Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:18 18.07.25 
Хоби, Развлечения
   >> Авто-мото
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Автоматична скоростна кутиянови  
Автор nick ()
Публикувано21.08.00 02:38



Някой има ли впечатления от автоматична скоростна кутия? Струва ли си и какви са българските проблеми по това нещо? nick

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: nick]  
Автор pesho ()
Публикувано30.08.00 01:18



Общо взето, доста интелегентна система. Проблеми - почти никакви, стига редовно да сменящ маслото, но точно с такова каквото е предписано. Не мога да кажа повече, защото не знам за какъв тип автоматична скоростна кутия става въпрос. Независимо от това проблем има - ако имаш спортен стил на каране - удоволствието от превключването на скоростите се губи. Ако става въпрос за кола втора употреба, възможно е съединителите и спирачките в кутия да са се поизносили. Обикновенно това не е голям проблем, тъй като се продват ремонтни комплекти, но този въпрос обикновенно става актуален след 150 000 - 200 000 км.

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: pesho]  
Автор nick ()
Публикувано30.08.00 01:33



Много Ви благодаря. Замислил съм се за Вектра. nick

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: pesho]  
Автор Samo Diesel ()
Публикувано30.08.00 12:50



Прав си като казваш, че зависи от типа. Вчера се возих на едно малко Daihatsu - 1,3L i 102 KС (!!!) с автоматична скоростна кутия, но от много интересен тип. Освен нормалния лост за смяна на режимите, колата имаше и бутони с + и - на волана. Когато искаш да си сменяш скоростите ръчно, правиш го с бутоните. С плюса ги качваш (до трета) с минуса ги с сваляш. Отделно при рязко натискане на педала, когато си на автоматично управление на режима, пада на по-долна предавка и колата изхвърча напред- това за изпреварване. В резултат от тия работи, колата спокойно може да се мери по динамичност с всяка подобна с ръчна скоростна кутия.

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: pesho]  
Автор Borislav ()
Публикувано31.08.00 01:27



Masloto pri avtomatichni skorosti ne se smenia. Slaag se novo samo sled remont ili skqsana garnitura.

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: Borislav]  
Автор Samo Diesel ()
Публикувано31.08.00 11:04



Маслото на автоматичната скоростна кутия се сменя на 40 000-50 000 км. И въобще, не се сещам за масло или течност по колата, което да не се сменя на някакъв интервал. А самите автоматични скоростни кутии имат поне едно предимство пред ръчните - че е много по-малко вероятно да са експлоатирани неправилно. Т.е. една ръчна скоростна кутия може да е чегъртана с години от някой нещастник и да са и уронени всички зъбци и т.н.т., докато при автоматичната това не може да стане. С две думи, да отговоря на първия въпрос на nick - ако колата е нова (до около 5-7 год.) и/или на малко километри (до около 100 000), риска от дефект на автоматичната скоростна кутия е по-малък от този при ръчната. А дали си струва? Кола със стар модел автоматична скоростни кутия не бих си взел. Ускоряват бавно и харчат повече. Виж, нещо като онова Daihatsu за което писах по-горе бих опитал.

Тема re Автоматична скоростна кутия [re: Samo Diesel]  
Автор pesho ()
Публикувано01.09.00 12:25



По-бавното ускоряване, и малко по-големия разход на гориво при тези кутии идва основно от хидротрансформатора. Обикновенно КПД на този хидротрансформатор е 0,89 - 0,93, което обяснява и по- големия разход и влошената динамика. Колкото до маслото - Samo Diesel е прав, макар че ми се вижда малко голям пробега.

Тема допълнениенови [re: pesho]  
Автор pesho ()
Публикувано03.09.00 19:50



Казаното по-горе от мен важи за така наречените класически автоматични кутии. В последно време все по-често се срещат названията степ-троник, тип-троник, и въобще всякакъв троник. При тези кутии не съществува хидротрансформатор. Съединителя си е обикновен-триещ. Общо взето това си е обикновенна скоростна кутия, но с автоматично управление. Може би, и модела за който пише Samo Diesel е точно такъв, и това обяснява и добрите динамични качества на автомобила.

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: Samo Diesel]  
Автор Borislav ()
Публикувано08.09.00 02:34



Karam koli s avtomatichni transmisii ot 16 godini, v stranata koiato gi e izobretila. Masloto nikoga ne se smenia, osven kogato skorostnata kutia se otvaria. Tova e specialno maslo, koeto ne si promenia harakteristikite kakto dvigatelnoto maslo.

Тема re Автоматична скоростна кутиянови [re: Borislav]  
Автор pesho ()
Публикувано08.09.00 12:50



Трябва да знаеш, че каквото и да е маслото, то старее и си променя характеристиките. Освен това, маслото в тези кутии освен че се ползва за предаване на движението между помпеното и турнинното колело, се използва и за смазване. А заедно с това в тези кутии има съединители и лентови спирачки, които при работа се износват и допълнително замърсяват маслото. Верно е, че има филтри, но и те помагат до време. Така, че след определен пробег задължително се прави профилактика на кутията, почиства се филтъра и се сменя маслото.


Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.