Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:32 24.04.24 
Религия и мистика
   >> Християнство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Обръщането на Израилянови [re: MлaдЄж]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано06.04.04 13:57



За това, че проповедта на двамата пророци Енох и Илия и тяхното чудно възкресение ще доведат до обръщането на Израиля към истинското богопочитание, свидетелствуват и Ветхозаветните пророчества.

"А върху дома Давидов и върху жителите иерусалимски ще излея дух на благодат и умиление, и те ще погледнат на Него, Когото прободоха, и ще ридаят за Него, както се ридае за единороден син, и ще скърбят, както се скърби за първороден" (Зах. 12:10).

"И ето, в него ден Израилевият остатък и спасилите се от дома на Иакова не ще се вече осланят на оногова, който ги порази, но чистосърдечно ще възложат упование на Господа, Светия Израилев. Остатъкът ще се обърне, остатъкът на Иакова ще се обърне към Бога Силни" (Ис. 10:20-21).

Св. Теофан Затворник казва: "Ослеплението на Израил ще продължава докато се изпълни числото на езичниците (вж. Рим. 11:24-26, -бел. на автора). Следователно, когато този брой се изпълни, тогава слепотата ще отстъпи от очите на Израиля, той ще види истината, ще повярва в Господа Спасителя - и тъй ще се спаси", ("Израиль в прошлом, настоящем и будущем", Сб., Сергиев Посад, 1915, стр. 89).

"Израел служи на мамона и на мимолетните интереси на този век", разказва прот. Григорий Дьяченко, "но в дълбините на душата си той пази надеждата на своите предци. Ако тежката школа, предназначена им от Господа, достигне своята цел, тогава сякаш струпеи ще паднат от очите им, и те ще разберат Кого са разпнали . И колкото по-продължително са хулели те Онзи, Който е бил изпълнението на тяхната надежда, толкова по-дълбоко ще бъде тяхното коленопреклонение и толкоз по-вярна ще бъде вярата и любовта им.

Няма съмнение, че това събитие ще се извърши в последните времена... На основание думите на Спасителя (Иоан 5:43)... може да се предполага, че юдеите отначало ще приемат Антихриста за очаквания от тях месия. Но скоро ще видят неговата кръвожадна жестокост, отричането на Бога и самообоготворяването му и ще престанат да вярват в неговото месианско достойнство, ще осъзнаят, че са сгрешили... Съзнанието за тази ужасна грешка ще ги доведе до мисълта, че очакването на месията от тях е било напразно, че Месията всъщност отдавна е дошъл в лицето на Иисуса Христа. Но най-силно от всичко ще им подействува проповедта на пророк Илия " ("Область таинственного", Москва, репр. изд. през 1990 г., стр. 714-715). И макар, че болшинството от живеещите по това време в Израел евреи ще се спаси (Рим. 11:26), то те ще бъдат всъщност "остатъкът на Иакова" (Ис. 10:21), защото "ако броят на синовете Израилеви бъде колкото морския пясък, остатъкът само ще се спаси" (Рим. 9:27). "От всяко от дванадесетте колена ще се намерят по 12000 запечатани (за спасение - бел.м.), всичко 144000... Толкова е малък броят на спасяващите се", според Тайновидеца, "за да се покаже може би, колко малко са спасяващите се юдеи в сравнение с неизброимото множество на възлюбилите Господа Иисуса Христа от всички останали народи по света, които някога бяха езически (Откр. 7:1-8)", казва Архиеп. Аверкий ("Апокалипсис", стр. 35-36).

"Обръщането на юдеите към Христа ще предизивика най-страшна злоба на Антихриста към християните. Тогава за тях ще настане велика скръб, каквато не е имало от създание мира досега, и няма и да има (Мат. 24:15-21). Запечатването на челата на Божиите раби "СЛЕД СНЕМАНЕТО НА ШЕСТИЯ ПЕЧАТ" (тук се има предвид видението на Тайнозрителя, описано Откр. 7) с "печата на живия Бог" (Откр. 7:2), започва от юдеите, които са се обърнали към Христа, както и предричаше апостол Павел" (прот. Б. Молчанов, "Антихрист", Москва 1960, стр.22). Това означава, че след възкресението и възнасянето на двамата пророци античовешката дейност на антихриста ще се разгърне с цялата сила на сатанинското безумие и първите негови жертви ще бъдат обърналите се към Христа юдеи.

____________________________________
"Любовта никога не отпада"


Тема Re: Антихриста - очакваният месия, цар и първосвещеникнови [re: MлaдЄж]  
Автор ЛюбимeЦ 12+1 (непознат)
Публикувано08.04.04 07:15



Да ама не съвсем...защото ако някой се позамисли защо се раздели на две израелската държава...Фактите във писанието показват и друга по малко позната ни картина...един "цар" от едно от племената решава да премести светилището от Хорив на Мория.Като резултат 10 племена отказват да се съгласят..защото това дава огромни преимущества на едното племе още повече че се очертава и династията да е само от него...Паралел в новия завет за това виждаме в думите на самарянката която казва ..Нашите бащи в тоя хълм са се покланяли; а вие казвате, че в Ерусалим е мястото гдето трябва да се покланяме..Та защо точно в Ерусалимкия храм ще седне "антихриста" а не в другия...след като той е така да се каже по традиционния...макар и да е оцеляла само версията на юдиното племе..ако имаше и друга версия....например и сега съществуват самаряни като народност и вяра....те дали мислят така...

И биде към мене слово от Господа:
тъй казва Господ Саваот..само обичайте истина и мир.


Тема Печатът на Антихристанови [re: MлaдЄж]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано08.04.04 13:03



Подобно на всемогъщия Бог и антихристът ще поиска от всички да се признаят за негови поданици и да приемат печат с неговото име. "И той ще направи, щото на всички - малки и големи, богати и сиромаси, свободни и роби - да се даде белег на дясната им ръка или на челата им, та никой да не може нито да купува, нито да продава, освен оня, който има тоя белег, или името на звяра, или числото на името му" (Откр. 13:16-17).

По въпроса за това какво ще представлява печатът на антихриста има разнообразни мнения, различаващи се в подробностите. Всички тълкуватели обаче са единодушни, че антихристовият печат ще бъде едновременно духовен и телесен, т.е. ще обвързва както душата, така и тялото на човека в служба на богопротивника. Душевният печат ще бъде невидим, но ще има несъмнено и материален, телесен печат, който според св. Андрей Кесарийски ще бъде видимия белег на подчинение пред властта на антихриста ("Толкование на Апокалипсис", Москва 1901, стр. 109). Според св. Нил Мироточец на "този проклет печат ще бъде изобразен" надпис: "Аз съм твой" - "Да, ти си мой". "По своя воля идвам, а не насила" - "И аз по своя воля те приемам, а не насилно" (Нил Мироточивый, "Посмертные поучения", изд. Келлии Благовещенской старца Парфения на Афоне, 1912, стр.57).

"Думата "изобразени" показва, че вероятно самият печат ще има определен външен изглед със символично значение, подобно на герб, или емблема, а духовният смисъл на знаците, изобразни на печата, ще съответства на тези четири изречения" ("Россия перед Вторым Пришествием", Свято Троицкая Сергиева Лавра, 1992, стр. 340). Подобно на това учат и св. Отци, тълкуватели на Апокалипсиса. "Печатът на антихриста", казва св. Теофан Затворник, "е външен знак с вътрешни последици, а именно, лишаване на приелите го от вършене на добри дела, както учи св. Андрей (ср. св. Андрей Кесарийски, "Толкование на Апокалипсис", Йосифо-Волоколамский монастырь 1992, стр.109 - бел.м.)" (Епископ Феофан, "Толкованiе посланiй св.ап. Павла къ филипiйцамъ и солунянамъ перваго и втораго, Москва 1883, стр. 340). Този знак, подобно на "печатите, които в древност носели робите на челата си, а войните - на дясната си ръка" (Архиеп. Аверкий, "Апокалипсис", Москва 1991, стр. 51), "за да не могат повече хората да начертаят с дясната си ръка знака на кръстното знамение и да означат на челата си светото име на Господа или славния и честен кръст Христов. Защото знае нещастният (Антихристът), че печатът на кръста Господен разрушава цялата му сила и затова слага своя печат на дясната ръка на човека, понеже тя запечатва всички наши членове с кръста, а също и челото, което като свещник носи светилника на светлината - знамението на нария Спасител... Затова който не бъде запечатан с печата на звяра, той не ще бъде пленен от мечтателните и прелъстителни негови знамения. При това и Господ няма да отстъпи от такива, но ще ги просвещава и привлича към Себе Си" (Св. Ефрем Сирин, Слово 38, цит. по "Объ антихристе", Москва 1895, стр.66).

Много по-съществена обаче ще бъде духовната страна на антихристовия печат. "Какъв е печатът на антихриста, който сега отбелязва злите, и какъв ще бъде онзи, с който той ще бележи хората след възцаряванто си?" - пита св. Нил Мироточец. И дава следния отговор: "Печатът на антихриста сега е злопаметството. Сърцето на човек, който помни зло, е запечатано с неговия печат. И когато антихристовият дух, действуващ и сега в света, тури подобен печат, човешкото сърце завинаги сякаш става мъртво, не е способно да скърби за грехове, да усеща страх Божий. Проклетото злопаметство прави човека дотолкова безчувствен, че хората се умъртвяват с духовна смърт: един става отстъпник от вярата, друг - самоубиец, третият - отива да убива, четвъртият става предател, петият - хулител, шестият - унил и т.н. Чрез всичко това печатът (злопаметството) не дава никакъв мир на човешкото сърце. И не усещат нещастниците, че всички тези зли помисли ги водят към смърт" ("Посмъртните пророчества на св. Нил Мироточеца", изд. Българска св. обител "Достойно есть" на Атон, Карея).

Тълкувайки свидетелствата на Свещ. Писание и светите Отци, архим. Емануил Калива определя антихристовия духовен печат като "загуба на владичеството на Христа, пленяване на личността от дявола, от антихристовия дух" (Архим. Емануил Калива, "Печатът на антихриста съгласно Свещ. Писание и светите отци", стр.18). Печатът върху духа се състои в демонизирането на човека. "Неговото запечатване, казва архим. Емануил, става постепенно, почти незабелязано, отначало с малки отстъпления, които правят малки отвори в душата, и човекът не ги забелязва, защото успоредно с това и вътрешните критерии на духа отслабват" (пак там). Развитието на тази духовна смърт продължава с това, че волята на човека се подчинява и накрая бива устойчиво овладяна от антихриста, тъй че човек "придобива охота само към лошото, става подвижен към злото и неподвижен към доброто. Така у човека се загубват белезите на Христовия печат...

Запечатването става възможно при хора, у които упорито живее някаква нечестива страст. А всяка страст, която се вкоренява и устойчиво се загнездва в душата на човека, отваря пътя за бесовско влияние над тази душа" (пак там, стр. 19). Лека-полека се достига до нещо още по-страшно - "обезличаване и промяна на първообраза... Загубват се всички белези на човешкото у човека: любовта, свободата, възможността за избор на доброто, на Словото, на светлината и Истината. Промяната в човека е толкова голяма, че той се уподобява на бесовете и животът му излиза извън границите на всякаква логика, превръща се в едно неописуемо безумие" (пак там, стр. 21). Последният, четвърти етап на тази трансформация, превръща човека в образ на Антихриста.

"Това означава, че самото сърце на човека е белязано с мистичния печат на антихриста. Антихристовият печат е едно "раждане", или по-скоро - у м ъ р т в я в а н е в бесовския мрак. Антихристовият образ - това е отстъплението, извращението, егоцентризма, неверието, безсъвестността, окаменяването и невъзможността за покаяние ... Тъй човекът се превръща в мерзост на нравствено душевно запустение" (пак там, стр.22). Крайният резултат от всичко това е "оголването на душата от благодатта, лишаването й от божествените дарове, опустошаването й от присъствието на Светия Дух (1 Кор. 3:16; Еф. 4:30). Приемането на печата е хула и клевета срещу Светия Дух, Който поради това напуска дома на душата и в нея се заселва идолът на греха, образът на антихриста, които са и мерзост на запустението" (пак там, ст. 24).
Според св. Максим Изповедник три са движещите сили (естествени семена), които тласкат човека към добро: Словото Божие, светите сили - ангелите и доброто произволение, което се състои в силата на човека да отличава добро от зло и да прави добро. Три са, според него и движещите сили към злото. Това са: злото произволение, бесовете и страстите, които са по същността си отричане на човека от естествения живот и разкъсване на връзката с Бога. (вж Добротолюбие, Глава за любовта, забел.34). Действието на антихристовия печат, според архим. Емануил (Калива) се състои в цялостното откъсване на човека от естествените семена на доброто и пълното и доброволно отдаване в плен на движещите сили към злото. Затова, тъй като печатът е хула срещу Светия Дух и превръща човека в образ на демоните (ср. "Старец схиархимандрит Лаврентий (Проскура) 1868-1950 гг". Б.м., 1980, стр.80), той прави божествената благодат недействена (пак там, стр. 30). Същото казва и преп. Нил Мироточец: "в тези дни, поради огромната сила на тази преголяма престъпност и разпътство, хората ще се лишат от благодатта на Светия Дух, която са получили в светото Кръщение, а заедно с нея и всякакви угризения на съвестта" (цит. по Архиеп. Аверкий (Таурев): "Совремнность в свете Слова Божия", т.III, стр. 172-173).

От казаното дотук се разбира, че невидимият печат на антихриста съществува и днес и винаги е съществувал в света. Но до идването на Антихриста никой не е бил принуждаван да носи и външната страна на този печат. Едва при Антихриста "числото на звяра" - 666 - се превръща в антихристово знаме и започва да се слага върху всичко живо и неживо (пак там, стр. 251-252). Двете страни на печата са неразривно свързани. От една страна съществуването на духовен печат се допълва с доброволното приемане на видим телесен печат като символ на подчинение на антихриста. От друга страна осъзнаването на действието на видимия печат става постепенно и води до създаването на духовния, невидим печат. Затова когато човек приеме да сложи печат на тялото, с това автоматично белязва и душата си, тъй че доброволният видим печат действува незабавно и като вътрешен" (пак там, стр. 271-272). Така че съществува един духовно-телесен печат подобно на това единение, което има между душата и тялото (пак там, стр. 270).

<666>

"Тук е мъдростта. Който има ум, нека пресметне числото на звяра, понеже е число на човек, и числото му е шестстотин шестдесет и шест" (Откр 13:18).

"А що се касае до името му (на Антихриста ), ние не можем точно да кажем какво е мислел и знаел за него блаженният Иоан: можем само да предполагаме. Когато се появи антихристът, тогава времето ще ни покаже туй, което търсим сега", казва св. Иполит Римски ("Слово о антихристе", в сб. "Объ антихристе", Москва 1895, ст. 28-29).

Действително, много опити са били правени да се разреши тази загадка. Изхождайки от предположението, че числото 666 е сума от числата на буквите, с които се изписва името или титлата на "погибелния син", били съставени цели списъци от такива. За основа се използувала гръцката азбука, тъй като Откровението на св. Иоан Богослов е написано на гръцки. Мнозина мислели, че 666 означава не името на антихриста, а времето на неговото пришествие и смърт (виж "Знамения пришествия антихриста", Москва 1912, стр. 40).

Съгласно мнението на св. Отци, Църквата наставлява да се пазим от п р а з н о любопитство по този въпрос, защото "ако беше нужно за нас да знаем името му, Тайновидецът щеше да ни го открие, но Божията благодат не е съизволила това пагубно име да бъде написано на страниците на Божествената книга", казва св. Андрей Кесарийски ("Толкование на Апокалипсис", Иосифо-Волоколамский монастырь, 1992, стр. 110). И още: "Не търси това, що е за тебе извънредно трудно, и не изпитвай това, що е по-горе от твоите сили. Каквото ти е заповядано, за него размисляй, защото не ти е нужно онова, що е скрито" (Сир. 3:21-22).

____________________________________
"Любовта никога не отпада"


Тема Световни бедствия след възцаряването на Антихристанови [re: MлaдЄж]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано16.04.04 16:29



След като се сдобие с цялата първосвещеническа и светска власт, антихристът ще приложи тази власт, за да накара хората по цялата планета да му въздадат почести като на цар, бог и спасител. Всички, които е успял да прелъсти с измама, той ще запечата със страшния си печат и ще направи тъй, че само запечатаните с него да могат да купуват и да продават (Откр. 13:16-17). Така той ще принуди милиони хора с немощна вяра или съвсем невярващи да приемат върху си неговия печат, за да могат да се препитават (вж. св. Андрей Кесарийски, "Толкование на Апокалипсис", изд. Иосифо-Волоколамский монастырь, 1992, стр. 108-109; св. Иполит Римски, Слово о Христе и антихристе, в кн. "Объ антихристе", Москва 1895, стр. 26-27). Св. Ефрем Сирин описва в изключително ярки и ужасяващи картини мъките на хората, които ще живеят в тези условия (Слово 38, Творения, т.2, Москва "Посад", 1993, стр. 250-260).

От тези и други описания, основаващи се на порочествата на Тайновидеца, (вж. също Мат. 24:21) разбираме, че в тези времена ще настъпи голям глад по земята, природни бедствия: суша, безплодие, горещина, отравяне на водите, погиване на растителността и други неблагоприятни промени в стихиите (вж. Откр., гл.16; 3 Ездра, гл. 15), които ще доведат до глобален недоимък и масова смърт от глад (св. Ефрем Сирин, Слово 38, Творения, т.2, Москва "Посад", 1993, стр. 256-257), тъй че според св. Ефрем, св. Нил Мироточец и др. хората, приели антихристовия печат, ще ядат дори труповете на умрелите (Нил Мироточивый, "Посмертные поучения", изд. Келлии Благовещенской старца Парфения на Афоне, 1912, стр 57). "Ще наченат болести, - и мнозина ще застенат; ще настане глад, - и мнозина ще гинат; ще почнат войни, - и страх ще обхване началниците; ще почнат беди, - и всички ще потреперят... Ето, глад и язва, скръб и угнетение са пратени като бичове, за поправяне; но при всичко това людете няма да се отвърнат от беззаконията си и за бичовете не ще помнят всякога. Ето, на земята ще настане евтиния във всичко, и ще помислят, че е настанал мир; но тъкмо тогава и ще постигнат земята бедствия: меч, глад и голя смут.

От глад ще загинат твърде много земни жители, а които преживеят глада, от меч ще паднат. И труповете като тор ще бъдат изхвърляни, и не ще има, кой да ги оплаква, защото земята ще запустее, и градовете й ще бъдат разрушени. Не ще остане кой да обработва земята и да я засява... Земята ще запустее: нивите й в бурен ще заглъхнат, пътищата и всичките й пътеки с тръни ще обраснат, защото не ще има кой да ходи по тях" (3 Ездра 16: 18, 20-25, 33). Живите ще ублажават починалите, че са избегнали това страшно време (Откр. 9:6) и ще проклинат Бога, че са се родили (св. Ефрем Сирин, пос. съч., стр...). По мнението на о. Ал. Колесников, при идването си на власт антихристът ще реквизира всички произвеждани на земята стоки и ще въведе разпределението им според нуждите на всички ония, които са приели неговия печат. Затова хората ще бъдат доволни и ще повярват, че е настъпил дългоочаквания земен рай ("Свящ. Александръ Колесниковъ, "Тайновидецъ будущаго", Типография Иова Почаевскаго, Holy Trinity Monstery, Jordanville, N.Y., 1962, стр. 45). Но много скоро след това ще се окаже, че храната е съвсем недостатъчна за всички, земята дава все по-слаби реколти, водата става негодна за пиене (Откр. 16:3-4) и слънцето ще грее немилостиво и палещо (Откр. 16:8-9), и природни стихии унищожават посевите (Откр. 16:21). Недоимъкът, който ще настъпи тогава, ще бъде твърде голям и поклонилите се на антихриста ще изпаднат в твърде тежко бедствие, тъй че "по тях ще се появят лоши и люти струпеи" (Откр. 16:2) и "ще си прехапват езиците си от болка" (Откр. 16:10).

При невъзможността си за покаяние (Откр. 14:9-10; 16:11), те ще очакват от антихриста да ги спаси от ужаса на гладната смърт и от всички душевни страдания, които непрестанно ги измъчват, но той не ще може да направи нищо. "А всички, които са повярвали на лютия звяр и са приели върху себе си неговия печат, злочестивите рисунки на осквернения, изведнъж ще пристъпят към него и с болест ще кажат: "Дай ни да ядем и да пием, понеже всички се стопяваме от глад, и прогони от нас отровните змии и гладни зверове". И този бедният, като няма за това средства, с голяма жестокост ще даде отговор и ще каже: "Хора, откъде да ви дам да ядете и да пиете? Небето не иска да дава нито жетва, нито плодове"... Понеже той, бедният, няма сили да помогне на самия себе си, а как да окаже на тях милост?" (св. Ефрем Сирин, Слово 38, Творения, т.2, Москва 1993, стр. 257).

Затова Църквата нарича този втори период в царуването на антихриста време за въздаяние, като го противополага на времето за милосърдие, т.е. за покаяние чрез изпитания, които Бог изпраща на самозабравилите се хора, за да се покаят и обърнат към истинското богопознание (Св. Григорий Палама, Омилии т.1, омилия 4, изд. Паломник Москва, 1993, стр. 45). Времена за изпитание и покаяние Бог праща на всички народи. Това важи както за израилския народ през времето на Вавилонския плен, така и за българския народ през време на османското иго, и за народите от цял свят, всеки от които познава времена на страдания и утеснение. Това важи и за индивидуалния живот на всеки човек (вж. 2 Петр. 3:9;...). Времето на антихристовото владичество над света се различава от целия предходен живот на човечеството тъкмо по това, че е допуснато от Бога за наказание. Според учението на св. Отци запечатаните с печата на богохулника не ще могат вече да се покаят (ср. Откр. 14:9-11) и за тях останалите дни от живота им ще са едно непрекъснато и неутешимо страдание. Тях, които Господ нарича хора от "външния двор", св. Исак Сириец определя като слуги на нечистата сила, към които трябва да се отнасяме както с лукавите помисли, т.е. да се отдалечаваме от тях и да не влизаме с тях в борба или пререкание, но да се надяваме на Божията помощ (Слово 30, Объ образе молитвы, "Слова подвижническiя", Сергiевъ Посадъ 1911, стр. 137-138). На същото ни учи и св. Игнатий Брянчанинов, като казва, че през тези дни "не бива да се опитваме да спасяваме ближния, за да не ни увлече той в гибелната пропаст" ("Отечникъ", Bruxelles 1963, стр. 549).

____________________________________
"Любовта никога не отпада"


Тема Борба на Антихриста срещу Светата Христова Църкванови [re: MлaдЄж]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано30.04.04 09:13



В този период на пълно господство над света антихристът ще въздигне гонение срещу светата Църква, чието начало ще бъде положено от въкресението на св. Енох и Илия и последвалото ги обръщане на евреите в тяхното мнозинство към истинското богопочитание.

"Веднага след възцаряването на антихриста, пророкувал схиархимандрит Лаврентий (Просура), ще започне гонение по Иерусалимската земя, а след това и по цялата земя ще се пролее последната кръв за Името на нашия Господ Иисус Христос" (Старец схиархимандрит Лаврентий (Проскура) 1868-1950 гг, Б.м. 1980, стр. 78). Тайновидецът свидетелствува, че Бог дава власт на звяра да води тази война срещу верните за един кратък срок, на който в словото Божие се указва точно: 42 месеца (Откр. 11:2; 13:5), 3 и половина години (Дан 7:25; 12:17; Откр. 12:14), а също 1260 дни (Откр. 11:3; 12:6), "и ще бъде голяма скръб, каквато не е била открай свят досега, и няма да бъде. И ако не се съкратяха ония дни, не би се спасила никоя плът; но заради избраните ще се съкратят ония дни" (Мат. 24: 21-22). И макар чудесата и личбите на този, който действува с цялата власт и сила на сатаната (ср. Мат. 4:8-9; Откр. 6:14), ще бъдат много големи, такива, че "да прелъсти, ако е възможно, и избраните" (Мат. 24:24), любещите Христа, според думите на св. Отци, ще бъдат запазени чрез благодатта от прелъстителната сила на тези видения. "Очевидно това се казва не защото избраните ще паднат, но защото се разтреперват от големите ужаси... Доколкото те още са в смъртна плът, в която могат да бъдат измъчвани, временно те се ужасяват от самите мъчения, които храбро понасят... Макар, че са избрани, за да не могат да бъдат победени от изтезанията, но понеже са човеци, те се боят от самите изтезания, които побеждават" (св. Григорий Велики, Нравоучителни книги или изложение на книгата на бл. Иов, Migne P.Lat., t.75, col.1053-1054).

Св. Отци оценяват подвига на християните от последните дни като най-съвършено мъченичество. "Хората от онази епоха, пророкувал авва Исхирион, няма нищо да направят (има се предвид аскетически и други нравствени подвизи - бел. м.). Но върху тях ще дойде изкушение и онези, които през това време се окажат добри, ще бъдат повече от нас и ще бъдат наши отци" (Migne P.Gr., t.65, col.241), защото "по-блажен е "този, който е можел да съгреши - и не е съгрешил, да стори зло - и не е сторил" (Сир. 31:11), нежели този, който се увлича към доброто по примера на мнозина добри" (св. Антоний Велики, Migne P.Gr., t.40, col.1096). "В тези дни, казва и схиархим. Лаврентий, ще има все още силни борци, стълбове на Православието... И Господ ще ги покрива със Своята всемогъща благодат и те няма да видят знаменията, приготвени за всички хора" (пос. съч, стр. 79). Разказвайки за "лукавите и злокознени прелести" на антихриста, св. Ефрем Сирин възкликва: "У кого ще има такава алмазена душа, за да понесе мъжествено всички тия съблазни? Къде е този човек, когото биха ублажавали всички Ангели?" (Творенiя, т.2, Москва 1993, стр. 252). "По мое мнение, казва св. Кирил Иерусалимски, тогавашните мъченици ще бъдат по-високо от всички мъченици. Предишните мъченици се сражаваха с хората, а тогавашните мъчениците по времето на антихриста ще водят война със самия сатана. Царете, които по-преди въздигаха гонения, само убиваха мъчениците, а не прелъстяваха останалите люде, че възкресяват мъртви, не извършваха знамения и чудеса. А тук ще действува и страх, и прелъстяване" ("Поучения огласительные и тайноводственные", Огласително слово 15, Москва 1991, стр. 236)

Изповедничеството и мъченичеството на последните християни ще бъде "повече душевно, отколкото телесно" (Ал. Каломирос, цит. по архим. Серафим и архим. Сергий, "Православие и икуменизъм", София 1992, стр. 396). " Нека помислим прочее, какво ще бъде онова изкушение за човешката мисъл, когато благочестивият мъченик подлага тялото си на мъчение, а пред очите му мъчителят върши чудеса", призовава св. Григорий Двоеслов (Нравоучителни книги, Migne P.Lat., t.76, col. 650). В Църквата, макар и като "малко стадо" (Лука 12:32), дори до последния час няма да се прекрати богослужението (1 Кор 11:26) и Бог ще я запази през това страшно време (Откр. 12: 6).

"Тогава ще се намерят мнозина благоугодили на Бога люде, които ще могат, криейки се в гори и пустинни места, да се спасяват с молитви и непоносим плач. Защото Светият Бог, виждайки техните неизказани сълзи и искрена вяра, ще се смили над тях като нежен Баща и ще ги съхрани там, където са се скрили" (св. Ефрем Сирин, Слово 38, Творенiя, т.2, Москва 1993, стр. 252). За да бъдат отделени верните от отстъпниците, Бог изпраща ангели, които да запечатат Неговите раби с печат, чрез който те ще бъдат запазени в дните на наближаващите бедствия (Откр. гл.7). Според св. Ириней Лионски, в края на времената Църквата "ще бъде взета внезапно" и тогава ще започнат бедствията, онази скръб, която не е била от създание мира (св. Ириней, О тираническом царстве антихриста, в сб. "Объ антихристе", 1895, стр. 47).

"Благодатта Божия, казва св. Ефрем Сирин, ще ги отведе (верните - бел.м.) в определени за това места, и ще се спасят, като се укриват в пропасти и пещери, и няма да видят знаменията и ужасите на антихриста; защото на имащите (духовно) виждане без усилие ще стане известно пришествието на антихриста" (Слово 38, Творенiя, т.2, Москва 1993, стр. 258). Според св. Андрей Кесарийски Божият печат, наложен на верните, ще им помогне да "избягат от градовете в пустиня, безплодна за всяка злоба, но плодоносна за всяка добродетел, и там ще избегнат пораженията от воюващите демони и лукавите люде" (Толкование на Апокалипсис, Иосифо-Волоколамский монастырь, 1992, стр. 94). Църквата, изобразявана от Тайновидеца като жена, бягаща от звяра в пустинята (Откр. гл. 12), несъмнено ще бъде запазена от неговите лукави и насилни домогвания през последните 3 и половина години от битието на този свят (ср. Св. Андрей Кесарийский, пос. съч.). "Бог е допуснал това", говори св. Кирил Иерусалимски за гоненията на антихриста срещу Църквата, "не защото не може да му попречи, но затова, че заради търпението, както става обикновено, увенчава Своите подвижници, ... та да могат те за кратковременни страдания да наследят вечното небесно Царство" ("Поучения огласительные и тайноводственные", Слово 15, Москва 1991, стр. 236, виж също св. мчк Иустин Философ, "Разговор с Трифон", Migne P.Gr., t.6, col. 729). "В дните на тази велика скръб, прорекъл св. Серафим Саровски, ... на остатъка от верни предстои да изпитат върху себе си нещо подобно на това, което изпитал някога Самият Господ, когато Той, като висял на кръста, бидейки съвършен Бог и съвършен Човек, се почувствувал със Своето Божество така изоставен, че извикал към Него: Боже мой! Боже мой! Защо си Ме изоставил? Подобно изоставяне на човечеството от Божията благодат трябва да изпитат на себе си и последните християни, ала за съвсем кратко време, след което Господ няма да се забави да се яви в славата Си" ("Беседа преподобнаго Серафима о цели христианской жизни", Сан Франциско, 1968, стр. 82). Така, според анонимния автор на "Знамения пришествия антихриста", в последните дни "светът окончателно съзрява за съд, а Църквата - за прослава" (изд. Москва 1912, стр. 119). "А когато почне това да се сбъдва, изправете се тогава и подигнете главите си, защото се приближава избавлението ви" (Лука 21:29).


Господ е мое упование

Тема "Няма година "0"нови [re: Enos]  
АвторЧHГ (Нерегистриран)
Публикувано14.05.04 08:37



Ето защо, новият век и новото хилядолетие започват на 01.01.2001г.



Тема Re: Антихриста - очакваният месия, цар и първосвещеникнови [re: ЛюбимeЦ 12+1]  
АвторMлaдeж (Нерегистриран)
Публикувано08.06.04 11:33



По-горе бе написано:

Според указанията в Словото Божие, израилтяните първи ще приемат и признаят антихриста за дългоочаквания от тях Месия. "Юдеите ще приемат антихриста за Месия, казвайки че той е Христос, Чието пришествие предсказваха божествените пророци в своите предвещания", казва св. Амвросий Медиолански (цит. по "Антихрист", Москва 1990, стр. 14). Апостолът казва, че той ще обнови Йерусалимския храм и ще седне в него като Бог (2 Сол. 2:4). На престола на антихриста Господ указва с думите: "когато видите мерзостта на запустението, за която е казал пророк Даниил, да стои дето не трябва" , т.е. на свято място (Марк 13:14, ср.Мат. 24:15; Дан. 9:27; 12:11), което според тълкуванията на св. Отци Иоан Златоуст, Кирил Иерусалимски, Ириней Лионски, Иполит Римски и др. (виж "Объ антихристе", Москва, 1895) означава Соломоновия храм".

Целият текст :









Тема Re:до всички тълкователинови [re: MлaдЄж]  
АвтордядoБлaro (Нерегистриран)
Публикувано09.06.04 11:18



много интересно е всичко това,но не разбрах само: кой е този дето числото на името му е 666?кой е звяра?



Тема Re:до всички тълкователинови [re: дядoБлaro]  
Автор MлaдЄж (зелен)
Публикувано19.08.04 08:16



И видях друг звяр да излиза от земята; той имаше два рога като на агне и говореше като змей. И с всичката власт на първия звяр той действуваше пред него и караше цялата земя и жителите й да се поклонят на първия звяр, чиято смъртна рана бе заздравяла; и вършеше големи личби, та дори и огън сваляше от небето на земята пред човеците. И лъстеше жителите земни с личбите, що му бяха дадени да върши пред звяра, като думаше на жителите земни да направят един образ на звяра, който има рана от меч и остана жив. И даде му се да вложи дух в зверовия образ, та зверовият образ дори да проговори и подействува тъй, че да бъдат убити ония, които не биха се поклонили на зверовия образ. И той ще направи, щото на всички — малки и големи, богати и сиромаси, свободни и роби — да се даде белег на дясната им ръка или на челата им, та никой да не може нито да купува, нито да продава, освен оня, който има тоя белег, или името на звяра, или числото на името му. Тук е мъдростта. Който има ум, нека пресметне числото на звяра, понеже е число на човек, и числото му е шестстотин шейсет и шест ” (Откр. 13:11-18).


Звяр, излизащ от земята, той нарича бъдещото царство на антихриста, а двата рога обозначават както него самия, така и лъжепророка с него. Рогата му, казва, приличат на агнешки, защото на него му предстои да се уподоби на Божия син и сам да се покаже за цар; той ще говори като змей: защото той е лъстив и неискрен. А което е казано: “И с всичката власт на първия звяр той действуваше пред него и караше цялата земя и жителите й да се поклонят на първия звяр, чиято смъртна рана бе заздравяла”, то това значи, че в духа на законите на Август, от когото е издигната Римската империя, и той ще повелява и ще издава закони, надявайки се с това да утвърди всичко и да си спечели голяма слава. Защото това е четвъртият звяр, на когото главата е поразена и е изцелена отново, защото империята (Римската) ще се разруши, или поне ще западне и ще се раздели на десет царства, — и тогава този антихрист, който владее всякакви хитрости, уж ще я излекува и възобнови.

Защото казаното от пророка значи, че той ще вложи дух в зверовия образ, и ще проговори зверовият образ; той отново ще придаде на този образ бодрост и сила посредством издадените от него закони, и ще направи така, че който не се поклони на образа на звяра, ще бъде убит. Тук ще се прояви вярата и търпението на светците. Защото е казано: “И той ще направи, щото на всички — малки и големи, богати и сиромаси, свободни и роби — да се даде белег на дясната им ръка или на челата им, та никой да не може нито да купува, нито да продава, освен оня, който има тоя белег, или името на звяра, или числото на името му.” Той, който е коварен и надменен по отношение на Божиите раби, желаейки а ги изтреби и изгони от света за това, че не му въздават слава, ще заповяда на всички да слагат навсякъде кадилници с тамян, за да не може никой от светците нито да купи, нито да продаде, ако предварително не е принесъл жертва.

Ето това е този антихристов печат, който се слага на дясната ръка. А печатът на челото значи, че всички ще бъдат увенчани, носейки върху себе си огнен венец, но венец не на живота, а на смъртта.

Така е замислил да направи с иудеите и Антиох Епифан, бивш сирийски цар, потомък на Александър Македонски. И той, възгордял се по това време, издал заповед всички да поставят жертвеници пред вратите (на домовете си), да принасят жертви и увенчани с бръшлян, да правят тържества в чест на Дионис, а тези, които не поискат да се подчинят на това, наредил да умъртвят след мъчения и изтезания (вж. 1Мак. 1:55, 2Мак. 6:7). Но и той получил справедливо възмездие от Господа, праведния Съдия и Всевидец — Бога, защото умрял, бидейки изяден от червеи. Желаещия да го научи в подробности ще намери разказ за това в Макавейските книги.


49 абзац: "Слово за Христа и Антихриста"
Св. Иполит епископ и мъченик (ок.170 - ок.235)






Господ е мое упование

Тема Re: "Мерзостта на запустението"нови [re: MлaдЄж]  
АвторMлaдeж (Нерегистриран)
Публикувано04.11.04 16:36



"Само за проверка на свръзката"




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.