|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
Тема
|
Monasi
|
|
Автор |
фaмyлyc (щастливец) |
Публикувано | 15.06.06 15:36 |
|
| |
|
Снимките са ужасяващи и потресаващи. Човек не може да не потръпне от възмущение, когато гледа докъде може да бъде докаран един нормален човек. Млади, здрави и прави мъже затворени и изолирани от света с надеждата, че така ще намерят спасение. По пресата постоянно се появяват съобщения за това, че сектите подбуждат младежите към самоубийство. Защо досега никой не се е сетил да разгледа този вид духовно и емоционално самоубийство. Ако изолацията от света и затварянето в някаква ненормална среда беше нещо много благоприятно за благочестието, със сигурност Библията щеше да ни посочи поне един такъв случай и да ни го препоръча.
| |
|
пророк Илия
| |
|
Всички ти го казаха, но и аз ще го кажа: Прекаляваш! и говориш необмислено.
Монасите не избират този път, "с надеждата, че така ще намерят спасение" (понеже много добре знаят, че спасение могат да намерят и без да се замонашават), а понеже искат да се посветят тотално на Бог и делото. Това не е за всеки, както казва апостол Павел (когато говори за нежененето и други "лайфстайл" избори). Изобщо, ако не разбираш защо един човек става монах и какво допринася реално за църквата или околните - защо раздаваш крайни оценки?
вяра~надежда~любов
| |
|
Ако имаш предвид желанието за самобичуване (преносно), самоунижение, съзнателно нанасяне на страдание върху собствената личност и влизането в едно затворено общество с цел усъвършенстване на характера, то за обяснение на това заболяване можеш да се обърнеш към хора с подходящо медицинско образование.
Между другото, не знаех, че за монашеството може да има и положителна оценка. Ако твоята е такава, моля да я споделиш. Ако монашеството е нещо добро, тогава защо хората така роптаят против онези от Анастасия, които живеят по палатки и землянки из чукарите, далеч от човешко общество.
| |
|
Човек може да си живее където си поиска.. това не определя дали си добър християнин или не, въпросът е какво тези от "Анастасия" вярват и вършат или не. Не съм запозната с въпроса, така че не мога да го коментирам.
Ти имаш някаква супер изкривена представа за монашеството, която не знам на какво се дължи. Хората избират такъв начин на живот, защото решават, че света не ги интересува толкова и не ги вика така силно както всички нас, а предпочитат да четат, учат, работят, да се смиряват и да търсят по-дълбоко разбиране за Бог, по-силна връзка с него... Какви са причините да вземат това решение.. сигурно има различни причини.. не можеш да знаеш със сигурност. Не можеш и да съдиш.
Аз не виждам какво има да се коментира личния избор на хора, които с нищо не вредят на околните, а напротив!
вяра~надежда~любов
| |
|
Защо православните манастири НЕ развиват социални дейности, като католическите?
| |
|
Някои от характерните черти на сектите. Всяка прилика с монашеството е чисто съвпадение. Нека да заменим думата секта с манастир, за да видим дали манастирите са нещо нещо положително.
- Монологичност. В такава секта най-напред се обявяват за "дяволски" другите източници на информация (медии, родители, приятели), като се постига еднопосочност на въздействието.
- Подкопаване на съпротивителните сили. Често се използват физиологични механизми: лишаване от белтъчна храна, намаляване на часовете за сън. Тези неща, както и повторението на безсмислени словосъчетания и молитви прави човека силно внушаем.
- Създаване на собствена митология.
- Колективизъм. Въздействието се усилва многократно в колектив, където човек автоматично започва да копира "правилното" поведение от другите членове на сектата.
- Целево подбиране на аудиторията. В сектата ще влезе само този, който не получава удовлетворение от положението си в реалната среда. Тоест хора с разкъсани социални връзки, или с още неоформени такива.
- Контрааргументация. Лидерите на сектата предварително зареждат "паството" си с готови аргументи срещу евентуални критики.
Не бива да забравяме, че лидерът на такава секта невинаги е личност, желаеща да обсеби материалните ценности на членовете. Понякога той е истински враг на меркантилизма, живее бедно и аскетично, и наистина не се интересува от придобивки. Но е властна и харизматична фигура, която има непрестанна нужда от обожание, особена смес е от високо самочувствие и дълбоко спотаени комплекси.
Покрай него обаче, на по-ниско ниво, са разположени помощниците с меркантилни устремления, които контролират реда и финансите на организацията.
Новата ориентация на страната ни, предстоящото встъпване в ЕС, относителната обществена стабилност ще ни накарат да ревизираме дилетантската си мантра - "Всяка секта е зло". Има духовни общности, които не само не вредят на някои личности, но вероятно им дават това, което не могат да намерят другаде - стимул за живот и активност. Но диференцираният подход от страна на властите, както и родителският контрол са задължителни, ако не искаме обърканите ни деца да попаднат в ръцете на маниакални религиозни фюрери.
Никога не забравяйте - в секта се бяга. От какво бяга детето ви? Ами ако е от вас? Задайте си въпроса защо, и си отговорете честно. Това е първата стъпка в борбата за душата му.
| |
|
точно в това е проблемът Малко (новаче), че тези хора демонстративно напускат света и за околните става ясно, че монасите не ги интересува света, точно в това е проблемът.......ако си забелязала чрез нашата вяра християнска светът се осмисля и чрез нашите дела се осмисля, така че бягството от света не е християнска постъпка...........монашеството е феномен в Църквата, лошото е че този феномен се е превърнал в правило, до там че епископите ни да са изключително из тея среди.....
я се замисли Малко (новаче) Студийските братя даля са избягали от света? ако речем, че Нитрийските са избягали...
може да потърсим в посланията на Игнатий Богоносец (за протестантските приятели - Богоносец е прякор даден му от неговите съвременици, ако не греша) първи съобщения за монашески начин на живот в Църквата, но вътре в Града, в Света........Игнатий ги нарича "атлети" (ако някой се интересува нека потърси посланията на Игнатий - има ги на български)
| |
|
няма пари действаите!
падриното ми артурo е цветар.с очите си видяж как подписа чек за 500 евро дарение.
църквата му обаче ползва украшенията с цветя за сватбите и кoмуньоните.
кьоравите и глухите имат лотария без печалба.хората обаче дават по едно евро за билета.билетите ги продавет само инвалиди.
има магазини за богати и магазини за бедни.аз динята я вземам за 1 евро.богатия я взема за 3 евро.истинската цена е 2 евро за диня.така той е покрил моето 1 евро.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
|
|
|