|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
Колко кончета е един турбореактивен двигател?
|
|
Автор | Cмoтaн (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.07.04 10:59 |
|
Съжалявам за тъпия въпрос, ама един ме омайва че били по 380 000 конски сили, а на мен ми се струва ужасно много това
| |
Тема
|
Re: Колко кончета е един турбореактивен двигател?
[re: Cмoтaн]
|
|
Автор | ckипaджиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.07.04 21:19 |
|
Спомни си училищната физика -- точно нула конски сили!
Реактивният двигател _не_ упражнява сила спрямо нищо, ерго е безсилен! Да, той произвежда газова струя, която придава тласък -- непряко усилие. Тласъкът -- тягата -- на струята се мери в килонютони (кн), килограмсили (кГ или кгс) или фунтсили или фунтове тяга (lbf, lbt). Приблизителното съотношение между кн към кГ е десет към едно, а между кг и фунтове 2,2 : 1.
Впрегнеш ли реактивен двигател във витло (получавайки турбовитлов двигател), вече може да му измериш конските сили на двигателна спирачка. Но понеже той произвежда И тяга, конските сили при витлото се увеличават с нейната стойност и стават еквивалентни (екс), въпреки че най-често тази теоретична тяга се изхвърля без да върши работа (виж соплата на Ан-24).
Съвсем ориентировъчно, ако искаш идея колко аджаба коня е един дететтонен CFM56 от тия на Боинг 737, удвои тягата му в килограмсили (10 000 в случая). Получаваш криво-ляво еквивалента на 20 000 спирачни конски сили.
Ама съвсем приблизително..!
| |
Тема
|
о, и нещо друго
[re: Cмoтaн]
|
|
Автор | ckипaджиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.07.04 21:30 |
|
Тия 380 000 кс наистина са басни от 1001 нощ! Най-мошните турбовентилаторни двигатели (турбореактивен газгенератор с многолопатно витло два етажа голямо отпред) в гражданската авиация произвеждат по няма 50 тона парчето. Което е стотина хиляди конски сили (ама съвсем приблизително..!) Военни двигатели с по-голяма мощност силно се съмнявам да има. Май най-най-най-мощните, барабар с все форсажа (изгарянето на чисто гориво в соплото), са от порядъка на 35 тона, ама току съм в грешка.
| |
Тема
|
Мерси за отговора
[re: ckипaджиятa]
|
|
Автор | Шeмeт (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.07.04 09:35 |
|
А този дето ме омайваше работи на аерогара Варна и май нищо не отбира от тия неща, ама много тежко го дава . Жалко че по цял ден тия неща са му пред очите, а той и понятие си няма кое за какво е 
| |
Тема
|
Re: Колко кончета е един турбореактивен двигател?
[re: ckипaджиятa]
|
|
Автор | bsb_2 (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.07.04 13:26 |
|
Всъщност май не е точно така. Според училищната физика мощността е работата, извършена за единица време. А работата, най-грубо, се определя от пътя, който е изминало тялото под въздействието на приложената му сила. Тъй като самолетите несъмнено вървят от точка А до точка Б под въздействие на реактивната сила от реактивни двигатели, то същите тези двигатели имат мощност. А формулата за механична мощност на сила е P=|F,v|=F.v.cos(alpha). Това е скаларното произведение на векторите на силата и на скоростта, получена под въздействие на тази сила, а alpha е ъгълът между двата вектора.
При тяга от 20 000 kgf - т.е. 200 kN, и скорост 300 m/s (0.9M) и практически съосни скорост и сила получаваме P=60*10^6 W=60 000 kW. Тъй като една конска сила е приблизително 3/4 kW, то това са около 80 000 к.с.
За съжаление тази формула предизвиква доста въпроси, така че не вярвайте изцяло на моите сметки. Но все пак реактивните двигатели имат мощност.
Боян
| |
Тема
|
Re: Колко кончета е един турбореактивен двигател?
[re: bsb_2]
|
|
Автор | ckипaджиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.07.04 02:04 |
|
Бе да, ама не. Не за мощност, а за конски сили пита човекът. Който смогне да върже динамометър на изходящата струя на джет ще види, че пукната конска сила не излиза :)
Инак биеш в правилна посока. То има теоретична еквивалентна мярка за конските сили -- тягови конски сили -- ама те, както и животът на Маркс, са си хипотенуза.
ткс (РД) = (тяга lbt . възли)/375
Дай да проверим CFM-ите на седем-тройката на крайцерски режим:
(20 000 . 400) / 375 = 23 467 ткс
В режим на пробег, обаче, цифрата е отчайваща:
(20 000 . 100) / 375 = >6000 ткс
С такива фалшименто величини и пресилени сравнения ти става ясно защо пилотите на джетове ич не им е гайле за конски сили, а за "ийпъри" -- EPR или Engine Pressure Ratio (съотношение на изходящото налягане спрямо статичното такова).
Впрочем, витловите двигателни установки (не само двигатели, амо и другото дзардзават) те работят по третия принцип на Нютон, та и за тях има величина на ткс -- 80% от двигателната мощност, щото витлото се плъзга и харчи 20 на сто. Бърза проверка с НК-12 на Ту-95:
12 500 екс . 0,8 = 10 000 ткс
---
Ау-у, да не отваряме тема пък колко са зле реактивните двигатели с въртящия момент...
| |
Тема
|
Re: Колко кончета е един турбореактивен двигател?
[re: Cмoтaн]
|
|
Автор | Удивeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.07.04 08:57 |
|
Ба си глупостите!
"Бе да, ама не. Не за мощност, а за конски сили пита човекът. Който смогне да върже динамометър на изходящата струя на джет ще види, че пукната конска сила не излиза :)"
1. Конските сили мерят мощност. Разликата е, че са остаряла и извънсистемна единица. Системната единица зе измерване на мощност е ват и е кръстена на James What. Затова така се и означава с W. Може да се види на почти всяка ел.лампа. Мощноста измерва работата извършена за единица време. Значи 1W=(1N*1m)/1s - (Нютон по метър върху секунда). Затова като ти казват колко е мощна една кола, ти казват толкова и толкова kW или едиколкоси конски сили, щото народа вече е свикнал с тях. Не си спомням каква е дефиницията за 1 HP, но нещо ми се върти из главата, че 1кс=735W.
2.За всеки влак си има пътници. Щом със динамометър не можеш да измериш нищо при реактивния двигател, значи че този уред просто не е предназначен за това. Не знам какво точно е динамометър, но така както го обесняват - това не е уред за измерване на мощност, а за измерване на сила.
Който не вярва на тия неща дето съм ги написал - до отвори един учебник по физика, само дето не знам сега в кой клас се учи. Навремето се учеше в 7-ми.
| |
Тема
|
Re: Колко кончета е един турбореактивен двигател?
[re: Удивeн]
|
|
Автор | ckипaджиятa (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.07.04 10:59 |
|
Егати чувството за хумор, егати педантлъка!
Нито ми светваш Америка с това, че кс са мярка за мощност, нито с това, че Уот (впрочем Watt, а не What) се принудил да свежда 746 вата до мощността на магаре, теглещо вагонетка в рудник за да онагледи възможностите на парния двигател.
Конските сили и ватовете са изцяло неподходящи и неизмерими мерки за мощността на тягата. Затова се ползват само за най-общи теоретични сравнения. Но щом държиш, че тягата е изразима в конски сили, радвай се на точната формула, която цитирам в по-горен постинг, и за която ми благодариш с "ба си".
| |
|
май училищната физика не е съвсем достатъчна. По-точно - напълно е достатъчна, ама изгражданият в училище начин на мислене не е. При реактивните двигатели - както скипаджията каза - не се отблъсква машината от нещо - както гумите от земята , или перките на витловия двигател от въздуха. За това и с реактивни (да де - те не са същите, ама работят на реактивния принцип) двигатели може да се лети и в космоса дето няма от какво да се отблъснат. Тук по закона за запазване на импулса - изхвърляш нещо - съответно това, което го изхвърля се придвижва в другата посока. Така че, не оплювайте човека, ами си прелистете пак физиките 
Когато боговете говорят, ония с фактите никакви ги няма.
| |
|
Всеки двигател има мощност, така
че скипаджията не е съвсем прав.
Двигателят е конвертор на енергия --
обикновено химична в механична
(може и да е ядрена в механична,
примерно). Част от входящата енергия
се губи неизбежно като топлина, част
отива за полезна работа. Мощността
е отношението на тази част (втората)
към времето, за което работи двигателят
(ако приемем, че мощността му е постоянна
във времето, понеже може и да не е -- тогава
може да говорим за моментна мощност и
ефективна мощност).
Така че няма значение в случая дали
придвижването става чрез отблъскване
от околната среда или чрез изхвърляне на
вещество назад! Щом се върши механична
работа, значи се развива мощност.
Връзката между тягата и мощността обаче
не е пряка. В смисъл, ако се знае, че тягата
е 1 нютон, от това не може да се заключи
каква е мощността. Нужна е още информация.
Ако искате, да пренесем дискусията в krile.net,
тамошният форум ми е по-удобен.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|