Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:12 15.07.25 
Технически науки
   >> Авиация
*Кратък преглед

Тема Хибрид между ракетен двигател и ГПВРДнови  
Автор grg (минаващ)
Публикувано10.10.11 00:05



Да уточня ГПВРД е руското название на скрамджет, незнам как се нарича по Български.

Двигателят работи по следния начин: въздухозаборника не свива и не забавя, до колкото е възможно, въздуха. Във камерата на изгаряне се впръскват газовете на ракетен двигател. Ракетният двигател има голям излишък на гориво. Излишното гориво изгаря във въздуха. Съотношението гориво-окислител на ракетния двигател е регулируемо, и се прави такова, че скоростта с която се движат газовете на изхода му, е приблизително равна на скоростта на въздуха. По тази причина, горенето е до-звуково, и затова се избягва проблема с лошото горене в обикновенния ГПВРД. Тъй като въздуха не се забавя или почти не се забавя, то се решава и проблема с прекалено високата температура. Освен това отсъстват и загубите от конверсията на кинетичната енергия на въздуха в топлинна и обратно в кинетична.

Бих нарекъл такъв двигател "инжекционен ГПВРД"



Тема като между негър и моторетка? [re: grg]  
Автор varban (:^))
Публикувано14.10.11 00:58



> Да уточня ГПВРД е руското название на скрамджет, незнам как се нарича по Български.

Хиперзвуков правоточен въздушно-реактивен двигател. Никак не се казва. Поради липсата на оригинални български работи в тази област липсва и терминология.

> въздухозаборника не свива и не забавя, до колкото е възможно, въздуха.

Значи, ниски налягания и висока скорост? Ако не се забавя, скоростта е хиперзвукова.

> Съотношението гориво-окислител на ракетния двигател е регулируемо, и се прави такова, че скоростта с която се движат газовете на изхода му, е приблизително равна на скоростта на въздуха.

Скоростта на изтичащите газове на ракетен двигател с течно гориво се регулира не със съотношение гориво/окислител, а с дебит на компонентите. И този дебит не може много-много да мърда, щото или киха, или гасне, или прогаря.

> По тази причина, горенето е до-звуково, и затова се избягва проблема с лошото горене в обикновенния ГПВРД.

Как така ще е дозвуково? Нали по-горе каза, че потока не се забавя във входното устройство? А тогава скоростта е хиперзвукова - 1500 m/s (пет-шест маха по въздух).

И второ... как ще накараш ракетен двигател да работи със скорост на изтичане на продуктите под звуковата? То тогава това не е ракетен двигател, ами пърлачка ;)

А пропо, погледни, от какво зависи скоростта на звука. И имай предвид, че в критичното сечение на ракетния двигател съвсем не е въздух. И скоростта на звука там е друга.



Тема Re: като между негър и моторетка?нови [re: varban]  
Авторrpr (Нерегистриран)
Публикувано18.11.11 20:32



Не абсолютната скорост на ракетния двигател е дозвукова, а разликата между скоростта на газовете на ракетния двигател и скоростта на въздуха.



Тема Re: Хибрид между ракетен двигател и ГПВРДнови [re: grg]  
Авторtotopet (Нерегистриран)
Публикувано24.11.11 11:59



Един нисък цилиндър около ракета вдига тягата с 20-30%.В описаното от Теб в ежектирания въздух вкарваш гориво.Колко да вдигне тягата?32 %?За незагасваща пърлячка е добре






*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.