|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
ET на джантите?
|
|
Автор |
TheSaint (а де?) |
Публикувано | 09.11.02 18:22 |
|
Някой може ли да ми каже, допустимите граници в които може да варира това отместване?
За тези които не се сещат за какво говоря може да погледнат тук:
и по-точно: Inset or outset.
Моите железни джанти са 5,5Jx14 ЕТ45 (фабрични), летите са 7Jx15 H2 ET28, пита се дали са съвметими?
Това което ме притеснява е, дали не се отразява зле това отместване (натоварване) на осите на автомобила.
Досега никой не можа да ми даде отговор на този въпрос.
Даже е във "Фулда център" (Симеоновско шосе), дето трябва много да ги разбират тея работи ми обявсниха: щом не опират в калниците значи стават! Просто нямам думи!
Истината е там някъде...
| |
Тема
|
Re: ET на джантите?
[re: TheSaint]
|
|
Автор |
lCE (Леден) |
Публикувано | 09.11.02 20:40 |
|
Възможно е да има някакво вредно въздействие върху лагерите на оста но ми се струва че ще е минимално . А и аз лично не бих си сложил джанта чиито външен ръб е по навътре във калника отколкото центърът и - много са ми грозни такива джанти Мен лично ме кефят джанти на които средната част е видимо по навътре от външният обръч на джантата и бих се примирил с малко по честа смяна на лагери
| |
Тема
|
Re: ET на джантите?
[re: lCE]
|
|
Автор |
TheSaint (а де?) |
Публикувано | 09.11.02 23:38 |
|
Да, по-честа смяна на лагери да, но на оси?
Това което ме притеснява е, че усещам всяка неравност на пътя във волана. Просто на моменти те удря в ръцете наляво или надясно.
Най-вероятно, това идва и от малкия балон на гумите върху Ал. джанта (195/50/15) и това, че ги карам напомпани на 2,3 атмосфери мин.
ЕТ-то също играе тук.
Просто разликата е огромна като сложа зимните, с тях возя доста по-меко (175/75/14), волана се върти само с един пръст, но съм доста по-нестабилен. По-тромава е колата, по-трудно спира.
С "летните" съм по-демаражен (може би и заради по-малкия диаметър на колелото и малко по-леката джанта, май около 1-2 кг е разликата), стабилен, доста по-добър спирачен път (въпреки, че съм с гуми галошки). НО, друсам като лагерница по паважа...
Като цяло пътя е по-осезаем, а усещането е по-спортно.
Истината е там някъде...Редактирано от TheSaint на 09.11.02 23:45.
| |
Тема
|
Re: Един въпрос ако може
[re: TheSaint]
|
|
Автор | Arthas (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.11.02 03:16 |
|
Извинявам се че се натрапвам,
аз не мога да ти помогна,
но понеже говорите за джанти
искам да питам можеш ли да ми кажеш
какво зна4и размера 80,70,65,60
на гумите.(височина ли е????)
| |
Тема
|
Re: Един въпрос ако може
[re: Arthas]
|
|
Автор |
Nasti () |
Публикувано | 10.11.02 11:37 |
|
procenta sprqmo shirinata na stypkata na gumata, znachi ako edna guma e 195/65 R15 se prewejda taka 19.5 shirina na stypkata po 65% ot 19.5 wisochina po 15 tzola
My Crazy Red Arrow!!!
| |
Тема
|
Re: ET на джантите?
[re: TheSaint]
|
|
Автор |
lCE (Леден) |
Публикувано | 10.11.02 15:27 |
|
Еми така си е с нископрофилните гуми - повечко друса но пък е по стабилно Можеш да пробваш да ги караш малко по меки - 2.1- 2.2 или пък вземеш гуми с компромисен размер - нито много високи нито много ниски - примерно на височина 60 .
| |
Тема
|
Re: ET на джантите?
[re: lCE]
|
|
Автор |
TheSaint (а де?) |
Публикувано | 10.11.02 19:24 |
|
Малко по-меки казаваш, да, но като мина през малко по-дълбока дупка и ударя на алуминий, направо ще ми призлее...
А гумаджиите ми обясниха, че тия гуми се карали на 2,5, после се смилиха и обявиха компромис 2,3!
Ако ще слгам по-голям балон то ще е 195/55/15, (тогава ще съм 1 идея над стандартия диаметър).
А много се замислям за 14' правени за специално за Ауди, да си сложа стандарти летни гуми (предписани от прозводителя) и да загърбя спортната возия.
Абе време има много до пролетта, ще го измисля до тогава...
Но това за ЕТ-то още ме интересува...
Истината е там някъде...Редактирано от TheSaint на 10.11.02 22:39.
| |
Тема
|
Re: ET на джантите?
[re: TheSaint]
|
|
Автор |
lCE (Леден) |
Публикувано | 11.11.02 20:36 |
|
Не мисля че при еднакви гуми само от ЕТ нещо ще се промени пък и производителите на лети джанти предлагат модели с различни ЕТ за всякакви автомобили което ме кара да мисля че едва ли е много вредно да има разлика м/у заводска и друга джанта по този показател.
| |
Тема
|
Re: ET на джантите?
[re: lCE]
|
|
Автор |
TheSaint (а де?) |
Публикувано | 11.11.02 23:43 |
|
Ето какво ми писа автора на "библята" за джанти и гуми:
Typically you need the ET to be close so that you don't end up insetting or outsetting the wheel too much. This could cause steering problems as well as causing the tyres and wheels to foul the suspension or body, depending on which way they go.
Sorry - don't have any more specific information.
Chris
Колко трябва да са близки стойностите пак не разбрах.
Истината е там някъде...
| |
|
ako niamash simtomi, kato:
1- trudno vyrtene na volana
2- prekaleno lesno vyrtene na volana (zatrudneno poddyrjane na prava linia:)
znachi sa close enough:)
br
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|