Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:25 07.07.25 
Хоби, Развлечения
   >> Авто-мото
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Как се мери компресия?нови  
Автор:) (Нерегистриран)
Публикувано05.02.04 13:09



Преди известно време си мерих профилактично компресията на колата и майстора ме даржа един час да изстине колата и след това мери.

Като погледнах след това в книгата на Хейнс пишеше, че компресията се мери на загрял до работна температура двигател .

ВЪПРОС: Компресията на загрят или на студен двигател се мери?



Тема На студен.нови [re: :)]  
Автор jamieМодератор (Bad to the bone)
Публикувано05.02.04 14:34



Защото на топъл дори да е износен - ще е по-плътен мотора и няма да се разбере състоянието му.

UB40 !



Тема Re: Na studen na 36-iнови [re: jamie]  
Автор 353W (Xans maniak)
Публикувано05.02.04 14:41



Estestveno 4e na zagrql do rabotnata my temperatyra.



Тема Re: На студен.нови [re: jamie]  
Автор:) (Нерегистриран)
Публикувано05.02.04 14:49



Ясно е, че на студен ще се добие по-добра представа за състоянието му, но ако в книгата пише, че се мери при загрял и трябва да е 10 примерно, не е ли логично при студен да по-ниска. И съответно колко по-ниска?



Тема Директнонови [re: 353W]  
Автор jamieМодератор (Bad to the bone)
Публикувано05.02.04 14:49



ти набутвам мотор за основен ремонт - само клапаните да са му в ред ;-)))
С износени цилиндри, бутала, скапани сегменти.

UB40 !



Тема Ок,нови [re: :)]  
Автор jamieМодератор (Bad to the bone)
Публикувано05.02.04 14:51



каква е целта на измерването ? 100% от случаите се цели установяване на състоянието, нали ?
Логично е да е по-ниска ако е износен. Иначе разлика почти няма.

UB40 !



Тема Re: Ок,нови [re: jamie]  
Автор:) (Нерегистриран)
Публикувано05.02.04 14:56



Има логика, ако както казваш разлика почти няма, да се мери на студено. Иначе би трябвало да имаш и двете стойности (топла и студена).



Тема Re: Как се мери компресия?нови [re: :)]  
Автор Любитeл (Лукав Благинар)
Публикувано05.02.04 15:07



Във всички книги пише, че компресия се мери при работна температура на двигателя, т.е. загрял.
То е ясно и защо е така - той ако на топло има добра компресия, значи ще върви, какво ме интересува на студено каква е!!



Тема Re: Ок,нови [re: :)]  
Автор 353W (Xans maniak)
Публикувано05.02.04 15:09



Nevijdam kakvo 6e meri6 pri styden dvigatel kato bytalata i segmentite ne sa se raz6irili i ne sa yplatnili?Pri nov dvigatel razlikata 6e e minimalna ama pri dvigatel na 200-300000 6e e golqma pak napravo mogat da go izkarat i za osnoven remont.



Тема Re: Ок,нови [re: :)]  
Автор Magnum (Reality)
Публикувано05.02.04 15:09



То не е толкова до температура, колкото до Wet Test/Dry Test.
Вярно на загрял двигател може да ти даде по-висока компресия, но може и по-ниска да даде. Ако и силно износен двигателя, и навлиза масло в горивната камера, това масло после "уплътнява" сегмента (и намалява обема на горивната камера) и имаш висока компресия. И като е студено това масло, е по-плътно, и още по-висока компресия може да ти даде.

Точно това е Wet Test, мокър тест. За тази цел се прави сух тест, да няма още масло, което да уплътни, и да ти даде по-реално състояние на двигателя.
Така че оставяш двигателя за няколко часа да му се отече маслото, което се е събрало в цилиндрите, да спадне и налягането в магистралата. И тогава много бързо се прави теста, на по 3 завъртания на коляновия вал. Даже ако имаш 4 манометъра да измериш всичките цилиндри заедно, е най-добре. Защото докато стигнеш до последният цилиндър, и той вече се е омаслил.

Мокрият тест може да ти даде информация, ако получиш разлика между цилиндрите. Тогава знаеш, че имаш нещо не наред, в този цилиндър, и след това на сух тест можеш да разбереш истинската му компресия колко е.
Защото нормално е при мокър тест и 3 цилиндъра, показващи около 11-12, четвъртия показва над 14. Това не означава, че 3-та са износени, по-скоро 4тия.
А ако при мокър тест, някой цилиндър ти покаже по-ниска компресия, тогава може да търсиш кофти клапани (гумички)

Remember that you are unique - just like everyone else. -- Ex.TK3C



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.