|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Пак за ДВГ маслата...
|
|
Автор |
TheSaint (SUPERSONIC) |
Публикувано | 08.08.03 09:39 |
|
Знам, че много е бистрена темата, но не мога да браузна в архива, незнам какво става с тоя ДИР :(
Pls. препоръчайте масло за Ауди 80 Б3 '88 1,8 90 к.с. пише, че е на 212Ккм (може и да е на 300, но не повече). Карам на газ.
Досега съм го карал с 15W40 Motul - минерално. За 10 Ккм ми е изразходвало до малко над половината м/у мин. и макс. (т.е. май това е около половин литър), равномерна компресия на всички цилиндри, но незнам колко е точно, нямам проблем с хидравличните повдигачи на клапаните.
Драмата е, сега какво да сложа...
Мисля си за полусинтетика 10W40, но имам опасения да не ми се рахлопа мотора.
Мисля си също за минерално Valvoline MaxLive (15W40).
Какво ще ми препоръчате?
Трябва ли да промия мотора преди полусинтетиката? Знам, че могат да се месят, но все пак? Ако да с какво?
"Не карай по-бързо отколкото твоя ангел пазител може да лети!"Редактирано от TheSaint на 08.08.03 10:16.
| |
Тема
|
Re: Пак за ДВГ маслата...
[re: TheSaint]
|
|
Автор |
Em. (advanced) |
Публикувано | 08.08.03 20:14 |
|
Карай си с минералното и не се занимавай с глупости да се охарчваш за скъпи масла. Синтетиката не е за поизносени вече двигатели, дори и в добро състояние да са. Пък и няма смисъл, няма да усетиш никаква разлика. Нито пък двигателя. Точно Валволин не го хвалят много специалистите, не знам защо. Не мисля, че марката има особено значение.
| |
|
Има ли разумно обяснение защо в стар двигател не трябва да се слага полусинтетика и синтетика? Говориме за масла които са качествени и според изискванията на даден двигател не само вискозитет но и експлоатационен клас. Нека оставим настрана и ценовия проблем.
Какво значи приказката - полусинтетиката е "по-тънка"?
... По добре Богат и здрав отколкото ...
| |
|
1. В някои агрегати се използват материали за уплътнение които се разрушават от синтетично масло. Пример (макар и слабо известен) - по-старите ванкели на Мазда РХ7 ! Там това е скъпоструваща грешка....
2. Тънко=по-течливо, т.е. с по-малка цифричка в обозначението за вискозитета. 5В40 е по-тънко от 20В50 например. Цялата работа е там че минерално масло под 10В40 няма, докато хората се напъват (по неизвестни за мен причини) да слагат 5В40..... че и 0В40 :-)
UB40 !
| |
|
Ха сега де, аз как да разбера дали производителя на автомобила позволява използването на полусинтетично масло? (т.е. дали няма на повредя тези уплътнения?). Имам книжка, ама е на немски, а аз хич не го шпрехам.
Май ще се поровя из нета...
"Не карай по-бързо отколкото твоя ангел пазител може да лети!"
| |
Тема
|
Re: Ок,
[re: TheSaint]
|
|
Автор | Naemnik (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.08.03 11:46 |
|
karaj si s mineralnija MOTUL, mnogo dobro maslo a oshte poveche che si dovolen i ne se zanimavaj s drugi masla, po-dobro ot tova njama da otkriesh, eventualno moze da probvash s polusintetikata im POWER 4100 15W50, az sym s takova i moga da ti kaza che e super maslo, no moja dvigatel go podharchva i shte vzema da probvam s mineralno da vidja dali pak shte go harchi
| |
Тема
|
Re: Ок,
[re: jamie]
|
|
Автор |
1.8T (непознат) |
Публикувано | 11.08.03 21:27 |
|
Със сигурност има 15В40 синтетика, полусинтетика и минерално. Виждал съм ги. Въпрос на избор.
| |
Тема
|
Това което не си виждал
[re: 1.8T]
|
|
Автор |
jamie (Bad to the bone) |
Публикувано | 11.08.03 21:35 |
|
е минерално 5В40 или 0В40.
Това казвам по-горе.
UB40 !
| |
|
Благодаря ви на всички!
Сложих Motul 10W40, пък ще видим как ще се почувства колата...
"Не карай по-бързо отколкото твоя ангел пазител може да лети!"
| |
|
po princip triabva da pi6e po kapak ot vutre de po maska ili lonjer tabelka s kavi bukvi trebva da e masloto API.SE,SSL,SSE.............. i tem podobni gleda6 i sravniava6 tam si pi6e
koito go moje go moje koito ne da gori v ADA
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|