Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:30 10.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема "сатаната ще бъде пуснат от тъмницата"нови [re: KalinkaSD]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано11.07.10 12:15



(Откр., 20:7 )А кога се свършат хилядата години, сатаната ще бъде пуснат от тъмницата си

Тъмницата (гр. fylake) е онова понятие, което в Стария Завет наричат преизподня (шеол). . А защо щеше да им е проповядвано, ако не за да повярват, т.е. да променят съдбата си. Няма защо да смятаме, че Той е проповядвал на онези духове, чиято участ е предизвестена. Просто Евангелието е трябвало да слезе и в ада, защото то обхваща целия човешки род. Не можем да приемем, че починалите преди Христа вече са обречени, още повече, че те са починали

във времето п р е д и изкуплението.

Дори и в смъртта човекът не престава да губи основния си белег за човешкост - свободната воля.

Предвиждайки слизането на Спасителя в Ада и победата Му над смъртта, пророк Исаия бе възкликнал: „Адът се огорчи, като Те срещна в преизподнята си."

От това, че Христос е проповядвал на духовете в шеола следват два много важни извода. Първият е, че щом Христос е проповядвал на духовете, то те явно съществуват и второ, щом им е проповядвал те явно не са спали. Не би било възпитано от тяхна страна да спят, нали?

Още е казано, че "Господ умъртвява и съживява, сваля в преизподнята и и з в а ж д а;[от преизподнята] " (1Цар.,2:6)

Ако душата след смъртта не съществуваше, ние не бихме били изкупени. За какво става дума? Когато Христос се въплъщава Той приема цялото човешко естество, освен греха /Евр. 4:15/. Така, това означава че Христос има освен Дух Божий, има и дух човешки, понеже е и Човек. Ако приемем вярването, че човешкият дух умира, то и Христовият дух в гроба би трябвало да умре (въпреки, че Писанието говори недвусмислено: ". . . умъртвен по плът, но оживял по дух". . .). А ако е умрял, то ние не сме изкупени. Христос е бил само Бог

без да бъде човек.

Ако пък кажете, че Христос не е имал човешка душа, то аз ще Ви припомня, че ако нещо от човешкото естество не е възприето от Христос, то не би било и изкупено от Него. Както е и казано в Посланието до евреите:

[2:14] А понеже децата са участници в плът и кръв, то и Той еднакво взе участие в същите, та чрез смъртта да порази оногова, у когото е властта на смъртта, сиреч дявола,
[2:15] и да избави ония, които от страх пред смъртта през цял живот бяха подложени на робство. [2:16] Защото, наистина, не от Ангели приема естество, а от потомството Авраамово приема;
[2:17] затова длъжен бе да прилича по всичко на братята, та да бъде милостив и верен първосвещеник във всичко, що се отнася до Бога, за очистване греховете на народа.
[2:18] Защото в това, що Сам претърпя, като биде изкушен, може и на изкушаваните да помогне.

Излиза, че ако не вярваме в безсмъртието на душите и в тяхното реално, а не несъзнателно съществуване след смъртта, то ние отричаме изкуплението, което Христос ни дарува. Тогава не сме никакви християни, а по-скоро сме подобни на садукеите.


Редактирано от Eжko_ на 11.07.10 12:38.



Тема Re: Относно "мъртвите не знаят нищо"нови [re: spanishcaravan]  
Автор Prokimen ()
Публикувано12.07.10 01:05



В отговор на:

Живи защото душата е безсмъртна, жива. Умрелите са мъртви, Ежо, не можеш да ги наричаш живи, защото не са. Едва след възкресението, когато живата душа се съчетае с тялото си, едва тогава можем да говорим за живот в пълния смисъл на думата "живот". С две думи - докато плътта гние в гроба не говорим за живот, но за смърт.




Това съждение ме накара да се поразмисля и се съглася до голяма степен с твоето виждане за "хивота" и "смъртта" като технически изрази в богословската ни реч.

Особено благодаря за:

В отговор на:

След живота има смърт. В чинопоследованието на погребението между другото се казва: "Христос, истинският Бог наш, Който владее над живи и мъртви и възкръсна от мъртвите...". И още, в Символа на вярата съвсем ясно се казва: "Чакам възкресение на мъртвите и живот в бъдещия век!". Живот в пълния смисъл на думата едва след възкресението на мъртвите.




както и за догматичната светлина, хвърлена от Символа на вярата.

Откровено казано, имам затруднение да възприема и се съглася с буквалността на изказаното ти съждение:

В отговор на:

1.Живи ли са светиите горе на Небето ?


Не, мъртви са и чакат възкресение на мъртвите и живот в бъдещия век.




Понеже другите ти съждения са богословски издържани и догматично, и текстуално подкрепени, то приемам ги безрезервно и с благодарност, че си съумял лаконично да поставиш резонен акцент.

Смутен съм духом да приема последното твърдение в буквалността му. Може би имаш нещо друго предвид и под "мъртви" не защитаваш протестантското разбиране за несъзнателно съществуване на душите в отвъдния свят.

Сам ти припомняш безспорната истина, че за Бога всички са живи. В контекста на тази новозаветна истина би ли дал яснота на смущаващаващото ме твое твърдение?

Ако под "мъртви" трябва да разбираме безсъзнателно съществуване или своеобразен задгробен "сън", то как да обясним православния молитвен призив към светиите или просто заупокойните молитви, чийто текст си привел в защита на техническото понятие "мъртъв"?

Как да си обясним реални явявания на умрели и странности от областта на т.н. "клинична смърт"?

Въпросът ми е далече от всякакво желание за полемика. Просто ще ми е интересно твоето богословско виждане и обяснение. Преповтарям се, че с всичко друго се съгласявам доколкото е защитено по безспорен начин.

Благодаря предварително.

Редактирано от Prokimen на 12.07.10 01:07.



Тема Re: Относно "мъртвите не знаят нищо"нови [re: Prokimen]  
Автор spanishcaravan (i know you can)
Публикувано12.07.10 03:09



несъзнателно съществуване на душите в отвъдния свят.

Благодаря за въпроса.
Отговарям. Не, не смятам, че положението на душите в отвъдния свят е несъзнателно. По скоро душите битуват в очакване, биват някъде, отвъден свят ли ще го наречем, но главното е, че ожидат възкресението и то в покой.
Ето още една прелюбопитна и доста древна молитва, пак от чинопоследованието на погребението:
"Боже на духовете и на всяка плът, Който стъпка смъртта, съсипа дявола и подари живот на Твоя свят! Сам Ти Господи, упокой душата на починалия твой раб в място светло, в място злачно, дето няма никаква болка, скръб и въздишка. Всяко съгрешение, което е сторил с думи или дело, или мисъл, прости, като благ и човеколюбив Бог, тъй като няма човек, който да живее и да не съгреши. Едничък Ти, Господи, си без грях; Твоята правда е правда вечна, и Твоето слово е истина. Защото ти си възкресението, животът и покоят на починалия Твой раб, Христе Боже наш, и затова на Тебе отправяме слава с безначалния Твой Отец, и пресветия благ и животворящ Твой Дух, сега и винаги,, и во веки веков. Амин."

Христос е възкресението, животът и покоят. Или в покой мъртвият очаква възкресение и живот.
С две думи - мъртвият съвсем съзнателно очаква възкресението, в покой ли, в мъки ли, това е друг въпрос.



Тема Значи, са ж и в и, разумни личностинови [re: spanishcaravan]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано12.07.10 19:33



В отговор на:

Ето още една прелюбопитна и доста древна молитва, пак от чинопоследованието на погребението:
"Боже на духовете и на всяка плът, Който стъпка смъртта, съсипа дявола и подари живот на Твоя свят! Сам Ти Господи, упокой душата на починалия твой раб в място светло, в място злачно, дето няма никаква болка, скръб и въздишка. Всяко съгрешение, което е сторил с думи или дело, или мисъл, прости, като благ и човеколюбив Бог, тъй като няма човек, който да живее и да не съгреши. Едничък Ти, Господи, си без грях; Твоята правда е правда вечна, и Твоето слово е истина. Защото ти си възкресението, животът и покоят на починалия Твой раб, Христе Боже наш, и затова на Тебе отправяме слава с безначалния Твой Отец, и пресветия благ и животворящ Твой Дух, сега и винаги,, и во веки веков. Амин."

Христос е възкресението, животът и покоят. Или в покой мъртвият очаква възкресение и живот.
С две думи - мъртвият съвсем съзнателно очаква възкресението, в покой ли, в мъки ли, това е друг въпрос



Това го знаем, и това е самата истина, която засвидетелства именно това: че "зори" и НЕправедните душ`ички на нашите близки, приятели, познати - на всяка една душа, намираща се в Ада - е ж и в а, разумна личност, носеща н себе си Божият образ.

И ако праведникът едвам се спасява, нечестивецът и грешникът де ще се яви?(1Пет., 4:18)

Разбира се, че в Ада - колцина са праведниците днес по Земята ? Затова и са молитвите, които цитираш в чинопоследованието, и то не е само в погребалния чин. Молим се с „у п о к о й душата на починалия твой раб в място светло, в място злачно, Д Е Т О* няма никаква болка, скръб и въздишка
Царството Хрисотво е наречено

*Първосвещеническата молитва завършва с Главното, а то е желанието на Бога всички Негови да бъдат в Царството Небесно в_Едно с Любовта:

[17:24] Отче! тия, които си Ми дал, желая и те да бъдат с Мене там, дето съм Аз, за да гледат Моята слава, що си Ми дал, защото Ме възлюби, преди свят да се създаде.




Тема Това е ВСЕОБЩОТО т е л е с н о възкресениенови [re: Prokimen]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано12.07.10 19:44



Спанишкараван каза:

След живота има смърт. В чинопоследованието на погребението между другото се казва: "Христос, истинският Бог наш, Който владее над живи и мъртви и възкръсна от мъртвите...". И още, в Символа на вярата съвсем ясно се казва: "Чакам възкресение на мъртвите и живот в бъдещия век!". Живот в пълния смисъл на думата едва след възкресението на мъртвите.

На което Прокимен отговори: Особено благодаря затова както и за догматичната светлина, хвърлена от Символа на вярата.

Апостол Павел казва: и се надявам на Бога, че ще има възкресение на мъртви, на праведни и на неправедни, което и те сами очакват.

Както праведниците, така и неправедниците ще очакваме възкресение не на мъртъвци, а на мъртвите ни тела. Затова става въпрос. И Вие, прекрасно знаете, че "Чакам възкресение на мъртвите" касае ВСЕОБЩОТО т е л е с н о възкресение.

"Това тленното трябва да се облече в нетление, а това смъртното - да се облече в безсмъртие" (1 Кор. 15:53).

Не разбирам, защо беше това шикалкавене от Ваша страна.




Тема Свидетелството в "Лазар и беззимения богаташ" нови [re: Prokimen]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано12.07.10 19:50



В

съвсем ясно ни е засвидетелствано, че състоянието на човешките душ`и след смъртта на тялото не само че са живи, но и са разумни, мислещи личности - такива, които имат разум и чувства, които могат да се радват, или да изпитват страдание. Това също е догматиката, Прокимен, живото Божие Слово, така че престанете да угодничите на изопачаващите именно догматиката, които не се срамуват да я цитират, а отпосле да я изопачават със суетните си мнения.


Редактирано от Eжko_ на 12.07.10 19:52.



Тема Re: Свидетелството в "Лазар и беззимения богаташ"нови [re: Eжko_]  
Автор Prokimen ()
Публикувано13.07.10 00:32



В отговор на:

Прокимен, ...престанете да угодничите на изопачаващите именно догматиката, които не се срамуват да я цитират, а отпосле да я изопачават със суетните си мнения.




Не виждам здрава логика в изобличителния тон на повелителното ти наклонение и неуважително уважителната ти форма на обръщение.

Ако те сърби крастата, моли се Бог да ти даде големи нокти да си я начешеш.

Би било угодничене, ако си бях признал, че много се смях и искрено развеселих от израза за змиите и гущерите, но не го сторих. Струва ми се, че казаното беше съвсем на място. Колкото до постингите на spanishcaravan по темата, не крия, че ми харесаха някои негови съждения, които ме накараха да се замисля. Всякога съм доволен, когато един текст, правдив или провокативен, предизвиква сериозно мислене. Не се бях замислял над някои детайли и благодарение на цитираните постинги, спрях внимание в задълбочен размисъл.

Не скрих смущението си и човекът ми е отговорил интелигентно и в богословски грамотна форма, която заслужава внимание и задължава да се отговаря без излишна злъчност и мания за мнима праведност. Имах и други въпроси, но за да не наливам вода в насилствено въртяната от теб вятърна мелница, ще си замълча.

Твоята присрастеност към партизанщината пресича всякаква възможност за диалог и задълбочено трезво мислене.

Зная че си интелигентен човек и не разбирам страстта ти да се ровичкаш дребнаво и заядливо с всеки, който не подкрепя заинатеността ти.

Прощавай за откровеността и директността, но ако бях намерил за нужно, да бих ти адресирал някаква дума или въпрос. Интересът ми е заинтригован от друго мислене и последното ме удовлетворява с богословската си издържаност на своеобразна провокативност.

Изкуство и интеленкт си е, човек да отговори на опонента си с неоспорими догматични и богослужебни текстове. Ако се силиш да ги оспорваш, значи си враг на Църквата и Нейния Основател. Ако мислиш, че си прав, намери интелигентна форма да докажеш правотата си без да плюеш срещу свещените за Православието текстове и да подстрекаваш към явно човеконенавистничество.

Както и да усукваш, човекът цитира Символа на вярата. Всяко възражение срещу него (Символа на вярата) те прави автоматично еретик, отпаднал от Църквата Христова и от благодатта на Бога.

Редактирано от Prokimen на 13.07.10 00:35.



Тема Re: Относно "мъртвите не знаят нищо"нови [re: spanishcaravan]  
Автор пчeличkaтa (сериозна)
Публикувано14.07.10 15:52



Ти видял ли си човек без мозък да мисли, вижда и прочие?
И ако един мъртвец може да чувства болка или радост, не си ли противоречи Словото ако твърди, че мъртвите НЕ знаят НИЩО и нямат съзнание.
Какво значи "почива си" - от една страна, а от друга - чака, радва се или се мъчи...
Егати и почивката - хем да си в съзнание, хем да действаш.
Някак не ми се връзват вярванията ви с логиката.
Или просто страхът от смъртта и неизвестното ви кара да си мислите, че сте вечни,
или вярвате на сатана, че "никога няма да умрете".



Тема Re: Свидетелството в "Лазар и беззимения богаташ" [re: Prokimen]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано15.07.10 12:18



В отговор на:

Както и да усукваш, човекът цитира Символа на вярата. Всяко възражение срещу него (Символа на вярата) те прави автоматично еретик, отпаднал от Църквата Христова и от благодатта на Бога.


Аз не правя възражения, така че, не ме клеветете. Опитал съм да поясня - не от мене си, а именно от догматиката - максимално ясно и просто, че когато изповядваме: "чакам възкресението на мъртвите" ние вярваме, че очакваме .

Тялото е онова, което умира, което е мъртво, но не и духът - защо премълчавате това, след като знаете, че е твърде важно, твърде съществено в нашата Вяра.

Иначе, онова, което си е право, то си е право, и се съгласявам без проблем - справка:

Отговаряте на постинга ми , а всъщност не казвате и една дума относно написаното там. Отговорът Ви, меко казано е емоционален, макар и опитващ се да прикрие страстите. Аз поне съм прям, и няма да проявявам псевдотолерантност към онези, които се инатят. А неговото е много по-лошо от инат, както и на поставилата темата.


Редактирано от Eжko_ на 15.07.10 15:31.



Тема Нека отговорите ти са в конкретиката на казаното [re: пчeличkaтa]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано16.07.10 15:59



В отговор на:

Ти видял ли си човек без мозък да мисли, вижда и прочие?
И ако един мъртвец може да чувства болка или радост, не си ли противоречи Словото ако твърди, че мъртвите НЕ знаят НИЩО и нямат съзнание.




"Мъртвите не знаят нищо". Ами не знаят - и граф Монте Кристо (Едмон Дантес) не знаеше какво го чака, докато беше в Ада на строгия тъмничен затвор. Което, разбира се не означава, че бе изчезнал "яко дим", че се беше "изпарил". . . Но след като се спаси, вече знаеше.

След Изкупителната Жертва на Христа Бога, всички мъртви знаят за Нея, и очакват всеобщото възкресение - едни за вечен живот, други за вечна мъка.

Моля те, отговор`и . И, коментирай моля те, казаното от адвентиста Ники-Очакване - който предпочита да се прирявни с животните - като отговориш на въпроса ми:

споделяш ли желанието му - и ти ли предпочиташ, да се приравниш с животните, похулвайки Божият образ и подобие, само и само да оправдаеш статуквото си, да защитиш безумието на вярванията си ?


Редактирано от Eжko_ на 16.07.10 16:13.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.