|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
Нова кола - бензин или дизел
|
|
Автор |
Masklin (Ном) |
Публикувано | 15.11.04 22:45 |
|
Всички знаем, че дизеловите коли са по-икономични, а хората, които разбират, казват, че съвременните двигатели са и достатъчно мощни и пъргави.
На пръв поглед изборът на двигател за нова кола е очевиден. Проблемът е в парите - дизеловите варианти са с по поне няколко хиляди по-скъпи от бензиновите, при горе-долу равни параметри. По мои груби сметки, използвайки сегашната разлика в цените и приблизително 20000 пробег на година излиза, че трябва да карам колата си поне 4-5 години, за да спестя толкова, колкото съм дал вповече за дизелова кола.
Цените на двете горива са доста близки и разликата намалява с всяка година, а поради по-високите лизингови вноски ще плащам повече лихви за погасяване на заема за кола, затова започвам да се чудя има ли смисъл да си купувам дизелова кола при очакваните 20k километри годишно. Още повече, че при колите на старо разликата между бензин и дизел е макс. 1000 лв, т.е. не мога да разчитам, че някой ден ще получа парите, които съм инвестирал в колата.
Вие какво мислите? Има ли някакви други предимства на дизела, освен разходите при каране? А недостатъци?
Понякога седя и си мисля, а понякога само си седя ...
Редактирано от Masklin на 15.11.04 22:48.
| |
Тема
|
Re: Нова кола - бензин или дизел
[re: Masklin]
|
|
Автор |
Шkoдa (Speedster) |
Публикувано | 16.11.04 08:22 |
|
Приятелю, МВМ на един дизел е несравнимо по-голям от този на аналогичен по работен обем и по мощност бензинов. То от там идва и смешно ниския разход на тези машини! Никога не бих си купил вече бензинов автомобил!
Лошото е, че Бг реалността ни кара все да се стискаме за пустите пари, защото не стигат! А има още толкова необходими неща....
| |
Тема
|
Би ли пояснил ...
[re: Шkoдa]
|
|
Автор |
Masklin (Ном) |
Публикувано | 16.11.04 10:23 |
|
Какво означава съкращението МВМ?
А парите никога не стигат. И колкото повече имаш, толкова повече не ти стигат. Горките милионери, като си помислиш ... айде кажи ми как може да нямаш яхта? Ми то това живот ли е ... или собствен въртолет, ама не какъв да е, а модел 2015-а, със стандартната за модела 3D видео система и виртуална масажистка
Понякога седя и си мисля, а понякога само си седя ...
| |
Тема
|
Re: Би ли пояснил ...
[re: Masklin]
|
|
Автор |
Любитeл (Лукав Благинар) |
Публикувано | 16.11.04 12:18 |
|
МВМ = Максимален Въртящ Момент
| |
Тема
|
Re: Нова кола - бензин или дизел
[re: Шkoдa]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.11.04 15:47 |
|
Ти даваш едно от предимствата, но забравяш множеството недостатъци:
- по-високото специфично тегло (тегло за единица мощност)
- използваното гориво е по-малко летливо и не можеш да се отървеш от миризмата на нафта
- по-трудното стартиране при ниска температура
- по-шумни и податливи на вибрации
- тотално разминаване на максимумите на въртящия момент и мощността, ограничаващи работния диапазон на оборотите.
Не ме разбирай грешно, аз имам дизелов автомобил и съм много доволен от него, но е трудно да кажеш: 'сакън, само дизел и никога повече бензин'
| |
Тема
|
Re: Нова кола - бензин или дизел
[re: Scott]
|
|
Автор |
Шkoдa (Speedster) |
Публикувано | 16.11.04 16:12 |
|
Не знам какъв дизелов автомобил имаш, но аз визира Комън-райл второ поколение.......
1. Новите двигатели са вече достатъчно леки с необходимото количество алуминиеви части, възли и агрегати
2. С новите филтри за твърди частици даже и няма да разбереш, че е "нафтова печка"
3. За по-трудното стартиране - ако е в ред всичко, стартирането е безпроблемно - все пак не забравяй, че впръскването става при 1650 - 1750 бара....
4. По-шумното е отвън, вътре не се усеща въобще! Освен при як кикдаун!
5. Гарантирам ти, че това не е проблем за решаване - който е свикнал да кара дизел, знае че не трябва да пада под 1 800 оборота, ако иска да има мощност!
Пръв противник бях на "нафтови печки", но нищо не е вече като онова старото!
| |
Тема
|
Re: Нова кола - бензин или дизел
[re: Шkoдa]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.11.04 16:48 |
|
Не разбирам защо трябва да спорим за очевидни истини.
1. Точно комън-рейл двигателя 2.0л, сравнен с един двигател на същия производител със същия обем е поне 50кг по-тежък, а при същата мощност е поне 150кг по-тежък
2. Казах нафта (това нещо дето се налива в резервоара), а не изгорелите газове. Ако не си зареждаш ти колата може и да не си забелязал колко трудно се отмирисва изцапаното.
3. Не налягането на 'впръскването', а налягането на въздуха, респ. температурата му в цилиндъра в момента на впръскване има отношение към лесното запалване.
4. ...
5. Оптималния работен диапазон на HDI е 2000rpm - 3500rpm. И трябва да 'търсиш' следващата предавка. Замислял ли си се защо 6-степенните скоростни кутии вече са стандарт на дизелите?
| |
Тема
|
Re: Нова кола - бензин или дизел
[re: Scott]
|
|
Автор |
Шkoдa (Speedster) |
Публикувано | 16.11.04 23:39 |
|
Въобще не ми се спори с теб, или с който и да било, но да казваме че гроздето е кисело, защото не можем да си го хапнем.......
1. 50 кг в повече проблем ли са за мноооооого по-големия МВМ?
2. Ти да не би да си наливаш нафтата в къщи от варелите? Че те и на бензиностинациите на Петрол вече ти наливат горивото....
3. Само не ми обяснявай термодинамичните процеси при работата на ДВГ! Именно в такта сгъстяване е много важно не само да имаш добра компресия и подходяща температура, но и дали горивото се "пикае" в цилиндрите или влиза на пара.......Нали?
4.....
5. Къде му е лошото да имаш 6 зъба? Защо на твоята кола не си сложиш някоя с 4 или с 3 зъба?
Дори и това, че всеки автомобил с двигател Комън-райл е с доооооста парици по-скъп трябва да ти даде инфо кой е по-добрия!
| |
|
идва от това, че аз не разбирам, затова и питам тези, които разбират
Ето още няколко въпроса, по изброените точки
1. Добре, дизелът е по-тежък. Обаче разходът е по-малък ... всъщност не са ли и двете неща предмиства за колата? По-тежка, значи вози по-меко, а по-малък разход (при това на по-евтино гориво), значи ми остават повече кинти (наистина, след няколко години, докато изплатя разликата в цените на колите). Мога да разбера притесненията от тежък двигател на монтьорите, но за мен като потребител какво значение има?
2. Ами аз рядко се цапам, пък и момчетата в OMV сами предлагат да ми налеят гориво И значи остава да има разлика при каране, а се оказва, че не мирише ... Освен това, говорим за нова кола, при която няма да ми се налага да се навирам във възлите и агрегатите, за да ги поправям и после целият да ухая на производни на нефта
3. Всъщност, важното за крайния клиент е не поради кое точно пали лесно, а да го прави. Докато го прави, разбира се, след което наистина става важно. Не знам дали не бъркам, но ми се струва, че в първите 8-10 години колата ще си пали нормално, след което може би ще трябва да се мисли
4. И на мен ми е странно как така вън е шумно, а вътре се носят само тиха музика и приглушени разговори като в елитен клуб Но и аз съм забелязал, че новите дизелови двигатели са доста по-тихи от старите. Може би с времето стават по-шумни. Само че ... ако става въпрос за малко шум и много икономия ... де да знам, може би си струва
5. Тук ме учуди ... сигурно си прав. Все пак не разбирам нещо ... щом има масово 6-степенни скоростни кутии, излиза че дизелът е или много неикономичен, или с недостатъчна мощност при високи обороти. И трябва да има по-висока предавка, за да държим двигателя на ниски обороти. Така ли е?
Всъщност ... моят общ въпрос беше струва ли си инвестицията в дизелова кола при 20000 км. годишно, най-вече като пари. Разбира се, когато говорим за нова кола, и другите съпътстващи неща са си важни ... както споменаваш - шума, миризмата, ... затова и попитах. Благодаря за мненията на всички
Понякога седя и си мисля, а понякога само си седя ...
| |
|
това с шума, особено ако имаш опит с нови коли - как така вътре не се чува? Поради това, че на дизеловите коли има специални допълнителни шумозащити ли?
А за цената - може би бензиновите двигатели са по-евтини като технология. И, разбира се, имаш психологическа възможност да вдигаш цената - при положение, че клиентът очаква икономия, по-лесно е да го накараш да се ръсне още малко Защото каквото и да си говорим, става въпрос за разлика в цените на двигателите може би поне 30%
Понякога седя и си мисля, а понякога само си седя ...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|