|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Как се мери компресия?
|
|
Автор | :) (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.02.04 13:09 |
|
Преди известно време си мерих профилактично компресията на колата и майстора ме даржа един час да изстине колата и след това мери.
Като погледнах след това в книгата на Хейнс пишеше, че компресията се мери на загрял до работна температура двигател .
ВЪПРОС: Компресията на загрят или на студен двигател се мери?
| |
Тема
|
На студен.
[re: :)]
|
|
Автор |
jamie (Bad to the bone) |
Публикувано | 05.02.04 14:34 |
|
Защото на топъл дори да е износен - ще е по-плътен мотора и няма да се разбере състоянието му.
UB40 !
| |
Тема
|
Re: Na studen na 36-i
[re: jamie]
|
|
Автор |
353W (Xans maniak) |
Публикувано | 05.02.04 14:41 |
|
Estestveno 4e na zagrql do rabotnata my temperatyra.
| |
Тема
|
Re: На студен.
[re: jamie]
|
|
Автор | :) (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.02.04 14:49 |
|
Ясно е, че на студен ще се добие по-добра представа за състоянието му, но ако в книгата пише, че се мери при загрял и трябва да е 10 примерно, не е ли логично при студен да по-ниска. И съответно колко по-ниска?
| |
Тема
|
Директно
[re: 353W]
|
|
Автор |
jamie (Bad to the bone) |
Публикувано | 05.02.04 14:49 |
|
ти набутвам мотор за основен ремонт - само клапаните да са му в ред ;-)))
С износени цилиндри, бутала, скапани сегменти.
UB40 !
| |
Тема
|
Ок,
[re: :)]
|
|
Автор |
jamie (Bad to the bone) |
Публикувано | 05.02.04 14:51 |
|
каква е целта на измерването ? 100% от случаите се цели установяване на състоянието, нали ?
Логично е да е по-ниска ако е износен. Иначе разлика почти няма.
UB40 !
| |
Тема
|
Re: Ок,
[re: jamie]
|
|
Автор | :) (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.02.04 14:56 |
|
Има логика, ако както казваш разлика почти няма, да се мери на студено. Иначе би трябвало да имаш и двете стойности (топла и студена).
| |
Тема
|
Re: Как се мери компресия?
[re: :)]
|
|
Автор |
Любитeл (Лукав Благинар) |
Публикувано | 05.02.04 15:07 |
|
Във всички книги пише, че компресия се мери при работна температура на двигателя, т.е. загрял.
То е ясно и защо е така - той ако на топло има добра компресия, значи ще върви, какво ме интересува на студено каква е!!
| |
Тема
|
Re: Ок,
[re: :)]
|
|
Автор |
353W (Xans maniak) |
Публикувано | 05.02.04 15:09 |
|
Nevijdam kakvo 6e meri6 pri styden dvigatel kato bytalata i segmentite ne sa se raz6irili i ne sa yplatnili?Pri nov dvigatel razlikata 6e e minimalna ama pri dvigatel na 200-300000 6e e golqma pak napravo mogat da go izkarat i za osnoven remont.
| |
Тема
|
Re: Ок,
[re: :)]
|
|
Автор |
Magnum (Reality) |
Публикувано | 05.02.04 15:09 |
|
То не е толкова до температура, колкото до Wet Test/Dry Test.
Вярно на загрял двигател може да ти даде по-висока компресия, но може и по-ниска да даде. Ако и силно износен двигателя, и навлиза масло в горивната камера, това масло после "уплътнява" сегмента (и намалява обема на горивната камера) и имаш висока компресия. И като е студено това масло, е по-плътно, и още по-висока компресия може да ти даде.
Точно това е Wet Test, мокър тест. За тази цел се прави сух тест, да няма още масло, което да уплътни, и да ти даде по-реално състояние на двигателя.
Така че оставяш двигателя за няколко часа да му се отече маслото, което се е събрало в цилиндрите, да спадне и налягането в магистралата. И тогава много бързо се прави теста, на по 3 завъртания на коляновия вал. Даже ако имаш 4 манометъра да измериш всичките цилиндри заедно, е най-добре. Защото докато стигнеш до последният цилиндър, и той вече се е омаслил.
Мокрият тест може да ти даде информация, ако получиш разлика между цилиндрите. Тогава знаеш, че имаш нещо не наред, в този цилиндър, и след това на сух тест можеш да разбереш истинската му компресия колко е.
Защото нормално е при мокър тест и 3 цилиндъра, показващи около 11-12, четвъртия показва над 14. Това не означава, че 3-та са износени, по-скоро 4тия.
А ако при мокър тест, някой цилиндър ти покаже по-ниска компресия, тогава може да търсиш кофти клапани (гумички)
Remember that you are unique - just like everyone else. -- Ex.TK3C
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|