|
Тема
|
Амортисьори - маслени или газови ?
|
|
Автор |
stanetzz (мушмурок) |
Публикувано | 12.01.06 22:58 |
|
Предстои ми смяна на задните амортисьори на колата (Пежо 405) , и се колебая какви точно амортисьори да избера. Кой от двата варианта е по-добър като издръжливост по нашенските пътища , кой е по-оптимален за комфорта , а и не на последно място,като за старичка кола-цената....
Парадоксално , но от маслените , на най- добра цена са оригиналните от СФА. Само че не знам дали те са по- добри , или едни Монро или Закс , примерно ?
О,неразумни...ПИШЕТЕ НА БЪЛГАРСКИ!!! Редактирано от stanetzz на 12.01.06 23:00.
| |
|
Закс режат главата от кръста.
| |
|
Газовите държат по-стабилно колата на завоите и по неравен път да не занася, но пък с тях вози по-твърдо (демек повече друса). Общо взето тези, които предпочитат по-спортното каране - слагат газови. По-скъпи са от маслените, чувал съм, че и по-дълго изкарват, но не знам дали последното е верно. Монрое тук се славят с много добро качество - както амортисьорите така и накладките, за Закс не знам. Та като вземем предвид какво ти пише MichaelLeRoi, че Закс са ужасно скъпи, плюс това дето казваш, че колата ти е старичка и не искаш да инвестираш прекалено много пари в нея - може би е най-добре да си вземеш Монрое маслени.
| |
|
Цената им е около 70 лева на долу. Карам на спомени щото скоро питах тук-там за моето волво 460.
| |
|
Че я режат , режат я- оригиналните маслени на Пежо са 88 лв в СФА , а тези на Закс-над 130 лв / газови .
Та струва ли си тази разлика да се плати ? Май не . Още повече , че някакви измислени куче марка на "Симеон" са към 90 лв...
За Монро още не мога да намеря информация , иначе и за тях съм чувал , че са качествени.
И повече ме интересуват предимствата и недостатъците на двата вида
Благодаря !
О,неразумни...ПИШЕТЕ НА БЪЛГАРСКИ!!!
| |
Тема
|
Re: Малко информация
[re: stanetzz]
|
|
Автор |
boxer (стар кадър) |
Публикувано | 16.01.06 11:11 |
|
Колега аз си взех Монро 4бр маслени с 2г гаранция....
Така..След 8 000 км двата задни бяха изтървали(колата я карам предимно сам,не съм я товарил) ходих да ги тестват-съответно сменят гаранционно и познай?Казаха ми ,че са си в ред!.След още 2-3 000 км и предния ми ляв почна да почуква на всяка бабуна.Пълно е с ментета!
Следващите ,които ще взема-само да събера пари ще са Закс!!!(не съм решил само какви ще са газови или маслени)
| |
Тема
|
Re: Малко информация
[re: boxer]
|
|
Автор |
VladiSD (пътешественик) |
Публикувано | 16.01.06 11:58 |
|
Точно така, boxer!
На времето си сложих Монро "Сензатрак". Единия се оказа дефектен още с монтажа, а останалите три изпуснаха за 15,000 км, при умерено каране. Поведението им беше под всякаква критика. Крена в завоите ми го обясниха компетентно, че идвал от "зоната на конфорт" на амортисьорите, при която въобще не реагират. Боклуци!
След това си взех комплект газови на ЗАКС и се родих. Поемаха неравностите, на завои колата си стоеше изправена. Нямам забележки.
| |
Тема
|
Re: Малко информация
[re: stanetzz]
|
|
Автор | 4O5GL (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.01.06 16:07 |
|
Аз смених задни амортисьори на Peugeot 405 преди 2 г. и сложих Record-маслени, дотогава не бях ги чувал. Преди да ги купя ми обясниха, че са френски и се монтират оригинално на Peugeot. На кутията обаче пишеше, че са произведени в Чехия? След 25 000 км нямам забелжки.
| |
|
Нищо не мога да кажа за твоите амортисьори. Но моята случка е коренно различна. 1997-ма съм сменил и 4-те амортисьора на Mazda 323 с газови Monroe Sensatrack. Както каза и ти, бяха с 2 години гаранция. Амортисьорите си ги купих директно от Тех-Ко (в комплект по два, запечатани). Естествено взех си и прахозащитните капачки (монтажен комплект), както и лагерите на макферсон-а. Монтирах си ги в сервиза на познат, заедно със собственика. Към края на втората година (когато се очакваше да изтече гаранцията, която важи само ако са монтирани в оторизиран от Тех-Ко сервиз) отидох в сервиза на D&N (вносителите на Sachs), за да си изтествам амортисьорите - максималният размах тогава беше 22мм на два от амортисьорите, 23мм на един от тях и 31мм размах на заден десен. Критичната стойност за въпросната Mazda e 48мм. Оттогоава досега си проверявам амортисьорите веднъж годишно - или в D&N или в Полмо Авто. За тези 10-ина години колата е навъртяла около 130 000км, предимно в София. Показанията на тестерите ги имам и са все в границите 20-23мм за трите амортисьора и 30-32 за заден десен.
Поведението на колата е точно каквото се описва за Sensatrack - малки неравности се поемат плавно, големите твърдо и здраво.
Ако трябва да си сменям амортисьорите пак ще са Monroe, вероятно Reflex. НО отново ще си ги монтирам сам (или поне ще контролирам монтажа).
Ребята, давайте жить дружно!
| |
|
|
|
|