|
Страници по тази тема: << 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: pakpak]
|
|
Автор |
R. () |
Публикувано | 20.06.05 12:23 |
|
Съвременният смисъл на Петдесятница от гледна точка на езотеричното Християнство може да бъде прочетен тук - ,
както и тук - .Редактирано от R. на 20.06.05 12:35.
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: R.]
|
|
Автор |
ng (Надя®) |
Публикувано | 20.06.05 12:28 |
|
А може и да не бъде прочетен.
Яко первее умрети хотел бых, неже сия на Тя - благаго Бога моего - помыслы хульные прияти...
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: ng]
|
|
Автор |
R. () |
Публикувано | 20.06.05 12:31 |
|
Разбира се, че може - всеки човек е свободен да чете каквото си иска. Просто ми бе зададен въпрос за Петдесятница - виж малко по-горе в темата - и аз отговорих.
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: R.]
|
|
Автор |
ng (Надя®) |
Публикувано | 20.06.05 12:50 |
|
Е, и аз отговарям.
Яко первее умрети хотел бых, неже сия на Тя - благаго Бога моего - помыслы хульные прияти...
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: ng]
|
|
Автор |
pakpak (непознат) |
Публикувано | 20.06.05 22:05 |
|
ng
няма нищо смислено в твоя отговор! и това отговор ли е въобще!
пък и R отговори на мен, а не на теб! А аз решавам какво ще чета и какво не!
И искам да ви призова към по толерантно отношение ....към един полезен диалог...а не да се заяждаме... все пак сме големи хора...
R. благодаря за отговора. но ще ми трябва време да прочета тези неща , а също и да ги осмисля... И си запазвам правото ако нещо не ми е ясно да питам.
Надявам се , да не досаждам.
![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
Не аз, а Христос в мен!
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: pakpak]
|
|
Автор |
R. () |
Публикувано | 20.06.05 22:57 |
|
Разбира се, че не ми досаждаш, pakpak. Ето още един линк за Петдесятница - . Приятно четене!
Редактирано от R. на 20.06.05 22:57.
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: pakpak]
|
|
Автор |
ng (Надя®) |
Публикувано | 20.06.05 23:07 |
|
Напротив, отговорът ми е във висша степен смислен.
Това е форум и няма - на мен, на теб. Ако е за лични бележки - пишете си на лични бележки.
Тук има теза да се банне езотеричната блъвоч въобще. Моля, запознайте се с дискусията.
Яко первее умрети хотел бых, неже сия на Тя - благаго Бога моего - помыслы хульные прияти...
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: R.]
|
|
Автор |
Prokimen (наблюдател) |
Публикувано | 20.06.05 23:13 |
|
ВСЕКИ Е СВОБОДЕН ДА ДАВА ВОЛНОСТ НА ФАНТАЗИЯТА СИ И ДА ОБЛИЧА БОЖЕСТВЕНОТО ВЪВ ВСЕВЪЗМОЖНИ ТЪЛКОВНИ ФОРМИ.
ИСТИНАТА Е ТАЗИ, ЧЕ ТОВА СИ Е ЧОВЕШКО И НИЩО НЕ ПРИНАСЯ ЗА ДУШАТА.
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм - II част:
[re: ng]
|
|
Автор |
pakpak (непознат) |
Публикувано | 20.06.05 23:40 |
|
Хм, езотерична бълвоч... и защо го наричате така,
моля обяснете.....
И тъкмо защото форума е за всички, кое ви дава право тогава на такова отношение![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/laugh.gif)
Не аз, а Христос в мен!
| |
Тема
|
Re: Същност на християнския езотеризъм – I част
[re: R.]
|
|
Автор |
Ask2OO4 (питанка) |
Публикувано | 20.06.05 23:43 |
|
"В религията основният компонент винаги е бил вярата – безусловната вяра в това, което проповядва съответната религия. Оттук идват и неизбежните в нашата съвременност критики от страна на научните среди срещу религията – именно защото всичко в нея е основано на вяра, а не на доказателства, логични доводи и т.н. В Християнството начало на този възглед за вярата като основен компонент на религията поставя св. Августин през IV-V век.
В езотеризма е точно обратното – там основният компонент не е вярата, а познанието. От последователя на езотеризма не се изисква никаква вяра – той напълно самостоятелно изучава съответната литература, и разсъждавайки, мислейки върху нея, сам достига до съответните изводи – но изцяло основавайки се на своето собствено чувство за истината и без да му бъдат налагани никакви догми. "
"Иисус му казва: Тома, ти повярва, защото Ме видя; блажени, които не са видели, и са повярвали." (Иоан.20:29)
Хайде сега да не ти давам цитати от ап.Павел и други апостоли, които ти набеждаваш за езотерици, в полза на превъзходството на вярата. В това, че вярата е основополагаща и жизнено необходима за спасението. На езотериците не им трябвала вяра. Изглежда не им трябва и спасение.
Блажени Августин просто изяснява връзката между вяра и познание. Познанието идва чрез вярата. ”Науката” днес критикува религията понеже толкова й са възможностите. Истинската наука просто си признава, че в някои сфери не може да се бърка и си гледа тези, в които може. Религията пък не й се бърка в решаването на диференциалните уравнения. От какъв зор се поставя на науката, която е много по-външна и далечна на всеки мистицизъм, такъв акцент? Та даже да бъде коректор на религията?
Колкото до догмите ап.Павел (обвинен в езотеризъм) казва ”ако дори ние или ангели от небето ви благовестяха нещо по-друго от това, що ние ви благовестихме, анатема да бъде” (по памет). Догматите са постоянните истини на вярата и тях апостолът строго ни наставлява да пазим. Антидогматист?! Друг път.
| |
|
Страници по тази тема: << 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | (покажи всички)
|
|
|