|
Тема
|
Задачка
|
|
Автор |
zaxxon (новак) |
Публикувано | 21.09.07 12:44 |
|
И, след толкова усилия като декларанти, да видим как стоят нещата от позиция на защитник!
Нова тема
Вие сте Изток. Юг открива 1БК (15-17) и Север покачва до 3БК. Партньорът потегля с пика 6-ца:
...........................42
...........................963 (мор)
...........................АQJ104
...........................Q93
пика 6-ца................................А5
................................................К1082 (ние)
................................................К65
................................................J1084
Първата взятка печелите Вие с Асото, декларантът дава пика 7-ца. Какъв план ще предложите?
| |
Тема
|
Re: Задачка
[re: zaxxon]
|
|
Автор |
fogas (минаващ) |
Публикувано | 21.09.07 16:36 |
|
1. Атаката е с 4-тата по сила, демек партнерът има К и/или Д пика, т.е. има максимум 3 точки в купа или трефа (ако има В 10 9 6 3 в пика вероятно ще атакува с В)
2. Ако 3-те му останали точки са в трефа контрактът няма вкарване- 1 пика, 3 купи (с импас на К-та ни), 4 кари (една за К-та ни) и А трефа.
Единствените варианти да вкараме контракта са (1)партнерът да има Дхх в купа- тогава върщането в купа е задължително преди да са овластени карите;
или (2) партнерът да има КД 10 6 3 в пика, което изисква от нас връщане на пика.
Хубавото е, че имаме време за това връщане(разиграващият не може да извади играта без карите - има максимум 4 взятки в мажорите,3 трефи и 1каро)- можем първо да проверим купите и ако се окаже, че партньорът няма необходимите сили в купа можем да пробваме пиките.
Коя купа да върнем? Ако партнерът има ДВ- няма значение (без К купа де)
Ако партнерът има Дхх, а разиграващият АВх? 10 купа е отговорът ;)
Само така можем да врътнем В-то на разиграващия. И после 9-та в мора.
| |
Тема
|
Re: Задачка
[re: fogas]
|
|
Автор |
dnff () |
Публикувано | 22.09.07 18:47 |
|
Защита определено е по-трудна от разиграването.
Съгласен съм с теб "fogas", но при К, Д, х, х, х не е по-правилно да се играе ригата, за да се покаже дамата.
I love this GAME!
| |
Тема
|
Re: Задачка
[re: zaxxon]
|
|
Автор |
barseh (непознат
) |
Публикувано | 22.09.07 20:12 |
|
Аз не бих върнал пика. Може би ще играя вале трефа или ще пусна купа. Ако партнера има асо трефа ще му избиеме слизачката и при липса на фит в карите няма да може да ги реализира. От друга страна може да се търсят и три взятки в купа, 1 в пика и една в каро. трябва да се има предвид че по всяка вероятност декларантът има 4 пики с оньор, най вероятно оньори. Ако върна пика след като взема в каро това вече ще е невъзможно, т.е да се търси пробив в пики ми се вижда безсмислено. Според мен остават трефа или купа, но не мога да преценя кое е по-удачно. Ще чакам решението.
| |
|
Сега като се замисля атака рига от К, Д, х, х, х не ми се стува много логична. Така че напълно съм съгласен с "fogas".
"barseh" не си прав. Ако партньора е бил и с рига трефа, то ние не можем да вкараме играта, дори разиграващият да има само две кари. На пръв поглед и аз се заблудих, но като погледнах по-внимателно... След като спечели втората ръка с асо трефа разиграващия продължава с каро за дамата в мора. На което ние имаме два варианта:
І вариант. Пропускаме първия път и гледаме как от мора разиграващият играе малка купа (в ръкта има А, Д, В), импасирайки нашата рига. От ръката продължава с последното си каро за валето на мора. Сега вече сме длъжни да хванем. И какво??? Продължаваме с трефа??? Партньора ни дори и да не пропусне ще се озове в ръка, в която няма с какво да излезне. А ако пропусне ще спечели дамата в мора, където има още 3 овластени кари и възможност за още един импас на нашата рига купа. Играта излиза.
ІІ вариант. Хващаме първото каро и продължаваме с втора трефа. Сега партньора ни е в същата позиция. Дори и да хване, няма с какво да излезе. Да предположим, че излезе с трефа (цвета, който ние толкова усилено се опитваме да пробием). Тогава мора спечелва с дамата, след което пак следва импас на нашата рига купа (единствената необходима ръка на разиграващия). Като се качи в ръка разиграващия продължава с последното си каро към валето на мора, където го чакат още 3 ръце в каро и възможност за още един импас на рига купа. Пак изкарва играта.
I love this GAME!
| |
Тема
|
Re: Задачка
[re: dnff]
|
|
Автор |
dnff () |
Публикувано | 01.10.07 15:10 |
|
"zaxxon" какво стана с отговора на задачата. Нещо много се задържа тази. Поне кажи дали е вярен или грешен. Ако е грешен да се поизпотим малко повече.
I love this GAME!
| |
Тема
|
Re: Задачка
[re: zaxxon]
|
|
Автор | zlaty (Нерегистриран) |
Публикувано | 29.05.08 13:44 |
|
нека да преброим точките ние имаме 11, в мора се виждат 9, а отварянето е 15- 17 за партнера остават 3-5 точки като в пика има поне 1 и т.е. валето и най много 5 т.е. рига и дама. партнера има точно 5 пики а декларанта 4 защото 6-цата е 4-та по сила, адекларанта с 5-та пика не би открил с 1 БК. Ако партнера е с рига и дама или рига вале и ние върнем пика- договорът се реализира защото партнерът няма друго хващане за да изтегли овластената пика. Следователно провалянето на договора може да стане само ако реализираме допълнителни взятки от нашата ръка с помощта на оньора на партнера, а той може да има само един голям оньор извън цвят пика. Ако този оньор е в трефа дори да е асото декларанта ще пусне до мора и ще отдаде доброволно едно каро като ни отреже достъпа до последната трефа реализирайки 4 кари, 1 трефа две пики и поне една купа. по тези причини най- силно е връщането на 10 купа, ако десятката спечели продължаваме с двойката. този план печели при разпределение 3-3 купи в партнера и разграващия и единият от големите оньори Асото или дамата в партнера.
| |
|
Търся разпределението на едно разиграване състояло се на турнир мастер в САЩ през 1992 година. Мор и декларант имат общо 0 точки-договор 4 пики-точен.
| |
Тема
|
Re: Задачка
[re: zaxxon]
|
|
Автор | elefant1 (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.10.08 09:05 |
|
Only for BG: http://bgbridge.dir.bg/_wm/library/?df=8&dflid=3
| |
|
|
|
|