|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Дизелови самолети?
|
|
Автор |
Samo Diesel! () |
Публикувано | 03.07.00 00:34 |
|
Имам един въпрос (моля да не се смеете:)))
Чували ли сте за самолети с дизелов двигател, пък дори и само като прототипи?
| |
|
Дизелът изживява бум в руската военна техника през 40-те. Въпреки по-голямата му сложност в сравнение с бензиновите двигатели преимуществата му са очевидни - икономичност и много ниска възпламеняемост при бойно вздействие от страна на противника. Легендарният танк Т-34 дължи славата си именно на гениалния си дизелов двигател - доколкото знам той е бил нещо изключетелно по това време. Когато швабите копират Т-34 в своята "Пантера", те не успяват да копират и двигателя - редица части в него не са могли да бъдат произведени от тогавашната германска индустрия. В резултат "Пантера"-та получава бензинов двигател и... губи всичките си преимущества в сравнение с другите немски танкове.
Заради споменатите по-горе предимства са правени опити да се постави дизелов двигател на тежки бомбардировачи. Знаменитият Пе-8 (ТБ-7) известно време е имал дизелов мотор АЧ-40 с мощност 1044 кВт. Поради ниската надежност на двигателя, особено на по-големи височини, е било решено да се прекрати използването им. Ето ти мъничко информация за Пе-8:
| |
|
Ха, знаех си, че трябва да има! Благодаря за информацията!
Интересно ще ми е, ако някой знае, къде може да се намерят подробности за 12 цилиндровия, 500 кс двигател на Т-34. Ако наистина е толкова добър, защо после руснаците "забравят" как се правят дизели? Предполагам, че този двигател е бил т.н. двутактов дизел (каквито обикновено се монтират на кораби и на руските камиони :))), които са по-непретенциозни.
| |
|
Чел съм, че руснаците са се бъзикали с идеята да поставят дизелови двигатели на бомбардировачи (Ту-нещо-си), че да имат обхват да бомбардират Берлин, в началото на войната. Отказват се; дизеловият двигател, заради нуждата от висока компресия, изисква метало-обработване отвъд възможностите на посредствена промишлена база... (Бензиновите двигатели остават, и отряд Ту-нещо-си отлитат към Берлин. Няколко самолета го достигат, а някои от тях даже успяват да пуснат бомби. И после - всеки екипаж за себе си. Не са имали обхват да се върнат - и един вид става пропаганден успех с цената на екипажите от целия самолетен отряд... Това по съветски данни.)
Иначе все ми се върти в главата, че дойчовците са имали дизелови самолетни двигатели: дали са били германски-германски, или са били германски-френски (произвеждани във Франция) - не си спомням. Някой ден ще се врътна из служебната библиотека да разчовъркам. Интересен въпрос!
| |
|
От Междумрежие стоянката на ДелтаЯстреб (DeltaHawk):
Benefits of the diesel-cycle engine include:
Desirable Fuel Type: Low flammability and worldwide availability
of Jet-A or diesel fuel is valued in all applications; current
aviation fuel for the IO-360 and other high compression engines
is leaded and will eventually be made unavailable by the EPA
(Environmental Protection Agency), making those engines unusable.
Fuel Efficiency: The DeltaHawk is designed to BSFC (brake specific
fuel consumption) of .38 lb/hp/hr versus current avgas-powered aviation
engine book BSFC of .59 lb/hp/hr at 75% and above.
Lower Fuel Cost: 20-30% more range per gallon. Also, cost per
gallon of Jet-A averages $0.09 less than 100LL aviation fuel in
the U.S. The price differential is much greater in Europe.*
Electromagnetic Noise Elimination: Absence of an ignition system
reduces interference with navigational and communication systems;
for military applications, this is desirable for tactical reasons.
Simplicity of Operation: Single-lever power operation
(no mixture control).
Durability: Inherent in diesels because diesel and jet fuels provide
more lubricity and because no electrical system (magnetos or electronic
ignition)is required.
* As a recent e-mail stated: "In Europe and particularly the U.K.
economic benefits are more pronounced due the prohibitive price of
both petrol and avgas ... Jet A ... does not cost more than Ј0.30
per litre ($0.45) as opposed to petrol or avgas at Ј0.80 per litre
($1.28). Also given the improved economy of your engine it is not
difficult to show a saving of Ј5000.00 ($8000.00) per year in fuel
on only 210 hours engine time. Conservative hourly savings work out
at Ј25.00 per hour ($40.00) in a Velocity or Cozy MK4. Ј100.00
($160.00) of fuel will carry you 2100nm with the DeltaHawk or 630nm
with the Lycoming 360. While in practice these saving may not be
quite so large they will still be considerable, probably over 50%.
... The incredible savings this side of the water would probably
make conversion from other engine types a very real economic
proposition even with the cost of a new engine!!"
Some further benefits from the particular DeltaHawk
design decisions for our V-4 Turbo Diesel engine:
Smoothness: A two-cycle diesel has four power pulses per revolution
with continuous positive torque applied to the propeller (versus two
pulses per revolution with approximately 30 degrees of negative torque
in four-cycle/four-cylinder engines).
Liquid-Cooling: Reduces overcooling in descents from altitude.
Also, reduced thermal variance in operation allows tighter
manufacturing tolerances, leading to increased power and fuel efficiency.
Durability: (1) The 2-cycle piston-ported design reduces the parts
count by eliminating valves, valve train and cam shaft; (2) liquid
cooling reduces fatigue; (3) unified cylinder and block design
eliminates studs, gaskets and bolts.
Reliability: Fail-safe design aspects have been incorporated,
including backup air, redundancy of fuel pumps and limited operation
at reduced power without coolant.
Small Size and Light Weight: The V-design is stout and compact; use of
advanced materials and focus on low weight as a design criteria will
result in a V-8 model producing nearly 1 horsepower per pound. The V-4
is at least 60 lbs lighter than the equivalent aviation engine (comparisons
at fully installed weight) and hundreds of pounds lighter than equivalent
marine diesels. For new aircraft designs, the V configuration also allows
a more rounded cowling, permitting aerodynamic and propeller noise reduction
improvements.
| |
|
Пичове, изясних си въпроса с Т-34. Писал съм го в Авто-мото, но ето копие:
Двигателя на Т-34 е пълен кютюк, двутактов дизел, което е върха на руската техническа мисъл в тази област. Освен това и сделан както само те си знаят. Но тези двигатели са много прости и понасят невероятни технически отклонения, така че все пак станало нещо. Смешно е да си представи човек, как немските инженери седят онемели пред това "чудо на техниката". Всъщност може и да са немеели, но от учудване, как изобщо може това нещо да работи.
А, че немските танкове са били бензинови също има обяснение. Към втората фаза на войната немците са били вече доста притиснати от всякъде. Особено горивото е било много кът. Те обаче разработили метод за получаване на бензин чрез крекинг на кафяви въглища, каквито имат в изобилие. Затова и повечето им машини са били бензинови. Що не са получавали и дизел по този начин, не знам, може да не е било възможно.
Та в този смисъл, не се учудвам, че руснаците не са имали успех с дизеловите самолети. Просто те досега не са направили нито един истински дизел!
Е това е, ако има коментари, моля.
| |
|
Едно от много силните качества на дизелов танк е, че в руската зима нощем можеш да му подгряваш двигателя чрез палене на огън под двигателния отсек. Палиш огъня, държиш го палнат цяла нощ, и сутринта танкът пали и тръгва. Независимо дали уплътненията са такива или онакива, или направо руски... Защото дизелът има висока температура на запалване.
Дойчовските танкове са имали специални нагреватели. Много силно положение! До като нагревателите и всичките чаркове покрай тях работят. Иначе можели са да бъдат подгрявани с огън под корема, по руски. Да, обаче АКО всичките уплътнения и джаджи са перфектни. Коите те не са, след два - три дни в руската друсаница...
Отделно какво става при попадение върху дизелов танк, който вероятно се запалва, и при същото попадение върху бензинов танк - който избухва много живописно. Срещат се руски танкисти, оживяли германски снаряд. Германски танкисти оживяли руски снаряд нещо, такова, малко са... Сега, германската технология по броня и оръдия и прицел е била много добра - та един германски танков екипаж е думкал дузини руски танкове преди да го прасне руски снаряд... Но след този снаряд - точка на екипажа.
Да ти кажа, моите уважения към германците. Били са вярни български съюзници в две световни войни, и както вървят нещата - ще бъдат и в Третата Световна. Но аз лично избягвам да купя даже отварачка за консерви от Германия! Прекалено взискателни, всичките им произведения! Съпругата накупи куп германски пособия около шивашката й дейност по модна замисъл... Завърши с германска кафеварка... Не може да раздели кафето в две чаши; все го сипва неравномерно; сигурно въздушното налягане или водният вискозитет нещо не са по германски норми.... Или кафето не е смляно точно по германски стандарти... Отварачката за консерви се напука; явно микро-структурата на консервите в нашите географски условия нещо е извън номиналните германски параметри... Германски коли хич не поглеждаме; гледали сме им сеира. Примерно водни помпи, с пластмасови перки които се разграждат в температурни условия извън учебниците на германските инжинери... Та сега у нас даже децата знаят какво искам да кажа с израза "германска работа"... Дано до Третата Световна дойчовците да поумнеят!
| |
|
Истината е, че вече нито германците, още по-малко който и да бил друг не произвеждат качествена техника. Не, че не могат, разбира се, просто излиза толкова скъпа, че никой не би я купил в днешното консуматорско общество. Стоките се правят да изкарат 1-2 години, след което си длъжен да купиш нова - наистина, хората го чувстват така. Това е положението, американците са го измислили и сега всички им играят по свирката. Така икономиката се върти с бясни темпове, има работа за всички, хората имат много пари, които пак влагат в тази икономика и тнт., сещаш се, какъв кръг се получава. Никой не би позволил цикъла някъде да се затлачи, примерно със стока която изкарва 30 години, като тези произведени преди воината.
Колко ще изкара една такава икономика с все пак ограничените ресурси на Земята, ще разберам скоро...
Иначе когато нещо трябва да е наистина прецизно, и не става дума за търговски продукт, немците знаят много добре как се прави.
Та да не се отклоняваме от темата, то и танковете не са за тук, ама като сме започнали...
Немците едва ли не са осъзнавали по-голямата уязвимост на бензиновите машини в бойни условия. Но все пак една опасна бензинова машина в движение е по-добре от една дизелова, която ще е дори още по-безопасна поради празните резервоари. Нямали са дизел хората и са направили компромис.
| |
|
Много зле
Необразовани селяни, или нещо по-лошо
Както и да е, кво ми пука - 99% от целокупното земно население прекарва целия си мизерен живот в заблуждение.
Първо, дизелите са слагани, както вече писах, на Пе-8 (ТБ-7), конструкция на Петляков. Туполев не е имал нищо общо. ТБ-7, които са бомбардирали Берлин в първите дни на войната са били с ДИЗЕЛОВИ двигатели. Даже има интересен случай - при завръщането единият от бомбардировачите каца принудително, поради изчерпване на горивото, в района на един колхоз. Нафта за тракторите има много, но... няма подходящи начини за наливането й в резервоарите на огромната машина. Та значи екипажът, в продължение на часове, налива нафта с кофи... :)
Второ - характеристики на В-2-34, дизеловият мотор на Т-34.
4 (ЧЕТИРИ) тактов, 12 цилиндров, V-образен, бързоходен, безкомпресорен дизел с водно охлаждане и струйно впръскване на горивото (май му се вика "инжекцион" в днешно време). Мощност - 600 к.с.
По-нататък ще потърся информация за копирането на "Пантера"-та и трудностите, свързани с това.
| |
|
Прости сме си и чакаме някой образован да ни светне как стоят нещата. Примерно да ни каже от къде да прочетем тия ценни сведения...
Също така да ни обясни, какво е станало с великите руски инженери и конструктори. Къде са се скрили след войната и защо не са направили нито един четиритактов дизел след това.
И защо старите танкисти били на фронта с Т-34 първата им приказка за тези танкове е "Ако не запали от първия път, значи край, оставаш си на място". Затова са се мъчили като грешни дяволи, източвали са всичкото, към 200 л. масло, и цяла нощ са го държалли на топло, като в същото време са подгрявали и двигателя. А на този адрес (http://guns.connect.fi/gow/T34tank1.html) паленето на танка е описано много живописно.
И още искам да питам, за дизел при когото горивото не се впръсква директо в цилиндъра. Даже и руснаците май са разбрали, че не става по друг начин.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|