|
Тема
|
SW + VB
|
|
Автор |
Sargon lll () |
Публикувано | 24.11.09 07:00 |
|
Използвам SW, освен това употребявам и VB. Но, никога не съм ползвал VB в SW, пиша си програмки в специална среда за VB. Знам, че SW поддържа, както много съвременни продукти, VB. Въпросът ми е, доколко управляем, модифицируем е SW с помощта на VB.
Мога ли да направя следното:
За даден детайл със средно сложна форма да изчисля(чрез формули, които имам), как ще се облъчи от определен източник(облъчването зависи от разстоянието до източника, формата на детайла и т. н.). След това да оцветя повърхността на детайла според големината на облъчването, т. е. ще има зони, оцветени по различен начин. Възможно ли е това да се направи чрез подходящ код на VB?
Освен това, в литературата, която имам за SW, въобще не се говори за VB. Може ли да препоръчате нещо, което специално да се занимава с този въпрос?
| |
|
От години не съм работил със SW, но и досега си спомням, макар и смътно, как си пусках
Edit --> Records --> Record Macro
| |
|
Благодаря за изчерпателния отговор!
| |
Тема
|
Re: SW + VB
[re: Sargon lll]
|
|
Автор | MiRu (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.11.09 06:29 |
|
"Възможно ли е това да се направи чрез подходящ код на VB? "
Да възможно е. Ако в VB се направи dll то той може да се присъедини към SW. Ако искаш да е открит кода се работи с VBА.
Може да се вземе коя да е скица в SW и по нея да се генерира NC programa. В момента работи за 'нишка AGIE i Fanuc', както и за лазерно рязане с ZIT500M.
| |
|
Добре, но отделните обекти - повърхности, размери и т. н. - свойствата им са записани някъде, т. е. има специфика конкретно за SW. В смисъл, необходима е информация как точно да се приложи VB към SW. Къде мога да намеря тази информация? Има ли книга, където се разглеждат тези въпроси?
| |
Тема
|
Re: SW + VB
[re: Sargon lll]
|
|
Автор | MiRu (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.11.09 18:27 |
|
При редактиране на някакво 'макро' и натискане на бутон F1 се появява 'Solidworks API Help'. Там има всичко за което питаш
| |
|
Че нали това, което искаш да програмираш, трябва да си наясно как става на ръка!???
Направи го на ръка и запиши действията си с Record Makro, както ти казах. После в текста на макроса можеш да правиш каквито си искаш промени.
Редактирано от A$$A$$lN на 27.11.09 22:43.
| |
Тема
|
Re: SW + VB
[re: Sargon lll]
|
|
Автор | ooh (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.12.09 04:44 |
|
Имаш доста голям избор от къде да видиш свойствата( методите и събитията) по класове/обектите/ колекции и тинтири минтири. Аз със SW отдавна не съм се занимавал, а и когато съм се занимавал не ми се е налагало да го "допрограмирвам" ;) , но за сметка на това Инвентора съм го разорал доста. Понеже и двете програми вървят в Windows / NetFrame(за по-новите версии) то и тертипа на програмирането е един и същи, така че освен в обектния модел, другите работи трябва да са почти едни и същи. В инвентора има хелп за дивелъпъри и там има една хубава схемичка с кръгчета, правоъгълничета и пр., където много лесно и бързо може да се ориентираш в модела. Пробвай в SW като влезеш примерно във VBA редактора и като се разровиш в менюто с хелповете, дали няма да ти излезе някаква подобна информация.
Иначе универсалните начина са:
1. Object browser - като го стартираш това животно във VBA и избереш библиотеката на SW и после можеш да шариш напред-назад по целия обектен модел. Във VB е същото, само че преди да можеш да браузваш, трябва да добавиш референс към библиотеката(ите) на SW.
2. Debug mode - спираш програмата някъде по средата(или караш по стъпки) и всичките активни обекти в точката, където си спрял не само че са видими, но им виждаш и стойностите
3. Като пишеш нов код на VB/VBA (обаче в прозореца на редактора) и в момента, в който напишеш името на даден обект и поставиш точката след него и автоматични ти излиза едно меню, от където можеш да избереш валидните методи, свойства и пр. Също за методите, които имат параметри ти излиза какви са възможните параметри и какъв е типа им.
Конкретно за твоята задача май по-добре да разпиташ тия от3D анимациите -3DStudio и пр. - там този въпрос с оцветяване, осветяване, засенчване и пр. е първостепеннен, докато при кададжиите не е RayTracing е наименованието на методите/алгоритмите, които се използват за тези цели.
| |
|
|
|
|