Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:25 03.06.24 
Технически науки
   >> Авиация
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Технология "Стелт"нови  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано02.09.05 21:40



Вярно ли е ,че боята поглъщала радарните вълни и по този начин самолета става невидим за радарите.



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: митю]  
АвторV-6O (Нерегистриран)
Публикувано02.09.05 23:50



"Стелт" не е напълно "невидим"за радарите. При него отразената към радарите енергия е многократно намалена и е по трудно да го засекат. Постига се като всички плоскости са с такъв наклон, че отразяват настрани радиовълните, а не към радара. За боята съм чел някъде, че има такава, на която повърхността отразява половината енергия на радиовълните и като се нанесе с дебелина половин дължина на вълната отразената от корпуса и тая от боята се оказват дефазирани на 180 град. и се взаимно унищожават...??Дано някой знае и каже по-вече.



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: митю]  
Авторbsb_2 (Нерегистриран)
Публикувано03.09.05 09:06



Не съвсем. Всъщност цялостният комплекс от мерки за намаляване на ефективната отразяваща повърхност и оттам на забележимостта от радарите е секретен, така че официални данни няма. Има някакво покритие за тази цел, но ползата от него е съмнителна. Смея да твърдя това, тъй като преди време се заинтересувах как точно действат тези радиопоглъщащи покрития ("боя" е силно казано, по-дебело е) и попаднах на сайта на водеща фирма за производството им. За съжаление не помня самата фирма. Но като потърсиш с google за radar absorbing paint, ще намериш много работи. И на този сайт имаше един достатъчно подробен документ (т. нар. white paper), който описваше принципите на действие на различните такива покрития и областта на тяхното прилагане. Според този документ намаляването на сигнала е около 30 dB, което при съвременната чувствителност на радарите не помага. За сметка на това тези покрития се ползват с успех на кораби, за да се намали вкарването на смущения в многобройната радиоелектронна апаратура от отразени сигнали от огромното количество метални надстройки, мачти и какви ли не други конструкции по кораба.
А както каза и другият отговорил, самолетът не става "невидим". По-трудно се забелязва и е по-трудно да се насочват ракети по него. Но има достатъчно радари - по технология, родена през Втората световна война, - за които той е много даже видим.



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: bsb_2]  
Авторstav (Нерегистриран)
Публикувано03.09.05 12:10



30 dB намаляване на мощността си е ~ 5.6 пъти намаляване далечината на откриване. Лошото е че такова затихване с "боя" може да се постигне само за сравнително тесен честотен диапазон. А иначе стелта си е цяла идеология в която боята е само един фактор и то далеч не основен.



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: stav]  
Авторbsb_2 (Нерегистриран)
Публикувано03.09.05 14:22



Ето тази статия имах предвид:
http://www.randf.com/ramapriaas.html
Доста интересна, поне за мен. И на страница 6 се казва, че в днешно време ограничението за откриване на самолети в повечето случаи идва от хоризонта, а не от прилагането на radar absorbing material (RAM).



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: bsb_2]  
Авторstav (Нерегистриран)
Публикувано03.09.05 22:21



Така е, но ако забелязваш цялата статия е предимно с NAVY насоченост, а там място за големи антени колкото искаш, няма ограничение в мощността на радарите и единствения проблем са ниските мачти (и близкия хоризонт)

В авиацията нещата стоят малко по друг начин и всеки спестен (или спечелен) децибел е много ценен.



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: stav]  
Автор bsb_2 ()
Публикувано05.09.05 17:46



Че "стелт" не е направен против радари на самолети, а против наземни радари. Където също място за антени и мощност колкото искаш, а с хоризонта положението е дори още по-лошо, отколкото в морето.
Иначе би ми било много интересно на какво разстояние се откриват "стелт" самолети от въздушните радари тип AWACS.



Тема Re: Технология "Стелт"нови [re: bsb_2]  
Авторstav (Нерегистриран)
Публикувано05.09.05 20:50



> Че "стелт" не е направен против радари на самолети, а против наземни радари.
- Едва ли някой си е мислил да прави друг стелт специално против въздушно базирани радари.

> а с хоризонта положението е дори още по-лошо, отколкото в морето.
- Освен ако радара не е на някой баир, както обикновенно се прави.

> Иначе би ми било много интересно на какво разстояние се откриват "стелт" самолети от въздушните радари тип AWACS.
- И на мен ми е интересно, ама казва ли ти някой :)



Тема Re: Тема антирадарно покритиенови [re: bsb_2]  
Автор Cвeтeц (уравновесен)
Публикувано11.09.05 12:45



Наскоро срещнах в немската преса съобщение за една руска подводница, която в момента е мзложена като туристическа атракция в Хамбург.
Та тази подводница, отдавна снета от въоражение е пътувала от в надводно положение на собствен ход от северно руско пристанище за хамбург.
Невероятното е, че е минала по трасета строго наблюдавано от радари инсталирани в скандинавия, но нито един от радарите не е реагирал.
Тази подводница е била и все още е с антирадарно покритие и то от преди много години.
Малко куриозният случай беше цитиран в подтвърждение на ефикасноста на антирадарните покрития.


кавито бяха комунистите, такива са днес антикомунистите


Тема Re: Технология "Стелт" [re: митю]  
Автор mr Chaos (мъдър)
Публикувано28.11.05 23:03



Някъде бях чел че в боята се добавят малки метални сфери с размер до няколко милиметра, като целта е да се получи грапва повърхност, коята да отразява радарния лъч дифузионно. Т.е силно да го разсейва.

по добре различен и неразбран, отколкото поредната овца в стадото.



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.