|
Тема
|
Ето къде е проблемът на поп-фолка!!!
|
|
Автор |
MadMaster (Angelus domini) |
Публикувано | 06.11.05 10:32 |
|
Каква е причината поп-фолка да е на толкова ниско музикално и творческо равнище? Защо певиците от този бранш вигани залагат на скандалите и външния вид, а не на гласа си? Защо вместо да измислят свои, авторски песни, изпълнителите използват заемки от отиенталската музика, или в още по-лошо, както е в 90% от случаите - крадат на готово от колегите си в Гърция, Сърбия или Турция.
Това са въпроси, които май все-повече хора започват да си задават. Но, със или без това осъзнаване, положението си остава все така същото. И къде в крайна сметка е проблема?
Корените на проблема се крият още в в началото на поп-фолк/чалга индустрията, когато всички певици биваха спонсорирани предимно от нискоинтелигентните мутри. Е, днес положението не е кой знае колко по-различно. Може продуцентите да не са мутри, но определено се е запазила тенденцията, да бъдат хора без особено голям интелектуален багаж. Целта на тези хора би трябвало да бъде, да отсяват бездарните изпълнители, и да предлагат на хората нещо качествено. Но, уви - не е така. Единственият критерий, по който се съгласяват да продуцират дадена жена, е външността. Всъщност, специално внимание се обръща на първичните полови белези, демек гърдите. Ако са нормални, не е най-добре - трябва да се толкова големи, че да засенчват всичко останало от тялото. Както казах, продуцентите са прости хора, и това веднага ги впечатлява. Но, гласовите данни и музикалната култура са неща, от които е препоръчително бъдещата попфолкаджийка да си няма и понятия, тък като, едва ли продуцентът с основно образование би допуснал да продуцира жена, по-умна от него. След като е избрана подходяща (и за предпочитане изрусена до бяло) жена, тя автоматично бива набеждавана за "певица".
Но, да видим, какви качества може да притежава такава певица. Тъй като на кастингите за певици, се гледат предимно половите белези, коя е най-вероятната прослойка хора, която ще се добере най-лесно до тъй желаното прозвище "певица"? Да - работежте в сферата на сексуалните услуги. Това са бивши жрици на любовта или стриптизьорки, продавали телата си на всеки случаен, който им предложи някакво заплащане. И изведнъж, от публичния дом, нашата "певица" неусетно се озовава в музикалния бизнес, и й се налага да прави музика. Нещо, от което тя си няма и понятие. Поради ниската си музикална култура даже и усещане за музиката няма. В няколкото грама мозък, които могат да се видят през ноздрите й, изобщо не може да се създаде някаква ясна концепция за това, какво всъщност е музиката. А именно - изкуство. В перхидролената й глава, обаче, за нея това е като порното - в центъра на вниманието на публиката са първичните й полови белези. Следователно, тя разсъждава, че е достатъчно просто да си разклати циците (в повечето случаи, натъпкани със солидно количество силикон, и придобили несъразмерен със слабото й тяло обем), за да бъде обявена за "най-новата звезда на поп-фолка".
В нейната глава, музиката и (еротично) шоу са еднозначни понятия. Затова, тя не си и дава много зор да прави това, от което не разбира - музика. За нея, музиката започва и свършва с MTV и "Планета", които не представляват нищо повече от телевизии на разврата и простащината. В нейната ценностна система, връх на музикалната култура са Бритни Спиърс и Ивана. Това й е стремежа - простащината, безрадието и кича, които тя възприема за нещо велико и уникално.
Едни от основните виновници за това положение са феновете на тая музика, които безрезервно харесват певицата. А колко от тези фенове са се замисляли какво точно харесват в нея? Гласът й, или всъщност това, че е лъскава, модерна и популярна? Не им ли е обидно по интервютата, любимите им певици да се държат като путки??? Явно не, защото те надали осъзнават колко са им промити мозъците. Никой не го ебе за това каква музика прави любимката му - дали е авторска, дали е стойностна, дали изобщо има смисъл в нея. Важното е да си фен!
И докато децата, радващи се на новите цици на Свирколета, толерират това и пълнят в като овце в строй, на стада, концертите на любимките си, положението ще е такова. Неграмотните продуценти ще се радват, че народа масово обича Курвислава, Свирколета или Аналия, и няма да си мръдтат пръста да подобрят качеството на музиката.
Самоте фенове са си виновни за това положение, защото го толерират като им посещават концертите и им купуват албумите!!!
Dies irae, dies illa...
| |
|
Хм,доста добро...за нападка,дали обаче това би променило нещо ? Едвали.
Всъщност да !"Ето го поредния който нищо не разбира,глупак,наркоман.."Кво ли още?!Те ще се изкажат..
И кръга се затваря.Нищо ново.
Нищо ново няма да напиша и аз,ХОРАТА много,много отдавна са се СЪБУДИЛИ !И ето какво са казали (само малко по-интелигентните,закоито все още има надежада,могат да разберат) :
The ordinary mind always throws the responsibility on somebody else. It is always the other who is making you suffer. Your wife is making you suffer, your husband is making you suffer, your parents are making you suffer, your children are making you suffer, or the financial system of the society, capitalism, communism, fascism, the prevalent political ideology, the social structure, or fate, karma, God ... you name it!
People have millions of ways to shirk responsibility. But the moment you say somebody else -- X, Y, Z -- is making you suffer, then you cannot do anything to change it. What can you do? When the society changes and communism comes and there is a classless world, then everybody will be happy. Before it, it is not possible. How can you be happy in a society which is poor? And how can you be happy in a society which is dominated by the capitalists? How can you be happy with a society which is bureaucratic? How can you be happy with a society which does not allow you freedom?
Excuses and excuses and excuses -- excuses just to avoid one single insight that "I am responsible for myself. Nobody else is responsible for me; it is absolutely and utterly my responsibility. Whatsoever I am, I am my own creation." This is the meaning of the sutra.
Drive all blame into one
And that one is you. Once this insight settles:
"I am responsible for my life -- for all my suffering, for my pain, for all that has happened to me and is happening to me -- I have chosen it this way; these are the seeds that I sowed and now I am reaping the crop; I am responsible"
-- once this insight becomes a natural understanding in you, then everything else is simple. Then life starts taking a new turn, starts moving into a new dimension. That dimension is conversion, revolution, mutation -- because once I know I am responsible, I also know that I can drop it any moment I decide to. Nobody can prevent me from dropping it.
Can anybody prevent you from dropping your misery, from transforming your misery into bliss? Nobody. Even if you are in a jail, chained, imprisoned, nobody can imprison YOU; your soul still remains free. Of course you have a very limited situation, but even in that limited situation you can sing a song. You can either cry tears of helplessness or you can sing a song. Even with chains on your feet you can dance; then even the sound of the chains will have a melody to it.
Next sutra: Be grateful to everyone
Atisha is really very very scientific. First he says: Take the whole responsibility on yourself. Secondly he says: Be grateful to everyone. Now that nobody is responsible for your misery except you -- if the misery is all your own doing, then what is left?
Be grateful to everyone
Because everybody is creating a space for you to be transformed -- even those who think they are obstructing you, even those whom you think are enemies. Your friends, your enemies, good people and bad people, favorable circumstances, unfavorable circumstances -- all together they are creating the context in which you can be transformed and become a Buddha. Be grateful to all -- to those who have helped, to those who have hindered, to those who have been indifferent. Be grateful to all, because all together they are creating the context in which Buddhas are born, in which you can become a Buddha.
...enjoy !
Благодаря на всички,свободни сте!!!
| |
|
Тази музика е индустрия, така както поп-а, примерно ( поп нехаресвам, но гибеци метам;) ). Копува се опаковката. Както и с останалите продукти и стоки:) А певачките, сички минават под скалпела, това тяхното не е естествена красота:) Требе и окото да погали, не само слуха:) Вземи примерно Ивана от началото на 90-те. Ми циганее малко. Как такова да го пуснат по ТВ-то? А я сега я виж! Мадама та дрънка:) Нормално, при човека дори и захласването по златото е породено от блясъка на метала.
Дъл могат да пеят или не, ми зависи. В зората на чалгата не всички можеха, някои обач се понаучха, като Камелия например. Са, не твърдя, че е супер певица, но е нормално. Деси Слава обаче може, тя народни песни е пяла. Рени и тя може. За останалите новите не се наемам да коментирам, там много технически "support" има:)
Като стана за това дума да кажа и за клиповете - определено вече са на световно ниво, вижда се професионализмът. Както вече споменах, цялото е много добре организирана индустрия. Несериозно е да се твърди обратното.
И тази организираност преминава дори извън границите на България. Не знам дали ти е направило впечатление, но появи ли се сполучлива мелодия, за по малко от месец има песен на български, сръбски, гръцки, често и на турски - е те това е индустрия. Сега няма смисъл на си натоварваме допълнително мисловния апарат с неща от сорта "песента била крадена от ненам си къде".
Аз лично престанах с това като разбрах, че Появи се дуга на Бобан Здравкович е взета от Камъните падат на Андон Събев. Една мелодия с текст на два езика.
Както забелязвам напоследък обаче и текстовете станаха сносни. Са, винаги е имало и маанета, и глупави текстове, но къде не е така?
Остана само за маанетата да се хванем, били ориенталски, пък ние нали европейци, не може.
Ако не ти харесва този стил, пусни си друг:)
| |
|
съгласен съм с тезата.
1-ва Щурмова Рота В.А. *V* Вампирска Армия - Редник
| |
|
|
|
|