Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:29 25.05.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Re: Спасяването на евреите в България от Беинса Дунонови [re: aтaнac шиниkoв]  
Автор White RavenМодератор (grachesht)
Публикувано06.05.05 12:08



Историческата истина е следната:



От там:

Патриархът на православната църква Стефан, който произнася реч пред техните всевярващи хора в защита и за спасяването на евреите, е принудително изселен в с. Баня, за да намери там смъртта си;


Това:

И това:

Яростен противник на антиеврейските закони от 1941 г., сега Църквата се намесва отново. Митрополит Стефан изпраща гневно писмо на цар Борис с искане за категорична отмяна на срамните заповеди за арести на евреи. Неговият по-млад ученик, енергичният пловдивски митрополит Кирил също изпраща телеграма в двоцера. „Ако само един влак с евреи напусне Пловдив, аз ще легна на релсите", се казва в нея.


И това разбира се:

При завръщането си в София Борис III се среща с делегация на Българската Православна църква, водена от митрополитите Стефан и Кирил и от отец Неофит Видински. Те искат да бъдат защитени българските евреи. Един от тях казва: „Ако само един влак, пълен с евреи, напусне България, ние, Ваше Величество, ще бъдем в първия вагон."



Редактирано от White Raven на 06.05.05 12:11.



Тема Re: Превъплъщение и изкуплениенови [re: aтaнac шиниkoв]  
Автор Enei ()
Публикувано06.05.05 14:36



нека пак да подчертая - Посветените от езотеричното христианство имат възможност за провеждане на духовни изследвания - в Мировата Хроника, също както и настоящи и бъдещи процеси и явления.
освен Библията са изследвали и други въпроси, и са давали методи за работа, как трябва да работи човек, за да се пречиства, одухотворява и приближава към Христос.

за да се изследват някои неща не е достатъчно само да четем Библията, например поне аз не съм срещал(или не помня да съм) там да пише за клетъчното устройство на организмите. Но с помоща даже на немного силен микроскоп, това може да бъде потвърдено.(поне аз съм виждал)
Значи въпроса е до методите с които работи човек в своите изследвания.
смята се че повечето хора работят с около 4% от мъзъка си. човек има възможности, които може да развива.



Тема Възкресениетонови [re: Enei]  
Автор Enei ()
Публикувано06.05.05 15:08



"Ако погледнем на първоначалните тела от Лемурийската епоха - аз никога няма в открита лекция да опиша тези лемурийски тела! - то ние бихме открили, че те ни се представят стоей- ки на крайната граница на безобразието. И все по-облагородени ще стават хората, според това как те все повече се изчистват с любовта. Но и по отношение на своето днешно лице, човекът също се издига в своето развитие. Както човешките тела са ставали все по-одухотворени след лемурийските времена, така и ликът на човека ще става все по-одухот- ворен. Ние живеем в Петата раса. Както сега в лицето на човека се от- разява добротата и благородството живеещи в душата, така в Шестата раса ликът на човека ще изявява вътрешното богатство. Съвсем друго лице ще има тогава човек, така че по неговия външен вид ще се познава доколко той е добър и благороден, и по характера на лицето ще се поз- нава какви са вътрешните душевни качества на човека; все повече и повече ще се отпечатва в човешкото лице доброто и благородството съдържащи се в неговата душа, така в края на земното развитие телесната същност на човека ще бъде изцяло пронизана от духовното, и рязко ще се отличава от тези, които ще останат свързани с материалното и ще носят отпечатъка на злото на своето лице. Това предстои в бъдеще и го наричат “Страшният Съд”, разделянето на добро и зло. Това е одухотворението на човешките тела или казано на популярен език, “Възкресе- нието на плътта”. Тези неща трябва да се разбират правилно, изхождайки от окултизма,- тогава срещу тях всякакви нападки ще са невъзможни. Външната просветеност, разбира се, не е в състояние да разбере, че така наречената материя може да стане нещо друго освен материя. Това, кое- то би могло да се одухотвори, т.е., че би могло да стане това, което на- ричат одухотворение, възкресение на плътта."



Тема Re: Възкресениетонови [re: Enei]  
Автор Enei ()
Публикувано06.05.05 15:13



"И наистина, ако си представим възкръсналото от гроба тяло на Христос, бихме могли да допълним: както от тялото на Адам произлизат телата на земните човеци, доколкото те притежават тленно, разпадащо се тяло, така и от това, което възкръсна от гроба, произлизат духовните тела, фантомите на всички човешки същества. Ето защо е напълно възможно да изградим такова отношение към Христос, благодарение на което към своето иначе тленно, разпадащо се физическо тяло, земният човек присъединява този фантом, който възкръсна от гроба на Голгота. Да, напълно възможно е човекът да включи в своята астрално-етерно-физическа организация онези сили, които възкръснаха от гроба на Голгота, да ги включи така, както в началото на Земното развитие, благодарение на луциферическите сили, той включи в своя физически организъм силите и качествата на Адам.
Точно това иска да каже и Павел: Както човекът наследи физическото тяло, в което непрекъснато напред ваше разрушението на фантома, на силовия носител, както той наследи това физическо тяло, понеже беше включен във физическата линия на развитието, така и от това, което възкръсна от гроба, той може да наследи онова, което беше изгубил; той може да го наследи, да се „облече" в него, както се беше „облякъл" в първия Адам; може да се съедини с него и по този начин да се включи във възходящото развитие, за разлика от низходящото развитие, какъвто беше случая преди Мистерията на Голгота. Или с други думи: онова, което в миналото му беше отнето чрез влиянието на Луцифер, сега може да му бъде възстановено чрез възкръсналото тяло на Христос. Тъкмо това иска да ни каже Павел, нищо друго!
Естествено,от гледна точка на съвременната анатомия и физиология,е твърде лесно да бъдат отречени, привидно отречени, подобни твърде- ния; и не по-лесно е да бъде повдигнато едно друго възражение. Някой би могъл да попита: Ако действително, още Павел беше повярвал, че тук възкръсва едно духовно тяло ,какво общо има тогава това възкръснало от гроба духовно тяло с онова тяло, което всеки човек носи в себе си? - Но това вече не е трудно за разбиране. Достатъчно е само да си го представим по аналогия с физическите условия на човешкото съществувание. Например, би могъл да бъде поставен следният въпрос: От какво произлиза отделният човек? Като физическо същество той произлиза от една яйцеклетка. Но физическото тяло е съставено от отделни клетки, които на свой ред са деца на първоначалната яйцеклетка; всички клетки, които изграждат човешкото тяло, произлизат от първоначалната яйцеклетка. И така, представете си, че благодарение на един мистичен христологичен процес, човекът получава едно тяло, съвършено различно от това, което е получил в хода на низходящото развитие. И представете си всяко едно от тези тела, които хората получават, свързани с това, което възкръсна от гроба, по същия начин, както клетките на човешкото тяло са свързани с първоначалната яйцеклетка. Или с други думи: ние трябва да си пред- ставим това, което възкръсна от гроба, размножаващо се така, както се размножава яйцеклетката, стояща в основата на физическото тяло. На- кратко: след Мистерията на Голгота, всеки човек може да извоюва не що, което всъщност се намира вътре в него, и което произлиза духовно именно от това, което възкръсна от гроба, също както - говорейки в смисъла на Павел - обикновеното, тленно тяло произлиза от Адам.
Несъмнено, за човешкия разум, който днес има толкова високо мнение за себе си, е истинско оскърбление, ако някой каже: ето, в областта на невидимото се разиграва един процес, подобен на клетъчното размножение, и той може да бъде наблюдаван. Но така или иначе, Мистерията на Голгота е един окултен факт. И за ясновидеца, този окултен факт се представя така, сякаш онази духовна яйцеклетка, т.е. тялото, което победи смъртта, тялото на Христос Исус, възкръсва от гроба и се предава на всеки, който в хода на времето съумява да изгради правилното отношение към Христос. Естествено, за този, който по начало отхвърля свръхсетивните процеси, тези неща звучат абсурдно. Обаче този, който поне допуска наличието на свръхсетивни процеси, трябва да си ги представи приблизително така, сякаш това, което възкръсва от гроба, се предава на всички онези човешки същества, които вече са в състояние да го приемат в своите души.
Когато се задълбочаваме в учението на Павел, ние стигаме до убежде- нието, че Мистерията на Голгота е нещо напълно действително, че тя наистина се е разиграла в хода на Земното развитие, че тя трябваше да се разиграе; понеже тя е буквално спасението на човешкия Аз. Ние ви- дяхме, че ако еволюцията би продължила по онзи начин, който беше характерен за периода преди събитията в Палестина, тогава Азовото съз- нание не би могло да се развива по-нататък, то не само че не би напреднало; напротив, то би могло само да потъва все по-дълбоко и по-дълбоко в мрака. Но чрез Мистерията на Голгота, Азовото съзнание пое пътя нагоре, и то ще се издига по този път толкова по-стремително, колкото по-здрави са връзките, които хората изграждат с Христовото Същество.
И сега всъщност ние се доближаваме до истинското разбиране на буди- зма. Нека да си представим един човек, който половин хилядолетие преди събитията в Палестина изказва следната истина - макар и поради посоката на своето развитие да не държи сметка за Мистерията на Голгота: Всичко, което обгръща човека като физическо тяло, всичко което го вкарва в една или друга инкарнация, следва да бъде разглеждано като нещо, лишено от всякакъв смисъл; фактически то е нещо, което трябва да бъде премахнато. А до тогава положението беше такова, че ако нещата продължаваха по същия начин, човечеството неизбежно щеше да се лиши от възможността да развие Азовото съзнание. Обаче нещата се промениха именно чрез Мистерията на Голгота, която позволи на човека отново да се включи във възходящата линия на своето развитие. Прие- майки това, което вчера назовахме „нетленно тяло" и което днес описахме още по-точно, присъединявайки към себе си това нетленно тяло, човекът ще постига все по-голямо усилване на своето Азово съзнание и все по-ясно познание на онази част от своята природа, която преминава от една инкарнация в друга инкарнация.
Така че това, което се появи в света като „християнство", далеч не би трябвало да се смята като едно „ново учение" - изрично подчертавам това! -, като една „нова теория", а като нещо реално, нещо обективно. Ето защо когато хората твърдят, че основните елементи от учението на Христос са съществували и по-рано, това изобщо не допринася за правилното разбиране на християнството; защото не то е същественото. Същественото е не това, което Христос учи и проповядва, а това, което Христос даде: своето тяло! Защото никога до този момент, със смъртта на един човек, не беше внасяно в Земята това, което възкръсна от гроба на Голгота. Никога до този момент, чрез един човек, минал през Портата на смъртта, на Земята не беше предлагано това, което тя можа да получи чрез възкръсналото тяло на Христос Исус. Защото до Мистерията на Голгота нещата стояха така, че минавайки през Портата на смъртта и прекарвайки известно време между смъртта и новото раждане, хората слизаха на Земята в своята следваща инкарнация. Но по този начин те сваляха от духовния свят несъвършения и обречен на разрушение фан- том, или с други думи, те не успяваха да възкресят един цялостен, съвършен фантом на физическото тяло. Адептите, или посветените, постъпваха по същия начин. Те стигаха до посвещение, намирайки се вън от своето физическо тяло; преодолявайки физическото тяло, те не постигаха възкресение на физическия фантом. За всички посветени от предхристиянската епоха беше характерно, че макар и да стигнаха до най-външните граници на физическото тяло, те не се докосваха до силите на физическото тяло. Никога по-рано не е имало такъв случай, при който това, което е минало през човешката смърт, да е победило смъртта в качеството си на човешки фантом. Дори и да е имало сходни случаи, важно за нас си остава следното: никога по-рано човешко същество не е минавало през смъртта по такъв начин, че първоначалният фантом да е триумфирал над смъртта. И така, стигнахме до две основни истини: първо, че до същността на Земното човечество ние можем да се приближим само чрез този фантом; и второ, че изходната точка на този фантом се намира в гроба на Голгота.
Ето кое е най-същественото за епохата на християнското развитие. И никакъв упрек не е, когато проповедниците непрекъснато подчертават, че учението на Христос Исус би трябвало да се превърне в едно учение за Христос Исус. Точно така би трябвало да стане. Защото важното е не това, което Христос Исус е учил, а това, което той е дал на човечеството. Неговото Възкресение представлява раждането на една нова съставна част от човешката природа: нетленното тяло. Обаче за да се стигне до там, т.е. до спасяването на човешкия фантом, който е минал през Пор- тата на смъртта, са нужни две предпоставки. Първата е, че Христос Исус действително носи в себе си физическото тяло, етерното тяло, астралното тяло - и накрая не един човешки Аз, а именно Христовото Същество. Другата предпоставка е, че Христовото Същество самичко реши да се потопи в едно човешко тяло, да се инкарнира в едно човешко тяло. За- щото ако искаме да видим Христовото Същество в една истинска свет- лина, ние трябва да Го търсим в епохите преди възникването на Земното човечество. Естествено, Христовото Същество съществуваше още тога- ва. То не се включи веднага в кръговрата на човешкото развитие, а продължи да живее в духовния свят. Човекът слиза все по-дълбоко и по-дълбоко в своите инкарнации. И в един момент, когато застрашителната криза надвисна над човешкото развитие, Христовото Същество се въплъти във физическото тяло на един човек.
Това не е нищо друго, освен най-великата жертва, която Христовото Същество можа да принесе в името на Земното развитие! А второто, което трябва да разберем, е следното: в какво се състои жертвата, която Христовото Същество принесе в името на Земното развитие."



Тема Re: Възкресениетонови [re: Enei]  
Автор Enei ()
Публикувано06.05.05 15:17



"

Да дойдем до думата възкресение. Възкресението е най-същественото, което изключва всичките възможности на мъчения и вътрешни недоразумения, състояния, в които човек съзнава, че той не може да умира. Човек, който съзнава в дадения случай, че при всичките сегашни противоречия той е господар, той не съзнава, че е сиромах. Този човек на възкресението той е господар навсякъде. Той може да живее на Земята, пък може да иде и на Слънцето, може да иде и на Месечината, може да иде където иска, където поиска душата му, свободен е той. Ако иска, може да стане сиромах; ако иска, може да стане богат; ако иска, може да стане учен; ако иска, може да стане прост, може да стане болен, може да завземе всички положения. Стане болен, за да бъде достъпен за болестите. Той не е болен, но се прави на болен. Само разликата е тази, че този, който е възкръснал, смъртта, като го хване, другояче постъпва. Изпочупва си всичките зъби. Смъртта, като хване един възкръснал човек, казва: “Оставете го, той не е за мене.” Смъртта, като сдъвка един възкръснал човек, втори път не го бута. Като го види: “Отдалече” ­ казва. Даже и най-здравите зъби на смъртта ги е страх от един възкръснал човек. Питам, щом смъртта се уплаши от тебе, от кого ще се плашиш какво ще стане с тебе. Сега във вашия ум ще остане мисълта, туй нещо възможно ли е. Питам сега, ако ти си представиш един човешки зародиш под микроскопа ­ защото много мъчно е човешкият зародиш да се различи от зародишите на каквото и да е друго животно ­ и да ви попитат: “Нещо от този зародиш, човек може ли да излезе?”, казвате: “Невъзможно е.” Но този зародиш, като го туриш при известни условия, може да излезе цял един философ, може да излезе един светия, нещо ще излезе. То, като го гледаш такъв нищожен отвътре, ще кажеш: “Всичко може да стане, но от туй човек не може да стане.” Тия чудеса стават всеки ден. Ние търсим други някои чудеса.

"



Тема Превъплъщение и Възкресениенови [re: E..ЛИЯ]  
Автор Mish-o ()
Публикувано06.05.05 15:20



Фактически, ще бъдеш възкресена в едно
ново светлинно тяло,
което ще си подготвила през
поредицата от прераждания,
с помощта на Спасителя.

Както и Той възкръсна с такова тяло:
спомни си, че близките Му не можаха да Го познаят,
защото Той беше с друго тяло.



Тема Re: Възкресениетонови [re: Enei]  
Автор E..ЛИЯ (паднала)
Публикувано06.05.05 15:25



"Съвсем друго лице ще има тогава човек, така че по неговия външен вид ще се познава доколко той е добър и благороден, и по характера на лицето ще се поз- нава какви са вътрешните душевни качества на човека; все повече и повече ще се отпечатва в човешкото лице доброто и благородството съдържащи се в неговата душа,..."

Според мен това е в пълна сила сега,в нашия свят,в нашия живот

А наистина ми е трудно да се съглася че човек се усъвършенства духовно с всяко изминало поколение....Любовта изчезва....днешния човек е в състояние да измисли такива извращения които до преди 100-ина години са били немислими....нима в такава обстановка ще се появи шестата раса?

А относно възкресението на плътта ние вярваме че тази плът ще е обновена ,прославена,безсмъртна...това ще е плът нетленна,никой не мисли че възкресението ще е в същите материални тела които имаме сега



Тема Основанията на тезата за преражданетонови [re: nk®]  
Автор Mish-o ()
Публикувано06.05.05 15:26



Тези основания са наблюденията на изследователите.

Говорихме в другата тема с теб и за намека,
даден в Библията.

А именно промяната е целта на тези прераждания.
И то не промяна от неверие към вяра само,
а едно развитие от вчерашното и днешното ни състояние
към Божественото Съвършенство,
което самите ние трябва да постигнем,
а не да чакаме Господ Бог да ни подари:
това си е наша задача, не мислиш ли?

И ще ни потрябва повечко време все пак.



Тема Re: Превъплъщение и изкуплениенови [re: aтaнac шиниkoв]  
Автор Nico ()
Публикувано06.05.05 15:55



И аз съм се чудел…И стигам до извода, че или не искат или не могат.
1. Дали не искат да възприемат външни идеи? Което означава да ги разберат и после ако искат могат да ги отхвърлят. Никой не ги кара да приемат всичко за истина. Това дали е от гордост, инат или високомерие? Те са ограничено само от това, което вече са прочели и веднъж за винаги приели за истина.
2. Не могат, нямат тези възможности да разберат какво им казва другия, каква е неговата идея. Тук би им било простено, ако поне се опитваха. Но имам чувството че се удряш в тях като в стена. А дели не използват само незначително част от умствените си способности?

На какво се дължи обаче тяхната самоувереност, че са познали истината, не знам. Дали не на високото им самомнение? - Е, тогава не може да им се помогне, гордостта и себелюбието са един от най-големите грехове и пречка за познанието на Истината.



Тема Re: Превъплъщение и изкуплениенови [re: aтaнac шиниkoв]  
Автор Maktub (обичаща)
Публикувано06.05.05 15:57



Причината да не върви диалога е може би, че езотеричния подход към Библията е предпоставка за изследване и евентуално нови открития...
Просто за едните времето тече, а за другите е като спряло.....
Радвам се обаче, че все пак е малко вероятно Църквата да има такава власт, каквато е имала Католическата църква преди няколко века..... Радвам се, че съвременните хора използват ума си и го развиват. Е, вярно че сърцето им е някак на втори план, ако не и на трети, но това е времено, знам. Важен е Хлябът, но е важно и да можем да го ядем, а не само да го гледаме..... Или може би Любовта няма нищо общо с ума, а само със сърцето?




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.