| 
	
 | 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Капсулно приземяване... 
 | 
 
 |  
| Автор | 
Cв.Ckpoмни (ветеран) |  
| Публикувано | 16.06.08 21:36 |  
             |  
           | 
            
           
  За разлика от елегантното приземяване на крилат атмосферник, с кацане на писта и изход на хората като от малко по-сложен самолет, приземяването на капсула е... да го наречем усилие всред открита природа, за по-нежно.
 
 Ето снимки от приземяването на руския Союз 11, от 19 АПР 2008:
 
 
 Обгарянето на капсулата по места, които не би трябвало да бъдат обгорени, е резултат от влизане провал; за щастие, природната устойчивост на капсулата я ре-ориентира в правилно отношение, с аблационен щит на пред, преди аеронагряването да разтопи люка и други капсула модули.
 
 Аз бях особено потресен от подпетените обувки на техника от снимка №42. Никога не съм виждал подпетени обувки на каквито и да било кадри в която и да било космическа програма - до тази снимка. Аз го виждам за излагация, за изпускане на дисциплината. Ако бяхме видяли подобни обувки на наш американски техник, вече да сме разтопили жиците с критики!
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Капсулно приземяване... 
[re: Cв.Ckpoмни]
 | 
 
 |  
| Автор | jo123 (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 17.06.08 16:06 |  
             |  
           | 
            
           
  Аз си мисля, че ако нямаше чужденци в капсулата въобще нямаше да се разбере за проблемното влизане в атмосферата.
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  все се каня да питам, до каква височина се простират държавните граници ? т.е. при кацане  и излитане  космическите кораби могат ли да минават над чужда територия, и ако да, на каква височина?
  
 или границата нагоре е докадето стига ПВО-то ?:)
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Капсулно приземяване... 
[re: Milenn]
 | 
 
 |  
| Автор | eлeмar (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 18.06.08 10:34 |  
             |  
           | 
            
           
  По според международните споразумения е прието че тази граница е 100 км но не всички държави са съгласни. Иран например смята че прелитащите над него спътници нарушават суверинете та му. Има и други подобни държви.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Капсулно приземяване... 
[re: eлeмar]
 | 
 
 |  
| Автор | 
cineman (киноГавър) |  
| Публикувано | 18.06.08 17:51 |  
             |  
           | 
            
           
  Е, и какво - на аятоласите наем ли да им плащат, или ще ги стрелят с ракети?
  ----------
  Дограмата ми хлопа! 
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Айде сега, а вашите "крилати атмосферници" валят от небето като круши - обикновено на парчета.
  ----------
  Дограмата ми хлопа! 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Щом разчиташ на плащащи клиенти... 
[re: jo123]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Cв.Ckpoмни (ветеран) |  
| Публикувано | 19.06.08 17:25 |  
             |  
           | 
            
           
  В тези неща криенето не само е трудно, но и вредно - защото подрива доверието на клиентите. А не забравяй, че руснаците разчитат много повече на плащащи клиенти от колкото американците.
 
 В случая влизането на руската капсула с грешно отношение е станало явно почти веднага: траекторията на номинално влизане е по-плавна от наблюдаваната. При номинално отношение, капсулата "планира"; в случая е влязла "балистично".
 
 Самите руснаци ни посочиха тези снимки (ти не мислиш че има много началници в САЩ космическа програма които отбират руски, пък и страдат от любознателност до там че да се мотаят по руски Междумрежие стоянки, нали?). Руснаците се опитват да ни покажат каква голяма стъпка на ЗАД ще бъде разработваното ПИВ (Пилотирано Изследване Возило). Още повече че руската капсула се приземява, което подсигурява сравнително лесен достъп за поддръжка / спасяване, а ПИВ ще се приводнява. С други думи, идеята зад показването на тези снимки е, че ако руското приземяване изглежда така, леле мале какво ще е американското приводняване. Ето коментара на началника, който разпрати снимките до колегите си, вкл. мен: "... Един ден когато нашите совалки са в музеи ние ще копнеем за учтивостта на пистови приземявания. ..." ("... One day when our shuttles are in museums we will long for the civility of runway landings. ...")
 
 Да, Аполо капсулите са се приводнявали - но те са били малки и леки, плюс психологията е била че космическите полети са били рисковани опити, и публиката е по-била в състояние да приеме провали и смъртни случаи като цена на напредъка. Психологията към днешните капсули практически не приема провали, камо ли смърт. Пряк пример: такова влизане преди 20 години е щяло да бъде възхвалявано като доказателство на мъдра замисъл, как природната устойчивост на капсулата надделява операционни провали. Днес никой даже не помисля за хвалба; настроението е изцяло критично. Очакванията и стандартите са завишени.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Щом разчиташ на плащащи клиенти... 
[re: Cв.Ckpoмни]
 | 
 
 |  
| Автор | GMailDrive (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 19.06.08 22:21 |  
             |  
           | 
            
           
  Скромни, недоволен си от приземяването, недоволен си от приводняването, ти какво предлагаш като техническо решение ? Телепортация ?
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Капсулно приземяване... 
[re: Cв.Ckpoмни]
 | 
 
 |  
| Автор | ParaDrop (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 23.06.08 13:59 |  
             |  
           | 
            
           
  По въпроса за подпетените обувки... скромното ми мнение е, че човека си ги е събул при влизане в апарата за извършване на инспекция...или каквото там...просто да не окаля.
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Това е най-човешкото и оправдаващо обяснение, което би могло да мине някому на ум. Макар че аз даже не помислих за него.
 
 От друга страна, аз не помислих за такова обяснение защото не си представях след-кацане инспекция процесът да бъде провеждан така. Изглежда ми малко недодялано, ако така техниците влизат-излизат, та се събуват боси, и прочие.
 
 Аз още живея с "учтивостта на пистови кацания".
 
 Между другото, ПИВ-чето вече така яко зацикли, че... Слухофонът докладва, че Локхийд инжинери са получили "стой-работа" (заповед да спрат дейност) по ПИВ сегменти. Положението е зле.
 
 Вчера чух такива примери от ПИВ замисъл проблеми - човек да падне! Така е, щом в замисъла на такива неща подреждаш личния състав не по експертиза, а по връзки. Все едно САЩ не са замисляли атмосферници, та всичко бива научавано от ново!
 
 А имаме нова птичка, Хикс-38, първият летящ образец сглобен и готов за полетно изпитание, точно тук в НАСА - Джонсон Космически Център! Програмата беше закрита, но "грациозно" (сиреч, всичко е документирано и запазено, за възможно възстановяване - за разлика от "неграциозно"-закритите програми, където НАСА налага физическо унищожение на артифактите).
  
           
  
             |   |  
  |   
 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
 |  
 |   
 |