Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:50 14.06.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
Тема Бог възлюби и избра само Израилнови  
Автор Absinthe Ducrosfils (hideous)
Публикувано06.08.08 17:21



Всички "юдеи" и "езичници" (= народи), които в НЗ са призовани към покаяние и вяра в Месията, са наследници и приемници на онзи завет и обещания, дадени на Авраам и потомството му и на никой друг. Gentiles/nations, езичници/ народи, ... това са преводи на едни и същи думи, съотв. на иврит "гойим" и на гръцки "етни". Имайки това предвид нека отново прочетем познати библейски откъси:


"Господ се яви НА АВРАМА и му рече: ... ще направя ЗАВЕТА си между Мене и АВРААМ ... и ЩЕ ПРОИЗВЕДА НАРОДИ ОТ АВРААМ; ... И ще утвърдя ЗАВЕТА Си между Мене и АВРААМ И ПОТИМЦИТЕ МУ ... ЩЕ БЪДА БОГ НА АВРААМ И НА ПОТОМСТВОТО МУ"
(Битие 17:1-8)


"Понеже ИЗРАИЛ са люде свети на Господа ТЯХНИЯ БОГ; ТЯХ ИЗБРА Господ ТЯХНИЯ БОГ да бъдат Нему собствен народ ИЗМЕЖДУ ВСИЧКИТЕ ПЛЕМЕНА, КОИТО СА ПО ЛИЦЕТО НА ЗЕМЯТА."
(Второзаконие 7:6)


"Слушайте това слово, което Господ изговори ... ИЗРАИЛТЯНИ: ... САМО ИЗРАИЛ ПОЗНАХ ИЗМЕЖДУ ВСИЧКИТЕ РОДОВЕ НА СВЕТА."
(Амос 3:1-2)


"Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя НОВ ЗАВЕТ С ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ И С ЮДОВИЯ ДОМ; ... ето ЗАВЕТЪТ, Който ще направя С ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ ...: Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им; АЗ ЩЕ БЪДА ТЕХЕН БОГ, И ИЗРАИЛ ЩЕ БЪДАТ МОИ ЛЮДЕ"
(Еремия 31:31-34)


"ИИСУС в отговор каза: Аз съм пратен САМО до загубените овце от ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ."
(Матей 15:24)


"Защото бих желал сам аз (Павел) да съм отлъчен от Христа, заради МОИТЕ БРАТЯ, МОИТЕ ПО ПЛЪТ РОДНИНИ; които са ИЗРАИЛТЯНИ, на които ПРИНАДЛЕЖАТ ОСИНОВЕНИЕТО и славата, ЗАВЕТИТЕ и даването на закона, богослужението И ОБЕЩАНИЯТА, НА КОИТО СА И ОТЦИТЕ, и от които се роди ПО ПЛЪТ Христос"
(Римляни 9:3-5)


"Иисус се роди от жена, РОДИ СЕ ПОД ЗАКОНА, за да ИЗКУПИ ония, които са ПОД ЗАКОНА, за да получAT ОСИНОВЛЕНИЕТО."
(Галатяни 4:4-5)

(ср. оригиналния гръцки текст за точните местоимения:
"ina tous upo nomon exagorasE ina tEn uiothesian apolabOmen" (Gal. 4:5)
"in order to redeem those under the law, and thus to adopt them as his children")


"Защото беше уместно, щото Онзи, заради Когото е всичко, и чрез Когото е всичко, като привежда много синове в слава, да усъвършенствува чрез страдания начинателя на тяхното спасение. Понеже и Оня, Който освещава, и ония, които се освещават, всички са от Едного; за която причина Той не се срамува да ги нарича братя, казвайки: "Ще възвестявам името Ти на братята Си ... Ето Аз и децата, които Ми е дал Бог". И тъй, понеже децата са същества от ОБЩАТА ПЛЪТ И КРЪВ то и Той, подобно на тях, взе участие в същото ... да избави всички ония, които, поради страха от смъртта, през целия си живот са били подчинени на робство. Защото, наистина, ИИСУС ... ПОМОГНА НА АВРААМОВОТО ПОТОМСТВО. Затова трябваше да СЕ ОПРИЛИЧИ ВЪВ ВСИЧКО НА БРАТЯТА СИ"
(Евреи 2:11-18)

"И видях ново небе и нова земя; ... и видях новия ЙЕРУСАЛИМ ... с ДВАНАДЕСЕТ порти, и на портите ДВАНАДЕСЕТ ангела, и надписани над портите имена, които са имената на ДВАНАДЕСЕТТЕ ПЛЕМЕНА НА ИЗРАИЛТЯНИТЕ; ... ДВАНАДЕСЕТ основни камъка с ДВАНАДЕСЕТ имена на тях, имената на ДВАНАДЕСЕТТЕ апостоли на Агнето ... ДВАНАДЕСЕТ бисера ..."
(Откровение 21)



Нищо не се е променило между стрария завет и новия завет по отношение на това кои са единствените избрани хора на Йехова. Божественото избраничество винаги се е определяло от произходът от Авраам по плът и по обещание; същият този Авраам, който получи за себе си и за потомството си заветите и обещанията, които по-късно бяха обновени чрез новия завет за съгрешилото му потомството, за да могат ВЕЧНИТЕ и НЕОТМЕННИ завети и обещанията на Йехова към народа Му да бъдат славно осъществени и Израил да бъде отново единна, непорочна и вярна Невяста на Създателя си, който я избра преди създанието на света, за да бъде свята и без недостатък пред Него в любов.

И така, скъпи братя и сестри "християни", вие поганци заблудени, нямащи нищо общо с Авраамовото потомство, сте лъгани в продължение на толкова много векове от властолюбивите си пастири, че Израилевият Бог ви обича и за да подкрепят тази лъжа въведоха задължителни и всеобщовалидни преводи, термини, богословски доктрини, символи на вярата, "ортодоксални" учения, които да "адаптират" Библейските истини и да ги направят приложими за извън-израилтянска употреба.

Но Божието слово е съвсем ясно по въпроса - осиновението и славата принадлежат само на Аврамовото потомство, на Божия Израил. Вие, християнстващи поганци можете да продължите да се молите на небето. Но Израилевият Бог никога няма да ви отговори или да ви спаси, защото на вашите бащи не бяха дадени никакви Божии завети и обещания и Йехова никога не е имал желание и задължение да ви помага.

Изтрезнейте най-сетне и отхвърлете хитрите лъжи на гръко-римските адаптатори, всъщност цензури. Оставете Йехова и Неговата любима на спокойствие. Стига поганскa завист и театралничене.



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор blue.ice (апологет)
Публикувано06.08.08 18:09



10 О, ти, пълен с всякакви лукавщини и с всякакво коварство, сине дяволски, враже на всичко що е право, няма ли да престанеш да извращаваш правите пътища на Господа?

Деяния 13 гл.


Ако за едно нещо има няколко възможни обяснения, то вярно е най-простото.


Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор Kaлoмaин (сестра Каинова)
Публикувано06.08.08 18:31



Звучи логично.

Сега остава да видим кои да подлежащите на осиновяване и да изхвърлим всички други на буклука. Или по-добре да ги накараме да прислужват на избраните.



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор blue.ice (апологет)
Публикувано06.08.08 19:32



19 А знаем, че каквото казва законът, казва го за ония, които са под закона; за да се затулят устата на всекиго, и цял свят да се доведе под съдбата на Бога.
20 Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона става само познаването на греха.
21 А сега и независимо от закон се яви правдата от Бога, за която свидетелствуват законът и пророците,
22 сиреч правдата от Бога, чрез вяра в Исуса Христа, за всички [и на всички], които вярват; защото няма разлика.
23 Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога,
24 а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението, което е в Христа Исуса,
25 Когото Бог постави за умилостивение чрез кръвта Му посредством вяра. Това стори за да покаже правдата Си в прощаване на греховете извършени по-напред, когато Бог дълготърпеше, -
26 за да покаже, казвам правдата Си в настоящето време, та да се познае, че Той е праведен и че оправдава този, който вярва в Исуса.
27 И тъй, где остава хвалбата? Изключена е. Чрез какъв закон? чрез закона на делата ли? Не, но чрез закона на вярата.
28 И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона.
29 Или Бог е Бог само на юдеите, а не и на езичниците? Да, и на езичниците е.
30 Понеже същият Бог ще оправдае обрязаните от вяра и необрязаните чрез вяра. (Рим 3)

11 И той (б.а. Авраам) прие обрязването като знак и печат на правдата от вяра, която имаше, когато беше необрязан, за да бъде той отец на всички, които вярват, ако и необрязани, за да се вмени правдата на тях,

16 Затова наследството е от вяра, за да бъде по благодат, така щото обещанието да е осигурено за цялото потомство, не само за това, което се обляга на закона, но и за онова, което е от вярата на Авраама, който е отец на всички ни, (Рим 4)

Матей 3:9
и не мислете да думате: Авраам е нашият баща; защото ви казвам, че Бог може и от тия камъни да въздигне чада на Авраама.

10 Исус, като чу това, почуди се, и рече на ония, които идеха изподире: Истина ви казвам, нито в Израиля съм намерил толкова вяра.
11 Но казвам ви, че мнозина ще дойдат от изток и запад, и ще насядат с Авраама, Исаака и Якова в небесното царство;
12 а чадата на царството ще бъдат изхвърлени във външната тъмнина; там ще бъде плач и скърцане със зъби. (Матей 8)

7 Тогава познайте, че тия, които упражняват вяра, те са Авраамови чада;
8 и писанието, като предвидя, че Бог чрез вяра щеше да оправдае езичниците, изяви предварително благовестието на Авраама, казвайки: "В тебе ще се благославят всичките народи".
9 Така щото тия, които имат вяра се благославят заедно с вярващия Авраам.



28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски; защото вие всички сте едно в Христа Исуса.
29 И ако сте Христови, то сте Авраамово потомство, наследници по обещание.
(Гал. 3)


Писанието е ясно: всеки, който вярва се благославя с вярата на Авраам и става негово духовно дете. Забележи Бог нарича Авраам "отец на много народи", но казва, че в неговия потомък ще се благославят "всички народи". Или искаш да кажеш, че Авраам е праотец на всички днешни народи или че всички спасени са били потомци по плът на Авраам? А я обърни внимание на историята със стотника (Матей 8): Исус казва, че в Израил не е намерил толкова вяра, което значи, че според него този стотник не е израилянин (нали каза, че спасените езичници не били юдеи, но били Израил). Всеки, който повярва независимо от етноса става духовен син на Авраам ходейки в стъпките на неговата вяра и благославяйки се в нея.

Ето още нещо за етносите, един пасаж който много пъти съм ти цитирал, но ти винаги си отказвал да коментираш:

24 Бог, Който е направил света и всичко що е в него, като е Господар на небето и на земята, не обитава в ръкотворени храмове,
25 нито Му са потребни служения от човешки ръце, като да би имал нужда от нещо, понеже сам Той дава на всички и живот и дишане и всичко;
26 направил е от една кръв всички човешки народи да живеят по цялото лице на земята, като им е определил предназначени времена и пределите на заселищата им;
27 за да търсят Бога, та дано биха Го поне напипали и намерили, ако и Той да не е далеч от всеки един от нас;

28 защото в Него живеем, движим се и съществуваме; както и някои от вашите поети са рекли: "Защото дори Негов род сме".
29 И тъй, като сме Божий род, не бива да мислим, че Божеството е подобно на злато или на сребро, или на камък изработен с човешко изкуство и измишление.
30 Бог, прочее, без да държи бележка за времената на невежеството, сега заповядва на всички човеци навсякъде да се покаят,
31 тъй като е назначил ден, когато ще съди вселената справедливо чрез Човека, Когото е определил; за което и е дал уверение на всички, като Го е възкресил от мъртвите. (Деяния 17)


Тази реч Павел пред кого произнесе? Пред "Израиляни" ли? Или пред ареопага в Атина където бяха събрани предимно гърци? Или и гърците са потомци по плът на Авраам? Тези думи на Павел ясно показват универсалността на спасението за всички народи.

3 че по откровение ми стана известна тайната, (както и по-преди вкратце ви писах,
4 от което, като прочитате, може да разберете моето проумяване в Христовата тайна),
5 която в други поколения не биде известна на човешкия род, както сега чрез Духа се откри на Неговите свети апостоли и пророци,
6 а именно, че езичниците са сънаследници, като съставляват едно тяло, и са съпричастници на [Неговото] обещание в Христа Исуса чрез благовестието, (Ефес 3)


Ако за едно нещо има няколко възможни обяснения, то вярно е най-простото.


Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор Last Roman (PRAEFECTUS URBI)
Публикувано06.08.08 19:35



Яхве не е всечовешки бог.



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: blue.ice]  
Автор Absinthe Ducrosfils (hideous)
Публикувано06.08.08 23:19



В посланията на Павел, особено това до Римляни въпросът изобщо не е израилтяни срещу езичници, а обрязани срещу необрязани; съответно Юдея, като тези, които през 1 век са останали верни на Закона и са опазили Писанията (поне в ритуално отношение) и останалите Израилеви чада, разпръснати сред народите и неспазващи Закона.

"Тогава, какво предимство има юдеинът? или каква полза има от обрязването? Много във всяко отношение, а първо, защото на юдеите се повериха Божествените писания. Понеже, ако някои бяха без вяра, що от това? тяхното неверие ще унищожи ли Божията вярност? Да не бъде! но Бог нека бъде признат за верен, а всеки човек лъжлив"
(Римляни 3:1-4)

Цялата първа половина на Римляни ап. Павел отделя на доказателствата чрез Закона, Писанията и Пророците, че обрязването не е задължително за да станат "езичниците" (т.е. неспазващите Закона авраамови потомци) приемници на завета и обещанията. Тъкмо темата за обрязването и пазенето на Закона бележи опозициите юдеи-езичници, дела-вяра.

Още от встъпителните думи на Павел в началото на същото послание става ясно кои са "човеците от всички народи", на които апостолите са пратени да проповядват Христовото благовестие:

"Павел, слуга Исус Христов, призван за апостол, отделен да проповядва благовестието от Бога, (което по-напред Той беше обещал чрез пророците Си в светите писания), за Сина Му нашия Господ Исус Христос, Който по плът се роди от Давидовото потомство, а по Дух на светост биде със сила обявен като Божий Син чрез възкресението от мъртвите; чрез Когото получихме благодат и апостолство, та в Неговото име да привеждаме в послушност към вярата човеци от всичките народи; между които сте и вие призвани от Исуса Христа"
(Римляни 1:1-5)

За пореден път ще дам библейските доказателства, че "всички", "целият свят" и пр. универсални изрази, употребени в Библията не трябва наивно да се считат на означаващи цялата планета и всички живеещи по нея хора.

Мат. 24:14
"И това благовестие на царството ще бъде проповядвано по целия свят за свидетелство на всички народи; и тогава ще дойде краят."

Рим. 1:8
"Най-напред благодаря на моя Бог чрез Исус Христос за всички вас за това, че за вашата вяра се говори по целия свят."

Кол. 1:5-6
"истинското слово на благовестието, що пребъдва у вас, както и в цял свят"

Кол. 1:23
"благовестието, което сте чули и което е било проповядвано на всяка твар под небесата"


От встъплението към послание до Римляни е ясно, че тези, към които се обръща Павел са сред "човеците от всички народи", за които бяха пратени апостолите да благовестяват. Тези римляни са: "всички в Рим, които са възлюбени от Бога, призвани да бъдат светии" (ст. 7)
Кои са възлюбените от Бога, кои са призваните да бъдат негови светии, да не би всички римски граждани? Не бяха ли само и единствено израилтяните тези, на които Моисей казва следното (?) -
"Вие сте чада на Господа вашия Бог; ... Защото сте люде свети на Господа вашия Бог, и вас избра Господ измежду всичките племена, които са по лицето на земята, за да Му бъдете собствени люде." (Второзаконие 14:1-2)

Или може би новият завет разширява обсега на призованите и избраните?

"Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя НОВ ЗАВЕТ С ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ И С ЮДОВИЯ ДОМ; ... ето ЗАВЕТЪТ, Който ще направя С ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ ...: Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им; АЗ ЩЕ БЪДА ТЕХЕН БОГ, И ИЗРАИЛ ЩЕ БЪДАТ МОИ ЛЮДЕ"
(Еремия 31:31-34)

Очевидно е, че обещаният нов завет, в който се отменя ритуалната робия на моисеевия завет и законът се написва на сърцата, е сключен пак само със и за израилевите племена.

Да се върнем на посл. до Римляни. Павел пише:
"И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона. Или Бог е Бог само на юдеите, а не и на народите (етнон)? Да, и на народите (етнон) е." (Рим. 3:28-29)

На кои народи Бог е Бог, само на юдеите ли? Не, разбира се, а и на всички Израилеви народи:

"Но като видя Иосиф, че баща му (Яков/Израил) му възложи дясната си ръка на Ефремовата глава, не одобри; и дигна ръката на баща си, за да я премести от Ефремовата глава на Манасиевата глава. И Иосиф рече на баща си: Не така, тате, защото ето първородният, възложи дясната си ръка на неговата глава. Но баща му отказа, като рече: Зная синко, зная; и той ще стане племе; и той ще бъде велик; но по-младият му брат ще бъде по-голям от него, и потомството му ще стане множество народи."
(Битие 48:17-19)

Могат ли израилтяните да бъдат част от другите народи, гърци, римляни и пр.? Да. -
"Предал си ни като овце за ядене, И разпръснал си ни между народите." (Псалм 44:11)

За спасението на кои беше пратен Иисус Христос?

"ИИСУС в отговор каза: Аз съм пратен САМО до загубените овце от ИЗРАИЛЕВИЯ ДОМ."
(Матей 15:24)

Загубените израилеви овце включват както юдейските, така и "езическите" израилтяни:

"искам да знаете тая тайна, че частично закоравяване сполетя ИЗРАИЛЯ, само докато влезе ПЪЛНОТО ЧИСЛО НА ЕЗИЧНИЦИТЕ (етнон). И така ЦЕЛИЯТ ИЗРАИЛ ще се спаси, както е писано: - "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от ИЗРАИЛ (Якова); И ето завета от Мене към ТЯХ: Когато отнема греховете ИМ"." (Римляни 11:25-27).

"Частичният" ИЗРАИЛ заедно с влизането на "ЕЗИЧНИЦИТЕ" (или: "народите") предтсвлява "ЦЕЛИЯ ИЗРАИЛ", за когото е спасението. Бог прави своя подновен завет само с "ИЗРАИЛЕВИЯ И ЮДОВИЯ ДОМ" (Еремия 31:31-34).

Цитираш следните откъси от Галатяни за да докажеш, че "всеки, който вярва се благославя с вярата на Авраам и става негово духовно дете":

"7 Тогава познайте, че тия, които упражняват вяра, те са Авраамови чада;
8 и писанието, като предвидя, че Бог чрез вяра щеше да оправдае езичниците, изяви предварително благовестието на Авраама, казвайки: "В тебе ще се благославят всичките народи".
9 Така щото тия, които имат вяра се благославят заедно с вярващия Авраам.
...
28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски; защото вие всички сте едно в Христа Исуса.
29 И ако сте Христови, то сте Авраамово потомство, наследници по обещание." (Гал. 3)

Аз съм напълно съгласен с това, че "всеки, който вярва се благославя с вярата на Авраам и става негово духовно дете", стига под думата "всеки" да се разбира това, което Павел е имал предвид, а не това, което гръко-римските богослови са изтълкували векове по-късно.

Та нека прочетем същото послание малко по-нататък за да разберем кои са тези "всички", на които Павел обещава благодатта в Иисус чрез вяра.

"Иисус се роди от жена, РОДИ СЕ ПОД ЗАКОНА, за да ИЗКУПИ ония, които са ПОД ЗАКОНА, за да получAT ОСИНОВЕНИЕТО."
(Галатяни 4:4-5)

(ср. оригиналния гръцки текст за точните местоимения:
"ina tous upo nomon exagorasE ina tEn uiothesian apolabOmen" (Gal. 4:5)
"in order to redeem those under the law, and thus to adopt them as his children")

И пак нещо съществено, което цитирах и в първия си постинг:

ИИСУС ... ПОМОГНА НА АВРААМОВОТО ПОТОМСТВО. Затова трябваше да СЕ ОПРИЛИЧИ ВЪВ ВСИЧКО НА БРАТЯТА СИ" (Евреи 2:16-17)

Когато Павел казва в Галатяни, че "тия, които упражняват вяра, те са Авраамови чада", няма предвид, че всички хора от планетата, независимо от техния родов произход могат да станат Авраамови чада, а че всички, които отпреди са загубили авраамовия си проиход поради отстъпление, сега, по времето на възстановяването на Царството отново могат да бъдат осиновени. Защото само на израилтяните принадлежи осиновението:

"МОИТЕ БРАТЯ, МОИТЕ ПО ПЛЪТ РОДНИНИ; които са ИЗРАИЛТЯНИ, на които ПРИНАДЛЕЖАТ ОСИНОВЕНИЕТО и славата, ЗАВЕТИТЕ и даването на закона, богослужението И ОБЕЩАНИЯТА, НА КОИТО СА И ОТЦИТЕ, и от които се роди ПО ПЛЪТ Христос"
(Римляни 9:3-5)

Ако Христос беше пратен да помага на всички човеци по земята, независимо от родовия им прозиход, то значи трябваше да се роди по плът и от тях, а и Бог трябваше да сключи с бащите им друг нов завет, защото новият завет, описан в Библията е само с "само с "ИЗРАИЛЕВИЯ И ЮДОВИЯ ДОМ" (Еремия 31:31-34) Сори, християнстващи поганци.



Що се отнася до проповедите на Павел, описани в Деяния, то самият той категорично заявява пред Агрипа и преследващите го юдеи в Йерусалим:

"И сега стоя пред съда понеже имам надежда на обещанието, което Бог е дал на бащите ни, до изпълнението на което нашите ДВАНАДЕСЕТ ПЛЕМЕНА се надяват да достигнAT, като служат на Бога усърдно нощем и денем. За ТАЯ надежда, царю [Агрипо], ме обвиняват юдеите!
... стоя до тоя ден та свидетелствувам и пред скромен и пред високопоставен, без да говоря НИЩО ДРУГО ОСВЕН това, което пророците и Моисей са говорили, че щеше да бъде, сиреч, че Христос трябваше да пострада, и че Той, като възкръсне пръв от мъртвите, щеше да проповядва светлина и на юдейския народ и на езичниците."
(Деяния 26:6-7, 22-23)

На Юдейския народ и на кои? (вж. по-горе)



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор saturday_night ()
Публикувано06.08.08 23:21



Това са неща, за които никой не може да говори със 100% сигурност. Все едно някой да може със 100% сигурност да ти каже като идеш на оня свят какво точно ще се случи с теб.

Според новия завет ние не-евреите сме 'присадените' и 'осиновените'. Това може да се подкрепи с много цитати. Това, в което ти вярваш е по-скоро юдаизъм, отколкото християнство. Не е и чист юдаизъм, защото те не признават новия завет.
Иначе е ясно, че стария завет, Яхве, Израил и Исус са силно обвързани помежду си.



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор saturday_night ()
Публикувано06.08.08 23:40



Очевидно е, че обещаният нов завет, в който се отменя ритуалната робия на моисеевия завет и законът се написва на сърцата, е сключен пак само със и за израилевите племена.

Тогава не знам как ще обясниш, че израилевите племена до днес продължават да чакат някакъв нов месия, различен от Исус Христос.



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: saturday_night]  
Автор Absinthe Ducrosfils (hideous)
Публикувано06.08.08 23:56



За да е смислен въпросът ти,
Първо трябва да се докаже, че днес изобщо съществува запазено израилево потомство;
Второ, че те изповядват същата вяра, каквато и античните им предци.

Според мен, а и за всеки що-годе обективен читател на Писанията, юдаизъм без действащ Храм (или поне скиния) с ковчега на завета и без ежегодни жертвоприношения както е описано в Тората, е нелегитимен, карикатурен, абсурден.



Тема Re: Бог възлюби и избра само Израилнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор saturday_night ()
Публикувано07.08.08 01:11



Първо трябва да се докаже, че днес изобщо съществува запазено израилево потомство
Според теб в Израел какви живеят, ескимоси?

Второ, че те изповядват същата вяра, каквато и античните им предци.
Да не са станали кришнари без да разбера?




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.