Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:35 19.04.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | (покажи всички)
Тема Re: "Вярвам . . . в общението на светиите" [re: Любимeц 12+1]  
Автор Dankata (Daniel)
Публикувано15.05.06 21:23



Напротив, не се отдалечаваме от темата. Кои са тези две части на ада, преди Исус ?

Интересува ме в коя част на ада са били Божите хора и в какво състояние са били

Luka 10:27


Тема Re: "Вярвам . . . в общението на светиите" [re: Dankata]  
Автор Любимeц 12+1 (новак)
Публикувано15.05.06 21:29



ok,ми как да го кажа ...били са в лоното Аврамово.

в какво състояние ли?- в контактно

Поздрави

Редактирано от Любимeц 12+1 на 15.05.06 21:30.



Тема "и много тела на починали светии възкръснаха" [re: Dankata]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано16.05.06 08:36



Здравей Данка

""" Искаш да кажеш че Авраам, Мойсей, Давид, Соломон, Илия, Исая и т.н., са били в ада и са изведени от там едва когато Христос слезе там ? Обоснови се ако обичаш, че по абсурдно твърдение не бях чувал. И всичко това с цел да оправдаеш греховете си, знаейки че никой Божи човек никога не се е молил на починали светии. Чакам обяснението ти. """

Данка, отклоняваме се от темата, но щом искаш обяснение, ще ти дам (което всъщност не е лично мое).

В книга Битие е казано: "И изгони Адама, и постави на изток при Едемската градина Херувим и пламенен меч, що се обръщаше, за да пазят пътя към дървото на живота". (Битие, 3:24)

Чрез грехопадението на нашия праотец Адам били заключени райските врата за целия човешки род и така бил затворен входа към Живота, а се отворил входа на портите адови, водещи към смъртта.

„Със скръб ще сляза при сина си в преизподнята", оплаква св. патриарх Иаков себе си и сина си Иосиф. (Бит 37:35)


Ад - от гр. - тъмен, невидим. В повечето случаи, на тази дума съотвествува еврейската дума "шеол", която се превежда с преизподня или царство на мъртвите.

Едно от наименованията на ада води началото си от долината ЕНОМ
(Хенем или Бен Хеном), на юг от Иерусалим. Там, в древност било мястото за езически обряди, където принасяли деца в жертва на Молох. Около 622 г. пр. Р.Хр. иудейският цар Иосия унищожил езическите жертвеници в долината.

По-късно, долината Еном символизирала труповете на наказаните злодеи. Тя била място за изхвърляне на сметта, където всичко се изгаряло. Зловонният дим и смрад от нестихващия огън довели до названието на въпросната долина " ГЕЕНА ОГНЕНА "

Названието "геена огнена" се използва образно в смисъл на място (или състояние) на вечно наказание. В болшинството библейски преводи се превежда като АД .

Шеолът е място което поглъща всичко и с нищо не се засища. В Св.Писание ад и шеол се употребяват с няколко значения.

В Стария Завет с тях се означава гроб или място за състояние, общо за всички умрели,

без разлика дали са праведни или грешни

- място където всички са равни, или пък място само за грешниците.

В разбирането на евреите, Лазар бил също в Ада, защото и Раят - Лоното Авраамово и Геената огнена се намирали в "света на мъртвите". Древните езически народи разделяли ада на две части, подобно на това както иудеите разделяли ада на Лоно Авраамово и Геена (Лук. 16:25).

Шеолът се изобразява ту като всепоглъщащо чудовище, ту като дълбочина в земята, изпълнена с мрака и сянката на смъртта, подземно царство, където смъртта властва над умрелите като над п л е н н и ц и.

В Новия Завет думата ад се употребява за означение на вечните мъки,а които са осъдени грешниците. Използват се и други наименования:

-Геена,
-геена огнена,
-пещ огнена,
-езеро огнено,
-бездна,
-външна тъмнина. . .

Адът тук е обрисуван като тъмно място,което е отделено с пропаст от жилището на праведните и гори в пламък.

Определенията които Св.Писание дава на ада имат вечен характер и не бива да се разбират в буквален смисъл. Все пак те ясно показват че в ада грешниците ще се мъчат и ще страдат.

В това мъчилище, далеч от Бога, от Неговите Ангели и от всички светии, бидейки в общение с демоните, осъдените ще останат да се мъчат вечно.

Според учението на Св.Православна Църква ада е задгробното състояние на душите на грешниците, състояние на нескончаемо мъчение.


В посланията на св. Ап. Петър се говори, че Христос, като слязъл подир кръстната Си смърт в ада, “проповядвал на духовете, които били в тъмница“ (т.е., които били в преизподнята) (1Петр.3:19). Другият текст гласи, че

и на мъртвите беше благовестено” (1Петр.4:6).

Още в свое време святият пророк Осия предизвестил за слизането на Христос в Ада:

От властта на ада ще ги изкупя, от смърт ще ги избавя. Де ти е, смърте, жилото? Де ти е, аде, победата” (Ос. 13:14).

Сам Христос откровява и с т и н н о за слизането Си в Ада и за благовестието на Евангелието Си там:

" Истина, истина ви казвам: иде час, и дошъл е вече, когато мъртвите [телом] ще чуят гласа на Сина Божий и, като чуят, ще оживеят [с Него, бидейки Сам Той Живота] " (Иоан, 5:25)

". . . и, като чуят, ще оживеят"

“. . . и гробовете се разтвориха; и много тела на починали светии възкръснаха; и като излязоха из гробовете подир възкресението Му, влязоха в светия град и се явиха на мнозина.” [Мат., 27:52-53]

Слизането на Христа в ада не се приема от Православната Църква като "еднократна" акция, както мислят римо-католическите богослови. Това събитие не може да се разглежда като "частен фрагмент" в историята на Божието домостроителство. Това не означава също, че Христос слиза в ада многократно.

Най-точно би било да се каже, че от момента на Своето слизане в ада, Христос пребивава там н е и з м е н н о със Своето спасително действие .



Предоставям (за в бъдеще) и алтернативен адрес, понеже горният ще бъде архивиран и ще приеме следният вид:







Господ е мое упование


Редактирано от Eжko_ на 16.05.06 12:25.



Тема Re: "ала народът [новоповярвали] ги в е л и ч а е ш е" [re: Eжko_]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано16.05.06 11:59



"ще ти дам ключовете на царството небесно, и каквото свържеш на земята, ще бъде свързано на небесата; и каквото развържеш на земята, ще бъде развързано на небесата." (Мат. 16:19)

Странна работа - Господ - Царят на царете, дал ключовете на Царството Си на човек.

Можем ли да не величаем и да не прославяме тия, които Сам Бог е възвеличил и прославил ? Колко по-естествено е да се обръщаме към тях да търсим (и) помощта им.

. . .

Поучение на Възнесение Господне
Св. Димитрий Ростовски

Някога нашият Господ се яви на възлюбения Си ученик Йоан и му рече: "Не бой се; Аз съм първият и последният и живият; бях мъртъв, и ето, жив съм вовеки веков, амин; и имам ключовете на ада и смъртта" (Откр. 1:17-18). Тук има нещо, над което си заслужава дълбоко да размислим: защо Христос Господ не носи Сам ключовете на вечния живот и царството небесно, а ги е дал на Петра: "ще ти дам ключовете на царството небесно" (Мат. 16:19), а пък ключовете, с които се отварят и заключват смъртта и адът, е оставил у Себе Си — "имам ключовете на ада и смъртта"? Толкова ли е жесток и немилосърден нашият Господ, нима по-скоро иска да погуби човека, нежели да го спаси? Нима по-лесно е да отваряш за човеците ада и смъртта, отколкото живота и царството?

Но такова нещо за Него не може не само да се каже, но даже и да се помисли, понеже нашият Създател е благ и премилосърден — "защото Той е благ, защото милостта Му е вечна" (Пс. 117:29), и повече от всекиго иска всички да се спасят, а смъртта на нито едного от грешниците Той не желае, както и Сам е рекъл: "Нима аз искам смъртта на грешника? Нали това искам — той да се обърне от пътя на злото и да бъде жив" (Иез. 18:23 по слав. текст). Защо тогава Господ не казва: имам ключовете на живота и царството небесно, но казва — имам ключовете на ада и смъртта?

Благоволил е нашият Господ да стори тъй, както правят сановитите господари. Когато някой от тях види, че пазителят на хазната му е разточителен, че често отваря вратата на съкровищницата му и разхищава богатствата му, той взима от него ключовете и ги пази при себе си.

Господ познава човешкия нрав, знае колко бързо отварят човеците вратата на смъртта и на ада било за себе си, било един другиму. За себе си отварят тая врата човеците чрез честите си грехопадения, към които са твърде склонни — към нищо друго не е тъй склонен човек, както към падането в тоя грях, към който отдавна е привикнал. Един другиму отварят човеците вратата на смъртта и ада със своя гняв, ярост и злопаметност — когато се яви причина за гняв, човек изпада в такава ярост и негодуване, че тутакси би желал да прати другия в смъртта и ада — не е ли истина? Виждайки, колко недобър е човешкият нрав, Господ е прибрал при себе си ключовете на смъртта и ада, Сам ги държи и казва: "имам ключовете на ада и смъртта", сякаш иска да каже: "грешни човече, поради твоето коравосърдечие и неразкаяно сърце ти отдавна си насъбрал гняв за в деня на гнева, косата на смъртта вече е надвиснала над шията ти, адът вече е зинал да те погълне, ала Аз още чакам твоето обръщане, твоето покаяние, и не допускам смъртта внезапно да те вземе, нито адът да те погълне; държа смъртта запряна, държа ада заключен, та вече да не те похитят, да не те погълнат — имам ключовете на ада и смъртта".

Благодарим Ти, Владико наш! Благодарим Ти за Твоята предвидливост, че не си ни дал тези ключове, като нож на мъничко детенце! О, ако ни беше дал тия ключове — на смъртта и ада — отдавна да бяхме погубили и нашите ближни, които бихме предали на смъртта и ада, и самите себе си — защото и нас щяха да погълнат смъртта и адът!


Сам държи нашият Господ ключовете на смъртта и ада, не носи ключовете на живота и царството. Но защо? Нека размислим.

Ангелите, които предхождаха нашия Господ при възлизането Му на небесата викаха към най-горните ангелски чинове: "махнете, князе, вашите врати, махнете се, вечни врати, и ще влезе Царят на славата " (Пс. 23:9, по слав. текст). Нека помислим защо Ангелите, предхождащи Господа, не викат към по-горните Ангели: "отворете, князе, вашите врати", но викат "махнете ги", т.е. съвсем ги отстранете, съвсем ги откъртете? "Махнете ги!" Не беше ли достатъчно просто да отворят вратите, за да влезе Господ, а трябва съвсем да ги изкъртят, да ги махнат и отнесат? Каква е причината за това? Йоан Златоуст се досеща за тая причина и казва следното: Ангелите виждат, че небесата никога вече не ще бъдат затворени и че на небесния град не са нужни врати, затова и не казват "отворете", но "махнете".

Ето откъде става ясно, защо нашият Господ не държи ключовете на царството и живота, а държи ключовете на смъртта и ада — там, където врати няма, не са нужни и ключове, понеже с Господнето възнесение небесните врати са махнати напълно и никога вече няма да се затворят, както пише и в Откровението: " И портите му няма да се заключват денем; а нощ не ще има там" (Откр. 21:25), та и от ключове там нужда няма.

Не ги носи Сам Господ, дал ги е на Петра и на останалите апостоли , сякаш казва: "те не са ми нужни, вие ги носете и отваряйте без труд вече отвореното, отваряйте това, що не е затворено, отключвайте това, що не е заключено, освен ако някой сам не затвори за себе си небесния вход — томува можете да помогнете с тия ключове, а за ония, що вървят след Мене, влизането е свободно и без нужда от ключ, понеже вратата за тях са отворени и вече не могат да бъдат затворени, тъй като са и премахнати".

О, колко е отрадна тази причина за Господнето възнесение! Той се възнесе на небето, за да ни отвори нашироко небесните двери и съвсем да ги откачи, та без пречка да възлизаме на небето. Отвори ни, Господи, отвори ни дверите на Твоето милосърдие!




. . .


"ще ти дам ключовете на царството небесно, и каквото свържеш на земята, ще бъде свързано на небесата; и каквото развържеш на земята, ще бъде развързано на небесата." (Мат. 16:19)


Можем ли да осъзнаем в цялата дълбочина каква огромна власт е дадена на святият първовърховен Апостол, засвидетелствана от Самаго Бога ? Едва ли - можем, но не и в цялата дълбочина.

Ако вироглаво отхвърляме възможността св. ап. Петър да ни помага, дали не се самопогубваме, заради пустата ни тая г о р д о с т ?


"и който се отмята от вас, от Мене се отмята; а който се отмята от Мене, отмята се от Оногова, Който Ме е пратил"


Свети Петре, моли Бога за нас, грешните, паднали, заблудени поради вироглавието си човеци.




Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 16.05.06 12:12.



Тема Re: "и много тела на починали светии възкръснаха" [re: Eжko_]  
Автор Dankata (Daniel)
Публикувано16.05.06 18:46



Ежко, благодаря за подробното обяснение, най съществената част от което беше, че:

''Шеолът е място което поглъща всичко и с нищо не се засища. В Св.Писание ад и шеол се употребяват с няколко значения.

В Стария Завет с тях се означава гроб или място за състояние, общо за всички умрели,

без разлика дали са праведни или грешни

- място където всички са равни, или пък място само за грешниците''


Би ли ми обяснил тогава ето тази случка, която доста време вече коментираме в друга тема:

''30 И, ето двама мъже се разговаряха с Него; те бяха Моисей и Илия,
31 които се явиха в слава и говореха за смъртта {Гръцки: - Изхода}* Му, която Му предстоеше да изпълни в Ерусалим.''


Какво правят вън от ада Мойсей и Илия ? Под гаранция ли са пуснати ? Доколкото разбрах, ти твърдиш че дори Божите хора са били в ада преди Христос да слезе там за тях. Но тази случка е преди смъртта на Исус на кръста. Как тогава е възможно те да са вън от ада, и не само това, ами ''се явиха в слава'' ?

Поздрави

Luka 10:27


Тема Re: Защо Богородица и Божиите приятели са почитани [re: apocalipsis]  
Автор мaлkaтa (новаче)
Публикувано16.05.06 18:53



И хубаво правиш..
и аз така, за по-сигурно ;)

вяра~надежда~любов


Тема Re: "и много тела на починали светии възкръснаха" [re: Dankata]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано17.05.06 10:47



Здравей Данка

"""Какво правят вън от ада Мойсей и Илия ? Под гаранция ли са пуснати ? Доколкото разбрах, ти твърдиш че дори Божите хора са били в ада преди Христос да слезе там за тях. Но тази случка е преди смъртта на Исус на кръста. Как тогава е възможно те да са вън от ада, и не само това, ами ''се явиха в слава'' ?"""

Да кажем по човешки, че са били пуснати в отпуск – съвсем скоро им предстояло и “уволнение”.

Сега сериозно. Душите на праведниците до Христа НЕ са се мъчили - били са в шеола, в т. нар. лоно Авраамово, а душите на грешниците са били на мъка и това добре се вижда от притчата за Лазар и богаташа.

Но и Геената огнена и Лоното Авраамово се намирали в "света на мъртвите" - свят без Христа Бога, Който е Живота. Което не значи, че за Него, за Бога, старозаветните праведниците са били "живи мъртъвци".

". . . не сте ли чели в книгата на Моисея, как Бог му каза при къпината: Аз съм Бог Авраамов, и Бог Исааков, и Бог Иаковов". Бог не е Бог на мъртви, а на живи. " [Марк, 12:26]

Писанието недвусмислено свидетелства, че дори и преди да бъде установен Закона чрез Мойсей - дори и тогава, “смъртта ц а р у в а и над несъгрешилите” (понеже “грях се не смята, кога няма закон” – виж Рим., 5:12-24). Смъртта царува там, където Го няма Източникът на живот - Самият Живот.

Христос слязъл в Ада за да изведе оттам и праведни, и неправедни.

"и много тела на починали светии възкръснаха"


Неслучайно свидетели на светлото Христово Преображение са именно старозаветните праведници Мойсей и Илия - единият представящ закона, а другият всички пророци. В една от препратките е добре обяснено защо. Явяването им в слава не е нещо необичайно - още по времето на земното си странстване, Бог ги "обличал" в небесна слава, защо да не ги облече и сега. "Ако искам да пребъде той, докле дойда, тебе що ти е? " - нима тези велики праведници не заслужават Божието прославление, щом такава е волята Му.



Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 17.05.06 14:04.



Тема Re: Защо Богородица и Божиите приятели са почитани [re: мaлkaтa]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано17.05.06 14:54



""и аз така, за по-сигурно ;)"""


Остава и да сте сигурни и за мястото си на Небето. Нека Ви припомня, че там ще сте в_Едно с Бога и с Неговата майка, и с милиардите Ангели, и с множеството Божии приятели, каквито са светиите. Казано накратко: ще сте заедно И с тия, които Сам Бог е прославил и прославя, понеже ги е обикнал, и обича.

"Обичам, които Мене обичат; и ония, които Ме прославят, ще прославя” - казва Господ. (Притч. 8:17; 1Царств. 2:30)

Бог се прославя в светиите, а светиите са прославени от Бога.


"И тъй, вие не сте вече чужди и пришълци, а съграждани на светиите и свои на Бога, като се утвърдихте върху основата на апостолите и пророците, имайки Самия Иисуса Христа за краеъгълен камък, върху който
цялото здание , стройно сглобено, възраства в храм свет чрез Господа, върху който и вие се съзиждате в жилище Божие чрез Духа." [Ефес., 2:19-22]


Старецът Силуан Атонски казва:

На небесата всичко живее и се движи чрез Светия Дух. Но и на земята е пак същият Дух Свети. Светият Дух съединява всички и затова светиите са ни близки; и когато ние им се молим, те чуват в Светия Дух нашите молитви и душите ни чувстват, че те се молят за нас. На мнозина им се струва, че светиите са далече от нас. Но далече са те от ония, които сами са се отдалечили, а са много близо до ония, които пазят Христовите заповеди и имат благодатта на Светия Дух.




Господ е мое упование


Редактирано от Eжko_ на 17.05.06 15:17.



Тема Какво по-вече от Божието свето откровение [re: lvoBG]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано17.05.06 15:39



"""Да не говорим, че никъде не виждам на страниците на новият завет, някой да се е молил и общувал със починалите старозаветни светии (а редно би било, понеже те са също част от Църквата)."""

В Новия Си Завет Сам Бог ни откровява, че можем да се молим на светиите, в това число и на старозаветните:

"Отче, Аврааме, с м и л и се над мене"

Немилосърдният богаташ е олицитворение на всички грешници, а Авраам - на всички свети люде.

Извинявам се на тия форумци, които вече са просияли и са удостоени да застанат в Царството Христово редом до патриарх Авраам. Такива наистина нямат нужда от помощта му, понеже тяхната молитва - ако не да е по-голяма по сила от авраамовата, то поне е равна на нея.






Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 17.05.06 16:04.



Тема Re: Защо Богородица и Божиите приятели са почитани [re: Eжko_]  
Автор nikiharis (член)
Публикувано17.05.06 16:32



Остава и да сте сигурни и за мястото си на Небето- ти не си ли сигурен? Писанието дава увереност на тези, които се уповават на Христос. 1 Йоан 5:13
"И тъй, вие не сте вече чужди и пришълци, а съграждани на светиите и свои на Бога, като се утвърдихте върху основата на апостолите и пророците, имайки Самия Иисуса Христа за краеъгълен камък, върху който
цялото здание , стройно сглобено, възраства в храм свет чрез Господа, върху който и вие се съзиждате в жилище Божие чрез Духа." [Ефес., 2:19-22]
- това е чудесен и насърчителен текст. според теб само за Божиите светии от онова време ли се отнася то или и за нас- Неговите светии в по-късната история на Царството? Според Писанието всеки, който вярва в Христос с жива вяра е светия, избран Божий , и е светия, защото е осветен от Бога. Едно от Имената на Бога е АЗ СЪМ ГОСПОД КОЙТО ОСВЕЩАВАМ.

Редактирано от nikiharis на 17.05.06 16:33.




Страници по тази тема: << 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.