Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:21 28.09.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано11.08.06 14:30



Новозаветното Свещено Предание се нарича учението на Иисус Христос и св. апостоли, което не е записано в свещените книги. То е предадено устно на вярващите християни и след това е записано от учениците и приемниците на св. апостоли. Като извор на християнско вероучение Свещеното Предание е по-древно от Свещеното Писание и е равно по достоинство на Него.

Преди Мойсей нима Енох, Ной, Авраам и др. не достигнаха най-голяма святост без Свещено Писание, а само по устно предание!
След появяването на Свещ. Писание хората еднакво се учели на вяра чрез Писание и Предание (Втор.32:7; Иоил 1:2-3).

А какво да кажем за Новия Завет: “И тъй, братя, стойте и дръжте преданията, които научихте било чрез наше слово, било чрез наше послание” (2 Сол.2:15). И още: “…като възприехте слушаното от нас слово Божие, усвоихте го не като слово човешко, а като слово Божие” (2 Сол.2:13).

Апостолът заповядва да пазим Свещ. Предание също както Свещ. Писание – защо вие протестантите го не чувате?

Вашите критики, обосновани неправилно на (Кол.2:8, 1 Тим.6:3-4 и др.), касаят не Апостолското предание, а предание човешко, “иудейски (фарисейски) басни”.

Ето и още доказателства за необходимостта от Свещ. Предание:

1. Бог Христос е поучавал устно и не е оставил нито един ред за светото Си учение и, разбира се, не всичко е било записано в Евангелието: “Има и много други работи, които извърши Иисус (ЗА ИЗВЪРШЕНИТЕ, А КАКВО ОСТАВА ЗА КАЗАНИТЕ!) и за които …цял свят не би побрал написаните книги” (Иоан 21:25).

След възкресението Си, Христос цели 40 дни се явява на апостолите и им “говореше за царството Божие” (Деян.1:3).. Къде е НЕНАПИСАНОТО в Евангелието и КАЗАНОТО за царството Божие (виж Деян.1:3) от Христос през тези 40 дни? Разбира се, в Свещеното Предание!
Но междувременно Иисус вече е бил казал да пазят ВСИЧКО, което им бил заповядал (Мат.28:19-20). ВСИЧКОТО включва Писанието и Преданието! Вие, протестантите, ЗАЩО не изпълнявате Господнята заповед, а пазите не ВСИЧКО, а само Писанието?

2. Апостолите много повече са поучавали устно, отколкото писмено. Апостол Павел учил ефесяни “три години денем и нощем” (Деян.20:31), а им написал САМО едно послание в шест кратки глави! От 84 апостоли САМО осем души са писали Завета. Къде е устната проповед на ап.Павел и къде са поученията на другите апостоли, ненаписали нищо? Ето къде: “Дръжте здраво преданията” (2 Сол.2:15). Вие, протестантите, с какво право се наричате ученици на апостолите, като не само не държите здраво преданията, ами сте ги изхвърлили на боклука?!…

3. В Свещеното Писание няма нито дума за това как трябва да се извършват богослужението и светите тайнства, а само че трябва “всичко да става с приличие и ред” (2 Кор.14:40). Православната Църква извършва богослужението по чина, получен от апостолското Предание. А вие, протестантите - по чин, измислен от самите вас. Нима вашият чин стои по-високо от апостолския?!

4. Неделният ден и великите църковни празници Православната църква чества според Преданието. Някои празници вие, протестантите, празнувате заедно с нас. На какво основание го правите -– та в Писанието няма указание нито кога са празниците, нито как да се извършват?

5. Чрез Свещ. Предание Православната църква тълкува някои места от Свещ. Писание “мъчни за разбиране, които невежи и ниукрепнали изопъчават … за своя погибел” (2 Петр.3:16). Откъде вие сте сигурни, че тези места не ги тълкувате “за своя погибел”?

6. Точно чрез Свещеното Предание са отхвърлени повече от 50 фалшиви /апокрифни/ писания. Вие откъде знаете, че вашето Свещеното Писание е истинско, а не апокрифно? От никъде!

7 . Апостолите не само заповядват да се “държат” преданията, както са предадени (1 Кор.11:2), но те сами се ползвали от тях! В Деян.20:35, Иуда стих 9 и стих 14, и в 2 Тим.3:8 те говорят за пророчества, събития и лица, за които в Свещ. Писание няма нито дума!! Те ПОЛЗВАЛИ Свещ. Предание и ап. Павел казва: “Моля ви, бъдете ми подражатели, както съм аз на Христа” (1 Кор.4:16). Като ви се моли, защо не му подражавате?

8. Не всичко обаче от Преданието вие, протестантите, отричате – например “Канон на Свещените книги” приемате, а също и догматите за троичността на Бога и за въплъщението на Сина Божи – а те са от Църковното Предание!! Но пък заменихте Преданието на светите Отци с книгите на Лутер, Меланхтон и Калвин. Защо заменихте Божественото и Апостолско Предание с човешкото предание на грешни човеци?



Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: Tимoтeй]  
Автор drago1 (прям)
Публикувано11.08.06 18:43



Свещенното Писание е с проследим източник - това са делата на Божиите мъже, както и на самия Господ Исус Христос, записани от самите тях или от очевидци и последователи. А доколко са проследими многобройните митове и легенди от т.н. "Свято предание"? Много лесно е да се каже "Попът трябва да размахва кандилото за да изгонва дяволите, защото така ни е завещано от Преданието." - но кой и кога е въвел тази Старозаветна по характер практика в Новозаветната църква? Защо Православната Църква не поеме Историческата отговорност да впрегне историци, лингвисти и археолози, които да изследват кога, чрез кого и защо са въведени разните странности и отклонения от манталитета на Първата църква, заради които тя получава заслужени доктринални критики от страна на Протестантството ?

Добре е да има Свято предание - до края на четвърти век, когато окончателно е приет Библейският канон, църквата се развива изключително на основа катехизис (устно поучение), но не е ли логично така приетият Канон да отразява едно ЕДИНСТВО НА ПИСАНИЕ И ПРЕДАНИЕ? Как така никой не устиска да вкара тогава в Канона книги които да поддържат обожествяването на майката на Исус, допълнителното включване на светии като посредници между Бога и човека, иконо-идолопоклонство, идеята църква=храм, както и други тенденции, които постепенно израстват до съвременната си извратена форма.

И така, съществуването на Свято Предание, не значи да се разхайтим в духа и да почнем да следваме "Бабешки митове", според 1Тим4:7

Заповедта да пазим предания, даже и да има предвид някакъв вид чист катехизис (а не преразказани старозаветни и новозаветни неща, по късно компилирани в книгите на Свещенното писание), не значи шапка на тояга.

Относно спазването на дни и празници, не забравяйте, че за нас протестантите, всеки ден е ден на възкресение=Великден. Ние не сме Християни за два дена в годината. Ако се е решило да се спазват два дена свързани със Рождението и Смъртта/Възкресението на Исус, добре, ще спазим традицията, но това няма сакрално значение за нас.

Не е гаранция че чрез т.н. "Свято предание" ще се изтълкуват правилно мъчните неща от Писанието. А какво да кажем за хилядите места, особено сред Старозаветните пророци, които и до сега чакат своето тълкувание? (пр. Езекиил например!) Значи трябва да се чака доразвиване на Преданието?

Разбирането на Писанията е свръхестествен акт първо на първо - предмет на Божие откровение. Това, че ще четеш нечии тълкувания не е гарант за собственото ти проумяване.

След като Преданието е послужило за Канона на Писанията, защо продължава едно свое развитие извън характера на (Новозаветните) писания?

Разбира се, ние протестантите искаме автентичност на вярата и затова ще отхвърлим митовете, порочните практики и традиции на Преданието.

А Доктрината на Триединството е Библейска доктрина, тя се извлича от Писанията (макар и не толкова очевидно - за нейното формулиране много са се потрудили Тертулиан, Ориген и др. Това не значи, че творбите на тези автори трябва да се приравняват на Новозаветните.

И никак не сме се поклонили пред Лутер, Калвин и сие, напротив, ние ги разглеждаме в пълнота и критично, наред с Тертулиан, Ориген и т.н.

<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от drago1 на 11.08.06 18:45.</EM></FONT></P><P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от drago1 на 11.08.06 18:46.</EM></FONT></P><P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от drago1 на 11.08.06 18:47.</EM></FONT></P><P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от drago1 на 11.08.06 18:54.</EM></FONT></P>

Редактирано от drago1 на 11.08.06 19:04.



Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: Tимoтeй]  
Автор Heпoзнaт® (Ставри)
Публикувано11.08.06 19:07



Внимавайте да ви не заплени някой с философията си и с празна измама, по човешко предание, по първоначалните учения на света, а не по Христа.




Умерен в пиенето християнин



Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: drago1]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано11.08.06 19:33



Никакъв сериозен довод не видях в твоя отговор. Само най-общи съображения.
Никакъв конкретен отговор на въпросите, които зададох.

Ориген е осъден на 5-ти Вселенски събор като внесъл ерес в Църквата, защо държите на него? А не на св. Василий Велики, св. Григорий Богослов и св. Йоан Златоуст, който има прекрасна Литургия и всяка неделя служим на Бога по нея?

Глупаво е да се говори, че почитаме икони неправилно след 7-ми Вселенски Събор, когато тази ерес е премахната окончателно и завинаги, и много мъже и жени, загинали и убити заради почитането на светите икони са огласени за светии.

За тези около 2000 години Църковното Предание НЕ БИ МОГЛО ДА СЕ ИЗОПЪЧИ, понеже се е предавало "на верни човеци, които... са способни и други да научат /2 Тим. 2:2/. Те са хора, които се държат за "истинското слово" /Преданието!/, съгласно учението /Писанието/. Те се пазели от Христовата Църква, която е "стърб и крепило на истината" /1 Тим. 3:15/, защото в Нея всякога и вечно пребивава наставляващият Я във всяка истина Св. Дух!! /вж. Йоан 14:14-26/.

Затова Църквата не би могла да изопачи, нито да забрави или пък да изгуби Свещеното Предание, както Тя не е изопачила и не е изгубила, а е запазила непокътнато, в пълна чистота и Свещеното Писание!!

Лишена от единия източник на своето вероучение, Тя би престанала да бъде ХРИСТОВА ЦЪРКВА!



Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: drago1]  
Автор muradkhan (Худавендигяр)
Публикувано11.08.06 19:33



Относно спазването на дни и празници, не забравяйте, че за нас протестантите, всеки ден е ден на възкресение=Великден

то и за православните е така, поне от гледна точка на Евхаристията (или поне би трябвало да е така)

как би обяснил наличието на древни литургични текстове в ранната Църква? някои от тия текстове са от апостолско време, а в Новия завет не е обяснено подробно (както е например в съчинението "Апостолско предание" на Иполит Римски) как да се извършва Литургията (Евхаристията).



Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: Tимoтeй]  
Автор nikiharis (пристрастен)
Публикувано11.08.06 19:55



Ето че отново някой полуограмотен фанатик се пробва да прокарва ересите на сборището си. Истинското предание и Божиите думи, които Той е счел за нужно да запази за поколенията СА ЗАПИСАНИ В СВЕЩЕННОТО ПИСАНИЕ. Всичко, което е нужно за живота и за благочестието ни е подарено в Писанието и няма никаква идея за някакво допълнително предание както е тълкувано от този човек.
Като извор на християнско вероучение Свещеното Предание е по-древно от Свещеното Писание и е равно по достоинство на Него.- Ето я първата лъжа на еретика. Преданието било по-древно от Писанието и било равно на него.Точно такова учение са държали и фарисеите за преданията на бащите им които в един момент издигат над Писанието и така според думите на Христос го анулират.
Принципния проблем е че Писанието СА ПРЕЧИСТЕНИ ДУМИ НА БОГА ДОСТОВЕРНИ И ЗАПАЗЕНИ. Преданието е човешки приказки без Божий авторитет зад тях, често претълкувани и променяни.
Ако този беден човечец си беше дал зор някога изобщо да изучава Писанието а не да приемам папагалски пучения от човеци щеше да забележи че самата книга Битие говори за ЗАПИСВАНЕ НА ИСТОРИЯТА. Имаме книга на Адам "сефер Адам" освен това самата книга Битие е разделена на 11 части започващи или завършващи с "толедот" преведено "това е поколението на...". Това са според консервативния изследовател на Стария Завет Роналд Харисън 11 документа принадлежащи на споменатите в този толедот (с изключение на 1 документ "толедот на земята и небето"). Това явно е компендум от документи съществували в най-дълбока древност (далеч преди Моисей) след като се говори за книга на Адам. Явно първата ти теза още пропада под силата на свидетелството на Писанието. Преданието не е по -древно от Писанието. Освен това преданието, което е важно и ценно според Бог е ЗАПИСВАНО ЗА ПОКОЛЕНИЯТА в Писанието. Устното предаване на Божиите дела от поколение на поколение се базира на Писаното Откровение - поучение върху Божия Закон и делата на Яхве в историята а не на някаква независима човешка традиция.
Человекът цитира без да разбира ни най-малко Писанията ето доказатеслтво за това-той цитира Творозаконие 32:7 за някаква предполагаема устна традиция но казва ли този стих нещо подоно?
Deu 32:7 Спомни си предишните дни, Смисли годините на много поколения; Попитай баща си, и той ще ти извести, - Старците си, и те ще ти кажат.
Deu 32:8 Когато Всевишният давеше наследство на народите, Когато разпръсна Адамовите потомци, Постави границите на племената Според числото на израилтяните.
Знаем че основно за к ннигата Второзаконие е наставлението Закона Господен сиреч Писанието и делата на Яхве в историята да бъдат разказвани от поколение на поколение. Закона трябва да бъде четен и преподаван от баща на син. Моисей казва в 6 глава "Тези думи, които ти заповядвам днес , да бъдат в сърцето ти, на тях ДА УЧИШ ПРИЛЕЖНО ЧАДАТА СИ" Виждаме че този стих и самия контекст хвърля светлина за това че не се говори тук за някаква паралелна а Писанието традиция
Тимотей не умее да разбира Писанията и ги изопачава според папагалските поучения, на които е учен.
Тимотей цитира в предполагаема защита на устната традиция като паралел на Писанието стиховете от Йоил 1:2-3 нека да видим в контекст за какво иде реч тук-
Joe 1:1 Господнето слово, което дойде към Йоила Фатуилевия син: -
Joe 1:2 Слушайте това, старци, И дайте ухо, всички жители на земята: Ставало ли е такова нещо във вашите дни Или в дните на бащите ви?
Joe 1:3 Разкажете това на чадата си, И чадата ви нека го разкажат на своите чада, И техните чада на друго поколение.
Какво трябва да слушат Старците и да разказват на поколенията?
Думите на Господа. Тези думи на Господа са изречени от Пророк Йоил те не са някаква традиция а стават Думи на Писанието т.е. старците трябва да поучават децата на думите на Господа записани в Писанието те са пророческите думи.Благодаря ти Тимотее за това че ми даваш този аргумент! Виждаш ли че Писанието не подкрепя твоите заблуди?!

.А какво да кажем за Новия Завет: “И тъй, братя, стойте и дръжте преданията, които научихте било чрез наше слово, било чрез наше послание” (2 Сол.2:15). И още: “…като възприехте слушаното от нас слово Божие, усвоихте го не като слово човешко, а като слово Божие” (2 Сол.2:13). Ето това се казва попадание ...или поне така си мисли горкия Тимотей. Тази Апостолска традиция добре знаем че не е нищо друго освен ЗАПИСАНОТО СЛОВО. Защото сам Апостол Петър казва , че се е погрижил неговите думи да останат за поколенията чрез посланието му т.е. ЗАПИСАНА ФОРМА. ако беше истина тезата на Тимотей нямаше да има нужда Апостола да се грижи неговите думи да бъдат записани. Ако Апостол Петър е вярвал че има паралелна на Писанието традиция еднакво важна за спасението и освещението нямаше да се притеснява и да се грижи за ЗАПИСВАНЕ НА ДУМИТЕ МУ ЗА ПОКОЛЕНИЯТА. Устните проповеди на Апостолите т.е. представянето на Евангелието на Господ Исус Христос е естествено да бъдат приети като Слово от Бога и слово на Бога чрез тях а не като човешко послание. Това обаче по никакъв начин не означава че тези незаписани проповеди са еднакви по стойност за всички бъдещи поколения в Църквата като записаното в Божието Слово. Бог в суверинитета Си не е решил да запази много неща и даже някои от Поисалнията на Апостол Павел. Това означава само едно- Самия Бог като Автор на Писанието постановява кое да влезе и кое не в Завтния документ наречен Писание.Не всички писани от Апостолите неща са неразривно свързани със Спасението в Христос и изграждането на Църквата. Бог е постановил да не бъдат запазени 2 и 4 писмо от кореспонденцията на Апостол Павел с коритяните (ние дефакто имаме 1 и 2 писмо от конкретната кореспонденция) По Божията суверенна воля е загубено и посланието да лаодикийците.
Неподправената и чиста Апостолска традиция е ЗАПИСАНА В ПИСАНИЕТО А НЕ Е НЯКАКЪВ ПАРАЛЕЛЕН АВТОРИТЕТ НА НЕГО.
Апостолът заповядва да пазим Свещ. Предание също както Свещ. Писание – защо вие протестантите го не чувате?- както видяхме това е само във вашата болна фантазия. НЯМА ТАКОВА ЖИВОТНО КАТО ПРЕДАНИЕ, ОТДЕЛНО И РАВНО по Боговдъхновеност и авторитет НА ПИСАНИЕТО.
1. Бог Христос е поучавал устно и не е оставил нито един ред за светото Си учение и, разбира се, не всичко е било записано в Евангелието: “Има и много други работи, които извърши Иисус (ЗА ИЗВЪРШЕНИТЕ, А КАКВО ОСТАВА ЗА КАЗАНИТЕ!) и за които …цял свят не би побрал написаните книги” (Иоан 21:25).- Това какво доказва? Думите и делата на Христос, които е нужно да знаем Бог е записал в Библията. Не е било нужно Христос да записава каквото и да били след като Матей и Петър (който е наставлявал Марк в писането на Евангелието на Марко) са били там. Известно време е било нужно устната традиция да бъде записана. Твоите думи не доказват абсолютно нищо в случая. Апостол Йоан като пише за тези дела не го казва за да представи нужда от устна традиция. Святия Дух чрез Апостолите записва това, което е нужно за спасението и благочестивто. Няма и следа от паралелна устна традиция равна на Писанието по власт.
След възкресението Си, Христос цели 40 дни се явява на апостолите и им “говореше за царството Божие” (Деян.1:3).. Къде е НЕНАПИСАНОТО в Евангелието и КАЗАНОТО за царството Божие (виж Деян.1:3) от Христос през тези 40 дни? Разбира се, в Свещеното Предание! какво е поучавал Христос за Божието Царство е явно от Писанието на Стария и Новия Завет не е говорил нещо различно от това, което Апостолите ръководени от Святия Дух са запшисали в Писанието. Никаква гаранция няма до колко автентично е "записаната " по-късно устна традиция от някой . Може би е подобно на другите апокрифни евангелия и Откровения. След като Бог е дал много ясно учението за Божието Царство в цялото Писание явно е счел за достатъчно да вдъхнови Евангелист Лука да отбележи за какво точно е говорил Христос на учениците Си. Това също не доказва абсолютно нищо от тезата ти. Тези всичките неща съм ги чувал от други подобни на теб еретици.
Вашите критики, обосновани неправилно на (Кол.2:8, 1 Тим.6:3-4 и др.), касаят не Апостолското предание, а предание човешко, “иудейски (фарисейски) басни”.- ти как точно преценяваш кое е правилно и кое не след като тълкуваш Евангелието като го тълкува дявола? Апостолското предание е записано в Писанието а вашето не е Апостолското предание а точно човешки басни подобни на юдейските. Суеверия и окултизъм в християнски дрехи.
Но междувременно Иисус вече е бил казал да пазят ВСИЧКО, което им бил заповядал (Мат.28:19-20). ВСИЧКОТО включва Писанието и Преданието! Вие, протестантите, ЗАЩО не изпълнявате Господнята заповед, а пазите не ВСИЧКО, а само Писанието?- това всичко е ПИСАНИЕТО КАКТО СВИДЕТЕЛСТВА НАВСЯКЪДЕ САМОТО ПИСАНИЕ. Пълен абсурд е твоята теза когато тя бъде съпоставена с отношението на Христос към преданията на старейшините на юдеите. Човешките традиции според Него нарушават Божието Слово и повече от ясно е че за Христос Божие Слво не е някаква УСТНА ТРАДИЦИЯ А ПИСАНОТО СЛОВО!!!! Така че ВСИЧКО КОЕТО СЪМ ЗАПОВЯДАЛ означава само едно нещо ЗАПИСАНОТО И ЗАПАЗЕНОТО В ПИСАНИЕТО.
ЕТО ЧЕ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ ИЗПАДАТЕ В ГНОСТИЧЕСКАТА ЕРЕС И СЕ ДОКАЗВАТЕ БОГОПРОТИЧНИЦИ И АНАТЕМОСАНИ ОТ АПОСТОЛИТЕ. Именно гностиците подоно на вас тяхните чада са твърдяли че те пазят специалното предание на апостолите и устната традиция дошла до тях.
2. Апостолите много повече са поучавали устно, отколкото писмено. Апостол Павел учил ефесяни “три години денем и нощем” (Деян.20:31), а им написал САМО едно послание в шест кратки глави! От 84 апостоли САМО осем души са писали Завета. Къде е устната проповед на ап.Павел и къде са поученията на другите апостоли, ненаписали нищо? Ето къде: “Дръжте здраво преданията” (2 Сол.2:15). Вие, протестантите, с какво право се наричате ученици на апостолите, като не само не държите здраво преданията, ами сте ги изхвърлили на боклука?!…Айде сега да ми кажеш къде точно е запазено какво Апостол Павел е учил в ефес ден по ден за тези три години ейде да ми покажеш ВСИЧКИТЕ ПРОПОВЕДИ ДУМА ПО ДУМА ЗАПАЗЕНИ НА ВСИЧКИТЕ 84 АПОСТОЛИ. Писанието е БОг е благоволил да запише и запзази УНИВЕРСАЛНИТЕ ВЕЧНОВАЛИДНИ ВЪВ ВСИЧКИ ВЕКОВЕ И КУЛТУРИ ИСТИНИ за Спасението и за живота в Христос. Апостолите като хора са проповядвали много неща извън освен послания, които са били ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИСТИНАТА В ДАДЕНА СИТУАЦИЯ НО НЕ ОБЩОВАЛИДНО ПРИЛОЖЕНИЕ НА ТАЗИ ИСТИНА. Дано да схванеш идеята тук. Общовалидните приложения на общовалидните принципи Бог е благоволил чрез посланията да бъдат записани в Писанието. След като ти не можеш да посочиш дума по дума ВСИЧКО КАЗАНО ОТ ВСИЧКИ АПОСТОЛИ НА КАКВО ОСНОВАНИЕ ТВЪРДИШ ЧЕ ТАЗИ ТРАДИЦИЯ Е ПЪЛНА. Аз за разлика от теб казвам че Писанието е ПЪЛНОТАТА НА СПАСИТЕЛНОТО ОТКРОВЕНИЕ В ХРИСТОС. Всяка една дума е на място и нищо не липсва нито има каквато и да е нужда от допълнителна традиция за да допълнни Писанието.
Самата ви идея за допълнителен авторитетен източник освен Писанието е еретична защото предполага, че на ПИСАНИЕТО КАТО БОЖИЕ ОТКРОВЕНИЕ МУ ЛИПСВА НЕЩО. Виждаш ли до какво богохулство неменуемо стигата с вярата в равно по авторитет на Писанието предание?
3. В Свещеното Писание няма нито дума за това как трябва да се извършват богослужението и светите тайнства, а само че трябва “всичко да става с приличие и ред” (2 Кор.14:40). Православната Църква извършва богослужението по чина, получен от апостолското Предание. А вие, протестантите - по чин, измислен от самите вас. Нима вашият чин стои по-високо от апостолския?! НИМА? ЯВНО НЕ ЧЕТЕШ ПИСАНИЕТО А САМО ПАПАГАЛСКИ ПОГЛЪЩАШ САТАНИНСКИ ЛЪЖИ!
Ти си изпаднал на всичкото отговре в Маркионитксата ерес след като ми твърдиш че в Писанието нямало нищпо. Има и още как но то не е явно за някой като теб дето не си чете Библията. В Стария Завет не си ли чел за това как се провежда Богослужението не си ли чел че Богослужението е свързано със Завета с напомнянето и обновяването на завета в Христос с Бога? Явно не ти стига ума за да проумееш толкова елементрани неща. След като Бог е заложил от старо време принципите на Богослужението чрез суимволите на жертвите, тяхната поредност и смисъл как така казваш че Писанието не казвало нищо? То не казва нищо на духовните слепци, които не познават "нито Писанията нито Божията сила" лалто бащиоте им фарисеите.
Апостол Павел ако някога си чел нещо от него щепе да знаеш че пише за Богослужението и то конкретни и важни неща. Само че няма кой да ги чете.
И тук се изложи сериозно като поглъщащ папагалски човешки учения.
Ако някога беше си дал зор да прочетеш нещичко поне за Реформираното Богослужние нямаше да говориш такива глупости. Самоп че на теб в бедната ти главица са ти набивали глупости и са ти промили мозъка.
Относно Знаците на завета или Тайснтвата вие не разбирате изобщо същността им и вашето схващане противоречи на халкедонското определение на вярата. Тук няма да ти обяснявам тези неща, защото си затънал в суеверие и няма да схванеш а аз не искам да си хвърлям бисерите напразно.
4. Неделният ден и великите църковни празници Православната църква чества според Преданието. Някои празници вие, протестантите, празнувате заедно с нас. На какво основание го правите -– та в Писанието няма указание нито кога са празниците, нито как да се извършват? Писанието казва че Господния Ден е първия ден на седмицата. На това основание ние празнуваме Богослужението кулминиращо в причастието всеки Господен Ден.
Апотол Павел казва, че "Закона е добър, когато се употребява законно" същото се отнася и за традицията. Освен това "Злоупотребата не обезсмисля правилната употреба" . Ние Реформираните не отхвърляме че съществува Църковна традиция. За нас тя е добра и трябва да бъде разбирана и преценявана и прилагана според Писанието,(и не в противоречие с него както правите вие) което е критерия за всичко истинно. Когато традицията е на правилното си място- не на равно с Писанието, а под него и като второстепен източник тя е много добра и полезна. Проблема е когато тя бъде издигната не на място както правите погрешно вие. Никой ранен Църковен Отец не е смеел да отъждестви своите творения с авторитета на Писанието -това че традицията е ед акво авторитетна с Писанието е погрешно тълкувание на хора след апостолите.
Ние имаме правилнйото отношение към църковната традиция и творбите на Отците а вие злоупотребявате с тях за своя погибел.
5. Чрез Свещ. Предание Православната църква тълкува някои места от Свещ. Писание “мъчни за разбиране, които невежи и ниукрепнали изопъчават … за своя погибел” (2 Петр.3:16). Откъде вие сте сигурни, че тези места не ги тълкувате “за своя погибел”? Писанието САМО ТЪЛКУВА СЕБЕ СИ ПРЕКРАСНО ЯСНО. Апостол Петър пише за някои конкретни текстове при Апостол Павел а не за Писанието по принцип че е мъчно за разбиране. То е мъчно за разбиране явно за такива неучени и неукрепнали хора в Богопознанието като теб и подобните ти. Сигурни сме в едно нещо- Писанието е Божие Слово и като такова то е ЗАВЪРШЕНО И ЦЯЛИСТНО и ДОСТАТЪЧНО ЗА МЪДРОСТ ЗА ВЕЧЕН ЖИВОТ ЧРЕЗ ВЯРА В ХРИСТОС. Сигурни сме, че както казват истинските Божии мъже от 18 век Уестминстърските Богослови "Не всички части на Писанието са еднакво ясни...неясните текстове се поясняват от по-ясни такива". Когато гледам теб и тебеподобните ти как изопачавате Писанието изваждайки го от всякакъв контекст и прилагайки му вашите идеи виждам че вие сте като тези, за които Апостол Петър говори и се чудя на наглостта ти да обвиняваш в този грях хората, които са допренесли сериозно за разпространението в цал свят на Божието Слово т.е. Библията.


6. Точно чрез Свещеното Предание са отхвърлени повече от 50 фалшиви /апокрифни/ писания. Вие откъде знаете, че вашето Свещеното Писание е истинско, а не апокрифно? От никъде! O sancta simplicita! Когато не си чел и не си подготвен недей така да се излагаш моля те! 1 Ако си беше дал зор да отгърнеш и да видиш Библия издадена от протестанти щеше да знаеш че в нея са всички канонични книги на Стария и Новия Завет. Знаеш ли на колко критерия е трябвало да отговаря една книга за да бъде разпозната (не ОПРЕДЕЛЕНА КАКТО ВИЕ ЕРЕТИЧНО ТВЪРДИТЕ) за Боговдъхновена?
7 . Апостолите не само заповядват да се “държат” преданията, както са предадени (1 Кор.11:2), но те сами се ползвали от тях! В Деян.20:35, Иуда стих 9 и стих 14, и в 2 Тим.3:8 те говорят за пророчества, събития и лица, за които в Свещ. Писание няма нито дума!! Те ПОЛЗВАЛИ Свещ. Предание и ап. Павел казва: “Моля ви, бъдете ми подражатели, както съм аз на Христа” (1 Кор.4:16). Като ви се моли, защо не му подражавате? Да се държат преданията означава само едно- учението на Апостолите за спасението и благочестиевто които са записани по-късно в Новозаветните Писания.
Сега се налага да ти поясня нещо и да се пробвам да те ограмотя поне малко относно Божието Слово Бог е говорил неща чрез различни Свои хора, които не се е налагало да бъдат записани в библията, тъй като нямат отношение към вечното спасение или универсално приложение относно благочестието. Мног рпороци са гоорили за конкретни ситуации и не е било нужно според Бог да се записват в книга пророчествата им. Пророк Илия не е оставил книга нито пророк Елисей. В Новия Завет се споменава за Агав и дъщерите му които са били пророчици, но не знаем за какво са пророкували.
Библията е Откровение за и от Бога за вечното спасение и за всичко нужно за живота и благочестието на тази земя. Превилно тълквана Библията изгражда един стабилен и цялостен мироглед. Това което Бог Автора на Писанието не е счел за нужно да запише явно не е от първостепена важност за тези неща. И този ти аргумент увисна с липсата на връзка и смисъл.
8. Не всичко обаче от Преданието вие, протестантите, отричате – например “Канон на Свещените книги” приемате, а също и догматите за троичността на Бога и за въплъщението на Сина Божи – а те са от Църковното Предание!! Но пък заменихте Преданието на светите Отци с книгите на Лутер, Меланхтон и Калвин. Защо заменихте Божественото и Апостолско Предание с човешкото предание на грешни човеци? Аз вече ти казах че ние поставяме традицията на правилното и място не като равна на Писанието а като второстепен авторитет. Ние сме истинските наследници на Апостолите защото вярваме в Писаното от тях а не преписваното им уж казано. Освен това ние приемаме решенията на съборите до момента в който иконозащитниците опорочават вселенската съборност и чрез интригите си нарушават решенията на по-ранните събори. Вие следвате човеките манипулации а не духа на първите вселенски събори на които действително са били изследвани формулирани и доказани истините за да се демонстрира ясно какво казва Бог чрез Писанието.
Сега за тези, които умеят да мислят и не са с промити мозъци- в Свещеното Писание Бог заповядва да се чете Неговия Закон и да се тълкува, да бъде поучаван Закона от бащите и преподаван на децата.Библията е ЗАВЕТЕН ДОКУМЕНТ. Т.е. тя е неделима част от продължаването на Завета и именно за това Бог заповядва тя да бъде четена поучавана и предавана като съдържание на следващите поколения. В този контекст няма и намек за паралелна традиция. Устното поучение на бащите или старците се основава на прочетеното в Закона. Не е случайно че на празниците се е четял Закона и всеки седем години е трябвало да бъде изчетен Закона. И помен няма за паралелна традиция.
Тимотее, нито един от "аргуметите" ти не може да хване декиш при хора с непромит мозък , които изучават Божието откровение в Писанието. Ти изопачаваш текстовете от Писанието и искаш да вкараш в тях своите ереси. Това обаче е очевидно за всеки който познава Писанието.

Soli Deo Gloria! Solo et toto Christi!Sola et тоta Gratia! Sola et tota Fide!Sola et tota Scriptura!

Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: Tимoтeй]  
Автор nikiharis (пристрастен)
Публикувано11.08.06 20:00



Ти май живееш в много измислен свят а? Я иди в н-то село и виж дедо ти поп какви басни разправя. Всеки мислещ поне малко човек не може да не забележи ужасната смесица от суеверие езичество окултизъм и източен мистицизъм навлязъл при вас за какво запазване смееш да говориш? ти не живееш в реал;ния свят комай.

Soli Deo Gloria! Solo et toto Christi!Sola et тоta Gratia! Sola et tota Fide!Sola et tota Scriptura!


Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: muradkhan]  
Автор nikiharis (пристрастен)
Публикувано11.08.06 20:03



В Страия Завет Бог подробно е бояснил Богослужението макар и чрез символите на жертвите . Новия Завет се характеризира с по-общи принципи като се приема за даденост осъзнаването на това разкрито в Стария Завет и пречупването му през Христовата победа и по-ясното Откровение в Новия Завет. Отците са писали чудесни литургии без съм,нение но те нямат характера на Библейското откровение а са приложение на Откровението в областта на поклонеието.

Soli Deo Gloria! Solo et toto Christi!Sola et тоta Gratia! Sola et tota Fide!Sola et tota Scriptura!


Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: nikiharis]  
Автор drago1 (прям)
Публикувано11.08.06 20:36



Да, така е. Божий принцип е нещата, които трябва да бъдат УТВЪРДЕНИ, да бъдат НАПИСАНИ. И ПРОСЛЕДИМИ - например, законът се даде чрез Мойсей, а не чрез размитото понятие - "традициите на бащите" например.

Така, когато един средностатистически православен казва "Предадено ни е", той си мисли, че реферира някакъв железен авторитет. А всъщност - "Предаденото" е едно блато, в което не се вижда, кое е риба и кое е жаба. Затова е нужно Писанието - да се анализира блатото.

Наскоро бях на екскурзия до манастирите на Метеора. Там си поговорих с един библиотекар как Православната църква извършва Текстов критицизъм и определя достоверния оригинал в множеството гръцки новозаветни документи и материали. Той ми посочи изданието, което притежава и каза: "Ето, това са одобрили Отците, този текст и четем". Горкият човек! Той не знаеше, че ако се разрови из текстовете на хората, които нарича "Отци на вярата", извади извади библейските цитати и ги съпостави, ще открие непримирими разлики. Всичко това - в текстологично отношение.

Ама иначе, колко солидно звучи - "Така ни предадоха Отците, така действаме"

Редактирано от drago1 на 11.08.06 20:37.



Тема Re: ЗА СВЕЩЕНОТО ПРЕДАНИЕ [re: drago1]  
Автор Tимoтeй (монах в света)
Публикувано11.08.06 21:46



Жал ми е за вас. Вие сме до извора и оставате жадни! Отците - това са хора с Дух Свети и те са правили чудеса и когаго са умирали - телата им, подобно костите на св.Елисей са сътворявали чудеса по Божията блага воля.

Оставате слепци и жадни, газейки извора на Свещеното Предание!




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.