Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:20 27.06.24 
Хоби, Развлечения
   >> Авто-мото
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема ikonomiqнови  
Авторbobi (Нерегистриран)
Публикувано16.12.02 17:43



Zdraveite
Az sum shofior ot skoro i za sega karam kolite na basta mi no s realnata perspektiva skoro da mi podari ednata. iskam da pitam nesto. KOgato karam po nanadolniste i sym vklu4il na skorost dali kolata harchi nesto zastoto sym 4uval 4e ima nqkakav klapan koito izklu4va pritoka na benzin v takyv slu4ai.I oste nesto koi tejim e po dobyr za dvigatelq oboroti okolo 3000 za da tegli po lesno ili okolo 1000-1500 (po ikonomi4no) za grada stava vapros.KOlite sa Audi 100, 2.3, 1992g. i peugeot 405, 2.0, 1994 g.



Тема Re: ikonomiqнови [re: bobi]  
Автор mladeja ()
Публикувано16.12.02 19:10



Стар шофьорски лаф - на каквато предавка си качил един баир на такава трябва да го спуснеш.Не изключвай от скорост.Даже и да не икономисаш гориво е по добре.
Оборотите на двигателя трябва да се стремиш да ги държиш на зоната на максималния въртящ момент.Това е най добрия режим на мотора.Мазане охлаждане и разход като съвкупност са най благоприятни.За тия коли виж на какви обороти се постига този максимален въртящ момент и си карай на тях.Иначе не е добре за мотора.



Тема Re: ikonomiqнови [re: bobi]  
АвторBullDog (Нерегистриран)
Публикувано16.12.02 19:14



Абе и аз не съм Михаел Шумахер, ама мога да ти отговоря така:

1. По нанадолнище карай на скорост. Няма да спестиш нищо, а можеш да имаш много неприятни изживявания (ако времето е такова, к'вото е сега, не си на скорост и някое колело "спира" повече от другите като ритнеш спирачката). Даже някой беше писал по форумите: "Спускай се на тази скорост, на която би изкачил същия наклон"

2. Със сигурност на 3000 оборота няма да постигнеш голяма икономия. Лятно време, на 3000 оборота, ще докараш разхода на градско, който ти дават "по книжка". На 1000-1500 оборота пък се съмнявам, колко ще ти е комфортно в колата, то ще си е жива мъка, и за теб и за околните. Истината е около 2000 и малко над тях (ако успееш да се удържиш да не настъпваш повече, особено Ауди-то )



Тема Re: ikonomiqнови [re: mladeja]  
Автор julys (205)
Публикувано16.12.02 20:25



da vzemem edin primer... postoianna skorost, niakakva
1) na 2-ra pri 3500 oborta
2) na 3-ta pri 2500 oborota

priemrno stojnosti no blizo do realnite:) max. vyrtisht moment da rechem che ~3500
e vyv sluchj 2) shet e po-ikonomichno
naistina pri max. vyrtiasht moment specifichnia razhod e naj-nisky, no tochno tuka se krie otgovora: specifichen, a imenno grama gorivo na konska sila..
znachi v sluchaj 1) x grama na konska sila, da rechem x.PS
v sluchaj 2) y grama (y>x, da priem che y=1.5x) na konska sila i konski sili ps (ps<PS pri tova 1.5ps<PS)
pak sa primerni koeficientite, no poriadyka (t.e. go po-goliam ot drugia e taka) i se poluchava, che naistina za konska sila v sluchaj 2 harchish poveche, no pyk gi harschish za dosta po-malko kone:) (no dostatychni:)

p.s. vse pak i konete triabva da papat:)):):):)

p.p.p.s za gradsko kak ti e naj-udobno, to i bez tova ne e merdovano, ele pa sofisjkoto)

br



Тема Re: ikonomiqнови [re: bobi]  
Авторbobi (Нерегистриран)
Публикувано16.12.02 22:31



towa za karaneto po nanadolno za skorost e iasno po nego nqma spor prosto mi e interesno dali e wqrno 4e holata ne har4i nisto ili e izmishliotina. a eto 4e ste pitam oste nesto: kato spiram na gradsko samo sas spira4kite iznoswam ferodoto, a kato vlku4wam na po niska skorost predi swetofar i pestq nakladkite kakvo se iznosva togava?



Тема Re: ikonomiqнови [re: bobi]  
Автор ESPACE (MPV)
Публикувано17.12.02 09:34



Ако спускаш надолнище на скорост и не натискаш педала на газта в конкретния случай при двете коли , които си написал наистина не се впръсква гориво и разхода е нулев(поне до момента в който не натиснеш газта), а по отношение на спирането дали да е с педала или с двигателя , прави го както ти е удобно и в зависимост от обстановката.



Тема Re: ikonomiqнови [re: bobi]  
Авторtdi (Нерегистриран)
Публикувано17.12.02 23:20



i az ne znam kakvo se iznosva kato spirash na skorost no sus sigurnost pazish nakladkite, pone moite ne sa smenqni ot 50 000 km, i oste ima vivot v tqh. Moje bi tovarish skorostnata kutia. Ne znam sas sigurnost



Тема Re: ikonomiqнови [re: tdi]  
Автор AudiV6 (verter)
Публикувано18.12.02 04:03



Аз нещата ги виждам по следния начин:
Двигател - за ускорение и движение
Спирачки - за спиране
Ако постоянно се намаля скоростта и с двигателя заминават тампони, натоварва се ск.кутия,съединител и др. и после "спестените" пари от накладките ти се връщат ,но естествено всичко е доста относително и в крайна сметка кой както му харесва.
Иначе при по екстремни ситуации помоща от двигателя при спиране е безценна

А за разходът при наклон и на включена предавка колегата ESPACE е прав - нулев е!(при по съвременните коли де)



Тема Re: ikonomiqнови [re: bobi]  
Автор AudiV6 (verter)
Публикувано18.12.02 05:40



За това на каква предавка и при какви обороти е най-икономично си зависи от много фактори.
Колегата julys го е обяснил чудесно и аз само мога да му бъда изцяло в подкрепа на тезата му
оборотите трябва да бъдат близко до максималния въртящ момент в долна граница разбира се ,като максимум да стигат до него.
Както вече беше споменато тогава е най-добрия режим на двигателя и естествено идва и по ниския разход на гориво.

Една от основните причини съвременните и най-вече последните автомобилни двигатели да са толкова икономични като същевременно динамиката и възможностите им непрестанно се повишават е несъмнено въртящият момент ,който е свален в много ниски граници на скалата на оборотите и се достига веднага след подкарването на автомобила нещо немислимо за по старите генерации двигатели.
При болшинството от масовите колите макс.върт.мом се достига в границите между 3000/3500 и 4000/4500 об./мин (изключвам дизеловите агрегати-при тях тези стойности са доста по-ниски -голямото им предимство)
a на Ауди RS4 (извинявам се ,че давам за пример само агрегат на Ауди,но не знам друг) макс.върт.мом. е на разположение още при 2500об/мин и което е доста интересно той продължава във всички обороти до 6000об/мин!!!!!

Сега малко по конкретно:
На Аудито с 2,3 двигател макс.въртящ момент се достига при 4000oб/мин.
На Пежото за съжаление нe го знам,но можеш да попиташ във форум Peugeot



Тема Re: ikonomiqнови [re: AudiV6]  
Авторbobi (Нерегистриран)
Публикувано18.12.02 09:39



tuk malko se samnqwam za audito. da ne bi da twyrdish 4e trqbva da se kara okolo 4000 oborota za da byde maksimalni ikonomi4no u dobre za motora?

mislq che okolo 2500-3000 e optimalno




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.