Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:14 20.05.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема Истината за "християнската" реконструкция  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано06.09.06 12:07



В тази тема ще бъдат публикувани материали за една нова секта, която според признанията на някои, вече има тридесетина привърженици в България. Това е по-малко, отколкото са привържениците на други зловредни култове като Висарион и Анастасия, но като се има предвид, че в САЩ вече има цели църкви, които са се поддали на новата ерес, няма да е зле българският читател да е запознат с някои нейни особености. Така наречените реконструкционисти вярват, че на земята ще бъде установено теократично управление преди Второто пришествие и че законите от Стария завет трябва да се прилагат буквално. Смъртно наказание за престъпниците, грешниците, отстъпилите от вярата и еретиците, убиване с камъни на жените, извършили аборт, продаване в робство и забрана за дейности на всички църкви, които не споделят техните възгледи.

Реконструкционистите никога и по никакъв повод няма да отговарят на следните въпроси:
1. Как реконструкторите ще вземат властта в САЩ - чрез избори или чрез революция?
2. Как тяхната секта ще установи теократично управление, след като американската конституция забранява фаворизирането на която и да е религия?
3. Кои видове престъпления ще бъдат санкционирани с бичуване?
4. Как другите нереконструктурирани църкви, които имат възгледи противоположни на реконструкторските, ще провеждат дейността си в условията на калвинистка теокрация?
5. По какъв начин ще бъде изпълнявано смъртното наказание за жените извършили аборт или загубили девствеността си преди брака - чрез обесване, разстрел или електрически стол?
Реконструкционистите са свързани с крайнодесните милиции в САЩ, с расистите и антисемитите. Изказванията на техните ръководители са шокиращи и потресаващи. Омаловажават Холокоста и смятат, че негрите в САЩ са хора от по-долна категория хора.

Разбира се, всеки, който не възприема тези крайни нацистки и талибански възгледи, бива наричан либерал, хомосексуалист и сектант. Нека темата бъде отворена за публикувана на всякакви по вид материали за "християнската" реконтрукция, за да могат интелигентните хора сами да си направят изводите.

Редактирано от Heпoзнaт® на 06.09.06 12:14.



Тема Новата "християнска" инквизиция [re: Heпoзнaт®]  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано06.09.06 12:13



Корените на една нова "Християнска" Инквизиция?

от Rick Miesel

Оригиналната статия можете да прочете тук: http://www.rapidnet.com/%7Ejbeard/bdm/Psychology/cor/notes_on.htm

През 1960-те години, едно ново движение започна своето развитие в рамките на Реформираната или Заветната теология, произлизащо основно от (Реформираното и Ортодоксално) Презвитарианство. Това движение е наричано с три различни имена:

* Реконструкционизъм (защото защитава реконструирането на обществото),
* Теологията на Владението (защото тази теологията учи, че Библейското християнство трябва да управлява всяка сфера на обществото) и
* Теономия (комбинация от две гръцки думи - теос [Бог] и номос [закон] - защото утвърждава, че цялото общество трябва да бъде приведено в послушание на Моисеевия Закон).

Трябва да бъде отбелязано, че това движение не се поддържа от всеки приемник на Реформираната или Заветна Теология (12/90, Israel My Glory). "Чрез поставянето на политиката и обществените дела на мястото на Евангелието, чрез заместването на сотириологията (бел.прев. учението за спасението) с есхатологията (бел.прев. учение за последните времена) и чрез изопачаване на самото Евангелие, Реконструкционисткото движение и неговите съюзници и разклонения са се превърнали в инструменти на Римската политика" (3/02, The Trinity Review).

"Теономията включва прилагането на Божия закон, и по-специално на Библейския закон, върху всички сфери на живота. Тя също изисква от човека да се обърне към целия Божий закон - включително и гражданския закон на Стария Завет - като необходимо допълнение към спасението по благодат чрез вяра. Някои от последователите на Рашдуни предпочитат термина "реконструкционист", защото вярват, че този термин по-добре предава техния положителен възглед върху живота. И наистина, тяхното виждане за бъдещето може да бъде определено като постмилениално, тъй като те са склонни да вярват, че накрая Божието Царство ще бъде установено чрез вярното проповядване на Еванглеието и вярното прилагане на Божия Закон върху обществото. Резултата ще бъде една Християнска цивилизация и хиляда годишното царуване на Исус Христос." (Добавено е подчертаване)(Източник: Уилям Едгар, "Смъртта на Р.Дж. Рашдуни", Първите Неща, Август /Септември 2001, стр. 24-25.).

- Реконструкционизма е възприел "заветността" - теологична доктрина, според която съществуват Библейски "завети" между Бог и човека, Бог и народите, Бог и семействата и които съставляват свързващата и всеобхващаща доктрина, която осмисля всичко. По-специално, съществуват серии от заветни "структури", които обхващат Библейския план за обществените институции. Реконструкционистите вярват, че Бог "съди" цялото общество според това, как се пазят тези заветни закони, и че Той дава знамения за тези съдби.

Значимостта на Реконструкционисткото движение не се състои в неговата численост, а в силата на неговите идеи и удивителната скорост на тяхното приемане. Мнозина от Християнското Дясно пространство са в неведение, че поддържат Реконструкционистки идеи. Тъй като тази теология е противоречива, дори всред евангелистите, мнозина, които съзнателно са повлияни от нея, избягват този етикет. Това незабелязано прокрадване обаче не е толкова значимо, колкото потенциалната сила на самата идеология. Общо казано, Реконструкционизма се старае да замени демокрацията с един теократичен елит, който управлява чрез налагането на тяхната интерпретация на "Библейския Закон". Реконструкционизма ще елиминира не само демокрацията, но и много от нейните проявления, като професионалните съюзи, законите за граждански права и държавните училища. На недостатъчните християни ще им се откаже гражданство, и вероятно ще бъдат екзекутирани. Тази теокрация е толкова жестока, че тя ще разшири смъртното наказание отвъд рамките на престъпления като отвличането на деца, изнасилването и убийството и ще включи престъпления като богохулството, ересите, прелюбодейството и хомосексуализма ("Християнски Реконструкционизъм: Теократичното Владение Придобива Влияние: Част 1-ва - Преглед и Корени" от Фредерик Кларксън, 3/94 The Public Eye).

- "Християнското" Реконструкционистко движение (бел.прев. в оригинал съкратено CRM) твърди, че вярващите притежават културен мандат от Бога да изискат обратно владението над човешкото общество - това владение, което беше изгубено при падението, според тях се възвръща за незабавно изискване чрез опитността на новорождението. Според тях, когато вярващите се покоряват на този мандат, и постепенно придобият владение над цялото земно общество, настоящият свят ще стане "християнизиран", полагащ началото на милениума. Ако този план се осъществи в действителност, цялото земно общество би било поставено под "Теономията" на Старозаветнатната законова система, вместо Новозаветното учение за вярващите като група от светии, "призовани" извън от света. Те искат да приложат Старозаветния закон към днешното общество. Това включва робството като алтернатива за затворниците и налагането на смъртното наказание за различни видове престъпления (убийство, хомосексуализъм и т.н.). Този възглед защитава реконструирането на обществото като теокрация и е изцяло постмилениално.

- При Реконструкционизма, главното усилие се премества от спасението на изгубените души, живеещи в едно обречено общество към реконструкцията на Християнския свят. По този начин, Великото поръчение се принизява до статуса на културен мандат или до неговото обединяване с този мандат, в резултат на което то обърква своята истинска идентичност. "Християнския" Реконструктивизъм е религия близка до теорията за "двете" Евангелия - духовното евангелие и социалното еванглеие. Това учение се изповядва от новите евангелисти, и има своите връзки със светското евангелие (социалното евангелие) разпространявано от религиозните отстъпници. [Божия мандат за вярващите в този век обаче не е възстановяването на културното владеене над земята, а е изпълняването на Великото поръчение. Писанията предсказват голямото духовно и морално западане (а не обратното, т.е. въздигането на морала) за "последните дни" и "последните времена" на тази диспенсация (1Тимотей 4:1-2, 2Тимотей 3:1-6). Библейския курс на развитие на делата е изпълнението на Великото поръчение (Матей 28:18-20) (Септември-Октомври '93, Fundamentalist Digest).]

- Следния пасаж е извадка от брошура, обявяваща 12-тата Годишна Северозападна Конференция за Християнски Реконструкционизъм. Не звучи ли това, като едно различно евангелие? (Подчертаването е добавено).

"Християнското Реконструционистко движение вярва, че Библията съдържа не само посланието за лично спасение чрез кръвта на Христос пролята на кръста, но също и една всеобхватна законова структура, която е единствената бна да осигури справедлива основа на обществото. Тя е подчинена на възгледа, че суверенитета, а следователно и управлението, принадлежат на Бога, и че всяка делегирана власт, било тя в семейството, църквата или държавата (гражданското управление), трябва да се упражнява в послушание на закона на жия завет. Нещо повече, спасението включва всеки аспект на човешкия живот и по този начин се включват и взаимоотношенията, които човек поддържа със света около него. Упражняването на владение в съгласие с условията на Божия завет е следователно основно и жизнено важно за Християнската вяра. Да се пренебрегне това, означава да се умаловажи степента на Христовата победа на Голгота."

- Трите основни точки, стоящи в основата на Реконструкционистката философия са преднамерената апологетика, теономията и постмилениализма. Също така, учението за Теологията на Царството допълнително подсилва доктрината на Движението за Християнски Реконструцкионизъм (ДХР). ДХР твърди, че човек изгуби владението над земята при падението на Адам и Ева. Тяхното падение позволи на Сатана да придобие контрол над земята. Бог, чрез Неговия Син Исус, ще си възвърне контрола над земята посредством човешките победители, които ще царуват и управляват заедно с Христос. Главната Библейска заблуда на концепцията за Царството е по отношение на времето на започването на Милениума и средствата, чрез които то ще бъде установено. ДХР проповядва, че Царството е СЕГА.

- В сърцето на Реконструкционистката система на вярвания стои есхатологията на постмилениализма. Постмилениалистите вярват, че Христос ще се завърне на земята при Второ Му Идване след Милениума. Реконструкционизмът твърди, че при сътворението, Бог даде на Адам един културен мандат или още мандат на господство, за да покори земята от името на Бог и следователно да установи Божието Царство на земята (Битие 1:28). Този мандат е вечен завет за Адам и неговите потомци. Израел и езичниците се провалиха в изпълнението на този заветен мандат, точно както се провали и Адам. Според Реконструкционистите (Матея 5:17-19), по време на Неговото първо идване, Исус "положи и възстанови" Моисеевия Закон "в пълна мярка като правило за живот както за вярващите, така и за обществото."

Чрез Неговата изкупителна смърт, възкресение и възнесение, Христос победи и върза Сатана и неговите демони по един определен начин, чрез което ги накара да изгубят тяхната примка над света. Въпреки, че те остават активни в света, тяхната дейност е ограничена. Когато всяка сфера на обществото, всяка нация и цялата земя са подчинени на управлението на Христос до края на историята, Божието Царство ще бъде изцяло и окончателно установено на земята и Христос ще се завърне при Неговото Второ Идване в последния ден за да приеме Неговото Царство. Бог завинаги отмахна нацията Израел от нейната заветна позиция. Израел, като нация, никога няма да бъде възстановена до предишния си заветен статут. Бог няма някаква специална програма за Израел в бъдещето. Бог замени Израел с една нова група като Негови заветен народ. Тази нова група е Църквата. Църквата е новия духовен Израел. Също така, Църквата притежава всички Божии бъдещи обещания дадени на нацията Израел.

Църквата е определена да изпълни мандата на завета, даден при сътворението, защото й е дадена власт чрез Святия Дух. Целта на Църквата може да бъде описана и по следните начини: "Културното Християнизиране" на целия свят; "да завладяава целия свят за Исус Христос"; "да работи за създаването на един Нов Световен Християнски Ред"; "пълното социално трансформиране на целия свят"; "световно владение под Христовото Господство, едно 'превземане на света'"; "да приведе небесния образ на земята"; "да властва над народите с налагане на Исус Христовото управление"; и да установи една "Христокрация".

- Християнизацията на културата включва обръщането на всеки народ в Християнска нация. Всяко национално правителство трябва да бъде обърнато към съюз с Христос - една теократична република - чрез покоряването на нейните структури на Христовото управление. Всяка друга сфера на обществото ("личност, семейство, институционална църква, бизнес/професии, частни организации") трябва да се съобразят с управлението на Христос. Според Реконструкционизма, за да се изпълни мандата на господство, или Великото Поръчение, трябва да се случат три неща:

а. преобладаващото мнозинство от хора трябва да изпитат истинско Християнско обръщане;
б. Християните трябва да превземат управлението във всяка сфера на обществото. Това означава, че Християните трябва да бъдат политически и социални активисти, и
в. когато Християните превземат управлението на света, те трябва да покорят всяка сфера на обществото към Библейския закон, намиращ се в Стария Завет, особено всички морални и граждански аспекти на Моисеевия Закон, които Бог даде на Израил на планината Синай.

Налагането на Моисеевия Закон ще включва прилагането на смъртното наказание за такива углавни престъпления като убийство, изнасилване, отвличане на деца, сношаване с животни, сношаване на близки по кръвна линия хора, прелюбодейство, блудство, хомосексуализъм, идолопоклонство, магьосничество, човешки жертвоприношения, непроменимо бунтовничество при юноши, нехайно поведение довело до смъртта на друг човек, богохулство, отстъпничество, разпространяване на лъжливи доктрини, а може би и нарушаване на съботата. В реконструираното общество, всички инакомислещи и еретици ще бъдат считани за изменнически престъпници обявили война на закона и обществото. Също така, реконструираното общество ще се характеризира с правото на частна собственост, свободната пазарна икономика, граничеща с либертарианизма, строги ограничения на дълга, отхвърлянето на 30 годишните заеми за къщи, монетарна система базирана на златния стандарт, десятъци вместо обществени данъци, които основно ще финансират социалното осигуряване, връщане на ощетената собственост вместо затвор за мнозина от престъпниците, и доброволното робство за цели като възвръщане на ощетената собственост или поради желание за финансова сигурност. (Извадено и/или адаптирано от 12/1990 и 1/1991 издания на Израел Моята Слава - Israel My Glory).

Кои са "Играчите" в Християнския Реконструкционизъм?:

а. Д-р Раусъс Дж. Рашдуни (1917-2001) се смята за патриарха на ДХР. (Кърнилиъс Ван Тил, теолог при Университета в Принстън, се смята за "бащата на Реконструкционизма", въпреки, че самия Ван Тил никога не е бил Реконструкционист). Рашдуни е плодовит писател на книги и е основател (през 1965) на Халкедонската Фондация във Валесито, Калифорния (една организация от мислители наименувана по Халкедонския Събор през 451г. сл.Хр.). Тази организация публикува "Халкедон" и "Списание за Християнски Реконструкционизъм". Масивното двутомно издание на Рашдуни "Институти на Библейския Закон" представлява обширно изследване (1600 страници) на това как Десетте Заповеди може да се приложат в модерното общество, последвано с детайлно разяснение на данъчното облагане, правителството, добродетелта, клетвите, наказателните санкции, собствеността и почти всяка част от правосъдието. Това е "Библията" на Реконструкционистката философия. В едно писмо от март 1988, Рашдуни казва: "Нашата цел не е нищо по-малко от рехристиянизирането на Америка". По време на неговата смърт, Рашдуни е вярвал, че около 20 милиона харизматици по целия свят са част от Реконструцкионисткото движение въпреки, че той не е харесвал харизматиците толкова, колкото Гари Норт. Реконструкционистите биха отрекли, че вярват или поучават спасение чрез дела. Въпреки това, техния духовен баща Рашдуни е вярвал, че един християнин се отрича от Бог ако не работи активно за трансформацията на обществото. "Един благочестив законов ред ще работи за отнемане наследството, екзекутирането и заместването на нечестивите и ще затвърди благочестивите в тяхното наследство. За християните, да работят за нещо по-малко от това означава да се отрекат от Бог." Ако последното твърдение беше вярно, то всички апостоли и самия Исус щяха да бъдат считани за отричащи се от Бог.

б. Гари Норт е зета на Рашдуни и е основател на Института за Християнска Икономика в Тайлър, Тексас, Доминиън Прес и е един от най-войнствените Реконструкционисти. (Рашдуни и Норт не са си говорили с години. Рашдуни е гледал на Норт като на еретик, защото Норт учи, че менструалната кръв на девствената булка е символ на Исусовата кръв пролята на кръста.) Норт прекъснал връзките си с Рашдуни и по въпроса за "Християнска Америка", за което Норт твърди, че Секция 6 от Конституцията е доказателство за установяването на нерелигиозна република. Той публикува редица инвестиционни статии в стил "мрак и обреченост", които са дълги в словесност и кратки в полезна инвестиционна информация. С доктората си по икономика, Норт изглежда, че е бил един малко вероятен кандидат за най-влиятелен говорител на модерното социо-теологично движение. Въпреки това, чрез неговото огромно и разнообразно литературно творчество (използвайки Спърджън Прес, Женева Министрис, Доминиън Прес, Института за Християнска Икономика и Реконстракшън Прес) днес, той е заел позицията на основен говорител и двигател на Християнския Реконструкционизъм. Подобно на неговия тъст - Раусъс Рашдуни, основната сила на Норт е в неговата риторика, но не и егзегезис. В резултат на това, неговия подход се характеризира повече с логико-теологични аргументи, понякога акцентирани със цитати от Писанието, отколкото със серизоно разсъждение, произтичащо от внимателен егзегезисен анализ на Писанието. (Според Норт, жените, които са имали аборт трябва да бъдат публично екзекутирани, "заедно с тези, които са ги съветвали да абортират децата си"). Като средство за екзекуция, Норт предпочита убиването с камъни, защото наред с други неща, камъните са ефтини, в изобилие са и са удобни". Норт твърди, че "идеите на Реконструкционистите са проникнали в Протестантските кръгове и че в по-голямата си част те не осъзнават първоначалния източник на теологичните идеи, които са започнали да ги трансформират." Норт описва "трите основни стълба на Реконструкционисткото движение" като "Презвитерианските ориентирани просветители, Баптиските пастори и ръководители на училища, и харизматичничната телекомуникационна система".

в. Кенет Джентри е писател и говорител. Написал е "Той ще Царува: Постмилениална Есхатология" - 500 страници книга, която възхвалява Реконструкционисткия възглед за последните времена.

г. Дейвид Чилтън е пастор в Плейсървил, Калифорния и представлява пророческото крило на Реконструкционизма. Той счита Матей 5:13-16 за "...нищо по-малко от мандат за пълната социална трансформация на целия свят." Основната мисъл, на която Чилтън обича да набляга е, че буквалистичността трябва да бъде считана за второстепенна при изграждането на последователна Библейска образност, която е в съгласие с Реконструцкионистката теология.

д. Грег Бансен (вече починал) е радикален религиозен тоталитарист, който вярва, че кодифицирания Моисеев Закон трябва да се прилага директно спрямо Американското общество, Неговата противоречива книга "Теономията в Християнската Етика", спори, че Моисеевия наказателен закон трябва да се прилага в Американския Граждански закон. (Бансен е вярвал, че в едно Рекнострукционистко общество има петнадесет престъпления, които заслужават смъртно наказание като: убииството, изнасилването, содомията, отстъпничеството, магьосничеството, нарушаването на съботата, богохулство, и непоправими деца. За Бансен, един нахален тинейджър или такъв, който редовно се напива и е разсипник, или такъв, който нарушава гражданския закон заслужава да умре за греха си.)

е. Гари ДеМар е президент на Американ Вижън в Атланта. Той казва: "Теологията на Владеенето учи, че можем да имаме, вече имаме и ще имаме Божието царство на земята без физическото присъствие на Исус в Ерусалим (The Reduction of Christianity, Предговор, стр. xii). ДеМар редактира месечното списание "Библейски Мироглед", публикувано от Американ Вижън. Това списание, заедно с другата литература издавана от Реконструкционистите, оказват голямо влияние върху програмата за обучение на църковно обвързаните християнски и домашни училища. Теономични книги, като "Бог и Правителството" от ДеМар, често се използват като учебници.

ж. Д-р Джеймс Джордан е пастор на Реконструкционистката Църква в Тайлър, Тексас. Джордан е безсрамно груб и жесток в призоваването за кръвно отмъщение и проклеване на грешниците. Всъщност, Джордан казва: "Аз предлагам в Християнското общество ... смъртното наказание да бъде все още в сила за престъплението да се покланяш на друг бог в Господния Ден" ("Женевски Документи" Юли, 1982). Джордан казва, че промяната на обществото от долу нагоре е "мит". Той също приема идеологията на екуменическото движение, слагайки организацията - видимата църква на първо място, а теологията - на второ. Това ясно показва предпочитанията на Реконструкционистите за власт и "владение" преди истината. (Бог обаче, отдава първостепенно значение не на видимната църква, а на Неговото учение. Божията идея за единство е единство на ума/ученията/теологията, а не единство на организацията [Йоан 17:11, 21-23; 1Кор.1:10; 2Кор.13:11; Фил.1:27; 1Петр.3:28]. Бог даде една теология в много църкви, а реконструкционистите искат много теологии в една църква.)

з. Денис Пиикок е бивш марксист, който е бил тясно обвързан с "Пасторското Движение".

и. Джоузеф С. Мокрафт е пастора на Халкедонската Презвитерианска Църква в Атланта. След едно Реконструкционистко/Петдесятно теологично събрание през 1987 Мокрафт възкликнал: "Бог смесва Презвитерианската теология с харизматичната ревност в една сила, която никой не може да спре."

к. Рей Сътън се счита за експерт в интерпретирането на Реконструкционисткия възглед за Библейските завети. Той е пастор на Епископалната Църква на Добрия Овчар в Тайлър, Тексас, и автор на "За да можеш да просперираш" - една книга, която се цени високо в рамките на движението като един изключителен труд относно заветите.

л. Джоузеф Кикасола е професор по вътрешна политика при университета Реджент.

м. Ърл Полк е основоположния пастор на мега църквата "Чапъл Хил Харвестер Чърч" близо до Атланта. Той вярва, че Христос не може да се върне докато църквата не е завзела във владение цялата земя.

н. Джей Гримстед е основоположника на Коалицията за Съживление КЗС. Неговата главна мисия е придобиването на подписите и признанието на пасторите на Християнските лидери в Америка за Манифеста на КЗС

о. Робърт Г. Грант е влиятелен политически и обществен активист, действащ в Уошингтън ДиСи. Той има връзки с Унифициращата Църква (Църквата на Муун).

п. Пат Робъртсън е основоположник и президент на Християнската Телевизионна Мрежа (CBN). Той поддържа нисък профил всред по-войнстващите Реконструкционисти, въпреки че Рашдуни и Норт са се появявали няколко пъти в телевизионната програма на Робъртсън "Клуб на 700-те". Освен това, Джоузеф Кикасола, изповядващ Реконструкционизма, преподава "Обществена политика" в (финансирания от Робъртсън) университета Редженси. Декана на училището за право и обществена политика е Херберт Тайтъс, който не е изповядващ реконструкционист, е казал, че училището използва шест или седем от книгите на Рашдуни и Норт за учебници. Мисис Дии Джепсън, която е дългогодишен управителен член на КЗС (организация с Реконструкционистка програма) е също в борда на директорите на университета Редженси. В замяна, реконструкционистите дават телевизионната мрежа на Робъртсън и университета Редженси като примерни модели на ефективни Християнски организации.

р. Рашдуни и Норт са били също и чести гости на телевизионната програма на Д. Джеймс Кенеди, която често призовава Америка да се завърне към нейната "Християнска основа". Кенеди отрича да е "теономист като такъв", защото "би било непрактично за всеки народ да стане теономичен. И би ли било това желано?"

Водачите на ХРД вярват, че демокрацията ще бъде заменена с правителство базирано на Стария завет. Теономията, която налага тези закони ще направи Америка толкова стриктна, колкото повечето Мюсулмански общества. "Верни на буквата на Стария Завет, хомосексуалистите, непоправимите деца, прелюбодейците, богохулниците, астролозите и други ще бъдат екзекутирани", казва Родни Клап (Християнството Днес, 1987). Водачите на ХРД са оформили техните политически, юридически и икономически програми, облягайки се изцяло на Старозаветния Закон.

В по-голямата си част, тези Реконструкционистки водачи се опитват да представят техните силни поддръжници като брилянтни учени. И обратното, опитват се да представят опонентите си като невежи или нечестни, а обикновенно и двете. Често, те дори не се и опитват да дадат смислен отговор на възраженията на опонентите си, а вместо това се опитват да се шегуват и подиграват с тях. Общо взето те се опитват да покажат себе си като застъпници за високи морални норми, превъзхождащи с поведение, идеали и етика, но същевременно инсинуиращи, че опонентите им са "антиноминиалисти" (бел.прев. против закона) или неетични в една или друга форма. Ако някой се опита да разговаря с тях, или да ги задържи на кой да е определен въпрос, тяхната любима защита е да се преструват, че те "не са разбрали, какво сте написали" или че те "не са казали точно това, което ние сме казали, че те са казали".

- Движението за Християнско "домашно образование" е част от дългосрочната революционна стратегия на Реконструкционизма. Една от основните програми за домашно образование е предоставена от Реконструкциониста Пол Линдстром от Академията за Християнска Свобода (CLA) в Арлингтон Хайтс, Илиноис. CLA твърди, че служи на около 20000 семейства. Програмата от 1994 година включва една книга за "Библейска икономика" от Гари Норт. Поддръжника на домашното образование Кристофър Клика, който е бил дълбоко повлиян от Р. Дж. Рашдуни, пише: "Изпращането на деца ни на държавни училища, нарушава почти всеки Библейски принцип.... Това е все едно да изпратим децата си да бъдат обучавани от нашите врагове." Той твърди, че държавните училища са избора на Сатана. Клика също защитава религиозното себеотделяне, и съветва християните да не се обвързват по никакъв начин с нехристиянски застъпници за домашното образование. Клика заявява: "Различията, за които говоря са довели до войни и мъченичество в недалечното минало". Според Клика, който е адвокат при Асоциацията за Законова Защита на Домашното Образование, "като организация и като личности, ние сме се посветили да издигаме каузата на Христос и Неговото Царство." ("Християнски Реконструкционизъм: Теократичното Господство Спечелва Влияние: Част 3 - Повече не сме без овце", от Фредерик Кларксън., 6/49 The Public Eye)

- "Институтите на Библейския Закон" на Рашдуни съзнателно отразяват една основна творба на Протестанстката Реформация - "Институтите на Християнската Религия" на Джон Калвин. Всъщност, Реконструкционистите виждат себе си като теологични и политически наследници на Калвин. Теокрацията на Калвин, създадена в Женева, Швейцария през 1500-те години, заедно със Старозаветния Израел и Калвинистките пуритани от колониите на Масачузетската залив, са политическите модели, към които Реконструкционистите се стремят.

В действителност, Пуританите са директните предшественици на днешната ерес за Царството/Господството/Реконструкционизма. Пуританите са вярвали, че носят на Америка истинското християнство, както е постановено от Бога, и най-вече така както е описано в Стария Завет. Те са вярвали, че имат Божествена мисия за Америка - едно място, специално определено от Бог да бъде "Новия Израел", един теократичен "град на хълм". Пуританите са гледали на себе си като на Божиите специални хора, заместващи народа на Израил, а американските индианци са били "новите ханаанци". Плодът на Пуританската теология е бил брутален. Те са виждали мисията си или да "обърнат" тези ханаанци в християнството или да ги заколят в името на Христос. Например, Пуританските кланета на индианското племе Пекиот на 26-ти Май 1637 и на 14-ти Юли 1637, са считани от Пуританите като водени от Бога. Капитан Джон Мейсън декларира: "Бог се присмя на враговете си и на враговете на неговте люде, правейки ги като огнена пещ .... Така Господ съди езичниците, изпълвайки мястото с мъртви тела" (Сегал и Стайненбек, Puritans, Indians, and Manifest Destiny, страници 111-112, 134-135). Обръщането на езичниците към Бог е било приемливо за Пуританите, но също толкова приемливо е било и убиването на езичниците за Господа!

Почти три и половина века по-късно, "Новите Пуритани", наречени Реконструкционисти, искат да правят това, което по-ранните пуритани не успяха да направят. Вярвайки, че имат мандат от Бога да реконструират Американското общество, те искат да установят теокрация или теономия (Божия закон), чрез установяването на граждански закон базиран на Моисеевия закон, под който всички американци, а накрая и целия свят, трябва да живеят. Те предлагат да заличат демокрацията и да установят една форма на робство. (Повечето реконструкционисти са също и антисемити и расисти, с възгледи дълбоко засадени от старото движение за идентичност, което е претендирало, че е християнско). Реконструкционизма се е оженил за политиката и е прикрепил програмата си и на тази арена. Под прикритието на борбата с абортите, хомсексуализма, магьосничеството, порнографията, светското публично образование и други анатеми на Християнството, то е напреднало с огромни крачки в религиозната и политическата области.

- Християнския Реконструкционизъм е бил ограничено странично движение до ранните години на 1980-те, когато е нахлул в харизамитчните църкви. Това е започнало, когато през късната 1983-та година, съпругата на Робърт Тилтън е прочела книгата на Гари ДеМар "Бог и Правителството", след което тя убедила съпруга си да покани група реконструкционисти да говорят пред 1000 позитивно изповядващи пастири и техните съпруги по време на един християнски поход през януари 1984-та, спонсориран от Църквата на Тилтън. Целодневните лекции са били приети много добре. След това, Гари ДеМар е поучавал курс върху Християнските основи на гражданското управление по сателитната мрежа на Тилтън.

Относно този феномен, един писател казва: "Въпреки, че не са харизматици, реконструкционистите работят с такива групи, защото харизамтичните телевизионни и радио мрежи предоставят ефективна среда за разпространение на реконструкционистките вярвания. Гари Норт открито е признал използването на харизматиците за тази цел. От своя страна, харизматиците са привидно щастливи с техните нови партньори, защото Реконструкционизма предоставя интелектуалната и академична достоверност, която (доста често) е в недостатък в рамките на (пълното с преживявания) харизамтично движение. Гари Норт е убеден, че партньорството на Реконструкционизма с ... харизматичните телекомуникационни системи ще трансформира напълно формата на Американския религиозен живот. Той (Норт) продължава, казвайки: "растящия съюз между харизматиците и Реконструкционистите е причината ... критиците да се тревожат относно факта, че ... харизматичната пехота най-накраия е въоръжена с Реконструкционистката полева артилерия. Те трябва да са разтревожени. Това е една от фундаменталните промени в историята на американската протестанстка църква."

- Защо движение, което изглежда толкова добро е толкова опасно? Първо, то почива на небиблейска основа. Второ, то се стреми да установи Моисеевото управление в една плуралистична страна и в света - нещо, което няма да се случи. И на последно място, въпреки, че накрая ще се провали, неговото военнолюбие ще означава гонение за всички християни, и дори по-лошо, то ще установи теократична структура, която ще бъде използвана от Антихрист."

- Реконструкционизма представлява сбор от екстремистки възгледи. Тяхното намерение е да създадат теокрация, базирана на Божия "Нов Завет". Тяхната главна Библейска грешка е презумпцията, че хилядагодишното царство на Христос на земята е сега. Но ако това е така, защо Христос не управлява физически от Ерусалим? Къде са възкресените светии, които управляват с Него? Кога Господ и Неговите армии (възкресени светии и ангели) разрушават Антихрист и Лъжепророка, и кога е бил вързан Сатана? Освен това, тяхната реторика е злобно анти-семитска и лъха на расизъм. Те планират американско "Християнско Правителство", основано на Старозаветния закон заедно с тяхното тълкувание на Писанията. Повечето реконструкционисти се хвалят с доброто познаване на Библията. Въпреки това, Ал Дагер казва: "От всичките материали за господството, които съм прочел, аз все още не съм видял нито една част от Писанието, която да е точно екзегетично изяснена, която да постановява мандата за покоряване на народите и/или управлението на света преди завръщането на Исус. Те одухотворяват, алегоризират или погрешно прилагат Писанието в опита си да оправдаят една иначе незащитима позиция."

Една човешка теократична система освен, че ще се провали заради това, че не е Библейска, ще доведе и до масовото преследване на християните, които откажат да участват. Ако това стане, има голяма вероятност тази система да се оплете в държавните структури на Антихрист. Нейната основа не е Библейска. Христовото царство на земята все още предстои да дойде. Някои реконструкционисти вярват, че царството на Бога на земята се установява сега от Християните и ще бъде представена на Христос, когато Той се върне. Политиците винаги са "използвали" религията като част от тяхната програма за възстановяването на национализма. Резултатите винаги са водили до диктаторство, жестокости и смърт. Писанието ни казва, че когато Исус се завърне, народите ще бъдат срещу Него. Те няма да Го чакат за да Го посрещнат с "добре дошъл" (Откр. 16:14, 19:19). Дали Антихриста е човек, или както се твърди от много реконструкционисти, е система - факта остава, че когато Исус се завърне, поне голяма част от света ще бъде под управлението на Антихрист, а не под владението на църквата.

- Концепцията за САЩ, като избрана страна или "Християнска нация" е основно учение на привържениците на "владеенето", "реконструкционизма", "царството сега" или движението на "заместническата теология". Съществува една форма на елитизъм всред тези групи, защото те виждат себе си като наследници на всички обещания дадени на Израел. В книгата Римляни е ясно, че езичниците (ние) са били направени съучастници на духовните обещания на Израел - не земята (виж Римл. 15:27, Деян. 13). Когато комбинирате концепцията за "Избрана християнска Америка" и "Избраната Църква" това води до манталитета на "по-висшите хора", и тази комбинация води до политическо действие. "Избраната Църква" смесва своята идентичност и идеи с политическите водачи, които са умели в развихрянето на страстите и страхове в масите, като по този начин формират политическата армия.

Викът по митингите използван да предизвика емоционално обвързване е: "Ние трябва да върнем Америка към ценностите и начина на живот, на който тя беше основана." Това раздухва в действие страстите на "Избраната църква", което води до Евангелски морализъм и съюз с култовите религии по отделни проблеми, но не и доктрини. Заблудените християни виждат техния патриотичен и религиозен дълг като мандат да променят обществото и да наложат външна промяна съобразно с концепцията за "законовите права" на Американската култура. Те чувстват, че трябва да освободят обществото от "тези, които мразят Бог", "извършителите на зло", "Божиите врагове", "светските хуманисти", "езичниците покланящи се на други божества" и ултралибералните езичници, които са саботирали "Американската Християнска" култура и етика. (4/93, Bold Truth News, стр.9).

- Ние не трябва да налагаме на лишеното от благодат мнозинство да живеят като християни. Основен проблем на миналите сакралистични общества е, че те произвеждат едно външно (лицемерно) придържане към предписани религиозни стандарти. Нашите евангелистични цели са да се молим за една спокойна среда, в която хората да могат да изпълняват техите културни функции. Дошло е времето да признаем, че всяко "Християнство", което се нуждае от меч за да се установи за постоянно, и което обещава мир, само когато "добрите" държат артилерията, не е Християнство. Нещо повече, за църквата е от критична важност да признае грешките на сакрализма за да може да се освободи от старозаветната си ориентация и да действа като една Христос-информирана, контракултура.

- Господството (владеенето) в Реконструкционистката литература означава стриктното политическо управление. Всъщност, Реконструкционистите отъждествяват техния така наречен културен мандат с Великото Поръчение. Сам Христос обаче осъди теологията на владеенето: "Но Исус ги повика и рече: Вие знаете, че управителите на народите господаруват над тях. Но между вас не ще бъде така; но който иска да стане големец между вас, ще ви бъде служител. (Мат 20:25-26). Господаруването над човеци е антихристиянско понятие. В Битие 1, на човека е дадено владение над цялото нечовешко творение (също и без ангелите): рибите, птиците, добитъка и цялата земя. Никъде не е дадено владеене над човеци. Христовите слуги не се бият, точно защото царството не е от този свят. Божия метод за установяване на Неговото царство, проповядване и поучение са глупост за света, и очевидно и за някои Реконструкционисти. (2/24/92, Christian News)

- Постмилениалния възглед на Реконструкционистите за историята е предизвикал възприемането на някои интересни вярвания и интерпретации на Писанията (извадено и/или адаптирано от изданията от 2/91 & 3/91 на Israel My Glory):

1. Авторитет - Някои Реконструкционисти приемат, че сами по себе си, Писанията не са достатъчни като краен авторитет за вярата и живота. Някои отбелязват, че съществува двоен авторитет - а именно, Библията и теологията.
2. Есхатология - Реконструкционизма силно се противопоставя на Диспенсационализма. Реконструкционизма утвърждава, че Божието намерение е Моисеевия Закон да бъде валиден през историята. В сравнение, Диспенсационализма учи, че Моисеевия закон бе отхвърлен, когато Христос умря. Реконструкционизма обвинява Премилениализма в пораженчество (понеже не вижда победен край на историята), в приемане, че историята на църквата не е важна, в отнемане мотивацията от вярващите да развиват Божието Царство на земята и в това, че са продукт на езичеството. Реконструкционизма отхвърля идеята, че грабването и Второто Идване ще бъдат две различни събитя през различни времена. То настоява, че църквата ще бъде грабната да посрещне Христос във въздуха, докато Той се спуска на земята при Неговото славно Второ Идване в последния ден на световната история. Реконструкционистите са убедени, че голямото мнозинство от Новозаветни пророчества, включително и повечето пророчества от Откровение, са вече изпълнени. В действителност, те вярват, че мнозинството от тези пророчества са се изпълнили при разрушението на Ерусалим през 70-та година. Реконструкционистите учат, че Матей 24 и книгата Откровение не се отнасят до Второто Идване на Христос. Вместо това, те са пророчества, касаещи разрушението на Ерусалим и Израел като нация, през 70-та година. Реконструкционизма декларира, че думата "идване" в Откровение никога не се е отнасяла до физическото завръщане на Христос на земята при Второто Му Идване. Те настояват, че болшинството от Библейските споменавания за Христовото идване се отнасят до периодичното идване на Божествен съд над хората и нациите в настоящия век.
3. Икономика - Реконструкционистите са убедени в крайния колапс на Американската икономика и в разпадането на обществото на Американската република. Те вярват, че когато този колапс на отстъпилата цивилизация настъпи, Божието Царство може да се развие от остатъка, който оцелее колапса чрез възприемането на средновековен, феодален тип икономика и начин на живот.
4. Демокрация - Реконструкционистите твърдят, че демокрацията, в която крайния авторитет лежи в прищевките на народа е неизбежен враг на Божествено откритото Християнство.
5. Хуманизъм и Публично Образование - Реконструкционистите вярват, че хуманизма и Божия закон са непримирими врагове. Модерната държава е доминирана основно от хуманисти, които използват държавата за да наложат сатанински контрол над други сфери на живот.
6. Моисеевия закон и освещението - Реконструкционистите решително отхвърлят идеята, че Моисеевия Закон е бил отменен, когато Христос умря. Вместо отмяната на закона, Христовата смърт направи човека способен да пази закона. Те настояват, че Бог изисква от всички народи, институции, култури и индивиди да се покорят на гражданските и морални аспекти на Моисеевия Закон. Реконструкционистите са убедени, че съществуват само две алтернативи за народите, институциите, културите и индивидите - послушание на Моисеевия Закон или хуманистичното себеуправление и беззаконие. Според Реконструкционистите, християните са мъртви спрямо Моисеевия Закон като средство за оправдание, но те не са мъртви за него като правило за живот. За християните, послушанието на Моисеевия Закон се изисква в реалния живот. Пазенето на Закона е Християнския начин на освещение.
7. Евангелизация и Евангелието - Реконструкционистите предлагат, че целта на Великото Поръчение не се изчерпва с индивидуалното изкупление, но че нашата евангелизация трябва да включва освен спасение така и социология. Тя трябва да включва реформация и изкупление, култура и обръщане, нов обществен строй и новорождение, революция и обновяване. Това е фалшивото евангелие (виж Галатяни 1:8-10).

- От устата на самите Реконструкционисти (7/94, Chalcedon Report):

"Тъй като сме Калвинисти, ние вярваме, че Християнската вяра се отнася за целия ни живот."

"Реконструкционистите са владеещи, а не свещенници. Ние твърдим, че да ограничиш Божия авторитет над целия живот е да се отречеш от Неговия суверенитет.... Ние вярваме, че сме призвани както първия Адам и основно в силата на втория Адам, нашия Господ, да упражняваме господство в Неговото име по цялата земя."

"Реконструкционистите са Теономисти. Теономията просто означава закона на Бог. Тя е еквивалентна на изискванията, които намираме в Неговото писано Слово."

"Закона е стандарта за освещение. Вярно е, че Христос даваше спасение на Неговите хора, чрез пазенето на закона и така ни освободи от неговото наказание и осъждение. Но Бог никога не е възнамерявал да подмени закона като отражение на Неговия характер. Закона не може да ни спаси, но той завинаги ще остане съвършенното отражение на Божия характер. Поради тази причина, ние се стремим да пазим закона, не като средство за оправдание, а като стандарт за освещение. Духът ни е даден да ни помага в пазенето на закона."

"Теономистите вярват, че Божия закон управлява целия живот. Той трябва да управлява обществото в не по-малка степен отколкото управлява нашия индивидуален живот, семейства и църкви."

"Реконструкционистите са постмилениалисти. Ние вярваме, че Христос установи Неговото посредническо царство при Неговото идване."

"Ние вярваме, ... че основната причина, поради която Бог даде Святия Дух на църквата със специална сила, бе за да може църквата да върши дори по-велики дела от тези на Христос, когато беше на земята, и за да изпълни поръчението, което й бе дадено, за да довежда всички народи и нации под авторитета на Христос, Неговото евангелие и Слово ... Ние вярваме, че нашето призвание както поотделно, така и като семейства, църкви и гражданско управление е да поемем Божествено господство в името на нашия Господ и Спасител Исус Христос."

"Ние, Реконструкционистите, сме Бого-центрирани и църкво-центрирани. Ние вярваме, че църквата е едната (и важната) институция всред другите."

"Ние ревностно поддържаме отделянето на църквата от държавата. Но ние не вярваме в отделянето на държавата (или коя да е друга институция) от Бог. Бог, чрез Неговия Закон, трябва да управлява държавата, точно както управлява индивидите, семействата и църквата."

"Някои критици казват, че нашите възгледи ще разрушат свободата, които ние американците имаме. Някои казват, че ние искаме да подменим Конституцията. Това е пълна глупост. Вярно е, че Конституцията - както и всичко друго - трябва да бъде подчинено на Божието слово, но ние никога не сме били за подмяната на Конституцията."

И от други източници:

"В спечелването на нацията за еванглеието, трябва да се използва както меча, така и перото." (Гари Норт, Християнски Реконстрикционизъм, 6:1, стр. 198).

"В едно общество под Божия закон, проблема с развода ще бъде решен, защото всяка страна виновна в углавно престъпление (прелюбодейство, хомосексуализъм, оскверняване на съботата и т.н.) ще бъде бързо екзекутирана, и така другата страна ще е свободна да се ожени отново." (Марк Рашдуни, Chalcedon Report #252, 1986).

"От родителите ще бъде изисквано да доведат техните непоправими деца пред съдията и ако бъдат осъдени да бъдат убити с камъни." (Марк Рашдуни, Chalcedon Report #252, 1986).

"За да има Божиите благословения, една благочестива нация трябва да пази съботата, обхващаща не само седмичните празници, но и спазването на почивката на съботната година ... Това е законово задължение и изискване за нацията ... Защото ако нацията се отрича от съботата, означава, че се отрича от Бог". (Р. Дж. Рашдуни, Chalcedon Report #20).

В едно християнско общество, смъртното наказание все още е удачно за престъплението на поклонение на друг бог в Господния ден" (Джеймс Джордан, The Green Papers, Юли, 1982). [Аз предполагам, че това означава, че евреите, мюсулманите, будистите и хиндуистите трябва да бъдат убити]

* Освен ако не е указано другаде, част от материалите в този и спомагателните доклади са извадени и/или адаптирани от три източника: (1) "Dominion Theology", пастор Гари Е. Джили, Southern View Chapel, Януари, 1996; (2) Dominion Theology: Blessing or Curse?, от Томас Айс и Уейн Хаус; и (3) Vengeance Is Ours: The Church in Dominion, от Алберт Джеймс Дагър.

Библейско Служение за Духовно Различаване - ревизирано Октомври 2003.


Редактирано от Heпoзнaт® на 06.09.06 12:15.



Тема Re: Истината за "християнската" реконструкция [re: Heпoзнaт®]  
Автор Eleazar (GRACEFUL)
Публикувано06.09.06 12:15



Виждам че имаш да отговаряш защо лъжеш за текстове в Библията.
Ще видим ли някога отговор,любопитно ми е как ще се осереш отново в лъжите си.



Тема Реконструкцията е обикновен нацизъм [re: Heпoзнaт®]  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано06.09.06 12:21




Бащата на християнския нацизъм - американеца от арменски произход Русас Ръшдуни.

Изключително силна статия на английски, която показва защо въпросната секта може да бъде наречена "християнски нацизъм".





Тема Re: Реконструкцията е обикновен нацизъм [re: Heпoзнaт®]  
Автор Eleazar (GRACEFUL)
Публикувано06.09.06 12:25



Като гледам какви са враговете на реконструкцията с радост ставам Реконстуктор.
Поне ще изпържим лъжливите ви езици..



Тема Налудничави цитати от видния реконстр Гари Норт [re: Heпoзнaт®]  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано06.09.06 12:27



А ето от този сайт могат да се прочетат избрани цитати от християнския нацист Гари Норт. Всичко това за съжаление е казано от него, а не от Ницше или от Хитлер.



Тъй като не всички четат свободно английски, ето някои от най-малоумните изказвания на християнския нацист Гари Норт:

"И въпреки всичко, остава следният факт: Обръщането на бузата е подкуп. Този метод на действие е валиден само докато християнинът е слаб политически или във военно отношение."

“Новият завет е коментар на Стария завет.”

“Онова, което десетте заповеди показват, е една стратегия. Тази стратегия е стратегия за господство.”

“Наистина ли вярвате, че Господ Исус Христос, Господарят на славата, има планове да бъде един неудачник в историята?”


Редактирано от Heпoзнaт® на 06.09.06 12:30.



Тема Re: Налудничави цитати от видния реконстр Гари Норт [re: Heпoзнaт®]  
Автор Eleazar (GRACEFUL)
Публикувано06.09.06 12:29



И много правилно си го е казал човека.
За това ги харесвам.



Тема Скандално интервю с Гари Норт [re: Heпoзнaт®]  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано06.09.06 12:33





Ето и интервюто с един луд човек. Ако беше някой обикновен маниак, никой не би му обърнал внимание. Този луд обаче се казва Гари Норт и е един от основателите на реконструкторското движение. След като Хитлер е бил луд, защо да се учудваме, че неговите християнски последователи са пълни откачалки? Приятно четене на интервюто с великия Гари Норт.

A Y2K INTERVIEW WITH GARY NORTH

Q. Why don't you grant interviews on Y2K?
A. Because of the fundamental law of economics: "At zero price, there is more demand than supply." Since I don't sell interviews, I must ration them, for demand for them is already skyrocketing, and will escalate until December 31. I have decided to ration them by refusing to grant them.

Q. What are your credentials for being an expert on Y2K?
A. 4,000+ hours of research.

Q. What else?
A. I received a bachelor's degree in collapsing civilizations, an M.A. in the history of urban food riots, and a Ph.D. in early 18th-century famines.

Q. You did? Really? A. No.

Q. I don't understand.
A. There are no credentials in Y2K. Nothing like this has ever happened before: a predictable disaster that hits the entire industrial world in a one-day spin of the earth.

Q. Do you have any credentials?
A. I received a Ph.D. in history from the University of California, Riverside, in the summer of 1972. I wrote my dissertation on "The Concept of Property in Puritan New England, 1630-1720." It wasn't as interesting as it sounds. In have written about 42 books, depending on what constitutes a book, but not one on Y2K.

Q: When did you first realize that there is a Year 2000 computer problem?
A. Intellectually, in February of 1992, when I read "Robert X. Cringely's" Accidental Empires. He said IBM would go bankrupt in 2000, beginning with the failure of IBM mainframe computers on Jan. 1. But I did not emotionally grasp what this would do to society until the summer of 1996.

Q: What convinced you?
A. I was talking to my friend, Arkansas Bill (who went to the same high school four years behind the more famous one: the drum major). In the early 1970's, Bill was a mainframe programmer. He is now the most successful small business marketing man I know. The topic of Y2K came up. I asked him what he thought. "I know this much: Medicaid will go down on January 1, 2000. I was on the team that did the programming. There is no way that the code can be fixed in time." I spent the day talking to him about the details of Y2K. Without his guidance, I would not have gotten into this strange cottage industry as the chief compiler of Y2K documentation.

Q. How long did it take you to figure out what will happen if programs like Medicaid do go down?
A. That day. It came like a flash. The division of labor will collapse.

Q. Why do you think that?
A. Because I have read Chapter 1 of Adam Smith's Wealth of Nations. That's the most famous chapter in the history of economic thought: the story of the craftsman pin-maker vs. the team of unskilled pin-makers who use machines and stages of production. The craftsman produces a dozen pins a day; the team produces thousands. But the modern division of labor is interdependent: gigantic, innumerable rows of dominoes. Take away electricity or the phone system or the banks, and most of the dominoes will topple. General Motors has 100,000 suppliers. Unilever has 80,000. If 5% of the key ones fail because of Y2K -- maybe as few as 500 for GM -- a large manufacturing company will go bankrupt. It will then pull down most of its other suppliers with it. Down go the dominoes . . . in a world of just-in-time production and historically low inventories. This society has almost no reserves. Wal-Mart is the model: a dozen units each of 50 thousand products. Shelves must be re-stocked daily. Wal-Mart's warehouses are 18-wheelers. Y2K is a worldwide broken crankshaft.

Q. Have you applied this analysis to every product and service being sold today?
A. Yes, in my site's category, Domino Effect.

Q. You're saying that all production will stop?
A. Close enough to "all" to threaten your life and the lives of a billion or more people.

Q. A billion people?
A. If the power grid goes down for over 60 consecutive days, yes.

Q. Does anyone else agree with you that Y2K's effects could be this bad?
A. Joe Boivin, the man who until 1997 ran the Y2K repair project for the Canadian Imperial Bank of Commerce. But he worries mainly about the Third World. I worry about the industrial world. If we're both right, two billion people could die.

Q. How could that be?
A. Simple. Think of a dead national power grid. It's winter in the northern hemisphere, where most of the world's production takes place. All heat ceases for high-rise apartments and offices. Their water pipes freeze and crack, ready for a thaw. All municipal water/sewer systems cease functioning as soon as they run out of back-up diesel fuel. The fire department can't put out fires without water. The public can't bathe or get safe drinking water out of the tap. There are no flush toilets. The ground outside is frozen solid. Diseases begin to spread through the cities; these will become epidemics when things begin to thaw.

The banks are down, so no one gets a paycheck. The police then quit to stay home and protect their families. Looting begins. The stores are stripped by panic buying or thieves in just one day.

Gasoline can't be pumped: no electricity. No privately owned trucks come in re-stock the shelves: no means of payment. The military seals off all main highways out of the cities, to keep the roads open to get emergency supplies in and get the trucks back out, so they can make return trips. City dwellers are now locked in: martial law. Meanwhile, almost all railroad traffic has ceased, meaning no grain is shipped from the farms to the cities. The military can barely feed itself. Food riots start before the end of the first 30 days of the power failure. Famine appears before 60 days are over.

And that's just in the United States. Think of Japan -- no oil, not much food, and a third of the population concentrated within a two-hour electric train ride to Tokyo. If you want a quick outline, read "The Death of New York City" in Roberto Vacca's book, The Coming Dark Age (Doubleday, 1973). If you want the overall picture, read P. A. Sorokin's Man and Society in Calamity (1942).

Q. Why do you think the grid will go down?
A. Why do you think the grid won't go down?

Q. I asked first.
A. First, there is no Y2K compliant power generation plant on earth. There is therefore no evidence that any plant can be made compliant. These plants are loaded with embedded systems, meaning pre-programmed chips. The power companies haven't fixed their software yet, let alone located and replaced all their defective chips.

Second, the power plants rely on the telephone systems to gauge their timing systems, called SCADA -- supervisory control and data acquisition. No telephone company is compliant. If the phones go down, the power companies can't tell how much power is being pushed into the lines per unit of time. They will fry their lines. How will they re-build the nation's fried power lines without power? So, they will have to shut off power -- fast -- if the phone lines go down. Third, the grid is a system. If too many local producers shut down at the same time and begin draining the survivors, the grid will overload, taking down all the regions. Once down, where will it get the power to re-boot itself? If it can't, then society will collapse within weeks. The capital and infrastructure will not be there to re-boot the grid for years, possibly decades. Never forget: "It takes electricity to generate electricity." On this slender thread, Western civilization now hangs.

Q. Do the experts think the grid will fail?
A. The experts paint verbal smiley-face pictures, but when pressed, they reply, "We just don't know yet." That's what the Electric Power Research Institute's representative told Business Week (March 3, 1998). That's what the tiny, industry-owned North American Electric Reliability Council has told the press. That's their way of saying, "We just don't know if Western civilization will still exist in 2001."

Q. But what if the plants do somehow get compliant?
A. Right: the Deus ex machina. OK, let's have a go at this, domino by domino.

Over 40% of U.S. plants are run by coal. Coal is shipped by train. The average large city's electrical power plants require three one-mile-long train loads of coal each day. But no railroad is compliant. Their switches are now run by mainframe computers. They fired the staffs that ran the old switching towers years ago. They tore down the towers. Also, a power failure in one region can shut down all rail traffic through that region. No coal = no power. The railroads can take down 40% of the country's power. That would destroy the grid.

Next, the banks. There is no compliant bank. The largest banks must be compliant if the entire system is to be saved. But not one major money center bank is compliant, and the Japanese banks -- the Godzillas of international finance -- are basket cases already. Their managers are not spending enough money to make them Y2K compliant. International bank runs will begin before 1999 is over. When the surviving banks (if any) close in 2000 because of bad computers, the means of payment will collapse. There will be no electronic money.

Companies that produce spare parts and other services for power plants will then go bankrupt. The average power plant has 5,000 separate suppliers of goods and services. You should contact your local plant for specifics. Without electronic money -- checks -- how will a power plant keep running? Where will it buy its spare parts? How will it pay its employees? Without pay, the employees will stay home to protect their families. Even with the offer of pay, they probably will. Nobody will be sending his kids off to school if food is scarce, riots are starting, and teachers have quit because the banks are closed. All over the world, people who aren't being paid will quit going to work. The division of labor will begin to collapse. When the electricity goes off, the collapse will be total.

Q. But what if you're wrong about the power grid?
A. What if I'm right?

Q. Are you predicting the end of civilization?
A. If the power grids around the Western world go down for over 60 consecutive days, yes. This would destroy the financial base (banking, capital markets, government bonds), starve out the cities, freeze out a lot of them in a bad winter, and destroy men's confidence in technology. Also, it is likely that a 60-day shutdown would bankrupt so many industries that supply the power industry that the power grid might not be able to be maintained after 60 days, especially if the failure of SCADA systems led to physical destruction of lines and transformers. Never forget: it takes electricity to generate electricity.

Q. Are you predicting that it will shut down this long?
A. I am personally planning for it. I have allocated my investments accordingly. But I am not saying that the power grid must go down. I am saying that, based on the evidence presently available to the public, I see no good reason why it won't. I have waited for two years for anyone to respond publicly to my concerns -- the domino effect on power generation -- and no one has.

Q. How confident are you that there will be an economic depression?
A. 4,000 hours of research worth.

Q. What about your friend, the programmer?
A. He moved to the same region where I moved. He moved here first. He is digging in, just as I am. I have seen him pull in $50,000 in three weeks with one ad on the Web, and all he talks about these days is his two dozen chickens and all the eggs they lay.

Q. Where do you live?
A. Northwest Arkansas.

Q. What is the appeal of the region?
A. The weather won't kill you. It's two hours and an easily blocked highway from the nearest large city: Tulsa. And you can still buy properties with natural gas wells. I did. I can generate my own electricity indefinitely.

Q. Is it the safest place in the country?
A. No. Other good places are eastern Kentucky, which has no large cities nearby, the Bluefield region of West Virginia, which gets cold, and northern Minnesota, which is so cold that nobody wants to live there, including my wife. The main problems with eastern Kentucky are the flash flood-prone valleys and the high number of people getting government checks. That's why I like Northwest Arkansas. Wages are low here, but there is low unemployment. People here are willing to work. And there is very low rates of violent crime.

Q. Is the absence of violent crime high on your list of priorities?
A. It's at the top.

Q. What are the others?
A. Independent sources of water, low population density, low incomes, regional agriculture (especially truck farming), grass-fed beef operations, and other low-capital industries.

Q. Why would you want a low-income area?
A. The bigger they are, the harder they fall. Low incomes mean a low division of labor -- less of a collapse.

Q. Anything else?
A. For me, yes. I wanted access to a conservative Presbyterian church and a large university library.

Q. Northwest Arkansas has a large library?
A. Yes: the University of Arkansas.

Q. Where is the largest library in the U.S. with the lowest population density? A. Halfway between Pullman, Washington, and Moscow, Idaho: Washington State University and the University of Idaho. Each has 1.5 million volumes. If you had to, you could walk to either library, but it would be a long day's walk. In my view, this is the best Y2K survival location in North America, if you have a water well less than 300 feet deep. But the weather is milder forty minutes south: the Snake River area around Clarkston, Washington. There, it's fewer books, but warmer winters. Take your pick. One more thing: you are very far way from the state capital on the Washington side of the border; you're very close in Idaho. I'd pick Washington. Also, Washington has no state income tax -- not that Idaho's will be collectible (or any other government's) when the banks go down.

Q. Are you saying that the U.S. government will go bankrupt in 2000?
A. Yes.

Q. Why?
A. Because the banking system will shut down. Without checks, governments cannot collect taxes. Without the banks, governments above the county level will not be able to pay their employees or send out welfare checks. The welfare state has less than a year to go.

Q. Can't the government just print up currency?
A. How would it get this cash to the users? By the Postal Service? Would you want to be a mailman if you had to carry your share of the U.S. budget in cash every day? They would be walking targets. Also, how could anyone prove that he had not received his money? How could anyone prove he had paid his bills by mail?

Q. But the government can print money.
A. Not enough to replace all electronic forms of money, which total almost $6 trillion. Not on intaglio presses using the special paper supplied by the Crane Company, the oldest monopoly in the U.S. Also, not if electricity goes off. The debt/credit structure is based on today's prices, which are based on electronic money, not currency. The entire debt structure would collapse, including pensions, insurance, and mortgages. Besides, the U.S. Mint is not compliant. The I.R.S. is not compliant. The U.S. Postal Service is not compliant. Nothing is compliant. The U.S. government will not be able to collect taxes or send out welfare checks in 2000. At best, it will print up cheap-o paper currency for the army to spend into circulation and dole out to those who obey. That means martial law, for which the U.S. government has detailed plans, some of them public. See my site's category, Martial Law.

Q. But why must the banking system fail?
A. First, a run on the banks, leading to a law limiting withdrawals, which will induce fear regarding the banking system. Second, the public's frenzied attempt to get out of electronic money and into real goods in preparation for Y2K, leading to massive increases in interest rates and wild inflation in the survival goods markets. Third, the public's loss of faith in saving: reduced supplies of loanable funds. Fourth, a literal shutdown of bank computers: dead on arrival. "Our computer is down." This would shut down all commerce and destroy the banks. Fifth, the exchange of information through computers. If computer A is compliant -- and today, none is -- it will be reinfected when it imports data sent by noncompliant computer B. The only way to avoid this is to screen out data from all noncompliant sources. First, this is probably not possible. Second, if it can be done, then the system becomes crippled. All that information must be typed in by hand. That would strangle banking operations.

Q. Why can't they just go back to paper and ink?
A. Because everything today is based on just-in-time delivery and payment. You can't go back to 1964 methods overnight next December in any large industry without bankrupting its participants, but surely not in banking, where transaction costs have been reduced to a fraction of what they used to be, and both speed and accuracy are crucial. The number of transactions is huge today: trillions of dollars per day in just the international currency markets.

Computers have made this huge volume possible. We can't get rid of computers without creating havoc in our accounting and production techniques. There is no proof that banks can get back to manual systems, and I know of no bank where money is being spent to re- structure operations and re-train people to use paper-and- ink methods. But it's a good question for a reporter to ask local and regional bankers. "May I see your personnel training manual on returning to manual operations?" I suggest that no such manual exists for any company in any industry. But without one, no industry can go back to manual operations in 2000 without suffering enormous losses and probably a breakdown.

Q. Do you think everyone should flee the cities?
A. No. Only those who take my warning seriously.

Q. But everyone can't flee the cities.
A. Quite true. The collapse of a civilization is rarely democratic.

Q. Are you saying that everyone who stays in a city is going to die?
A. That depends on the power grid, the water/sewer utilities, the railroads, and the telephone systems that allow these industries to coordinate their operations. All are at risk today. None has a compliant company. But I do say this: nobody who stays in a city will preserve the bulk of his capital unless he completely re-structures his investment portfolio to escape electronic promises to pay, and unless he finds a way to protect his home from vandals and his home's equity from the failure of the mortgage markets.

Q. Why is it so dangerous in cities?
A. It is in cities where the division of labor is most extensive. Residents' lives depend on this division of labor. Consider a high-rise apartment building. Think of all the electrically controlled systems that must function to keep that building occupiable. Think of what it takes to re-stock the shelves of a supermarket or Wal-Mart. All of this infrastructure is computer-dependent. Think of how people earn their livings. It all depends on computers.

Q. Which industries will be hardest hit?
A. Those that sell goods and services that people really can do without in a crisis. Newspapers, for example.

Q. Why newspapers?
A. First, when the depression hits -- if we are lucky enough to get only a depression -- companies will slash their advertising budgets. Newspapers will get hit hard. Publishers will order editors to fire reporters by the carloads. Editors will substitute news wire stories and PR handouts from the Internet.

Second, affluent subscribers will cancel. They can spend $20 a month and get access to the major newspapers of the world, searchable, with all stories storable on hard disk in a data base. I quit subscribing to the NEW YORK TIMES the day I could get it for free on-line. I subscribe to no newspaper today, and I cancelled most of the magazines. The Web saves me thousands of dollars a year. Who really needs a local newspaper? No one. It's a convenience, not a necessity.

Third, newsprint will get very scarce in 2000. The paper mills are all heavily computerized, and not one of them is Y2K-compliant. Because the EPA threatens plant managers with criminal sanctions for pollution spills, the computers shut down the plants automatically when any glitch occurs. The glitches will be everywhere on Jan. 1, 2000. Paper will be at a premium. I think it will become unavailable, which is why I recommend hoarding three year's supply of toilet paper. I buy it in 60-roll cases at Sam's Club. (If you're looking for a barter item, this is it.)

I'll put it bluntly: when it's a question of buying the last roll of toilet paper or buying a newspaper, the newspaper salesman will lose the sale.

Q. So, are you saying that reporters will be out of work in 2000?
A. And 2001, and 2002, etc.

Q. Why?
A. Because, in a lower division of labor society, reporters will pretty close to useless, so society will need only a handful of them, and only low-paid ones. Consider the typical reporter from the point of view of the publisher. First, 99% of them are seen as interchangeable with 200 others just like them, who are willing to work cheaper. Colleges produce them by the thousands annually, and most of them can't get decent jobs now, let alone next year. As they said of second lieutenants in World War II, they are as expendable as tent pegs. So, they can be fired at a moment's notice and replaced with unmarried, low-wage newcomers. Thinks the publisher: "Readers can't tell the difference. No one will cancel a newspaper subscription because some reporter got fired." A reporter is not Dave Barry.

Q. So, you're saying that I'll lose my job in 2000?
A. At least.

Q. What does that mean?
A. You'll lose your job, your career, your pension, and everything that depends on them. You also live in a city. You aren't preparing for Y2K. You won't begin until everyone else is in well into Y2K panic mode, because, as a reporter, you pride yourself on your calm objectivity. Your calm objectivity guarantees that you'll get into the panic quest for survival products very late, when prices are high and supplies are minimal. You're therefore in worse shape than almost anyone else I can think of. You're a dead man typing -- figuratively, and maybe literally.

Q. Why do you think your writing career will survive?
A. I don't. I saw that five minutes after Bill told me about Medicaid and mainframe computers. My career as a Y2K alarmist could begin only when I acknowledged to myself that I could not continue earning my living with a word processor after late 1999. The main difference between you and me is this: (1) I saw that my career was doomed in 1996; (2) I have spent 50 hours a week since them gathering the evidence that proves it. I have an insurmountable head start on you. My family may actually survive.

Q. You don't think reporters are really looking for the truth about Y2K.
A. Correct.

Q. Meaning your truth?
A. No, meaning your truth.

Q. What is my Y2K truth?
A. The one that you would never hand to your editor.

Q. Which is?
A. The story of the lack of compliance of your employer, your employer's suppliers, and, above all, your employer's bank. Your editor would not publish it. Anyway, you don't really want to find out. You don't want to think about what it means for your career. You are in Y2K denial. So, if you don't care enough about Y2K to find out how it will affect you, I assume that you aren't interested in the truth about Y2K.

Q. Anything else?
A. Yes: trains. If the railroads shut down, the cities will be starved out or frozen out. Yet reporters do not pursue this story. They do not find out if the railroads that supply food and coal to their cities are compliant. What about railroad switching systems? Are they computerized? Are they compliant? If not, can they be operated manually throughout the company's entire system (not just locally)? What about the software that locates the position and destination of freight cars? If these systems are not compliant, the industry will go blind next year. There is no Y2K-compliant industry-wide system that tracks a specific car as it moves from company to company along its route.

Will all of the industry's computerized car-tracking systems be both compliant and integrated with the other companies' systems? They aren't right now. If they don't get compliant, the industry will shut down. So would the chemical industry. So would America's farms. But I know of no reporter who has ever bothered to do a story on the U.S. railroads' compliance problems.

Q. What have you done to help reporters write such a story?
A. Find out. press SEND, wait 30 seconds, check your mailbox, and print out the report. Then you will do what every other reporter has done out of the hundreds who have downloaded it over the last year. Nothing.

Q. But don't reporters get the story out on Y2K?
A. They get bits and pieces out, but never the whole story. They get their version out, which is governed by the premise that things won't get so bad that reporters will lose their jobs. This means that they do not get out the Y2K story. They get out the story that newspaper advertisers want to read, namely, "it's not too big a threat, and only kooks think it is" -- which is why you contacted me.

I say the entire civilization is at high risk, and the economy will surely crash. Advertisers, politicians, bureaucrats, PR flaks, and paper-pushers everywhere don't want to hear this, because it would mean that the days of wine and roses have less than a year to go. They much prefer to smirk than to take defensive action. "My, oh, my: what some people will believe!" Most editors want a Y2K survivalist kooking story. Well, I'm the Paul Prudhomme of Y2K survivalist kooking.

Q. So, you don't think I can be neutral.
A. Over three decades ago, I studied apologetics with the Calvinist philosopher, Cornelius Van Til. I don't think anyone can be neutral. A person may be uninterested in something, but he can't be neutral about it. He makes assumptions about God, man, law, cause and effect, and the future. These assumptions will affect his interpretation of the facts.

Q. So, you don't think I will interpret the facts correctly.
A. Not until you quit your job, cash in your pension, move to a safer place, and buy a year's supply of food.

Q. Is that why you refused to do a live interview with me?
A. I don't have time to grant interviews to every reporter. I am besieged with requests for interviews. So, I made a decision: don't grant interviews to any of them. Don't play favorites.

Q. Don't you think reporters can help people deal with Y2K?
A. On the contrary, reporters are being paid to keep people from dealing effectively with Y2K. A wise Y2K strategy begins with a decision to stop buying 99% of the items advertised in the media that pay the reporters' salaries.

Q. So, you think there is a bias against accurate reporting of Y2K.
A. If a reporter is unwilling to face the reality of his own employment condition, he is unwilling to deal with Y2K accurately. He has an emotional bloc against admitting the threat. Test this theory. Visit my site. Read the documents in the category, Power Grid. Next, open a new file in your word processor. Call it "power grid." Divide the document into two headings: first 30 days; second 30 days. Fill up each heading with a list of things that will probably happen if the power goes off. Somewhere in the second list, if not the first, you will have to write: "My editor says I'm fired." Then write your Y2K story. See if your editor accepts it.

Q. Why haven't you written a Y2K book?
A. I am too busy preparing for Y2K personally and spending 50 hours a week researching it and posting items and my comments on my Web site. Besides, my views are too hard core right now. Ed and Jennifer Yourdon wrote a good soft-core Y2K book. Then my old friend Mike Hyatt did. Even my business associate John Mauldin has now written a Y2K manuscript. They have all used my site to write their books. So, at least some of message is getting out, though not the hard-core part. That will have to do for now.

My site is my book. I add several pages a day. Its readership is growing. Most new readers don't read the old postings, but they do seem to get committed to reading the new ones each day. That's what it takes for most people to experience the moment of truth, namely, the realization that Bill Gates won't fix Y2K in the last chapter. Nobody will.

We're on the Titanic. It's time to start moving toward the lifeboats. There aren't enough of them for every passenger. Let the folks in the grand ballroom enjoy their evening. They don't want to hear bad news; they're having the time of their lives. Meanwhile, collect your valuables, put on a life jacket, and grab a blanket. It's going to be a long night.




Тема Ръшдуни специалист по сексология [re: Heпoзнaт®]  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано06.09.06 12:37





"Женската хомосексуалност, т.е. лесбийството, е проява на същото зло като мъжката й форма, но смъртното наказание е запазено само за мъжете"

Казано от арменеца реконструктор Ръшдуни



Тема Re: Скандално интервю с Гари Норт [re: Heпoзнaт®]  
Автор Eleazar (GRACEFUL)
Публикувано06.09.06 12:39



Единственото скандално нещо си ти.
Защото си съчиняваш нова Библия,или си просто излъган човек,затова навярно търсиш пристан къде да се преструваш на нещо което не си.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.