|
Страници по тази тема: << 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | (покажи всички)
Тема
|
"Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: drago1]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 14.02.06 17:35 |
|
освен падналите ангели в едно с подвластните им богоборци.
В отговор на:
Как така? Директно да се обръщам към Господа без посредник?!!
Твоето отношение към Господ и към ап. Павел едно и също ли е ?
"желая да се освободя и да бъда с Христа, защото това е много по-добро;", казва великият Апостол.
"При това знаем, че на ония, които любят Бога и са призвани по Негова воля, всичко съдействува към добро; защото, които Той е предузнал, тях е и предопределил да бъдат сходни с образа на Сина Му, та Той да бъде първороден между многото братя. А които е предопределил, тях и призвал; и които е призвал, тях и оправдал; а които е оправдал, тях и п р о с л а в и л. Какво, прочее, ще кажем на това? Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?" (Из посланието на св. ап. Павел до римляни, глава 8 )
Какво прочее, ще кажем на това - ако Бог прославя ап. Павел, колко по-вече ние трябва да го прославяме и колко естествено е да просим помощта му за нас ?
Ако ап. Павел е С Христа Бога, и Бог е В него, прославяйки го, как тогава може да има някой, който самочинно П Р Е Н Е Б Р Е Г В А просиялият В Бога и С Бога Апостол, все едно че го няма, все едно че е мъртъв. . .
В отговор на:
Вие да не сте еволюирал покрай протестантите в клуба? То нали човек с какви се събере, такъв става!
Вярно е, че често се Ежа, че протестирам, но това не означава непременно, че протестантирам.
“Господ е мое упование”
Редактирано от Eжko_ на 14.02.06 17:46.
| |
Тема
|
Защо Богородица и Божиите приятели са почитани
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 14.02.06 18:04 |
|
"...Ето, отсега ще ме облажават в с и ч к и родове, задето Силният ми стори велико нещо, и свето е името Му." (Лука 1:49)
Обвинявани* сме в това, че прибягваме до ходатайството на светиите. Истина е, че ние търсим в молитвеното си общение със светиите тяхното ходатайство, но не защото не зачитаме единствения Ходатай - Христос, а понеже вярваме в Светото Писание, което казва:
"Голяма с и л а има молитвата на праведника" (Иак. 5:16).
Ние вярваме, че тези божии угодници са преминали от този временен живот във вечния блажен живот - Царството Божие, защото Господ Иисус Христос ни уверява: "Който вярва в Мене, и да умре, ще живее." Стоейки пред Божия престол заедно с Божията Майка те се молят за нас. За нас света Богородица и светиите не са ходатаи като Христа. Той е Ходатай по същество и по изкупителните Си заслуги, а светиите ходатайстват за нас, подражавайки на Христос и великата Му любов към грешниците. С други думи, Христос е Ходатай по природа, а света Богородица и светиите са
ходатаи по благодат.
Особено голямо е застъпничеството на Божията Майка пред Нейния Божествен Син. Как да не се обръщаме към нея. Как да не я тачим, когато тя сама казва: "…Ето, отсега ще ме облажават в с и ч к и родове" (Лука 1:48).
А защо протестантите, които иначе много държат на Светото Писание, не почитат света Богородица, за почитта към която е писано в Писанието? Защо те същите не почитат Божиите угодници - Светите апостоли и светиите, чието зачитане е постановено от Господа Иисусa Христа с думите: "Който вас слуша, Мене слуша, и който се отмята от вас, от Мене се отмята" (Лука 10:16).
Отдаване на дължимата почит към светиите и света Богородица не е от днес, а от първите векове на християнството . През втори век християните от Смирненската църковна община свидетелстват за мъченическата смърт на техния епископ св. Поликарп Смирненски следното:
"Ние събрахме костите му - съкровище, по-ценно от многоцветни камъни и по-чисто от злато - и ги положихме където трябва така, че щом стане възможно, ние ще почнем да се събираме с радост и веселие, и Господ ще ни съизволи да празнуваме деня на мъченическото Му раждане".
Блажени Августин, приблизително два века след това - IV в., защитавайки правата на вярата, говори: "Не на мъчениците ние посвещаваме свещенството, богослуженията и жертвоприношенията (както правят това езичниците по отношение на своите божества), защото ние смятаме за свой Бог не тях самите, а техния Бог. Наистина почитаме паметта им като свети Божии люде, които са воювали за истината до смърт.
Дивен е Бог чрез своите светии. Сам Господ Иисус Христос им казва: "Вие сте Мои приятели" (Йоан 15:14). Как да не почитаме тия, дето са и служилите, и приятели, и синове Божии? Честта, която се оказва на най-усърдните служители, доказва любовта към общия Владика. Те подпомагат християнина по-лесно да се доближи до Бога. Те са като някакво необходимо стъпало между греховната отдалеченост и Божията благодат, те ни улесняват и насърчават в стремежа ни да служим на Бога.
А колко много чудеса стават по молитвеното застъпничество на Божията Майка и светиите, те са чудесни молитвени ходатаи пред Бога.
Нека накрая завършим с думите на св. Йоан Дамаскин, който сам бил изцелен по чудесен начин от Божията Майка:
"Като гледаме как са живели всички тия светци, нека подражаваме на тяхната вяра, любов, надежда, ревност, живот, твърдост в страданията, търпение дори до кръв, за да се удостоим и ние с венците на славата."
Амин!
*Свещеник Георги Вълев
“Господ е мое упование” Редактирано от Eжko_ на 14.02.06 18:07.
| |
Тема
|
Re: "Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
drago1 (прям) |
Публикувано | 14.02.06 18:08 |
|
Попитах конкретни неща, не забивайте в трета глуха! След като сте радетел на молитвата чрез посредник, защо ми препоръчахте директно да се помоля на Исус? И ако не знаете кой светия за какво е посредник, защо изобщо сте отворил такава тема? Отворете някоя, където имате знания да отговаряте по най-елементарните й въпроси!
Редактирано от drago1 на 14.02.06 18:09.
| |
Тема
|
Re: "Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: drago1]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 14.02.06 18:27 |
|
"Попитах конкретни неща, не забивайте в трета глуха!"
Твоите "конкретни неща" целят заяждане, затова и не заслужават отговор. Дадоха ти се пояснения от Светото Писание - ако за теб това е "трета глуха!" , нека спрем дотук.
Божиите приятели не са ли в едно с Дух Святий, в едно с Бога, както и в Светата Троица са Едно: ". . . тия Тримата са Едно"[1Иоан, 5:7]
" И с л а в а т а , която Ми бе дал, Аз дадох тям, ЗА ДА БЪДАТ ЕДНО, к а к т о Ние сме едно;" (От Иоана свето Евангелие, 17:22)
"с л а в а т а [Си] Аз дадох тям" - още ли не разбираш - в какво приятелите на Бога са едно, ако не в Любовта ? Нали Бог е Любов. Без съмнение Източник на тази слава е именно Любовта.
. . .
Желая ти лека вечер
“Господ е мое упование”
Редактирано от Eжko_ на 14.02.06 18:52.
| |
Тема
|
Re: "Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
drago1 (прям) |
Публикувано | 14.02.06 19:06 |
|
Тези пояснения от Святото писание са логични в отговор на въпроса "Защо трябва да се молим на светии-посредници?". Него ви го задаваха други хора. А аз попитах ДРУГО - кой светия за какво отговаря/посредничи и защо ме препращате на директна молитва към Господ Исус, след като сте радетел на посредничеството?
| |
Тема
|
Христос ще пренебрегне ли членовете на Тялото Си?
[re: drago1]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 16.02.06 18:29 |
|
В отговор на:
Тези пояснения от Святото писание са логични в отговор на въпроса "Защо трябва да се молим на светии-посредници?". Него ви го задаваха други хора. А аз попитах ДРУГО - кой светия за какво отговаря/посредничи и защо ме препращате на директна молитва към Господ Исус, след като сте радетел на посредничеството?
Понеже настояваш, ще се опитам да отговоря накратко, като започна с въпрос: какъв вид отговорност можем да търсим у тия, които са удостоени да ж и в е я т В и С Л ю б о в т а (удостоени от Самата Любов), ако не “отговорността” да любят, да обичат.
Ако искаш да узнаеш имената на всички блаженстващи до момента В/С Бога, то не мога да ти помогна, а и едва ли точно това искаш. А и аз не желая. . .
Аз не съм “радетел на посредничеството” – ще ми се да бъда подражател на Радетеля на такова “посредничество” в името на първата заповед, при все че съм за окайване.
Христос Се молил на Отца за учениците Си, давайки пример за застъпничество, което продължило и след възнесението Му.
Апостолите молили Бога за учениците си, просили и един_други молитви за себе си пред Бога. Нещо по-вече – святите Апостоли не се унижавали да да търсят и искат И молитвите “дори” на самите техни ученици, виждайки в тяхно лице Божият образ и Божието подобие и знаейки чрез Дух Светий, че те са приятели Божии, чийто просби Бог няма да пренебрегне.
Нали Църквата е е д н о Тяло Христово и всички в това Тяло са нейни членове - нима Христос ще пренебрегне членовете на Тялото Си ? "Желая да бъдат с нас едно, както и ние Тримата сме едно. . ."
“Прочее, моля ви, бъдете ми подражатели, както съм аз на Христа.”
казва св. Ап. Павел, обръщайки се към коринтските християни.
Нека те попитам и още нещо - ако ти мислиш, че имаш приятел, а пък постоянно доказваш на думи и на дело че се съмняваш в приятелството му - и той знае това –докога, мислиш,, че може да ти бъде приятел ? Или смяташ, че това зависи най-вече от твоите “сметки”.
Ако се отмятаме от Божиите приятели, то значи се отмятаме от Самаго Бога. Това е според Божието свето откровение.
. . .
“Господ е мое упование”
Редактирано от Eжko_ на 16.02.06 19:15.
| |
Тема
|
Re: "Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
drago1 (прям) |
Публикувано | 16.02.06 18:50 |
|
Добри разсъждения, но не и като отговор на въпросите ми. Ако не знаете как да ми отговорите, не пишете общи есета. И не се хващайте за думите "радетел на посредничеството". Имах предвид че сте привърженик и пропагандатор на тоя тип молитва, който не е директно към Господ Исус, а чрез някой допълнителен посредник.
| |
Тема
|
Re: "Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: drago1]
|
|
Автор |
Eжko_ (_бодлидрешко) |
Публикувано | 16.02.06 18:55 |
|
Добре - както желаете - свободна воля, свободен избор. И лична отговорност, разбира се - лична именно заради тази свобода, с която Творецът е дарувал всеки един от нас - слава на Бога.
Все пак може би е добре да помислим, че това "рад_етелство", за което говорите не е от мен - то щеше да го има и без мен. И че по никакъв начин то НЕ противостои на личното ни общение с Бога, Подател и Деятел на всяка рад_ост. Защото Бог е Любов.
С най-добри пожелания
“Господ е мое упование” Редактирано от Eжko_ на 16.02.06 19:36.
| |
|
не мога да схвана какво доказвате с тоя болд на "умря". "умряха", "мъртви".
за да минават по-лесно „инославните” заблуди и заблудителни практики на сектата Ви за инициирани на (еднопосочна) комуникация с невидимите духове на умрели вярващи хора, или с невидимите съживени (по времето на съживяването на Исус от мъртвите) вярващи, за молби за посредничество пред Бога или Божият син.
Как разбирате Божият Син да ни ходатайства и посредничи пред Бога сега? Ще се радвам да чуем точно как го виждате, за да видим точно къде си противоречим.
| |
Тема
|
Re: "Ако Бог е за нас, кой ще е против нас?"
[re: Eжko_]
|
|
Автор |
corpo celeste () |
Публикувано | 16.02.06 21:43 |
|
освен падналите ангели в едно с подвластните им богоборци.
А ако сами сме един против друг, то паднали ангели ли са такива хора, или подвластните им богоборци? Ето една тема, която живо ме засяга. Ако можеш, отговори.
| |
|
Страници по тази тема: << 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | (покажи всички)
|
|
|