Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:15 16.06.24 
Хоби, Развлечения
   >> Авто-мото
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема ET на джантите?нови  
Автор TheSaint (а де?)
Публикувано09.11.02 18:22



Някой може ли да ми каже, допустимите граници в които може да варира това отместване?
За тези които не се сещат за какво говоря може да погледнат тук:

и по-точно: Inset or outset.

Моите железни джанти са 5,5Jx14 ЕТ45 (фабрични), летите са 7Jx15 H2 ET28, пита се дали са съвметими?

Това което ме притеснява е, дали не се отразява зле това отместване (натоварване) на осите на автомобила.

Досега никой не можа да ми даде отговор на този въпрос.
Даже е във "Фулда център" (Симеоновско шосе), дето трябва много да ги разбират тея работи ми обявсниха: щом не опират в калниците значи стават! Просто нямам думи!

Истината е там някъде...

Тема Re: ET на джантите?нови [re: TheSaint]  
Автор lCE (Леден)
Публикувано09.11.02 20:40



Възможно е да има някакво вредно въздействие върху лагерите на оста но ми се струва че ще е минимално . А и аз лично не бих си сложил джанта чиито външен ръб е по навътре във калника отколкото центърът и - много са ми грозни такива джанти Мен лично ме кефят джанти на които средната част е видимо по навътре от външният обръч на джантата и бих се примирил с малко по честа смяна на лагери



Тема Re: ET на джантите?нови [re: lCE]  
Автор TheSaint (а де?)
Публикувано09.11.02 23:38



Да, по-честа смяна на лагери да, но на оси?
Това което ме притеснява е, че усещам всяка неравност на пътя във волана. Просто на моменти те удря в ръцете наляво или надясно.

Най-вероятно, това идва и от малкия балон на гумите върху Ал. джанта (195/50/15) и това, че ги карам напомпани на 2,3 атмосфери мин.
ЕТ-то също играе тук.
Просто разликата е огромна като сложа зимните, с тях возя доста по-меко (175/75/14), волана се върти само с един пръст, но съм доста по-нестабилен. По-тромава е колата, по-трудно спира.

С "летните" съм по-демаражен (може би и заради по-малкия диаметър на колелото и малко по-леката джанта, май около 1-2 кг е разликата), стабилен, доста по-добър спирачен път (въпреки, че съм с гуми галошки). НО, друсам като лагерница по паважа...
Като цяло пътя е по-осезаем, а усещането е по-спортно.

Истината е там някъде...

Редактирано от TheSaint на 09.11.02 23:45.



Тема Re: Един въпрос ако моженови [re: TheSaint]  
АвторArthas (Нерегистриран)
Публикувано10.11.02 03:16



Извинявам се че се натрапвам,
аз не мога да ти помогна,
но понеже говорите за джанти
искам да питам можеш ли да ми кажеш
какво зна4и размера 80,70,65,60
на гумите.(височина ли е????)



Тема Re: Един въпрос ако моженови [re: Arthas]  
Автор Nasti ()
Публикувано10.11.02 11:37



procenta sprqmo shirinata na stypkata na gumata, znachi ako edna guma e 195/65 R15 se prewejda taka 19.5 shirina na stypkata po 65% ot 19.5 wisochina po 15 tzola

My Crazy Red Arrow!!!




Тема Re: ET на джантите?нови [re: TheSaint]  
Автор lCE (Леден)
Публикувано10.11.02 15:27



Еми така си е с нископрофилните гуми - повечко друса но пък е по стабилно Можеш да пробваш да ги караш малко по меки - 2.1- 2.2 или пък вземеш гуми с компромисен размер - нито много високи нито много ниски - примерно на височина 60 .



Тема Re: ET на джантите? [re: lCE]  
Автор TheSaint (а де?)
Публикувано10.11.02 19:24



Малко по-меки казаваш, да, но като мина през малко по-дълбока дупка и ударя на алуминий, направо ще ми призлее...
А гумаджиите ми обясниха, че тия гуми се карали на 2,5, после се смилиха и обявиха компромис 2,3!
Ако ще слгам по-голям балон то ще е 195/55/15, (тогава ще съм 1 идея над стандартия диаметър).

А много се замислям за 14' правени за специално за Ауди, да си сложа стандарти летни гуми (предписани от прозводителя) и да загърбя спортната возия.

Абе време има много до пролетта, ще го измисля до тогава...

Но това за ЕТ-то още ме интересува...

Истината е там някъде...

Редактирано от TheSaint на 10.11.02 22:39.



Тема Re: ET на джантите?нови [re: TheSaint]  
Автор lCE (Леден)
Публикувано11.11.02 20:36



Не мисля че при еднакви гуми само от ЕТ нещо ще се промени пък и производителите на лети джанти предлагат модели с различни ЕТ за всякакви автомобили което ме кара да мисля че едва ли е много вредно да има разлика м/у заводска и друга джанта по този показател.



Тема Re: ET на джантите?нови [re: lCE]  
Автор TheSaint (а де?)
Публикувано11.11.02 23:43



Ето какво ми писа автора на "библята" за джанти и гуми:

Typically you need the ET to be close so that you don't end up insetting or outsetting the wheel too much. This could cause steering problems as well as causing the tyres and wheels to foul the suspension or body, depending on which way they go.
Sorry - don't have any more specific information.

Chris

Колко трябва да са близки стойностите пак не разбрах.

Истината е там някъде...


Тема Re: ET на джантите?нови [re: TheSaint]  
Автор julys (205)
Публикувано12.11.02 10:11



ako niamash simtomi, kato:
1- trudno vyrtene na volana
2- prekaleno lesno vyrtene na volana (zatrudneno poddyrjane na prava linia:)

znachi sa close enough:)


br



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.