|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
Така е камъче - не си.
И аз наистина много уважавам мнението ти.
но няма нужда от мнения в тази тема. Пусни ги в ОПРОВЕРГАВАМ , с доводите, които сметнеш за добре.
Това имах впредвид , не друго.
Съжалявам, че е прозвучало толкова остро. Моля те- не ми се обиждай.
Хайде със здраве и Бог с Вас !
Поздрав. ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
ВНИМАНИЕ!!! Огнеопасна!!!!!
| |
Тема
|
Re: Езотерични идеи за християнството
[re: famulus]
|
|
Автор |
last roman (LEG.XIII.GEM) |
Публикувано | 15.06.05 19:25 |
|
Приятелю, нищо не остава неизменно - всичко се променя - организмите се приспособяват и се променят постоянно - Panta Ray!![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/tongue.gif)
Captat non muscas aquila!
| |
|
Аха и всички те имат много малко общо с религията според мене, независимо дали ще ги нарича ангели, душа и тн.
Пък и не знам дали някой ще може да намери себе си без да взаймодейства със света навън, то според мене за това е и тук.
Но никой не отрича, че вътрешното е важното, просто взаймодействието със света навън е това с което опознаваме себе си, защото за да видим отражението на нещо в нас, първо трябва да видим самото нещо.
От там и проблема с дявола, отричането и тн. Ако всичкото това е сложено за да помага да се опознаем, а ние го отричаме с идеята, че е творение на дявола, а не на бог(нямам и идея как точно може нещо да не е творение на бог, но явно това е идеята), само си режеме от света отвън, а с това режем и от себе си, защото двете са едно.
Това обаче вече е окултизъм и не му е тук мястото(според мене), така че се изпоотеглям от темата.
Интересно е в такива моменти човек да е модератор. Ако изтриеш темата значи нетолерантност към чуждите вярвания, ако я оставиш рискуваш клуба доста да се промени и то не към православно християнство, но пък така като гледам клубчето е станало доста готино, та предполагам и Щайнер ще преживеете. :)
Що се отнася до мене можеш спокойно да ме триеш и без това не смятам, че е тук мястото на такива теми.
Truth is as variable as all of the beings who seek it.
| |
|
Никой не твърди, че материалният свят е творение на дявола. Просто от опознаването му може наистина да стигнеш до някакви истини за Бога - като Творец на съвършената и прекрасна Вселена. Но нали всичко материално за нас е сътворено. Защо да се съсредоточаваме върху него? Все едно вратите на Божията лечебница са отворени и Бог ни очаква да ни просвети и изцели, но ние не влизаме вътре, а обикаляме по кърове и драки да търсим билки по своя си разум или по съветите на някои подобострастни нам човеци. Ако продължим с тая аналогия - Апостолът казва - всичко изпитвайте, дръжте доброто. Изпитвайте, не опитвайте!
Ако пък говорим за света - социума, там наистина царува зло, щом князът му е самият сатана. Оттам всъщност, не от природата идва злото и за опазване на душите си от изкушенията на тоя свят говорим.
За триенето - не знам защо си решил, че тук вилнее такава цензура. Мисля, че това е много толерантн клуб. А ако някои клубари защитават вярванията си по-енергично - то си е тяхно право. Пък и много нагли гости има понякога, които за разлика от Михо и тебе забравят елементарното възпитание.![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/frown.gif)
| |
Тема
|
Re: Езотерични идеи за християнството
[re: Griph]
|
|
Автор |
R. (непознат) |
Публикувано | 15.06.05 20:14 |
|
Явно не съм се изразил правилно някъде по-горе, за което моля за извинение.
Не знам защо реши, че отричам науката - но и не я и боготворя. В науката има много верни неща и който я отрича напълно, то той отрича развитието на човечеството в последните 5-6 века. Но цялата истина не е в науката. Науката се занимава с това да констатира и обяснява материалния свят. По-висшата реалност е поле на религията, философията, езотериката и окултизма.
Не отричам и Библията - дори напротив, аз твърдо вярвам, че всяка дума в Библията е абсолютна истина - но не и че това е буквално казана истина. Всеки стих си има своето дълбоко значение - и когато си изучавал известно време Щайнер разбираш, че всичко казано в Библията е неимоверно по-дълбоко и смислено от елементарните интерпретации, давани в традиционната религия. Аз се научих да оценявам Библията едва когато започнах да чета Щайнер - преди това за мен Библията беше просто един неразбираем и непонятен текст.
Ще споделя и нещо лично, плод на изцяло личен опит. Когато за пръв път прочетох текст на Рудолф Щайнер, това, което ме порази, беше невероятното преклонение, с което той говореше за Христос и за Християнството. Никъде другате аз не бях срещал подобно отношение към Християнството - и когато прочетох тази негова лекции, аз вътрешно си казах: "Да, ето това е гледната точка, която защитавам и аз". Защото през целия си живот съм вярвал, че няма нищо по-велико от Христос и от Християнството - но под "Християнство" нямам предвид това учението, което за добро или зло се преподава днес в Църквата.
Рудолф Щайнер не отхвърля нито религията, нито науката, нито философията, нито изкуството, нито каквото и да било друго. Той събира и съчетава това в една "всеобхватна наука за човека". Не знам от какво направихте заключение, че отричам науката и Библията... Явно не съм се изразил точно някъде по-горе.
"Някакси не ми се връзва да е по-голям от Бог!" - без коментар. Логиката на това съждение е отвъд моите логически способности. Явно ще трябва да си ги доразвия.
При Щайнер няма "вярвам", а има "разбирам" и "приемам". В известен смисъл - да, аз вярвам на Рудолф Щайнер, защото всичко, което съм прочел от него, ми е помогнало да намеря отговори на много въпроси, които са ме вълнували. Защото всичко, което съм прочел от него, ми е помогнало да си обясня света по един нов и всеобхватен начин - извън тесните рамки и ограничения както на религията, така и на науката. При Щайнер не можеш да вярваш - трябва да го разбереш, да се огледаш в света около себе си и сам да намериш потвърждение на думите му. И когато това стане, ти разбираш, че вече не просто вярваш сляпо в него, а приемаш думите му като насока, върху която да работиш и сам да потърсиш и да намериш истината.
Надявам се, че отговорих на въпросите Ви. Ако не съм - ще се постарая отново! ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
| |
|
опитах се да помогна на Мишо, добронамерена съм.
нарочно си казах казваницата в тази тема, защото смятам, че не трябва да има въобще такова кътче в клуб Християнство, където да се публикуват лъжеучения свободно.
просто исках и нови или минаващи хора да не останат с погрешно впечатление за християнството.
не се обиждам, не се притеснявай. ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
| |
Тема
|
Re: Езотерични идеи за християнството
[re: Griph]
|
|
Автор |
Prokimen (наблюдател) |
Публикувано | 15.06.05 22:21 |
|
| |
Тема
|
Re: Езотерични идеи за християнството
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
Griph (женски род:)) |
Публикувано | 15.06.05 22:47 |
|
Здравейте,
Тъкмо наското четох за окултизма и Библията. Това само го прегледах, но Мишо ми даде линк с лекции на Щайнер(някъде малко по-нагоре в темата).
Там човека си е написал, че видиш ли окултизма е много основен. Че го криели от хората, но щял да изиграе важна роля в развитиео на човечеството.
Обаче определено не съм от хората дето си мислят, че такова нещо няма връзка с нещо за което писах
Извинявам се, че се самоцитирам ама не ми се пишеше пак всичко.
Направо не знам![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/crazy.gif)
Ти вярваш, че има само един Бог, добре правиш; и бесовете вярват и треперят.
| |
Тема
|
Астрологията в Християнството
[re: Mish-o]
|
|
Автор |
R. (непознат) |
Публикувано | 16.06.05 14:08 |
|
Здравейте отново на всички!
Тъй като напоследък форумът нещо опустя, а и до този момент той така и не изпълни своята задача - а именно да излага и коментира изследванията на езотеричното Християнство, то аз ще си позволя да изложа някои страни от него. Доста се чудих с какво да започна, и накрая реших да обърна внимание на един въпрос, към който за съжаление в нашата съвременност и научните, и религиозните кръгове се отнасят с голямо пренебрежение - а именно астрологията.
Безспорно, днес астрологията се комерсиализирала до толкова голяма степен, че се е превърнала в една отломка, в един жалък остатък от онова, което в била някога. Но това не винаги е било така - в древността, във Вавилон, Асирия, Халдея и особено Египет астрологията е била на почит повече от всяко друго учение, от всяка друга доктрина. Но с времето тя постепенно запада и по времето на Христовото Събитие тя вече е бледо подобие на онова величествено учение, което е било в миналото. Въпросът, който ще се опитаме да разгледаме, следният: Оставила ли е астрологията някакви следи в Новия Завет - и най-вече в Евангелията и в Апокалипсиса на св. Йоан?
Безспорно, астрологията не е била на почит всред юдейския народ. И все пак според изследванията на езотеричното Христистиянство тази астрология все пак преминава - но под една нова форма - в християнската ера. Но преди да посочим точните цитати от Евангелията и от Апокалипсиса, ние трябва да направим първо няколко предварителни уточнения:
Според Християнството - дори и според Православието - между човека и Бога съществуват девет йерархии Ангели. В Църквата източник на познанието за тях е съчинението на св. Дионисий Ареопагит "За Небесната Йерахия", написано в ранните векове на новата ера. В него той описва деветте ангелски йерархии така: (редът е низходящ, т.е. от най-висшите към по-низшите):
I степен:
1) Серафими - Духове на Любовта
2) Херувими - Духове на Хармонията
3) Престоли (Тронове) - Духове на Волята
II степен:
1) Господства (Кариотетес) - Духове на Мъдростта
2) Сили (Динамис) - Духове на Движението
3) Власти (Елохими) - Духове на Формата
III степен:
1) Архаи (Начала) - Духове на Личността
2) Архангели - Духове на Огъня
3) Ангели - Духове на Здрача.
Тези девет Висши Йерархии стоят неимоверно над човека в своята същност и развитие. И понеже всичко в материалния свят е Божие творение и е отражение на божествения свят, то и тези девет висши Йерархии се изявяват и във физическия свят чрез зодиакалните съзвездия - те са външен, физически израз на духовните сили, изливащи се от тези Висши Йерархии към Земята. Съответствията се следните:
Близнаци - Серафими
Рак - Херувими
Лъв - Престоли
Дева - Господства
Везни - Сили
Скорпион - Власти
Стрелец - Архаи
Козирог - Архангели
Водолей - Ангели
Но както е добре известно, зодиакалният кръг се състои от 12 съзвездия, а не от 9. На какво съответстват останалите три съзвездия - Овен, Телец и Риби?
Йерархически погледнато, съзвездието Риби се намира след Водолея - т.е. под Ангелите - и напълно закономерно на него съответства самият човешки род, самото човечество. А сега нека разгледаме следния цитат от Евангелието на св. Матей, глава 4, стихове 18-19:
18. И като вървеше покрай Галилейско море, видя двама братя, Симона, наричан Петър, и брата му Андрея, да хвърлят мрежи в морето, понеже бяха рибари";
19. и казва им: "Вървете след Мене, и Аз ще Ви направя ловци на човеци.
В този цитат от Евангелията, както и навсякъде, където се говори за риби, рибари, риболов и т.н. не се има в предвид просто животното риба или професията рибарство, а се има в предвид нещо неимоверно по-дълбоко - космическият смисъл на човечеството - а именно като отражение на съзвездието Риби, или казано по друг начин - като следваща, Десете Йерархия, която ще се намира под Ангелската Йерархия.
А сега ни остава да разгледам съзвездията Телец и Овен. Както казахме, въпросните девет Висши Йерархии се намират между човека и Бога, т.е. над тях стои единствено троичната божествена същност - Отец, Син и Светият Дух. И според езотеричното Християнство над Серафимите, над най-висшата ангелска йерархия, се намира това, което се обозначава като Светият Дух. На Него съответства съзвездието Телец.
А сега нека да разлгедаме едно старозаветно събитие - когато Мойсей отива да говори с Бог Яхве на Синайската планина, в негово отсъствие евреите изразботват "златния телец" - статуя на телец от чисто злато. Когато Мойсей се завръща, той се вбесява от това и унищожава статуята. Как да разбираме всичко това?
Евреите построяват статуята на Златния Телец, защото се опитват да омилостивят своя Бог - и използват именно образа на Телеца, на Светия Дух, за тази цел. Но това е едно почитане на Божеството не по духовен, а по материален начин - и затова Мойсей разрушава статуята - защото Бог е духовна същност и трябва да се почита по духовен път, а не по материален.
С това изяснихме образа на Телеца.
А сега преминаваме към най-сложния образ - този на Овена. Овенът е най-висшето от 12-те съзвездия и съответства на понятието за Сина от Светата Троица. На много места в Евангелието на Йоан и в Апокалипсиса се говори за Христос като "жертвения агнец", като за "жертвеното агне" или "агнецът Божий". Агнето всъщност представлява млад овен. Какво означава това - нищо повече от езотеричното наименование, което се е давало в пред-християнските времена на тази божествено същност.
И все пак би могъл да възникне въпросът: "Защо в Евангелията не се казва овен, а се казва именно агне"? За да отговорим на този сложен въпрос, трябва първо да кажем, че всичко съществуващо в този свят, всяко Битие произлиза от Бог Отец - Той твори и създава всичко. А Бог Син е Този, Който оживотворява всичко същестуващо, Той дава живот - "И в Него имаше Живот, и Животът беше светлината на човеците." (Йоан, I глава). Затова и централният момент на Християнството е Възкресението - победата на живота над смъртта, извършена от Христос - от Божия Син.. А животът се изразява най-пълно в едно младо, а не в едно старо същество - едно дете е пълно с живот за разлика от стареца. И когато в Евангелията се казва "агне", а не "овен", се набляга точно на това - че това не е старият израз на Христос от пред-християнските времена, а е нов израз на Неговия Божествен Живот.
"А Бог-Отец" - би могъл да попита някой - "защо няма съзвездие, което да Му съответства?" Защото Бог-Отец е отвъд всичко, което можем да си представим. Неговата Същност обхваща в себе си всички останали съзвездия. Той е като една Сила, като една Същност, което прониква всички останали съзвездия и се изявява чрез тях. И така, в крайна сметка получаваме следното:
Бог Отец
Бог Син - Овен
Светият Дух - Телец
Серафими - Близнаци
Херувили - Рак
Престоли - Лъв
Господства - Дева
Сили - Везни
Власти - Скорпион
Архаи - Стрелец
Архангели - Козирог
Ангели - Водолей
Човек - Риби
Надявам се, че с това поне малко изяснихме позицията на езотеричното Християнство по едни от най-дълбоките въпроси на Битието. Разбира се, тази тема може да бъде допълвана и разширявана до безкрайност - тук исках само да изложа основата. А всеки, който желае, може да потърси повече информация в езотеричната литература. Успех на всички!
Редактирано от R. на 16.06.05 14:16.
| |
Тема
|
Re: Астрологията в Християнството
[re: R.]
|
|
Автор |
ng (Надя®) |
Публикувано | 16.06.05 14:21 |
|
Яко первее умрети хотел бых, неже сия на Тя - благаго Бога моего - помыслы хульные прияти...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|