Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:21 22.05.24 
Технически науки
   >> Авиация
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Дискавари и войната във Виетнамнови  
Автор Cвeтeц (грешник)
Публикувано23.05.03 19:25



Наскоро в две отделни теми ставаше въпрос за загубите на УСА във Виетнам.
Не знам дали дискавари правят отделни предавания за различните страни, но аз гледах тук в Германия преди около 10 дни интересно предаване за развитието на американското въртолетостроение ( такава дума досега със сигурност не сте чували).
Та в това предаване се обсъждаха и слабости и достойнства на УСА въртолети демонстрирани във Виетнам.
Беше официално споделено, че загубите са 2800 въртолета свалени основно със съвнтски ракети от това време и 2500 загубени то технически причини.
Какво разбират под "технически причини" по време на война в тила на противника не определиха.

Аз предполагам, че подобни технически причини настъпват след обстрел със стрелково оръжие.



Тема Re: Дискавари и войната във Виетнамнови [re: Cвeтeц]  
Автор Swebus ()
Публикувано23.05.03 20:38



Да не би да са се объркали в нулите? 2500 по технически причини и 2800 свалени това са 5300 въртолета!



Тема Щом има пари, има семантика.нови [re: Cвeтeц]  
Автор Cв. Ckpoмни (пристрастен)
Публикувано23.05.03 21:46



Мисля, че техническа причина е причина, която не е пряк резултат на вражеско действие.

Примерно, ако вертолет падне поради повреда в трансмисията - паднал е от техническа причина. Ако повредата в трансмисията е причинена от попадение на вражески снаряд - паднал е от вражеско действие.

Разликата се прави с оглед отчетите / оценките, давани от САЩ авиация на производителите. Не е честно производителите да бъдат винени за повреди, причинени от вражеско действие. Но е редно да бъдат винени за технически повреди. Определението на "повреда" удря голями суми пари, от там внимателното разграничаване.

На същата тема, сега се обсъжда дали повредата, довела до разломяването на совалката, е техническа или "външна", сиреч причинана от външно действие. Ако е техническа, оценката от НАСА за совалката ще бъде принизена - и Боинг ще получат понижено разплащане по совалка контракта. Ако причината е външна, Боинг ще получат номиналното разплащане.

Голямата далавера е в причините, които не са КОСВЕНО причинени от вражеско действие! Там вече в игра влизат адвокатските отдели на САЩ авиация и вертолетните производители, и започва играта със съотношенията колко такава, колко онакава причина... Американското цепене на счетоводни числа до цента е пословично!



Тема Re: Не не съм сбъркал!нови [re: Swebus]  
Автор Cвeтeц (грешник)
Публикувано23.05.03 23:20



ако бях прочел тези числа щях да си помисля, че не съм ги видял добре, но това беше коментара, който чух съвсем ясно.
Разбира се, че за годините на войната не могът 2500 въртолета да получат повреди и и да бъдат загубени.
Именно изражението "загубени по време на войната" беше употребеното изражение.



Тема Re: обяснението тинови [re: Cв. Ckpoмни]  
Автор Cвeтeц (грешник)
Публикувано23.05.03 23:29



в технически плн е логично и изчерпателно.
Мен ме смути числото 2500 и "техническите причини"!
Ти си в бранша и сигурно ще се съглсиш, че в случая просто не е възможно именно във Виетном и по време на военни действоя 2500 вертушки извън бойното поле да се повредят и паднат.
Мисля, че тук решителна роля е играло нежеланието на военните да признаят високите загуби на вертушки и по тяхна вина.
От друга страна във виетнамвката джунгла и при партизанска война без вертушки янките щяха да бъдат неефективни до безпомощност.

С поздрави и обаждай се по честичко.



Тема Re: Дискавари и войната във Виетнамнови [re: Cвeтeц]  
АвторMoss (Нерегистриран)
Публикувано23.05.03 23:51



Филм в който се казва, че вертолетите са сваляни основно със съветски ракети, няма смисъл и да се гледа. А и армията на САЩ е отбранявала основно на територията на Южен Виетнам, а в тила са нанасяли само бомбени удари( естествено не с вертолети). Повечето вертолети са станали жертва на стрелково оръжие и безумно пилотиране, най-често и двете едновременно ;-). Хюи-то не е бил въобще брониран, при това еднодвигателен а и в американската армия традиционно са по склонни да се примиряват с загуби на техниката отколкото с човешките...



Тема Re: Дискавари и войната във Виетнамнови [re: Moss]  
Автор Swebus ()
Публикувано24.05.03 01:57



Ако става дума за разположените в Северен Виетнам ракети земя-въздух с радарно насочване безусловно си прав. Все пак кой знае - може използването на РПГ срещу въртолети да не е афгански патент
Все пак загубата на 5300 въртолета е колосална, дори и на фона на всички Афгано-Иракски изцепки на Apache и подобни...



Тема Discovery и войната във Виетнамнови [re: Swebus]  
АвторMoss (Нерегистриран)
Публикувано24.05.03 02:13



Google-а намира разни интересни работи:




Не случайно виетнамската война струва на бюджета на САЩ 7 пъти повече от лунната програма. ;-)



Тема Re: Дискавари и войната във Виетнамнови [re: Cвeтeц]  
Авторflogger (Нерегистриран)
Публикувано24.05.03 18:20



interesno bi bilo da se znae ot kakvi tipove i kolko sa bili proizvedeni ot tiah!!!
cifrata naistina e ogromna, dori i za voina kato vietnamskata



Тема Re: Дискавари и войната във Виетнамнови [re: Cвeтeц]  
Автор onufriii (отнесен)
Публикувано25.05.03 01:07



При положение, че повече от половината от вертолетите във виетнам са свалени със стрелково оръжие, не разбирам защо това липсва. А 2800 машини свалени от ЗРК и ПЗРК ми се вижда множко!

veni, vermini, vomini



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.