Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:48 09.07.25 
Технически науки
   >> Авиация
*Кратък преглед

Тема Сбогом на Конкорд  
Автор Swebus ()
Публикувано31.05.03 00:45



От Шарл де Гол днес (Бг време вчера) сутринта излятя за последен път самолет Конкорд на Air France.
Полетът премина успешно и приключи в Ню Йорк. За утре (събота) сутринта е планирано връщане на самолета обратно в Париж. Това е краят на експлоатацията на френските Конкорди.


През октомври съдбата им ще последват и Конкордите на British Airways.

С това приключва историята на свръхзвуковата пътническа авиация

На хоризонта освен рекламен шум не се вижда нищо, което да ги замени. Дано свръхвзуковата пътническа авиация НЕ сподели съдбата на пилотираните полети до Луната



Тема Re: Сбогом на Конкорднови [re: Swebus]  
АвторFULCRUM (Нерегистриран)
Публикувано01.06.03 20:14



Има събития, от които човек първо получава метален вкус в устата, но като му помине му е през оная работа! От техническа гледна точка този самолет БЕШЕ събитие, но на мен лично ми е ... е, да не се повтарям. Аз и още няколко милиона българи не сме се втурнали да прекосяваме Атлантика нито за три, нито за 7 часа. Просто една играчка за богати възрастни бели хора е остаряла и ще бъде сменена.



Тема Re: Сбогом на Конкорднови [re: Swebus]  
Автор bsb_2 ()
Публикувано02.06.03 12:21



Всъщност не е задължително. Ричард Брансън от "Върджин" се опитва да купи няколко машини, ако не и всичките. Честно казано, съмнявам се, че ще му ги продадат, но все още историята не е приключила.

Боян
--
What are you afraid of?


Тема Интервюто беше интересно!нови [re: bsb_2]  
Автор Cв. Ckpoмни (пристрастен)
Публикувано02.06.03 18:47



Интервю на адвокат за Брансон с БиБиСи. Слушах го в колата на път към работа, преди месец.

Конкордите са разработени с данъчни пари. Сиреч машините в служба по английска регистрация са собственост на британските данъкоплатци.

Британските Авиолиний купуват конкордите за символичната цена по Лира Стерлинг 1 (една лира стерлинг!!!) парчето.

Конкордите под английска регистрация поемат скъп основен ремонт, даващ им още поне 10-ина години полезен живот в бъдещето (т.е. от сега имат ОЩЕ 10 години полезен живот; май казаха 20 години, но нека съм консерва). Парите пак от британските данъкоплатци.

Заради щедрата данъкоплатска субсидия, Британските Авиолиний не са имали стимула да разработят ефикасна поддръжка и употреба на британските конкорди.

Хленчовете на Британски Авиолиний важат само за неефикасна полу-държавна фирма; частна фирма ще може да ползва конкордите ефикасно и печелившо, възвръщайки (най-сетне!!!) парите на британските данъкоплатци.

Извличане на максимална полза за нацията от националната собственост е основно задължение на британското правителство.

Логиката на Брансон и адвокатите му е, че:
а) Британските конкорди са притежание на британския данъкоплатец.
б) Били са само отпуснати за ПОЛЗВАНЕ на Британски Авиолиний.
в) Ако Британските Авиолиний са неспособни да ги ползват - това НЕ значи край на конкордите, а край на ПОЛЗВАНЕТО на конкордите.
г) Щом Британските Авиолиний се отказват от ползването на конкордите, британската национална собственост не може да бъде заборавена без обяснение и обосноваване.
д) Девственият Атлантик може да поеме ползването на конкордите, даже за по-угодна на британския данъкоплатец цена.
е) Британският данъкоплатец най-сетне ще види възвращаемост на парите, вложени в Конкорд.

Цялата работа се въртеше върху закона и реда в Англия срещу похабяване на национална собственост.

Което ме покърти беше отношението към националната собственост! И от говорещия адвокат (позоваващ се, по английски, на правни прецеденти) И от БиБиСи, и от там проектирано - от британската система. Аз веднага го съпоставях с отношението към националната собственост в САЩ, и в България... Нарочно използвах думата "покърти"!

Англичаните, редом с турци, гърци, сърби, и французи, са врагове на България. Но англичаните ги уважавам, майка им стара!



Тема Re: Сбогом на Конкорднови [re: Swebus]  
Автор onufriii (отнесен)
Публикувано07.06.03 16:42



За съжаление май така ще стане - поне за сега свръхзвуковата пътническа авиация е безперспективен сектор!

veni, vermini, vomini


Тема Re: Сбогом на Конкорднови [re: bsb_2]  
Автор onufriii (отнесен)
Публикувано07.06.03 16:46



За кво са им стари нерентабилини имидж-машини, които са на края на ресурсния си живот, и наскоро загубиха доста от бляскавия си ореол в катастрофи и аварии! На мен ми се вижда повече като опит за самореклама!

veni, vermini, vomini



*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.