкръснат от мъртвите, нито се женят нито се омъжват, но са като ангели на небесата.
Не мисля, че Бог ще върне душите обратно в тези тела - става дума за съвсем различни "ангелски" тела подобно на това, което има Христос.
Исус е Възкресението:
Йоан 11 глава - 24 Казва Му Марта: Зная, че ще възкръсне във възкресението на последния ден.
25 Исус й рече: Аз съм възкресението и живота; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее;
26 и никой, който е жив и вярва в Мене, няма да умре до века. Вярваш ли това?
Аз самият не разбирам всички детайли около възкресението. Но вярвам на Христос - щом казва, че има Рай и Ад значи има. Ако казваше, че душата спи или нещо подобно бих вярвал това, но Той не го казва. Напротив говори за Адът и за Раят и за обитателите им. Така че това е Христовото учение. Можем да Му варваме или пък не, но мисля, че агументите би следвало да са Библейски, а не заучени неща от съвременният псевдо-хуманизъм.
Давид беше най-младият...
| |
|
Никъде Исус не споменава думата РАЙ.
Би ли ми цитирал текстовете, в които Исус говори за рая (или ти считаш, че термините Божието/небесното царство...) са равни на рай и няма разлика между термините/думите.
Това, че Исус е казал притчата за богаташа и бедния Лазар не означава, че трябва притчите да се приемат буквално!
А Исус БЕЗ притчи не им говореше. Пише ли го това?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
|
|