Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:46 11.06.24 
Хоби, Развлечения
   >> Авто-мото
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: VOLVO 44O GLT]  
Автор mazda626 (2.0)
Публикувано27.11.03 12:24



Хехе, пък аз се чудех защо в Скандинавските държави, като падне сняг масово свалят гумите от моторите и ги приспособяват на колите си - това в кръга на шегата, да не се засегне някой.
Такаааа, значи не съм спец по тези неща но ще пробвам да направя едно изчисление, поправете ме ако греша.
Значи, ако колата примерно тежи 1200 кг., значи на гума се пада по 300(триста) кг., което пък от своя страна значи, че ако гумата е широка 175, на 1(един) см. се пада по 17,143 кг. При другия вариант - намаляме гумата с едната идея на "Господа" т.е. широка е 165 - 18,181 кг./см. Това прави разлика от 1,038 кг.(ЕДИН килограм и ТРИДЕСЕТ И ОСЕМ грама). Значи приблизително 0,3% по-вече тегло се пада на сантиметър от гумата при по-тясните.
Айде сега някой да си разчупи пръстите и да ми обясни, как аджеба влияят тези 0,3% от теглото върху 1 см. в повече при тясните гуми при:
1. Проходимоста .....
2. Спирачния път .....
... и, е ли по-добре да намалим гумите с 1(един) см., като същевременно се увеличи теглото в/у тях с нищожните 0,3%. Ами то по тая логика, увеличения натиск ще се постигне, примерно с поставяне от двете страни на двигателя ... да речем по 1 л. вода.



В спора се ражда истината



Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: mazda626]  
Автор brabusGTl (член)
Публикувано27.11.03 13:50



По-широката гума не означава, че има по-голяма площ, коята ляга на пътя.
Дебел или тънък ? Въпросът на кръпки за контакт и хващане .

Ако въпросът от един на там гарантира да подпомага спор и контрира спор , то е това : широки гуми ми дават ли по-добра стяга ?

Дебелите гуми изглеждат Добре. Всъщност те гледат STONKINGLY Добре. В сушата те безпощадно са пълни с хващане . В влагата , вие можете да искате да се уверявате , че вашата застраховка е изплатена , особено ако вие сте в кола на път на колело на задна част . Противно на това, което вие можете да мислите ( и към какво аз практикувах да мисля ) , по-голяма кръпка за контакт не има предвид увелично хващане непременно . По-добре въпреки всичко , по-дебелите гуми не значат по-голяма кръпка за контакт . Объркан ? Проверете него :

Натиск = тежест / област .

Онова е за толкова елементарно уравнение по физика както вие можете да пристигате . За общият случай на повечето гуми на кола пътуващи на път , то работи доста добре . Освободете мен Обяснявам . Нека да казваме , че вие имате някакви обикновени гуми , както е снабдявано с вашата кола . Те са надуван до 30 PSI и вашата кола тежи 1500 килограми . Грубо говорейки , всяка гума взима около четвърт на тежестта на вашата кола - в това прибират 375 килограми . Инчов метричен , PSI от 30 е около 2 . 11 на килограм / см 2 .

До онази формула , областта на вашата кръпка за контакт ще бъде грубо на 375 / 2 . 11 = 177 . 7 См 2 ( тежест разделена чрез натиск )

Нека да казваме , че вашите стандартни гуми са добра земя на среда 185 / 65 R 14 - A , фабрика - подгответе гума . Това значи , че широчината за стъпка е на 18 . 5 см страна към страна . И така, вашата кръпка за контакт с всички тези променливи ще бъде ли около 177 . 7 см на 2 / 18 . 5 , което е 9 . 8 см . Вашата кръпка за контакт е правоъгълник 18 . 5 см през широчината на гумата покрай 9 . 8 см лице - ТО - отговоряше където то седи " плоско " на пътят .

Все още с мен ? Чудесно. Вие взехте вашата кола към дилърът на гумата и с помощта на моят калкулатор на гума , разбрахте , че вие можете да получавате някакви SWANKY 225 / 50 гуми на R 15 . Вие полирате 15 инчовите рамки в изправност , направени гумите , които са подготвени и отблъскани . Нека да гледаме уравнението отново . Тежестта на вашата кола , натискаща на колелата не се промени . PSI в гумите ще бъде за същото . Ако тези две променливи нямат променена , тогава вашата кръпка за контакт ще все още бъде ли същото : 177 . 7 см на 2

Както и да е вие сега имате по-широки гуми - широчината за стъпка е сега 22 . 5 см вместо 18 . 5 см . Също така свържете се с кръпка , но с по-широки гуми смята по-тясна област за контакт фронт - към - гръб . В този пример , то става 177 . 7 см 2 / 22 . 5 , което е 7 . 8 см .



Съжалявам за лошия превод, но нямам време и ползвах Dir.bg някъква демо версия.




Редактирано от brabusGTl на 27.11.03 14:06.



Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: mazda626]  
Автор VOLVO 44O GLT (Master)
Публикувано27.11.03 14:00



Всичко което си казал звучи добре, само че то се отнася само за случая, когато автомобила е в покой или се движи равномерно праволинейно. При най-малкото ускоряване или забавяне възникват моменти, които разпределят теглото по съвсем друг начин по отделните колела. Уравненията, които описват тези изменения са доволно сложни и в момента нямам време да ги изведа и да пресметна приблизително за как се разпределя теглото на автомобила върху отделните колела в различните режими на движение. Параметрите, които биха участвали в тези уравнения са доста и трябва да описват редица параметри, като разпределение на теглото м/у преден и заден мост, големината на усилието, предизвикващо промяната в скоростта, както и неговото направление и посока, разположението на центъра на тежестта на автомобила, широчината на автомобила, разпределението на товара в автомобила и др.
Ако проявяваш интерес, бих могъл да отделя известно време и да направя някаква приблизителна каклкулация.

БИЙ, ЗА ДА ТЕ УВАЖАВАТ!


Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: VOLVO 44O GLT]  
Автор julys ()
Публикувано27.11.03 15:12



интереса е на лице:) обаче и контактната площ си оказва голямо влияние:)

при по-тесните гуми, страната която се пада успоредно на автомобила е по-голяма, оттам идват разликите с по-широката гума...

другия момент който може би се пропуска е че настилката не е иделано гладка, съотвено различни области от гумата оказват по-съществен натиск

и пак не на последно място, по-тясната и по-широката гума се деформират по различен начин при едни и същи условия...

дефакто практически за зимата, май най-добре е да са по-високо профилни, а като следствие и по-тесни (целта е идентичен диаметър...)

br
гледай, но и виждай

- the drive of your life(style)

Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: mazda626]  
Автормитakaтa (Нерегистриран)
Публикувано28.11.03 12:00



Мнооого демагогско изчисление!
Ако станеш експерт на Мехмед Дикме, ще чуем следното твърдение:

Един тон брашно струва 1000лв.
=>цената му е 1лв./кг
Увеличаваме цената до 1.20лв./кг

Разликата е 20ст.
Увеличението е 20ст./1000лв.=0.02%???

А верния резултат на твоята сметка е:
(18.181-17.143)*100/17.143=6.05494954208714927375605203289973%,
което вече не е малко - 72кг, или все едно още един пътник в колата



Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: Mилeн]  
АвторMexaниka (Нерегистриран)
Публикувано28.11.03 14:11



Тесните эимни гуми имат по-добро сцепление колкото по-лека е колата
толкова по-тесни гуми трябва да се иэпоузват



Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: Bat Jorko]  
Автор 4O6HDl* (майстора)
Публикувано28.11.03 15:14



Много се изписа и все е вярно. Но да не забравяме, че зимната гума се кара и на асфалт. Тук на тази територия през повечето време. Ако движението преобладаващо е на сняг и лед е друго. Та в този смисъл гумите трябва да са точния размер, който препоръчва производителят на автомобила.



Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: митakaтa]  
Автор mazda626 (2.0)
Публикувано28.11.03 16:08



Значи изобщо не претендирам да съм математик, затова и казах "ако, греша, поправете ме". Колкото да експерт на дикме-то - нямам и най-малко намерение.
Един тон брашно струва 1000лв.
=>цената му е 1лв./кг
Увеличаваме цената до 1.20лв./кг

Разликата е 20ст.
До тук добре, обаче увеличението е 0,20 лв. на 1(един) килограм, което пък за 1000 кг. е 200 лв., което е 20% от където и да го погледнеш, а не:
Увеличението е 20ст./1000лв.=0.02%??? - демагогия
... такаааааа, да се върнем обаче на мойте изчисления. Значи аз говоря за увеличение приблизително = 0,3%, обаче забележи В/У 1(един) см. ОТ ШИРОЧИНАТА НА ГУМАТА, а не в/у цялата гума. Признавам - това за водата май не е много вярно, обаче нали се борим за истината - точно за това още в началото казах, че е РАЗУМНО да се кара с гуми, каквито производителя препоръчва. Ами то ако не вярваме на производствените инженери, да ги пратим да правят банички, що им е да си бият главите със сложни изчисления.
А, и още нещо (ама наистина), ако някой прозводител е препоръчал, зимата да се кара с по-тесни гуми, да ми кажете, щото аз досега такъв не съм виждал (не казвам, че няма)



В спора се ражда истината



Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки?нови [re: mazda626]  
Автор Zois (Universal)
Публикувано28.11.03 17:09



Пич, ти наистина НЕ си наясно с математиката.

Процента е относителна единица.

Да намериш решение ... в движение.


Тема Re: Зимните гуми: тесни или широки? [re: Zois]  
Автор Kиpил Дъpeв (професор)
Публикувано29.11.03 02:56



Той Е наясно с математиката. Просто е отнесъл 1-ния кг "в повече" не към това, което трябва, а към това което му "изнася" за спора . Демек вместо да пресметне увеличението от 1кг спрямо "базовите" 17.143 кг/см, ги е отнесъл към теглото на колата разпределено върху едно колело.
С цифри:
mazda626 смята така: (18.181-17.143)*100/300 = 0.346% (оставяме настрана неточното закръгляване)
вярното вече е написано от митаkата: (18.181-17.143)*100/17.143 = 6.05495%

И тъй като се джафкаме - бих казал, че процентът не е единица, щом е относителен - той е безмерен, той е коефициент(макар че и това е не съвсем точно).

Ребята, давайте жить дружно!




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.