Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:30 21.09.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Седемте смъртни гряха ?  
Автор п_o_п_e_т_o (Иво Попов)
Публикувано14.07.06 22:10



Седемте смъртни гряха:

Гняв
Алчност
Завист
Лакомия
Похот
Високомерие
Леност


14. КЪМ СЛАДОСТРАСТИЕТО СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Блудни грехове: блудни сношения между младеж и девойка, блудни мисли, представи и желания; прелюбодейство-блудно общуване между невстъпили в брак и встъпили в брак. Ръкоблудсвтал ли си (дразнил ли си половия си член с ръка до изтичане на семето)? Имал ли си полово сношение с животни, птици? Помятала ли си? Ръкоблудствал ли си взаимно с друг? Блудствал ли си или прелюбодействал ли си с роднини? Сквернословил ли си - тоест произнасял ли си мръсни и цинични думи? Произнасял ли си двусмислени думи? Чел ли си сладострастни (блудни) книги, гледал ли си неморални картини и филми? Осквернявал ли си се в сънно или будно състояние? Имал ли си блудно доближаване и оскверняване? Имал ли си блудно гледане или пък блудно мечтание, пожелание или пленение? Имал ли си блудна наглост и безсрамие? Вършил ли си мъжеложство (блудно сношение между мъже и между жени)? Осквернявал ли си душевните си и телесни чувства? Ходил ли си на съблазнителни зрелища? Целомъдрен ли си встъпил в брак? Сключил ли си църковен брак?

15. КЪМ ЧРЕВОУГОДНИЧЕСТВОТО СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Преяждал ли си? Опивал ли си се с вино или алкохол? Спазваш ли постите? Постиш ли в сряда и петък през годината и в определените за това дни? Проявяваш ли въобще лакомство, изразено в търсене само на вкусни и изискани ястия? Имаш ли болезнен страх, излишна и греховна любов към тялото си? Имал ли си самолюбие, самоугодничество и самонаслаждение? Съединяваш ли телесния пост с духовен, тоест обуздаване на страстите с въздържане от грехове. На болен се разрешава да блажи, само през великия пост не се разрешава месо. Пушиш ли? Заставял ли си някого да пуши? Заставял ли си някого да се напива?

16. КЪМ СРЕБРОЛЮБИЕТО СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Бил ли си скъперник, алчен, користолюбив; имал ли си болезнена привързаност към пари, злато, и всичко земно преходно? Крал ли си даже и в най-дребното? Извършвал ли си разбойничество? Забогатявал ли си по нечестен начин - например с насилие, хитрост, измама в търговията чрез продажба на лоша стока и неверно теглене? Занимавал ли си се с подкупничество, комарджийство? Вземал ли си назаем без да върнеш? Крал ли си църковни предмети? Продавал ли си вредни и упойващи питиета, които съдействат за извършване на някакъв грях? Имал ли си неверие, че Бог се грижи за нас? Имал ли си жестоксърдие към бедните братя и сестри и въобще към всички нуждаещи се? Имал ли си такава силна привързаност и любов към парите, че си ги поставял за цел и чрез тях си постигал греховни плътски или други удоволствия в този живот? Придобил ли си материални блага по несправедлив начин?

17. КЪМ ЗАВИСТТА СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Не завиждаш ли на успехите на своите ближни? Не пакостиш ли от завист на твоите съседи или други хора? Не си ли желал някому зло, болест, смърт? Не си ли във вражда или непримиримост с твои ближни или съседи? Ако не им простиш и Бог няма да ти прости? Пожелавал ли си в сърцето си девойка или чужда жена, за да грешиш с нея? Пожелавал ли си нещо чуждо, за да го имаш ти?

18. КЪМ ГОРДОСТТА СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Гордееш ли се със знатния род, имоти, красота, къщи, вили? Презираш ли, унижаваш ли, подиграваш ли се с другите хора? Предпочиташ ли себе си пред всички? Винаги ли искаш твоето мнение да бъде изпълнявано? Превъзнасяш ли се над другите хора? Славолюбив и властолюбив ли си? Хвалиш ли се? Самоизтъкваш ли се? Роптал ли си против Бога? Бил ли си злонравен, хулил ли си Бога? Имал ли си хулни и непристойни за божията святост и въобще за свети предмети мисли? Подигравал ли си се със свещени предмети? Произнасял ли си Божието име без благоговение и по време на суетни разговори? Заклевал ли си се лъжливо, нарушавал ли си клетвата? Егоист ли си? Самолюбив, честолюбив и тщеславен ли си? Оплакваш ли се, че ти е много тежък и непоносим земният живот? Имаш ли лицемерие? Когато те хвалят, нараства ли ти самочувствието и тщеславието? Във всичко търсиш ли Божията слава и чест? Когато те поправят, сърдиш ли се? Имал ли си непокорност, високоумие, преструване, непослушание към светата православна църква? Не си ли влагал свои разсъждения при тълкуване на Свещеното Писание? Трябва да вярваме и приемаме тълкуването на светите отци! Имал ли си своеволие, непокорство, упорство, съперничество? Вършил ли си дела, които са подхранвали твоята гордост и суетност? Търсил ли си човешки почести, слава, имал ли си чувство, което да те е поставяло винаги над другите човеци? Имал ли си греховни грижи за красотата на тялото си и лицето си? Бил ли си дързък и нахален към другите? Ходил ли си при иноверци и сектанти? Гледал ли си на карти и ходил ли си да ти гледат? Суеверен ли си? Ако винаги си недоволен и неблагодарен-това също е издънка на гордостта? Имал ли си крайно угодничество към хората и не си ли предпочитал да угодиш повече на хората, отколкото на Бога? Желал ли си и търсил ли си първенство, отличия и земни награди? Гордял ли си се със някакво дарование, което имаш, а другите го нямат в такава мярка? Обичаш ли само да те хвалят хората и с наслада ли слушаш всичко това? Бил ли си подозрителен, че всички хора са нечестни и грешни?

19. КЪМ ГНЕВА СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Всякакъв вид гняв. Избухлив ли си? Приемаш ли и задържаш ли гневни мисли и произнасяш ли гневни думи? Имаш ли гневни чувства, гневен поглед, гневно настроение? Изпитваш ли радост при страданието и нещастието на твоите врагове? Нанасял ли си побой? Получавал ли си нещо чрез изнудване? Имал ли си омраза към хората? Мразиш ли ближните си? Осъждал ли си? Клветил ли си? Унижавал ли си? Подигравал ли си се? Присмивал ли си се на недостатъците, слабостите и греховете на твоите ближни или на хората въобще? Имал ли си паметозлобие? То може да бъде с дума, с дело, с поглед , с желание? Бил ли си отмъстителен? Въздавал ли си зло за зло? Лъгал ли си? Лукавствал ли си? Упорстваш ли винаги да се изпълнява твоята воля и желание? Преструвал ли си се и, знаейки, че някои не те обичат и ти не ги обичаш, но се представяш, че нямаш никакво лошо чувство в сърцето си? Злорадствал ли си? Зложелателствал ли си? Давал ли си зли и греховни съвети на ближните и хората въобще? Бил ли си в безчувствие и пълна апатия към молитвата и духовния живот? Гневът най-много пречи за чистата за чистата молитва. Прощаваш ли на хората и на ближните си обидите? Скривал ли си грехове пред изповедника? Бог всичко знае и всичко вижда! Умалявал ли си греховете си и самооправдавал ли си се пред изповедника? Имал ли си хитрост, коварство, посявал ли си свади и кавги? Разправял ли си на хората за недостатъците и слабоститие на ближните си или въобще на хората? Клюкарствал ли си? Подслушвал ли си чужди разговори? Правиш ли раздори между хората? Имал ли си неотстъпчивост и неуслужливост към хората? Отврaщаваш ли се от болните и нещастните? Говорил ли си зло против хората? Предизвиквал ли си хората да говорят зло? Подстрекавал ли си ги към зли дела? Ставал ли си съучастник с другите, когато са говорили зло против хората? Позориш ли с думи и дела хората, било от завист, лъжа, клевета, когато тези дела са добри и похвални? Дразниш ли ближните си? Ругаеш ли ги? Казвал ли си им тежки и обидни думи? Бил ли си непримирим? Искал ли си прошка от ближните си при оскърбяване? Бил ли си немилосърден? Доносничил ли си? Хулил ли си хората или пък изпитвал ли си доволство и радост, когато другите ги хулят и твоето настроение одобрява това хулене и унижаване?

20. КЪМ ЛЕННОСТТА СПАДАТ СЛЕДНИТЕ ГРЕХОВЕ:
Ленност или мързел към всяко добро дело! Молил ли си се разсеяно? Бързал ли си през време на молитва? Имал ли си небрежност и неблагоговение към всичко Божествено и църковно? Не си ли бил немарлив към душеспасението? Имал ли си излишно успокояване със сън и греховно излежаване, когато силите ти са вече възстановени? Казвал ли си непристойни, лекомислени и греховни шеги? Имаш ли надежда в Божието милосърдие? Укоряваш ли се за своите грехове? Имаш ли страх от Бога? Безделието и празност-това е начало на всякаква греховност и порочност! Помниш ли постоянно Бога-това е начало на всякакво добро! Имал ли си безчувствие и безразличие към молитвата? Изпълнявал ли си небрежно служебните си задължения? Безмерно ли скърбиш за твоите покойници? Имал ли си греховни и порочни развлечения? Укоряваш ли се и скърбиш ли за твоите грехове? Трябва да благодариш на Бога за всичко-Той е вселюбящ наш Отец!




Къде в Библията се говори за тези смъртни грехове ??? Апостол Йоан в 1 Йоан 5:16-17 говори за смъртен грях, но никъде не се споменава какъв или какви са тези смъртни грехове. Кой е определил кои са смъртните грехове и на базата на какво ?



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: п_o_п_e_т_o]  
Автор ann ()
Публикувано04.07.06 11:29



малки или големи, греховете водят до смърт ...

но си мисля, че като смъртни все пак се определят тежките грехове, които според Мойсеевия закон са били наказвани със смърт.



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: ann]  
Автор п_o_п_e_т_o (Иво Попов)
Публикувано04.07.06 11:42



Добре, но как се вписват в Новия Завет !



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: п_o_п_e_т_o]  
Автор фaмyлycМодератор (щастливец)
Публикувано04.07.06 11:46



В Библията няма определение на Седемте смъртни гряха. Това учение се появява през 6 век в работите на св Григорий Велики, който степенува греховете според тежестта им против любовта. Смисълът на това учение е морализаторски. То е формулирано в едно Тълкувание на книга Йов, следователно се опиран а Библията. Впрочем, ето ти линк към него в оригинал, за да обориш небиблейските му страни, които би намерил. Обемът на това тълкувание отговаря на немалкия обем на Книга Йов и достига половинмилион думи на латински





Впоследствие католическата Църква схоластично поема и извращава учението на св Григорий. Развива разни степени и подстепени на греховете, механично определя за какви периоди в чистилището или с колко премятани на броеницата, или за колко гроша индулгенция ще се опрости един или друг грях и пр.

Това учение в разгърнатия си вид е неправославно, нашите автори са го заели от католическите катехизиси през 17-ти 18-ти век и не би трябвало сега да го цитират по книги и сайтове като учение на Църквата.



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: фaмyлyc]  
Автор п_o_п_e_т_o (Иво Попов)
Публикувано04.07.06 12:00



Звучи логично ! Благодаря ти !





Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: ann]  
Автор Kalomain (търсеща)
Публикувано04.07.06 12:23



При положение, че всички сме смъртни, каква е тогава разликата?
Знам че всички сме смъртни и грешни, но кой би се осмелил в такъв случай да поучава останалите. Би трябвало да му е замъглено съзнанието. И все пак се случва непрекъснато и на всеки.



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: п_o_п_e_т_o]  
Автор Kalomain (търсеща)
Публикувано04.07.06 12:27



Не е ли по-правилно да се говори за гордост, не за високомерие? Много хора смятат, че гордостта не е грях, за разлика от високомерието, и дори стигат до там да я обявяват за нещо положително. А в края на краищата точно тя е причината да сме тук.



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: Kalomain]  
Автор cuddly ()
Публикувано04.07.06 12:38



мисля, че гордостта е по-скоро негативно нещо и са синоними с високомерието.
виж, достойнството е положителна черта.




Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: Kalomain]  
Автор п_o_п_e_т_o (Иво Попов)
Публикувано04.07.06 12:54



В случая със "седемте смъртни гряха" става въпрос за произволно определяне на на грехове, които някой е решил, че са смъртни. Аз самият не знаех, че Григорий Велики в 6-ти век го е направил с цел да ги "степенува според тежестта им против любовта." В Библията се говори за простими грехове и непростим грях. Исус Христос казва, че всеки грях и всяка хула ще бъдат простени, но хула против Святия Дух няма да бъде простена. Поводът да го каже беше, че фарисейте и законоучителите, не разпознаваха действието на Святия Дух и го определиха като действие на Сатана. Липстата на такава чувствителност и разпознаване и днес може да се забележи у хора, не познаващи Бога.
Матей:
12:31 Затова ви казвам: Всеки грях и хула ще се прости на човеците; но хулата против Духа няма да се прости.
12:32 И ако някой каже дума против Човешкия Син, ще му се прости; на ако някой каже дума против Светия Дух, няма да му се прости, нито в тоя свят*, нито в бъдещия.

Апостол Йоан в, 1 Йоан 5:16-17, говори за смъртен грях, но не споменава, какво точно има предвид. Предполагам, че той е очаквал, тези които го четат да знаят за какво говори. Лично на мен, този пасаж си остава неразбран.

Редактирано от п_o_п_e_т_o на 04.07.06 12:56.



Тема Re: Седемте смъртни гряха ? [re: Kalomain]  
Автор фaмyлycМодератор (щастливец)
Публикувано04.07.06 13:51



Разбира се.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.