|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Бюрократи-ракетчици...
|
|
Автор |
Cв.Ckpoмни (ветеран) |
Публикувано | 28.10.09 20:40 |
|
Арес 1 Хикс тъкмо летя. Първата степен беше само с 4 вместо 5 твърдо-гориво носител сегменти. Значи от 5-тия сегмент на горе всичко беше макет, с изключение на разкачване двигатели, да разделят първата степен от макета втора.
Гледаме, полата на Арес 1 Хикс като че се плъзна малко след пуска (чу се възклицание че аха полата да удари изстрелване кулата), после ракетата се закатери - но по едно време се заплъзга леко в страни със завишена алфа, и след това наклони траекторията си близо към хоризонтала... Тези маневри може да са отклонения, а може да са номинални - не знаем какви са замислените траектория и отношение. Добре.
И идва разкачването на втората степен от изгасващата първа... Получи се нещо като сгъване... И втората степен се оказа летяща със задницата на пред... Кофти! Поспорихме дали това беше защото първата степен удари и завлече втората, чрез завличането дръпвайки задница на пред, или втората степен сама се обърна заради аеро нестабилност... Моето мнение е, че се получи удар и завличане. И това с остатъчната тяга от първа степен с 4 огнещи сегменти; ако имаше номиналните 5 огнещи сегмента, кой знае какво щеше да стане!
Това е точно един от предвижданите проблеми; отделяне на втора степен от огнеща първа, даже остатъчно огнеща (както се получава при твърдо гориво първа степен) налага по-мощни разкачване двигатели (сиреч допълнителна маса двигатели и гориво). За излитане аборт, с пълно-огнеща първа степен, екстракторите трябва да са особено мощни двигатели, за да ускорят капсулата далече от догонващата първа степен. За Излитане Аборт Системата на Орион, екстракторите придават ускорение 10 гравитаций, което практически се очаква да тресне астронавтите в безсъзнание.
Мненията сега са че Арес 1 Хикс нагледно показа защо ще бъде прекратен.
Арес 1 беше замислен и инжинерен от НАСА. Вина за какъвто и провал да има НЕ може да бъде стоварена върху частен контрактор. Вероятностите са да има още провали, за които да се разбере от изпитание данните. Ще видим в НАСА какви действия ще бъдат предприети в резултат от досегашния видян провал; ще има ли уволнени, понижени, съдени!?
| |
|
Ще има "усвоени" парички...
| |
|
Това е видео, снимано от самолет (Арес 1 Хикс постепенно се приближава към самолета):
За сега видеото е тук:
Разкачването не е номинално. Поведението на разкачените степени, веднага след разкачване, не е номинално. Разгръщането на парашутите за първа степен не е номинално; един от парашутите "цъфва" още по време на разгръщане, дали защото вече е бил повреден от сблъсъка между степените при разкачване, или от нещо друго.
Плясването в океана, заради превишената скорост (само един парашут забавя скоростта), огъва стените на твърдо гориво сегментите някъде към средата на носителя. Но имало пукнатина в обшивката на един от "горните" сегменти - което едва ли е от сблъсък с океана; по-вероятно е от вибраций. Също има пукнатина в двигач притурка - което също вероятно е от вибраций.
Първата степен на Арес 1 Хикс не само че е имала само 4 огнещи сегмента, вместо 5, но и горивната смес е била по-слаба, като за Совалките, вместо новата, по-силна, за Арес 1. Въпреки това чуваме че изстрелване площадката поела доста повреди.
От НАСА се чува че следващият пробен полет на Арес 1, Арес 1 Игрек, вече бил унищожен, с намека че програмата Арес 1 е практически прекратена. С двете холиудски думи, "про-вал".
| |
|
Ако кодът тръгне от раз, без проблеми, значи кодът е грешен (бъгав). От опит знам, че е така. Трябват поне 5-6 пробни "изстрелвания", за да се каже дали кодът работи.
Същото с Арес 1 Хикс. Коментари като твоят не се приемат сериозно, нито от техническа, нито от научна гледна точка.
Ако държиш на репутацията си, въздържай се от коментари без да знаеш достатъчно информация. Не е професионално, приличаш не на инженер по ракети, а на селска клюкарка.
Нищо лично.
Редактирано от Kirinlchiban на 03.11.09 22:33.
| |
|
По-добре усвоени пари за наука и образование, отколкото усвоени пари за хотели и казина.
| |
Тема
|
Re: Видео на полета
[re: Cв.Ckpoмни]
|
|
Автор | Flancer (Нерегистриран) |
Публикувано | 04.11.09 15:53 |
|
Добре де, има ли НАСА алернатива на проекта "АРЕС" 1, 2 , 3 и т.н. , че да го прекратяват толкова лесно. Не е ли по-добре да се изгладят проблемит екоито сега се установяват? Друг е въпрост дали толкова елементарно нещо като парашута щом не могат да изчислят/изработят , какво остава .... Хм...
| |
Тема
|
Точно в алтернативите е проблемът.
[re: Flancer]
|
|
Автор |
Cв.Ckpoмни (ветеран) |
Публикувано | 04.11.09 20:49 |
|
Точно в алтернативите е проблемът: че алтернативите винаги бяха по-добри от Арес 1. Основното силно качество на Арес 1 беше че (се оказва сега) е бил осиновен за лична идея на Гриффин, бившият НАСА Администратор.
Критиките срещу Арес 1 винаги започваха от неговата архитектура, специфично твърдо-гориво първа степен. Това усложнява разкачването на втората степен, както и аборт при излитане проблем, плюс вибро-акустичните натоварвания които "раздрусват авионика кутийте от стената на капсулата", по думите на колеги в НАСА, работили по въпроса. Всичките тези проблеми от архитектурата се проявиха в полета на Арес 1 Хикс, и в този смисъл, да, полетът беше пълен успех - че доказа как предвижданията са били правилни. Примерно, от над 220 полет-опита на твърдо-гориво носителите на Совалката (едно изстрелване е 2 полет-опита, защото има два носителя), отделно земни изпитания, до сега няма спукване на сегмент обшивка - каквото точно се получи на Арес 1 Хикс. Защото Външният Резервоар на Совалката поема вибрационните натоварвания и придава форма стабилност на огнещите носители. Това за пример.
Всичките алтернативи на Арес 1 го превъзхождат.
Сега чуваме, че освен основните провали в полета:
а) пукнатина в твърдо-гориво сегмент (вероятно от вибрация)
б) пукнатина в притурка на двигател пола двигач (практически сигурно от вибрация)
в) издънено разкачване на 2-ра степен заради остатъчното огнене на първата степен (което причини поредица провали, завършващи с повредените парашути)
имало и повреди по изстрелване площадката от отклонения в двигател сопло насочване, и то значителни повреди, някои може би структурни. Отделно няма дума за данните от полета; данните от успешен полет бързо биват оповестявани в "предварителна" форма, за разлика от сегашното мълчание.
НАСА много натискаха да има изстрелване на Арес 1 Хикс че да покажат поне нещо литнало, след между Д11 и Д15 милиарда похарчени (според различни източници). Може резултатът да излезе обратен. Справка
Голямата болка е, че за финансиране илюзията на Арес 1 бяха рязани действащи програми като Совалката, Космическата Станция, и след това започна вътрешна канибализация на цялата Съзвездие Програма, с унищожаване на лунно кацане, отиване до Марс, и прочие. Боклукът Арес 1 повече няма да литне - но егати цената! Практически, Арес 1 (и Орион, друг пример на мизерен провал) разбиха американската космическа програма, на национално ниво, и я лишиха от бъдеще поне за 20 години на пред.
Точно както гласи българската поговорка: за да видиш цената на простака, дай му власт - и бързо ще се убедиш че е твърде скъп.
| |
Тема
|
Re: В програмирането има един лаф
[re: Kirinlchiban]
|
|
Автор | Mнoro Пeчeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 04.11.09 21:09 |
|
Хехе, програмирането ... Биеш му ресетя и белким тръгне!
А бий ресетя на палнат твърдогоривен, с 4 астронавти на носа ... май цената е друга.
| |
Тема
|
Re: Точно в алтернативите е проблемът.
[re: Cв.Ckpoмни]
|
|
Автор |
cineman (въздухар) |
Публикувано | 05.11.09 01:55 |
|
При х'американосите това - с издънването, не става за пръв път...
| |
Тема
|
И сега последно - ще ходим ли на Луната?
[re: Cв.Ckpoмни]
|
|
Автор | luchs (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.11.09 12:14 |
|
Да бяхте копнали Сатурн-а, му майката....
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|