Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:03 16.11.24 
Технически науки
   >> Авиация
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Летене?нови  
АвторLourdes (Нерегистриран)
Публикувано28.12.06 17:41



Здравейте!
Може ли някой да ми обясни как летят самолетите? Знам за въздуха, който се движи под крилото на самолета и предизвиква излитането, но още обяснения не са ми излишни.

Благодаря предварително!



Тема Re: Летене?нови [re: Lourdes]  
Авторeди-koй cи (Нерегистриран)
Публикувано28.12.06 18:41



В най-общи линии, самолетът се движи най-вече благодарение или на двигателите си ако е реактивен самолет, или на пропелерите си, ако е турбовитлов самолет. Работейки, двигателят или пропелерът създават тяга, която тласка самолета напред. Това е първата и най-важна предпоставка, за да може един самолет изобщо да бъде приведен в движение.
Сложната система от ейлерони, предкрилки, задкрилки, спойлери, хоризонтален и вертикален стабилизатор правят възможни различните маневри на самолета по време на полет, излитане и кацане. Върху самолета действат ред сили по време па полет, включаем и съпротивлението между крилата на самолета и въздухът, който действа под, върху и отстрани на крилата. Затова при излитане и още повече при кацане самолетът е с пуснати предкрилки и задкрилки, защото това увеличава площта на крилете, което е необходимо за самото отлепяне от пистата при излитане, както и при подход за кацане и самото приземяване. Степента на спускане на прекрилките и задкрилките е в зависимост от дължината на пистата. Често няколко секунди след докосване на пистата при кацане пилотите пускат реверса на двигателите, което е обратна тяга, т.е. тогава двигателите започват да действат като спирачки, тласкайки въздуха напред.

Това представлява в най- най-общи линии движението на самолета.

Поздрави



Тема а сега добре би билонови [re: eди-koй cи]  
Автор Milenn (турист)
Публикувано28.12.06 19:27



професионалистите да кажат.

щото това обяснение на мен изобщо не ми се връзва.
например, за самото летене май не са нужни двигатели, нали си може да лети и със спрени двигатели, а и толкова планери и т.н. изобщо нямат двигатели.

задкрилките и т.н. увеличават площтта на крилото, за да може самолета да се задържи във въздуха при по-малка скорост ?

всъщност, първопричината за летенето е ...формата на крилото, въздуха, който ги обтича, подемната сила, която се създава от обтичащия крилата въздух... оставям това на професионалистите :)



Тема Re: а сега добре би билонови [re: Milenn]  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано28.12.06 20:41



Ми да прав си крилото създава подемната сила,тъй като разделя въздушния поток на две течения с различна скорост,които обуславят подемната сила.Всичките други екстри,като елерони,задкрилки и т.н. са допълнение.Само не можах да разбера от обеснението на еди-кой си за обратната тяга при спирането на аероплана.При реактивните трябва от соплото да смуче въздух ли ?
Написах



Тема Re: а сега добре би билонови [re: Milenn]  
Авторeди-koй cи (Нерегистриран)
Публикувано29.12.06 02:11



Ами да го оставим на професионалистите, milenn, съгласен съм на 100 процента





Тема Обаче...нови [re: Milenn]  
Авторeди-koй cи (Нерегистриран)
Публикувано29.12.06 02:57



... какво точно имаше предвид Lourdes? Може би точно обяснение на самия процес на летенетор т.е. защо самолетът се "задържа" във въздуха, което ти си и направил. Нека обаче да отдадем заслуженото и на задвижващата сила, става ли? Не е ли движението на самолета обусловено от тягата на тласкащите го напред двигатели или пропелери ПЛЮС формата и площта на крилата и обтичащия ги въздух? Ако няма необходимата за задържането му във въздуха и придвижването му тяга, тогава и с крила, и без крила, има реалната опасност самолетът да падне. Може би го знаеш случаят, при който по време на полет се е задействал реверса и самолетът е паднал на земята. Или може би случая (това пък е за митю) с Alaska Airlines от 31 януари 2000, при който клеясалият винт на хоризонталния стабилизатор излиза от гнездото си и самолетът, преобръщайки се по гръб, пада като камък в океана. Така че в тези случаи наличието на здрави крила не е спасило положението.

А че самолетът може и без двигател - може, да. Тогава той е просто един планер, който за определено разстояние губеше определен брой метри във височина, нали така?

Ако бяха само крилата причината самолетът да може да лети, бих си сковал веднага една рамка от колело и две подходящи крила към него.





Тема Re: Обаче...нови [re: eди-koй cи]  
Автор Milenn (турист)
Публикувано29.12.06 04:07



определено не е така. обяснявам лаишки :) :
планера не губи височина, издига си се и каца когато си поиска - ако има разбира се движение на въздуха спрямо самолета. т.е. вятър.
тука преди време имаше интересен въпрос - каква е скоростта на самолета , т.е спрямо кое се определя, и отговорът на специалистите беше, че измежду многото видове скорост най-важна е скоростта на самолета спрямо въздуха , защото от нея се определя кога самолета може да лети и кога, да падне като камък ( срив ли му викаха?)

с 2 думи - двигателите (при нормалните пътнически самолети) изобщо не служат за летене, а за придаване на движение (хоризонтално ?) на самолета, което разбира се може да бъде придадено по различни начини-влачене, бутане, включително да се задвижи въздуха, а не самолета(планера)

след като вече самолета се движи хоризонтално, той може да литне (или не - ако не искаш, например свръхзвуковия реактивен автомобил). т.е летене или не, това изобщо не е функция на двигателя( още един пример - докато самолета се засилва, той има същата тяга, дори много по-голяма отколкото летящия, но не литва)

сега остава все пак да кажем, че и само двигателя може да накара нещо да литне - с увеличаването на тягата , крилата стават все по малки, докато от един момент нататък стават излишни, и на това нещо любителите му викаме ракета.

извинявам се за лаишките разсъждения, и моля за снизхождение пишещите тука специалисти



Тема Re: Обаче...нови [re: eди-koй cи]  
АвторLourdes (Нерегистриран)
Публикувано29.12.06 08:17



Благодаря на всички отговори. А това какво имам предвид, е просто че искам да си изясня процеса на летенето.
Може би имам малък страх от летене, та затова.



Тема Re: Обаче...нови [re: Milenn]  
Авторeди-koй cи (Нерегистриран)
Публикувано29.12.06 10:05







Тема Re: Летене?нови [re: Lourdes]  
АвторNW (Нерегистриран)
Публикувано29.12.06 17:16



Не съвсем.Най-вече този който се движи над крилото президвиква излитането на самолета

.Понякога при влажно време е тази тази тайна сила дори видима






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.