|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
доброто шофиране
|
|
Автор |
ScarefacE (the Explorer) |
Публикувано | 08.01.04 16:39 |
|
здравейте,
млад шофьор съм и целта ми е да се науча да карам колкото се може по-прецизно.Също така искам и да знам някои 'трикове" в критични ситуации,надявам се да споделите малко опит или литература/ сайтове,книги/ .Знам че такива неща на теория трудно се учат,трябва практика,мно тя струва пари. Примерно ,казаха ми ,че ако не може да се вземе завоя поради висока скорост се дурпа ръчната ,върти се волана по посока на завоя и се привключва на по-малка предавка,след което се дава газ да се изтегли колата.
Поздрави!
My pleasure becomes my poweR
| |
|
te hubavo sa ti kazali no tova vqrva6 li 4e moje6 da go napravi6 v kriti4nata situaciq ? :)
fani nqkva kola i sq kakto ima ostanal snqg otiva6 na 6iroko i ravno mqsto i gleda6 kvo stava kato drypne6 ry4na, pri podavane na gaz, pri spira4ki
bez karane prosto nqma da stane
| |
|
Е това ако го изпълниш мантинелата е твоя отвсякъде. Не слушай много съвети, ами просто карай и се учи сам. Българин слаб ебач и слаб карач виждал ли си? Според мен след като се понаучиш да държиш пътя и да не мислиш за самото управление на автомобила, трябва да се опитваш да усещаш намеренията на другите участници в движението, включително пешеходците. Но и това става с каране, каране, каране..................много каране. Умната!
| |
Тема
|
Re: доброто шофиране
[re: ScarefacE]
|
|
Автор |
Eva* (и пак тя) |
Публикувано | 08.01.04 17:09 |
|
На първо място - опит в градско шофиране, това е като старт?
Иначе, за да не обяснявам надълго и нашироко виж
Надявам се, де придобиеш някаква "грамотност" на пътя, а отделно колегите ще ти дадат още напътствия.
| |
Тема
|
Re: доброто шофиране
[re: 4O6HDl*]
|
|
Автор |
353W (Xans maniak) |
Публикувано | 08.01.04 17:14 |
|
Toq nomer s ra4nata na zavoi s visoka skorost vaob6te go zabravi osven ako ne ti se mre.1.6toto vaob6te nqma da reagira6 da q drapne6 pak da ne govorime 4e nqma i da ima6 vreme da q svali6 kamo li da smenq6 skorosti.Prosto si si padnal v kanafkata.6tom si nov karai polovin godina bavni4ko sigyrno da svikne6 s kolata,patiq,sityaciite i postepenno 6e po4ne6 da svikva6 i 6e si doidat ne6tata sami.
A za balgarina opredeleno ne e nikakav kara4.Toi e palen selqnin(s risk da obidq provincialistite),izrod,naglec,prostak i..........
| |
Тема
|
Re: доброто шофиране
[re: Eva*]
|
|
Автор |
ScarefacE (the Explorer) |
Публикувано | 08.01.04 18:06 |
|
тези неща от форума н пежо много ми харесаха.Между другото,не см чак толкова млад и неопитен шофьор,но пък съм доста взискателен,поне за това,от инструктора си го прехванах,да е жив и здрав:) Въпроса е,защо след толкова статистики и репортажи има народ,който пак кара като обезумял? А в градовете определено не се дава предимство на пешеходеца...
Благодаря и на всички които писахаа по темата,ако има още какво да добавите с радост ще го прочеат;)
Поздрави!
My pleasure becomes my poweR
| |
|
Здрасти и честито на патерици за книжката:-)
Мога да ти дам само сходни съвети на написаните вече.
1.Не се мъчи да правиш нещо "чуто".Най-важното нещо е да "усетиш колата".Тя трябва да стане част от теб,а не ти - част от нея.Останеш ли подвластен на автомобила дори за секунда-кофти последствията вече са факт.
2.Единствения сигурен начин да се научиш е практиката (както сам споделяш).
По повод на това мога да те посъветвам предои да дърпаш ръчната в завой,да потренираш някъде където няма нито завои,нито мантинели.:-))
Дърпането на ръчната е доста коварен подход.В смисъл,че ти трябват доста опити и навици за да се каже,че шансовете ти да успееш са повече от 50%.Защото самото дърпане е лесно.Но както е написал колегата-има доста други неща,които трябва да дръпнеш,бутнеш,врътнеш и прочее.:-)
3.Пази се от "научени шофьори".Няма нещо по-опасно на пътя от "аз съм много добър"!
4.Опитай да си създадеш критични ситуации (в границите на разумното) на някой плац или нещо от сорта.Примерно опитай да вземеш въображаем завой с ниска скорост.Ако всичко е ок-вземи го с 5км/ч по-бързо.И така,докато усетиш че си на ръба да изпуснеш колата.Повтарям-на ръба,а не след него.:-)
5.Бъди търпелив (колкото и да е трудно-аз самият не успявам да го направя-)).
Учи се стъпка по стъпка,докато стигнеш задоволително за теб самия ниво.
И накратко-шофирането е дарба.Трябва да ти идва отвътре.Да не се затрудняваш да учиш нещо ново и по-трудно,както и да "усещаш" автомобила.
Нямаш ли необходимите качества (което сам трябва да прецениш),карай си кротко автомобила-най-важното е безопасността!:-)
Както всички знаем-от гений математик трудно става поет.:-))
Успех на пътя и само приятни емоции!:-))
Не е важно да си безсмъпртен,важното е да не умреш от скука!
| |
Тема
|
Re: доброто шофиране
[re: ScarefacE]
|
|
Автор |
Ras4o (на Пух приятел) |
Публикувано | 08.01.04 18:41 |
|
Ако разбираш руски, погледни .
Книгата на Цыганков може би е най-доброто, което съм чел в нет-а.
А ако не си бягал от часовете по физика в училище, виж (пак на руски), там кликваш на Автомобильная физика - В.Дегтярев. (JavaScript е, не мога да ти пратя направо линка)
Тук съвсем достъпно е обяснено поведението на автомобила при различни действия. Мисля че е превод на (Physics of Racing, Brian Beckman, 1991), но може да не е съвсем пълен и абсолютно точен.
А ничего тебе не угрожает,
Только когда ты в дубовом гробу.
| |
Тема
|
Re: доброто шофиране
[re: Ras4o]
|
|
Автор |
ScarefacE (the Explorer) |
Публикувано | 08.01.04 18:49 |
|
Благодаря ти Господи за пожеланията!
Ras4o:За съжаление не съм учил руски,само френски и английски,сега и малко латински почвам да уча,та нищо не разбирам от братята руснаци.Иначе от физика поназнайвам нещо,учил съм в МЕИ-софия известно време...ако има сайтове с инфо на англ или бг,ще съм благодарен да ги покажете:)
Поздрави!
My pleasure becomes my poweR
| |
|
и от мене-изобщо не слушай за геройствата на "шофьори" , минали под 100000км, а дори мисля,че и 300000 не са достатъчни,за да каже някой,че е ДОБЪР зад волана,а с някои циркаджийски заучени номера,не се става добър шофьор
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|