|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Ускорение - задръжка
|
|
Автор | вecko (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.09.05 15:42 |
|
Koлата ми е Опел Аскона 1.6 карбуратор 1983г.
От много време имам проблем - Ускорение със задръжка.
Имам газова уредба и там този проблем го няма, но на бензин го има и много ме дразни.
От една диагностика набедиха гарнитурата на смукателния колектор - т.е. наличие на вакуумна утечка между карбуратора и двигателя.
Проверил съм всички маркучи и сменил всички гарнитури - утечка няма.
Свещите ми са наред.
Каква може да е причината?
Пиша до 10 избрани от мен форуми с надеждата за съвет, защото съм разочарован от сервизни майстори и диагностици.
| |
Тема
|
Re: Ускорение - задръжка
[re: вecko]
|
|
Автор | Oldman (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.09.05 19:42 |
|
Много просто - тъй като караш на газ в карбуратора гумичките се разсъхват и късат. Това е станало и с мембраната на ускорителната ти помпа... При положение, че съм те разбрал правилно за това "ускорение със закъснение" - даваш рязко газ а колата се замисля малко и тогава почва да набира
| |
Тема
|
oldman
[re: Oldman]
|
|
Автор | Vesko (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.09.05 09:04 |
|
Олдмен,
правилно си ме разбрал за задръжката при ускорение,
но ускорителната ми помпа не е с мембрана, а с буталце, като сптинцовка.
Това гумено уплътнение смених с чисто ново и когато двигателя е изключен и студен и натисна педала на газта, като в същото време съм отворил напълно въздушната клапа за да гледам от горе в карбуратора се вижда как от дюзата на ускорителната помпа излиза тънка плътна струйка бензин - такава каквато трябва да е.
Ако греша в нещо поправи ме.
Птосто се опитвам да си обясня нещата.
| |
Тема
|
OK
[re: Vesko]
|
|
Автор | oldman (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.09.05 21:16 |
|
По принцип количеството се мери ml/брой впръсквания, но щом те удовлетворява добре. Продължаваме нататък - първо - не може да е неплътност защото ще гасне на празен ход. Тогава вакуума под дроселовата клапа е най-голям и малко въздух отгоре тотално скапва пр.ход. Ако карба ти е двукамерен след впръскването от уск. помпа започва да действа горивен жигльор на първа камера. Свали го и преди да го духаш го погледни с лупа - при съхненето на поплавковата камера падат едни ситни люспици и понякога застават така че му намаляват сечението.
Всичко това говорим след като си сигурен, че центровката на запалването ти е в ред - газмайсторите понякога го ръчкат да тръгне на газ и да вземат парите а на безин бимааму както се изразяват
| |
Тема
|
Re: OK
[re: oldman]
|
|
Автор | vesko (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.09.05 10:34 |
|
Прав си за газаджиите - че гледат да го подкарат на газ и да ти вземат парите, пък после върви се оправяй.
И при мен стана така.Грешката, която допуснах е:
1/че не присъствах на слагането на газовата уредба;
2/позволих дори пред мен да ми въртят винтовете на карба.
А после чак карбураторджия ми каза, че на газаджиите не е трябвало да давам да пипат карбуратора, а те дори ми набедиха карбуратора за повреден...
От тук настройките вече не са същите.Всичко това беше преди 3 г.
Сега наскоро направих доста неща:
Проверени неща:1.Сменена гарнитура на смукателния колектор2.Сменен тампон на карбуратора3.Проверени маркучите карбуратор-вакуум на делкото и смукателен колектор-изпарител4.Сменен въздушен филтър5.Сменени свещи6.Разглобен и почистен карбуратор в коресилин (3 дни накиснат) и продухан на части преди да бъде сглобен със сгъстен въздух7.Сменени гарнитури на карбуратора8.Сменено гуменото уплътнение на ускорителната помпа (буталце)и проверка – при студен двигател и отворена въздушна клапа, натискане лостчето на газта – в карбуратора се вижда тънка плътна струйка бензин от дюзата на ускорителната помпа.
Накрая искам да кажа, е няколко човека ме насочват към проверка момента на запалването, но за мойта аскона е електронно запалване и в книжката на опел пише, че не се регулирало.
Остава ми да опитам да наглася добре настройката на карбуратора пък после ще видим:-))
| |
|
Може би няма да съм ти полезен, но все пак д асподеля опит след 3 години ходене по мъките.
Симптомите пли мен бяха, че при рязко натискане на педала на газта, колата вместо да ускори веднага, тя рязко забиваше нос, като спъната и после отведнъж се изстрелваше като ракета. След няколкогодишно ходене по майстори, сменяне на какво ли не, се оказа че проблемът е не в какво да е, а в качеството на горивната смес. Просто никой майстор не беше успял да настрои сместа добре, тъй като при моя карбуратор това се оказа от особено голямо значение. Давам ти просто идея, че може и там да имаш проблем. Дано я оправиш!
www.airforce-bg.com
| |
Тема
|
Re: OK
[re: Airfan]
|
|
Автор | вecko (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.09.05 10:46 |
|
"Симптомите пли мен бяха, че при рязко натискане на педала на газта, колата вместо да ускори веднага, тя рязко забиваше нос, като спъната и после отведнъж се изстрелваше като ракета. След няколкогодишно ходене по майстори, сменяне на какво ли не, се оказа че проблемът е не в какво да е, а в качеството на горивната смес. Просто никой майстор не беше успял да настрои сместа добре, тъй като при моя карбуратор това се оказа от особено голямо значение. Давам ти просто идея, че може и там да имаш проблем. Дано я оправиш!"
Симптомите и при мен са такива!
Въпреки, че не е сигурно да е сместа подобно и аз на теб смених всичко възможно (около 200 лв) и мисля за една добра настройка при карбураторджия.
Моля те кажи какъв ти е карбуратора, коя година и за каква кола.
Взел съм от колега една книжка, в която има много карбуратори и искам да прочета и помисля над това, което казваш
| |
|
Разбрахме се по ICQ 
www.airforce-bg.com
| |
Тема
|
OK:-))
[re: Airfan]
|
|
Автор | vesko (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.09.05 08:21 |
|
Razbrahme se:-))
| |
Тема
|
Re: OK:-))
[re: vesko]
|
|
Автор |
Airfan (екстремен) |
Публикувано | 14.09.05 21:41 |
|
А резултат има ли или не си имал време да бърникаш?
www.airforce-bg.com
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|