|
Тема
|
Вискозитет
|
|
Автор |
julid (непознат
) |
Публикувано | 26.03.08 14:59 |
|
Помощ! Не съм химик, но имам няколко въпроса свързани с този форум:
1. Какъв е визкозитета на растителна мазнина/слънчогледово олио/ при температура 70 градуса?
2. Как може да се намали вискозитета на олиото при температура 40 градуса?
Благодаря Ви.
| |
Тема
|
Re: Вискозитет
[re: julid]
|
|
Автор | navy7Obg (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.03.08 18:30 |
|
Здрасти,олиото, както всеки един природен продукт, смес от вещества, няма постоянни физико-химични характеристики. Освен това има най-различни качества (грейдове) сл. масло.
Можеш да пробваш в гугъл на viscosity of sunflower oil.
За да намалиш вискозитета трябва да добавиш нисковискозни вещества, като течен парафин например. Другият вариант е да се дехидрогенира допълнително.
| |
|
Благодаря, за отговора. Сега разбрах, че не съм казал важни подробности за да получа по-конкретен отговор. Използвам отработено олио за гориво на дизелов автомобил. Повишавам температурата за да достигна вискозитета на нафтата. При 80 градуса се получава желания вискозитет, обаче си създадох сериозни проблеми с гарнитурите на ГНП -то. Повишаване на вискозитета при по-ниска температура ще ми спести доста проблеми с горивопровода, но не трябва да е за сметка на работата на двигателя. Предполагам, че парафина ще задръсти филтрите. / 5 микрона/
| |
Тема
|
Най-простото решение (+)
[re: julid]
|
|
Автор |
varban (:^)) |
Публикувано | 30.03.08 12:40 |
|
... е добавка на кондиционно дизелово гориво.
Това върши работа в няколко направления.
Освен че ще намали вискозитета, такова гориво ще е по-близко до щатното за двигателя (в идеала при 0% отработено олио ще е баш :)).
Сериозно - ако караш на 70...80% нафта и останалото - олио, двигателя ще се чувства значително по-добре. И има шанс да не издаде багажа за една-две години.
А въобще технически грамотното решение на въпроса е превръщането на киселините в естери. Търси по "биодизел", въпреки че мразя този термин :(
| |
|
|
|
|