Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:36 25.04.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема Re: За молбите към Бога [re: aux]  
Автор ng ()
Публикувано07.02.06 18:02



taka, гледайте какво ще Ви кажа, aux, няма по-голяма обида, освен верската. Ако продължавате да дрънкате за неправославната секта "православна църква", то наистина ще се отнеса към въпросите за правилника и ще предложа бан. Най-малкото, католиците също се молят на светци, така че озлоблението и едностранчивостта са си налице. Омръзна ми туй да го чета всеки път, когато си спра погледа на компютъра. Така че внимавайте в по-нататъшните си приказки. Какво сте точно не стана ясно, но няма значение, няма да питам, не сте православен, не сте католик, не сте протестант, а нещо "истинско".
Не разбрах къде били светците според Вас. Онези в тела, които възкръснали при Божията смърт.

Нищо не преподавам, не уча и на никого не се меся как се моли, след като ми питате какво съм НЯМАЛА ПРАВО. Но не позволявам на мен да ми се натрапват с обиди чужди ЗАБРАНИ за молитвените ми практики. Това е една учтива дискусия, в която се намесихте с обиди към православието.



Тема "Да се изправеха пред лицето Ми дори Моисей. . ." [re: цвeтe шapeнo]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано07.02.06 19:10



Кой ще отрече, че и без Моисей Бог би могъл да пощади Своя народ - като му дари продължение на живота - но тогава Господ би бил, тъй да се каже, неправосъден, дарявайки на тях, недостойните живота, живот, след като Самият е решил да ги погуби; но когато започнал да ги защитава Моисей - човек праведен, кротък и смирен, - взорът на правосъдния Бог се успокоил пред праведника, пред любовта му към Бога и към своя народ, и заради неговите заслуги Господ помилвал недостойните, заради праведника - неправедните. Тъй и сега, заради молитвата на Своята Пречиста Майка Той милва и нас, които поради огромните си и непрестанни грехове и беззакония, сами по себе си не сме достойни за Неговата милост. "Да се изправеха пред лицето Ми дори Моисей и Самуил [те били тогава покойници], душата Ми пак няма да се приклони към тоя народ" (Иер. 15:1), казва Господ на Иеремия за иудеите. От това се вижда, че Господ приема ходатайството на светиите за недобрите хора, когато греховете им не превишават мярата на Божието дълготърпение.

Значи чрез второто Лице - чрез Господа Иисуса Христа - Сам Господ ни показва, че допуска, и че е напълно възможно умрелите телом, но живи духом праведници като Мойсей, например да се застъпват (ходатайстват) пред Него, пред второто Лице на Бога, Господа наш Иисус Христос.

Сам Господ по-късно п о к а з а л на света, че св. пророк Мойсей и с е г а е жив и че може да се изправи пред Лицето Господне.

“И ето, явиха им се Моисей и Илия, р а з г о в а р я щ и с Него.”


Дивен е Бог чрез своите светии - Неговите приятели - "Вие сте Мои приятели" (Йоан 15:14). Как да не почитаме тия, дето са и служили, и приятели, и синове Божии, и които Сам Бог е прославил в Царството Си? Честта, която се оказва на най-усърдните служители, доказва любовта към общия Владика. Те подпомагат християнина по-лесно да се доближи до Бога.





Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 07.02.06 19:19.



Тема Re: За молбите към Бога [re: ng]  
Автор aux (новак)
Публикувано07.02.06 19:46



Пише

Де 5:17 Тогаз стана първосвещеникът, и всички които беха с него, що принадлежеха на Садукейската ерес/секта, изпълнени със завист, и туриха ръце на пратениците и затвориха ги в общата тъмница.



И ако Писанието нарича различни сформирования "секти"/"ереси" Вие мене ли обвинявате понеже съм казал " ерес”/“секта"?

Очевидно може да предложите също да се забрани цитирането на Св. Божии Писания понеже изобличават неправославната секта "православна църква" в лъжеучения и заблуди, които така или иначе са известни на мнозина.

Разбира се, предложете каквото желаете, на когото желаете.




В отговор на:


Не разбрах къде били светците според Вас. Онези в тела, които възкръснали при Божията смърт.




Всъщност не пише "светци", a "святи" (agioi) - една от думите, с която Бога нарича в док. на НЗ тези, които вярват в Божият син.
A думата "светец" не фигурира в Св. Писания, нито заблудителната практика на неправославната секта "православна църква" наречена: "канонизиране на светец"


Това е което пише.
и гробовете се разтвориха, и много телеса на умрелите святи (agioi) [хора] станаха, и като излезоха от гробовете, след неговото съживяване, влезоха в светия град, и явиха се на мнозина.

Както виждате няма ни най-малък намек, че някой човек се е опитвал да инициира еднопосочна комуникация с цел посредничество пред Бога за посредничество, с невидимия дух на умрял вярващ или дори с някои от тези хора, които Богът е благоволил да съживи още тогава и да им позволи да се явят на когото е определил.
Пише, че те са се явили, а не че някой човек ги е призовавал отдалеко зада му посредничат, и те са го чули и са дошли.


Отново, няма никакви доказателства в Св.Писание за тези чужди на Божието слово учения и практики, които неправославната секта "православна църква " практикува и учи.


Наистина, казвам ви, който вярва в Мен има вечен живот.
Исус от Назарет



.


Редактирано от aux на 07.02.06 20:06.



Тема Re: Величаенето е от НЕ "кой да е народ", [re: фaмyлyc]  
Автор Dankata (Daniel)
Публикувано07.02.06 20:41



Фамулус, казваш:

''Христос благоволи в славата Си да беседва с "мъртвите" Мойсей и Илия, и Апостолите паднаха и им се поклониха и облакът ги скри, а по вашите учения ние грешните трябва да считаме Божиите хора за "мъртви" и пр. Какво неразумие''

Нека си припомним какво стана на планината и как Бог реагира на Петровата грешка, породена от страх:

30 И, ето двама мъже се разговаряха с Него; те бяха Моисей и Илия,
31 които се явиха в слава и говореха за смъртта {Гръцки: - Изхода}* Му, която Му предстоеше да изпълни в Ерусалим.
32 А Петър и ония, които бяха с него, ги беше налегнал сън; но когато се разбудиха, видяха славата Му и двамата мъже, които стояха с Него.
33 И когато те се разделиха с Него, Петър рече на Исуса: Наставниче, добре е да сме тука: и нека направим три шатри за Тебе една за Моисея една, и една за Илия без да знае какво дума.
34 И докато казваше това , дойде облак та ги засени; и учениците се уплашиха като влязоха в облака.
35 И дойде из облака глас който каза: Този е Моят Син, Избраник Мой; Него слушайте.

Да, Петър и апостолите се поклониха на Мойсей и Илия и искаха да им прислужват, но съгласен ли бе Господ с това им поведение ? Виждаме в Марк 9:6 че Петър от сртах не знае какви ги говори ''6 защото не знаеше какво да отговори, понеже почнаха да се плашат много.'' Но още докато говореше, Бог спря безумието му и абсолютно ясно и недвусмислено каза на него и на всичките присъстващи и на всички нас вярващи в Словото Му, че само и единствено на Неговият Син трябва да служим и само Него да слушаме.

В заключение искам да кажа че за мен светиите не са мъртви, както някои протестанти твърдят, но в никакъв случай не са всевиждащи и всечуващи, и е много погрешно да им се кланяме и да им се молим. Господ го засвидетелства там на планината, апостолите сами го засвидетелстваха, раздирайки си дрехите при всички опити на народа да им се кланя, всички пророци и светии описани в цялата Библия ни дават личен пример, молейки се само и единствено на Господ, и никога на други светии починали преди тях.

Поздрави

Luka 10:27


Тема Re: За молбите към Бога [re: aux]  
Автор ng ()
Публикувано07.02.06 20:52



aux, омръзнаха ми сквернословията, но тука няма кого да обидите православен вече, само аз съм и православният модератор сме членове на клуба. А юродиви като Вас = безброй. Не разбрах къде отишли светиите после. В светия град ли са останали да си живеят с новите тела, в гробовете ли са се върнали?
Разбираме, че могат да се явяват на мнозина, пък са в тела, не са духове или призраци.



Тема Re: За молбите към Бога [re: aux]  
Автор ng ()
Публикувано07.02.06 21:32



и, много се извинявам, но като си чета, не разбирам защо Моисей и Илия да не са с телата си, а да са духове, а другите светци, за които се пише, че са с тела, да не били пък светци.
Не е ли това едно и също евангелие, сквернолсловецо?
Преводите ги обсъждайте с Н.Антонов, в моето еванглие са светци. Пък и разлика не виждам особена във Вашето и моето. Брех, страшна работа е ереста. Отвсякъде се появаяват всякакви, чели, от Писанието се всатанили, озлобили, вместо да го разберат, и дрънкат срещу многовековното църковно познание. Един - светиите били живи, друг - не, били умрели. Ужас.



Тема Re: За молбите към Бога [re: ng]  
Автор aux (новак)
Публикувано08.02.06 14:41



ng, в пасажа, в който е описано това не е казано къде са отишли след като са се явили на мнозина. Но тъй като Богът ги е съживил в тела, то би трябвало да отидат след това горе при Бога, както и Божият син след като е бил съживен е бил взет горе при Своя баща.
Естествено че, че са могли да се явят, щом са се явили.

Но както, предполагам, разбирате това не променя нищо от казаните преди това неща.
Няма основание в Писанието да се инициира еднопосочна комуникация с духове на умрели вярващи (както и с онези, които са били съживени от мъртвите тогава) за молби за посредничество пред Бога. Нито Богът някога е учел подобно нещо, нито някой от тях е всеприсъстващ (какъвто е Бога), всечуващ (какъвто е Бога), всепомнещ (какъвто е Бога), по-милостив от Божият син, овластен от Бога да посредничи пред Божият син и т. н .(можете да прочетете в тази и други теми цитатите от Св. Писание и доводите, които посочват неоснователността и погрешността на това измислено по-късно учение и практика).

Разбира се, Вие не сте длъжна да се съобразявате с Божието слово, и сте свободна да продължите да приемате и практикувате каквото Ви харесва, както и да наричате сквернословие истината засвидетелства ни в Св. Писания.

Отново, няма никакви доказателства в Св. Писания за тези чужди на Божието слово учения и практики, които неправославната секта "православна църква " практикува и учи.

"Понеже както бащата въздига мъртвите и ги съживява, така и синът, съживява, тези които иска. Защото бащата не съди никого, а е дал на сина целият съд, за да почитат всички сина както почитат бащата. Който не почита сина, не почита бащата, който го е пратил.
Наистина, наистина ви казвам, който слуша моето слово, и вярва в този който ме е пратил, има вечен живот, и няма да дойде на съд, а е преминал от смъртта в живота.

Исус от Назарет




.

Редактирано от aux на 08.02.06 15:40.



Тема Може ли Богородица да ходатайства за нас ? [re: цвeтe шapeнo]  
Автор Eжko_ (_бодлидрешко)
Публикувано08.02.06 15:04



Нещо по-вече: "Спасява ли Света Богородица?" - такъв въпрос беше зададен преди време в клуб Православие. Предоставям два интересни постинга:

========================================
По отношение на ИЗКУПЛЕНИЕТО-не.
Според православната догматика то е изцяло Христово дело.
Самата Божия майка пее:


[1:46] И рече Мариам: душата ми величае Господа,
[1:47] и духът ми се зарадва в Бога, Спасителя мой,

Към нея пеем: Пресветая Богородице, спаси нас.
Това е призив към нея да се моли за нас, по същия начин Мойсей е спасил еврейте, измолвайки от Бога отвръщане на Божия гняв.
Това е молитвенно застъпничество, а самото ИЗКУПЛЕНИЕ е друго.
То става по Христовите заслуги и изкупително дело.

========================================

Въпросът “Може ли Дева Мария да ни спаси?” - води до друг: “Можем ли ние да спасяваме други?” Отново Свещеното Писание говори ясно и недвусмислено. Ето няколко примера:

“Внимавай на себе си и на учението; постоянствай в тия неща, защото като постъпваш тъй, и себе си ще спасиш, и ония, които ти слушат” (1 Тимотей 4:16).

“... нека тоя знае, че който е обърнал грешник от лъжливия му път, ще спаси една душа от смърт и ще покрие много грехове” (Иаков 5:20).

“И към едни бивайте милостиви с разсъждение, а други със страх спасявайте като ги изтръгвате от огън ... ” (Иуда 22 - 23).

Огънят спасява (1 Коринтяни 3:15); молитвата спасява (Иаков 5:15); спасяват и ангелите (Исаия 63:9); спасява и кръщението (1 Петрово 3:21); спасява проповедта (1 Коринтяни 1:21); спасява и апостол Павел (Римляни 11:14).

Новият живот в Христа, или спасението, представлява и лично единение с Него, и вграждане в пълнотата на Тялото, което е Църквата. Спасението е дело църковно, грижа на цялата Църква, понеже ние всички сме засегнати от него. И следователно в Христа ние всички сме натоварени с роля, която трябва да изиграем в цялостната природа на Неговото спасително дело.

Ние не спасяваме сами; нито Дева Мария спасява сама. Иисус Христос е нашия извор на спасение. Той казва: “Без Мене не можете да вършите нищо” (Иоан 15:5). Също и: “Ако пребъдвате в Мене, и словата Ми пребъдват във вас, то каквото и да пожелаете, искайте, и ще ви бъде” (Иоан 15:7).

Дева Мария играе уникална роля в нашето спасение, защото тя даде тяло на Христос и чрез това стана “майката” на всички онези, които ще бъдат спасени. Именно поради тази причина, когато висеше на кръста, Иисус каза на майка Си: “Жено, ето син ти!”, а после се обърна и към св. Иоан: “Ето майка ти!” (Иоан 19:26 - 27). Възприемайки го по този начин, спасява ли ни наистина Божията майка? Слава Богу, да!]

Цитат от книгата "Да СТАНЕШ православен"



========================================




Господ е мое упование

Редактирано от Eжko_ на 08.02.06 15:12.



Тема Re: За молбите към Бога [re: aux]  
Автор ng ()
Публикувано08.02.06 15:08



много хубаво си знам Словото Божие и няма да се оставя да ми обижда вярата някакъв вълк-единак, самолишил се от църковно общение. Молим се на светци именно по библейски основания; и това е отпреди Църквата да се раздели. А юродиви винаги ще има, хора ограничени, които клинчат от въпросите, които поставям и които ясно показват правотата на православното учение; които имат нужда да го хулят единствено поради всатаненото си състояние. Показах и къде има всеприсъствие, показах и къде има светци в тела, които явно са небесни жители, а не са се върнали да изгният в гробовете повторно. При положение, че са се явили на мнозина, имало е основание да го направят. Ако на някой свят православен монах му се яви светец, то се скъсвате да злобеете - хора от Вашия сорт.
Никъде в Билията не било казано това, никъде не било казано онова. Напротив, казано е всичко пределно ясно, свети хора са писали и записвали опита си векове наред, пък който има уши, нека слуша, който няма - уродството му си е негов проблем, спасението му също е въпрос на негово собствено желание.

Самият факт, че упорито хулите светото православие с едни и същи всатанени приказки, с които показах, че дразните, а не нападате католицизма или друга гадна ерес, където също се молят на светци, показва нежеланието Ви да направите изобщо обзор на това кое откъде произтича. Не Ежко е постановил да се молим на светци.

Туй със синичките букви не знам откъде го вземате, но е неграмотно и пълно с правописни грешки. Моето евангелие е православно и тия неща там са написани грамотно. Да, целия Съд Отец предаде на Сина, затова трябва да Го слушаме и да Му се боим. Затова приключвам жалкия контакт с безумните Ви сквернословни тези.

Редактирано от ng на 08.02.06 15:09.



Тема Re: За молбите към Бога [re: ng]  
Автор aux (новак)
Публикувано08.02.06 15:22



В отговор на:

и, много се извинявам, но като си чета, не разбирам защо Моисей и Илия да не са с телата си, а да са духове, а другите светци, за които се пише, че са с тела, да не били пък светци.




няма нищо. Първо трябва изрично да се каже, че независимо как са, то това не променя принципно нищо казано дотук за това погрешно учение и практика.

Специално за Илия пише че Богът го е взел с огнена колесница, което вероятно може да ознчава, че същевремено му е дал нетленно тяло (вероятно подобно на описаното щ 1доКор 15:51,52). За Моисей ясно е казано, че е умрял и Богът го е погребал.

Но така или иначе в случилото се на планината няма молби (за посредничество пред Бога или други) от хора към невидими духове на умрели вярващи, нито към невидими съживени от мъртвите вярващи.

В отговор на:

Отвсякъде се появаяват всякакви, чели, от Писанието се всатанили, озлобили, вместо да го разберат, и дрънкат срещу многовековното църковно познание.



Богът и Неговото Слово са по-многовековни и по-истинни от заблудите на тази секта.


Относно "светци" аз Ви посочих какво пише в оригиналния текст, и кого Богът също нарича с тази дума - agios. Ако не желаете не обръщайте внимание на оригиналния текст.

Отново, няма никакви доказателства в Св. Писания за тези чужди на Божието слово учения и практики, които неправославната секта "православна църква " практикува и учи.

Редактирано от aux на 08.02.06 18:59.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.