|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Dacia Logan MCV
|
|
Автор |
tvy (непознат
) |
Публикувано | 06.10.06 18:07 |
|
Моля за компетентно мнение по горепосочената кола. Това е новото комби на Dacia. Искам да попитам принципно 1.5 дизелов двигател dci второ поколение Common Rail (въобще какво означава всичко това), както е описан ще е достатъчен ли за купето на комби, което се рекламира дори със седалки за седем места? Въобще такъв малък да речем тип дизелови двигатели, достатъчни ли са за да поддържат добра скорост по магистралата и по баир? Като е второ поколение Common Rail какво е различното с предните поколения дизелови двигатели? Слушал съм, че ако се купува дизелова кола се търси най-голямата кубатура. Може ли да се каже, че с по-нови типове двигатели кубатурата не играе голямо значение?
| |
|
Дачия? Неудачия. Сори за лаконичния отговор.
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: Pyмпeлщилцxeн]
|
|
Автор | StanCo (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.10.06 22:16 |
|
По-добре истинско комби с истински дизел , на 4-5 години за тия пари,отколкото тая табуретка
7 места с тия 70 конски сили ?!?!?!?!? Това по равно няма да върви, да не говорим за баир,още по-малко за ускорение при изпреварване....
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: StanCo]
|
|
Автор |
Blake (извънземен) |
Публикувано | 12.10.06 10:17 |
|
ъъъ, за толкова пари (около 20000 лв или 10000 евро) се намират и къде-къде по-луксозни 4-5 годишни коли... Примерно за 7-8000 евро можеш да си вземеш 2-3 годишно Рено Сценик, което е в пъти по-добре от Дачията... А ако отидеш на сайтовете на вносителите на автомобили, повечето продават върнати от лизинг автомобили на добри цени - например Рено продава около едногодишни автомобили с 20% по-ниски цени от пазарните, което е съпоставимо с цените на нова Дачия...
Just a genius
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: Blake]
|
|
Автор |
zlatacho (ударник) |
Публикувано | 13.10.06 16:09 |
|
само дето подръжката на 3-4 годишната кола е в пъти по-скъпа от на Дачията (да не говорим, че вземаш нова кола с 2 годишна гаранция), а относно конските сили и дизела: имаме служебни 4 броя с такъв двигател (първите 2 минаха вече границата от 40 х.км, без никакви проблеми, на едната й се разхлаби ограничителя на шофьорската врата), но версия ЕВРО3, 65 кс; конете може да изглеждат малко, но пък въртящия момент е 160 НМ при 2000 об/мин, което е впечатляващо. И наистина дърпа много добре. Не е за спортно шофиране (те дизелите дето стават за това се броят на пръсти), но за ежедневно ползване е идеална.
Според мен лоши неща за тази кола може да каже човек, който не я е карал, или за когото по принцип не е предназначена (иска да има кожа, навигация, ксенон и други, т.е. да е 2-3-5 пъти по-скъпа от нея като нова), или който ненавижда марката Дачия/Рено по принцип.
Върви, покарай, и ако ти хареса вземай! Попитай за частите как им се движат цените, обслужване и т.н. и прецени дали ще ти отърва след като изтече гаранцията.
Успех!
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: tvy]
|
|
Автор |
maistorabg (GSIманияк) |
Публикувано | 13.10.06 20:48 |
|
Приятелю,двг е много корав и икономичен,слагат го на клио.
Обаче си сгрешил марката на автомобила,други коментари са излишни според мен.
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: zlatacho]
|
|
Автор |
Blake (извънземен) |
Публикувано | 14.10.06 17:39 |
|
чак в ПЪТИ да е по-скъпа поддръжката - не мога да се съглася.
Мога да то отправя само няколко контра-забележки:
1. Познавам доста хора, които като чуят "официален сервиз", и им се присира (с извинение). Това е защото официалните сервизи са пълна скруб, цените в тях са ужасяващи, а качеството на работа - още по-ужасяващо от цените. За срокове няма да говорим изобщо. Много от тези, които споменах, чакат с нетърпение колите им да престанат да бъдат гаранционни... Тука мога да вмъкна един факт - годишната поддръжка на колата ми (17-годишно пежо 405), на практика излиза около 20-30% по-скъпа от само една смяна на маслото на ново Пежо в официалния сервиз (което си го плащаш, разбира се)...
2. По принцип имам известни наблюдения и съмнения, че колите, които се продават в България дори и нови, са с много по-ниско качество на сглобката и материалите, отколкото продаваните в чужбина. От тая гледна точка, напълно е възможно 5-годишна кола от чужбина да е в доста по-добро състояние от 2-годишна купена от България.
3. Както виждаш, марките и моделите коли, които съм споменал, са в много по-горен клас от Дачия-та. Ако случайно не знаеш, по-скъпите коли със сигурност има защо да са по-скъпи. А то е, защото са доста по-комфортни, луксозни, с повече екстри, по-високо качество на изработка, и като цяло по-здрави. От тази гледна точка, поддръжката им наистина е по-скъпа, но ти се налага да я правиш доста по-рядко.
Да ти кажа - возил съм се и съм карал и нови коли (в това число и Дачия Логан), и мога да ти кажа, че евтината кола винаги си личи, че е евтина, дори и чисто нова...
Just a genius
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: Blake]
|
|
Автор |
zlatacho (ударник) |
Публикувано | 16.10.06 14:27 |
|
Blake, ти сам си задаваш въпросите и сам си отговаряш на тях:
"Да ти кажа - возил съм се и съм карал и нови коли (в това число и Дачия Логан), и мога да ти кажа, че евтината кола винаги си личи, че е евтина, дори и чисто нова..." <-> "Както виждаш, марките и моделите коли, които съм споменал, са в много по-горен клас от Дачия-та. Ако случайно не знаеш, по-скъпите коли със сигурност има защо да са по-скъпи. А то е, защото са доста по-комфортни, луксозни, с повече екстри, по-високо качество на изработка"
Аз писах, че това е кола за непретенциозни хора. Който иска повече - дава повече. Колата, която карам в момента, няма и малка част от това, което има в тази, затова казвам, че лично на мен ми е предостатъчна.
Ами аз лично нямам пари да купя "колите в по-горен клас", нито да ги поддържам (справка - смяна на масло и филтри /за бензин/ - 115 ллв с ДДС/15 х.км., за дизел 185 лв с ДДС/10 х.км; на Фабия, която с клизма е в ценовия клас на Логан-а - 300 лв с ДДС дизел на 7500 км, за по-"марковите" да не говорим). Дачиите, които имаме като служебни, и които карам всеки ден, ми дават достатъчно информация за качествата на колата като цяло и мен ме устройват. Те нямат нищо в повече от една редова кола, която по автокъщите върви няколко хиляди лева: 2 възглавници, борд-компютър, ел.стъкла и огледала, климатик, серво на волана (електрохидравличен), заводско CD Blaupunkt., т.е. от това, към което се оглежда обикновения човек (кажи има ли нещо специално в твоето Пежо) Не ме притеснява, че изглежда "евтина", фактът, че на нито една от тях не й се е случило нещо сериозно (ако разхлабването на ограничител на вратата на една от тях е сериозно, значи все пак има много сериозен дефект)...
по точка 1: каквато и НОВА кола да купиш, фирменият й сервиз е неизбежен. Иначе за консумативите съм писал по-горе
по точка 2: Просто нямам изградено мнение
по точка 3: виж по-горе
Blake, моята лична кола (17 годишно Рено 19) също ми коства няколко стотин лева на година за подръжка и ремонт. Но определено продължава да си има кусури, които ако трябва да се изчистят, сумата би станала 4цифрена, и най-вероятно това би се случвало ежегодно (съгласи се, че и твоята си има такива неща, вечно стоящи в графата "чакащи"). Освен това аз не виждам как бих си купил 2-3 годишна кола и бих почнал да човъркам по нея с цел да спестя от сервиз (нещо, което в момента правя постоянно), т.е. пак ще "дерат кожи" ама извънгаранционно и като се имат предвид цените на резервните части става страшно.
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: zlatacho]
|
|
Автор |
Blake (извънземен) |
Публикувано | 16.10.06 14:44 |
|
Еми аз пък съм ти написал, как за същите пари можеш да си купиш кола за ПРЕТЕНЦИОЗНИ хора, вместо за непретенциозни... Дали ще се разваля по-често от Дачията? Съмнявам се. Както виждаш, говоря за употребявани коли на 3 години, на които смената на маслото няма да ти излиза 300 лева, колкото излиза на новата, а доста по-малко (на мен например ми излиза 50 лв.).
А ти от своя страна ми твърдиш, че кола, която в автокъщите върви няколко хиляди лева, е същата като Дачията, само дето за нея си броил (не ти де, фирмата) 15-20 хиляди. Къде е сметката?
Както сам си споменал - за новите коли минаваш през официалния сервиз. Някъде да казах нещо да си купуваш нова кола? Напротив - посочих такава, на която току-що й е свършила гаранцията, и си я оправай където искаш (ако искаш и в официалния сервиз)... Нова кола аз лично бух си купил, ако се чудя какво да си правя гардеробите с парите.
Ако си карал по-висок клас коли обаче (дори и по-стари), ще забележиш някои малки, но съществени разлики. Едната е комфорта. За пример мога да ти дам например Нисан Микра - карах такава, почти чисто нова (нямаше 2000 км) в продължение на 500-600 километра. Чудесно пространство вътре в купето, чак да се учудиш, гледайки външните габарити. Двигател 1.3, по книжка му даваха 153 км/ч максимална скорост, а на магистрала с 4 човека и с климатик поддържаше 145 км/ч без проблем. Ще кажеш кво му е лошото? Лошото е, че след половин час вече ме боляха гърба и седалищните части - просто седалките бяха абсолютна нула. Докато с мойта кола мога да мина 500 километра без да усетя изобщо.
А и последно - за 2-3 годишните коли не си прав - ако е карана и поддържана добре, няма да ти се налага да пипаш почти нищо поне още 2-3 години. Колкото за дрането на кожи следгаранционно - в нормалните сервизи цените са 2 до 3 пъти по-ниски от официалните.
Just a genius
| |
Тема
|
Re: Dacia Logan MCV
[re: Blake]
|
|
Автор |
zlatacho (ударник) |
Публикувано | 16.10.06 17:48 |
|
Blake, всичко, което съм писал дотук се отнася по темата - човека пита за Логан (НОВ) и за неговите плюсове и минуси, за дизеловия двигател... Нямам за цел да го убеждавам да купува употребяван, явно вече е узрял за нов. Казах си вече личните впечатления от колата и мнението си за нея. Нямам и намерение да се отклонявам (заради нашите различни мнения относно нов/употребяван, нищо, че и двамата караме 17 годишни коли) още по-встрани от това, за което пита той/тя. От спора ни излязоха достатъчно истиниРедактирано от zlatacho на 16.10.06 18:01.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|