Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:28 13.11.25 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Към 2405 за Писаниетонови  
Автор lgnatius (ентусиаст)
Публикувано07.08.04 15:45



Забележително е, че когато човек не почита историята е осъден да повтаря нейните грешки...

Ако някой се зачете в думите на св. Викетий, би си помислил че са написани за съвременните протестанти. Но те са написани по повод на еретическите бури, обрулили Църквата през 4 и началото на 5 век от техен съвременник.

Имащия очи да гледа и уши да слуша нека се зачете и замисли. Бог никого насила не вкарва в Църквата, но е страшно да пренебрегнеш нейния глас.

Тъй като не съм особено добър в руския, си позволявам само превод на няколко кратки откъса от наблюденията му:


Отношението на еретиците към Свещеното Писание

Нима и еретиците не ползват свещенното писание? Те, забележи, ровят по всички книги на Божествения закон,- по книгите на Моисей, по Царствата, по Псалмите, по Апостолите, по Евангелията,по Пророците.Ползват го действително, и при това необикновено много. При свойте или при чуждите, частно или публично, в устни ли беседи, в съчинения....те никога почти не говорят нищо такова, което да не се стараят да отъждествят заедно с думи от Писанието...Вземи съчиненията на Павел Самосатски, На Прискилиан, Евномий... и ти ще видиш в тях безчислено множество свидетелства...от Новия и Стария завет.

Но толкова повече трябва да се пазим и опасяваме от тях, който се крият под сянката на Божествения закон. Те знаят че техните зловония няма лесно да се понравят на никого, ако го оставят такова, затова го поръсват с аромата на небесните думи, така че този, който лесно отхвърля човешките заблуждения, нелесно да се отдръпне от божествените повеления.

Но откъде се вижда ще кажат те, че дяволът има обичай да се ползва от свидетелствата на Свещеното Писание? Четете Евангелието. Там е написано:[4:5] Тогава дяволът Го завежда в светия град и Го поставя на храмовата стряха....
[4:6] и Му казва: ако си Син Божий, хвърли се долу, защото писано е: "на Ангелите Си ще заповяда за Тебе, и на ръце ще Те понесат, да не би някак да препънеш о камък ногата Си".....


И ако някой попита който и да било еретик, внушаващ му това: На какво основание ме учиш да оставя древната и всеобща вяра на Вселенската Църква, то този веднага отговаря:” Защото е писано ” и веднага предоставя хиляди примери, хиляди доказателства от закона, от псалмите...

...Те дръзват да обещават и учат, че в техните църкви....се дава велика, особена...специална благодат Божия, така че всеки, принадлежащ към нея, без всякакъв труд, без всякакво усърдие, без всякакво старание, макар и без да търси, да моли... се ползва от такова благоволение Божие....и никога не може да се заблуди.



Ето го и текста на руски език:


Отношение еретиков к Священному Писанию

Теперь может быть спросит кто-нибудь: неужели и еретики пользуются свидетельствами Священного Писания?- Пользуются, действительно, и притом - необыкновенно много. Они, заметь, рыщут по всем книгам Божественного Закона,- по книгам Моисея, по книгам Царств, по Псалмам, по Апостолам, по Евангелиям, по Пророкам. При своих ли, или при чужих, частно ли, или публично, в устных ли беседах, или в сочинениях, в домашних ли собраниях, или в общественных сходках, они никогда почти не говорят о своем ничего такого, чего не старались бы оттенить вместе с тем и словами Писания. Возьми сочинения Павла Самосатского, Прискиллиана, Евномия, Иовиниана, и прочих отравителей, и ты увидишь в них несметное множество свидетельств,- не найдешь почти ни одной страницы, которая не была бы подкрашена и расцвечена изречениями Нового или Ветхого Завета.

Но тем более и должно беречься и опасаться их, чем больше прячутся они под тень Божественного Закона. Они знают, что зловоние их едва кому может понравиться, если оставить его таким, каково оно есть, потому орошаются ароматом глаголов небесных, чтобы тот, кто легко презрел бы заблуждение человеческое, нелегко отвернулся от вещаний божественных...

Потому-то и возглашал Спаситель: "Берегитесь лжепророков, которые приходят к вам в овечьей одежде, а внутри суть волки хищные" (Мф. 7:15). Что это за одежда овчая, если не священные изречения, которые пророки и апостолы с овчей безобманностью соткали, как руно, непорочному Агнцу, вземлющему грех мiра? Кто эти волки хищные, как не еретики, которые с своими лютыми зверскими вымыслами постоянно нападают на овчие дворы Церкви и терзают стадо Христово, где только могут, а чтобы незаметнее подкрасться к простодушным овцам, прячут свой волчий вид, не оставляя волчьей лютости...

Но что говорит Спаситель? "По плодам их узнаете их" (Мф. 7:16). То есть, когда начнут они те божественные изречения не только выставлять на вид, но и раскрывать, не только показывать снаружи, но и толковать, тогда почувствуется горечь,.. новаторский смрад, тогда обнаружатся непотребные новшества, тогда уже увидишь, что ограда разоряется, преступаются отеческие пределы, вера вселенская закалается, догмат церковный рвется на куски.

Таковы был те, которых поражает апостол Павел во Втором послании к коринфянам, описывая их: "таковые лжеапостолы, лукавые делатели, принимают вид апостолов Христовых" (2 Кор. 11:13). Что значит "принимают вид апостолов Христовых"? Значит: апостолы приводили свидетельства из Божественного Писания, приводили их и они. Апостолы приводили доказательства из псалмов, приводили и они. Апостолы приводили изречения из пророков, точно так же приводили и они. Но когда то, что приводили они подобно апостолам, начали они не подобно апостолам толковать, тогда и открылось отличие подлинных апостолов от мнимых, неподдельных от поддельных, правых от превратных, истинных, наконец, от ложных. "И неудивительно,- продолжает Апостол,- потому что сам сатана принимает вид ангела света, а потому не великое дело, если и служители его принимают вид служителей правды" (2 Кор. 11:14-15).

Итак, всякий раз, как только лжеапостолы или лжепророки, или лжеучители приводят изречения Священного Писания, чтобы превратным истолкованием их подтвердить свои заблуждения, они несомненно, по указанию апостола Павла, подражают лукавым ухищрениям руководителя своего, к которым тот, конечно, никогда не прибегал бы, если бы не знал по опыту, что когда надо подвести обольщение непотребным заблуждением, то нет более легкого пути к обману, как ссылка на авторитет слова Божия.

Но откуда видно, скажут, что диавол имеет обыкновение пользоваться свидетельствами Священного Писания?- Читайте Евангелие. Там написано: "Потом берет Его,- то есть Господа Спасителя,- диавол, и поставляет Его на крыле храма, и говорит Ему: если Ты Сын Божий, бросься вниз, ибо написано: "ангелам Своим заповедает о Тебе охранять Тебя на всех путях Твоих, и на руках понесут Тебя, да не преткнешься о камень ногою Твоею" (Мф. 4:5-6; Пс. 90:11-12).

Чего же не сделает бедненьким людям тот, кто на Самого Господа напал свидетельством из Писаний? Если,- говорит,- Ты Сын Божий, бросься вниз. Почему? Ибо написано,- говорит.

Мы должны особенно заметить и запомнить заключающееся в этом месте наставление, чтобы, зная такой пример евангельского авторитета, когда увидим, что некоторые приводят апостольские, или пророческие изречения в опровержение вселенской веры, нимало не сомневались в том, что устами их говорит диавол.

В самом деле, как тогда глава говорил Главе, так и ныне члены говорят членам: члены диавола - членам Христовым, вероломные - верным, нечестивые - благочестивым, еретики - православным. Что же именно говорят? "Если ты сын Божий, бросься вниз", то есть, если хочешь быть сыном Божиим и наследовать царство небесное, то "бросься вниз", бросься с вершин Церкви, которая также есть храм Божий,- оставь ее учение и предание.

И если кто спросит какого-нибудь еретика, внушающего ему это: чем докажешь, на каком основании учишь, что я должен оставить древнюю всеобщую веру Вселенской Церкви, он немедленно ответит: "Ибо написано", и тотчас тебе представит тысячу примеров, тысячу доказательств из Закона, из псалмов, из апостолов, из Пророков, чтобы, истолковав их на новый и худой лад, низвергнуть несчастную душу из вселенского ковчега в омут ереси.

Что же касается до тех обетований, на которые указывал вслед за тем диавол, то еретики удивительно как навыкли обманывать ими людей простодушных. Они дерзают обещать и учить, что в их церкви (то есть в скопище их согласия) дается великая, особенная, должно быть, специальная какая-то благодать Божия, так что каждый, принадлежащий к ней, без всякого труда, без всякого усердия, без всякого старания, хотя бы не просил, хотя бы не искал, хотя бы не толкал, пользуется таким благоволением Божиим, что, будучи носим на руках ангельских, охраняем покровом ангелов,- никогда не может "преткнуть о камень ногу свою", никогда не может обмануться.


Редактирано от lgnatius на 07.08.04 15:46.



Тема За произволното тълкуване на Светото Писаниенови [re: lgnatius]  
АвторMлaдeж (Нерегистриран)
Публикувано09.08.04 09:07



Здравей, lgnatius

Текстът е хубав и много поучителен.
Подобна тема преди време, може би няма да е лошо да си я припомним:

За произволното тълкуване на Светото Писание

В основата на възникването на всички ереси стои произволното (разно_волното) тълкуване на Библията.

Знайно е, че бесовете не само вярват в Бога (и треперят, Як., 2:19), но и познават отлично Светото Писание. На практика, пред погледа им протича цялата история на човечеството, и те знаят всичко за нея в най-малки детайли, както и за всеки човек поотделно. Толкова малки и толкова много, щото човек никога не ще може да разбере. Поне докато е тук, на Земята.

В 4-та глава от св. Евангелие от Матея, е описано как дяволът се опитвал да изкушава Господа, като му цитирал Писанието (по-точно Пс.90:11-12), придавайки му свой смисъл – т.е., това тълкувание било напълно произволно. [Подобна е ситуацията и в сблъсъка на православни бого_слови (нямам в пред вид себе си, защото не съм богослов), с протестиращи много_слови.]

Христос не признал за истинно тълкованието на дявола . Той му показал друго място от Писанието, (Второз., 6:16) което опровергава смисъла на дяволската интерпретация.

От това следват два основни извода:

1). Отделно взет стих от Писанието (или дори няколко стиха) е възможно да не е (са) достатъчно условие за обосноваване на едно истинно тълкувание. Трябва да се изследва цялото Писание, да се сравни с други места, които дават пояснение по този въпрос. Затова, ако някоя интерпретация (произволно тълкувание) влиза в противоречие с други места от Библията, то тя очевидно е лъжовна и еретическа. Затова, непогрешимо правило за тълкуване на Писанието е самото Писание. Този именно метод е използвал Христос, когато е отговарял на дявола, опровергавайки лъжовните му тълкувания.

2). Този метод на произволно тълкувание на Писанието е дяволски, извратен. Негов източник у протестиращите и сега е пак онзи същия, който не се посвинил да изкушава Самият Господ, чрез цитати от Писанието. Този метод е лукав метод, защото уж невинното, но съвсем произволно тълкуване, изопачава или направо отхвърля Богооткровенните истини.

Тук има и една друга тънка лукавост, на която самоволно се поддават много от протестиращите люде. Те казват :

“след като едно нещо в Писанието, не е написано "1/1" (едно към едно), значи то не трябва да се върши и трябва да се отхвърли.”

Дeйствително, има не само едно нещо, но и хиляди пъти по хиляди неща, които не са упоменати в Писанието.

Самото Свето Писание нямаше да го има, ако нямаше Църквата, ако нямаше Светото Предание. Основна роля и в Предание и в Писание играе Дух Светий - Духът на Истината, чрез Който може да се открие всяка истина, пазена в Църквата Христова - "стълб и крепило на истината".








Тема Re: За произволното тълкуване на Светото Писаниенови [re: Mлaдeж]  
Автор lgnatius (ентусиаст)
Публикувано10.08.04 21:35



Здравей младежо.

И тогавашната тема бе отмината с мълчание, а за сегашната май пак натам вървят нещата.

Нищо, пак е полезно от време на време да пускаме по някоя тема.

Защото ХРИСТИЯНСТВО без Църква няма.

Нали?



Тема Re: За произволното тълкуване на Светото Писаниенови [re: lgnatius]  
АвторMлaдeж (Нерегистриран)
Публикувано11.08.04 09:32



Да, така е, или както е казано:

"Кому Церковь не Мать, тому Бог не Отец".


". . .и портите адови няма да Й надделеят".







Тема Re: За произволното тълкуване на Светото Писаниенови [re: lgnatius]  
Автор ann (анонимна)
Публикувано12.08.04 19:23



Е, може да е в отпуска човека.

Не се наблюдава негово участие в клуба като цяло, понастоящем

----------------------------------------------------
Всичко е добре, щом свършва добре ...


Тема Re: МладЕжо, да ме прощаваш ама...нови [re: Mлaдeж]  
Автор BloodsignedМодератор (влюбен)
Публикувано12.08.04 22:08



... тва е ужасно тъпо изказване, който и да го е казал ...
Звучи ми, като реплика от "Яростните Години" на "Войни на Христа"

... м-хм!



Тема Re: МладЕжо, да ме прощаваш ама...нови [re: Bloodsigned]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано13.08.04 09:49



В отговор на:

... тва е ужасно тъпо изказване, който и да го е казал ...
Звучи ми, като реплика от "Яростните Години" на "Войни на Христа"





Здравейте,

Смущава Ви мисълта: "Кому Церковь не Мать, тому Бог не Отец" - “ За когото Църквата не е майка, за него Бог не е баща

Имате право на мнение, разбира се. Но не мислите ли, че понякога е по-добре човек да си замълчи, ако не разбира достатъчно каква отговорност поема с това, което казва.

Нека Ви попитам нещо:

Как смятате, че се извършва спасението на човека - в Църквата Христова, или извън Нея.

И още: какво мислите за човек, смятащ себе си за християнин, но хулещ , например, Божията Майка, хулещ Неговите приятели светиите, и т.н. и т.н. - дали такъв човек е в Църквата Христова.

На последният въпрос моля не отговаряйте публично, за да не даваме излишен повод засъблазън.

Междувпрочем, мисълта - “ За когото Църквата не е майка, за него Бог не е баща ” принадлежи на един от светите отци на Църквата Христова - св. Киприан Картагенски.






". . . и портите адови няма да Й надделеят".


Бъдете здрав - не само телесно.


Господ е мое упование

Редактирано от MлaдЄж на 13.08.04 10:36.



Тема Re: МладЕжо, да ме прощаваш ама...нови [re: MлaдЄж]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано13.08.04 10:21



Прочетено в един постинг на Прокимен:

Блажени Августин казва: " спасява се само онзи, който има за глава Христа, а има за глава Христа само този, който се намира в Неговото тяло, което е ЦЪРКВАТА ".

Тя и само тя е стълбът и утвърждението на истината (1 Тим. 3:15). Тя е хранителката на свещеното Предание и непогрешимата изтълкувателка на словото Божие.

" Който не слуша ЦЪРКВАТА, - казва друг свети Отец, той не е син (респективно дъщеря) на Църквата. Който пък не е син на Църквата, то и Христос не е негов пастир... "


Климент Александрийски казва за " онези, които тълкуват Св. Писание не според църковното предание, а по своето мъдруване, те са загубили правилото на истината ".

Свети Киприян Картагенски казва: " Комуто Църквата не е майка, за него и Бог не е негов Отец"


Господ е мое упование

Редактирано от MлaдЄж на 13.08.04 10:26.



Тема Да поблъскаме заедно ...нови [re: MлaдЄж]  
Автор BloodsignedМодератор (влюбен)
Публикувано13.08.04 11:32



Хайде да видим, какво означава да си част от Църквата?
Наистина ми се иска, да го обсъдим.

Обаче имам едно условие - да се придържаме към Sola Scriptura.
Така едновременно ще можем да проверим, е ли Sola Scriptura - Sola perduta.
Разбира се, нямам нищо против да цитираш и светите отци, защото аз не мога да ги цитирам - не ги знам кои са.
Само че аз няма да взимам мнението им като меродавно а само като пояснително, към Писанията.


И така, дай някаква дефиниция за Църква, над която да се съгласим или пък да обсъдим.
После ще продължим с "Кой и как, е част от Църквата"



Тема Да не си счупим кратунките [re: Bloodsigned]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано13.08.04 13:18



Вижте,

Господ най-добре знае кой е част от Тялото Му - т.е., кой е член на Църквата Му. Днес може някой да е, утре пък може и да не е. И обратно. По този въпрос "дори" за себе си не смея да твърдя нищо със сигурност - Бог знае всичко най-добре от всички за всички и за всеки.

Но нека никога не забравяме, че хулата против Светия Дух е най-страшната и ако няма покаяние, няма и прошка - ни на този, ни на онзи свят. Единствен Господ Иисус Христос е Съдията - Той отсъжда и ще отсъди. Амин.



Муждувпрочем, предаването "Сблъсък" ми е известно като име, но не го гледам. Още по-малко пък ми се ще да участвам в подобни предавания, чийто основна цел е разпалване на страстите. А и не в спора се ражда истината - Тя ни е дадена отгоре, от Бога, от нас се иска не много: да Я приемем, а умуването да забравим и оставим на другите - например, на "поблъскващите се заедно" .








Редактирано от MлaдЄж на 13.08.04 13:52.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.