|
Тема
|
Моля, коментирайте...
|
|
Автор |
Pushachat1 (keeper's truth) |
Публикувано | 06.12.01 23:01 |
|
Самолетите F-16,F-17,F-18
"Разбирай, за да вярваш;вярвай за да разбираш"
Св. Августин
| |
Тема
|
Re: Моля, коментирайте...
[re: Pushachat1]
|
|
Автор | Moss (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.12.01 23:50 |
|
Е, като за начало да кажа че F-17 няма .
| |
Тема
|
Re: Моля, коментирайте...
[re: Moss]
|
|
Автор | S. (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.12.01 09:03 |
|
Не си напълно прав. Щеше да има, ако YF-17 на "Норторп" беше спечелил конкурса за нов лек изтребител на ВВС на САЩ. Конкурсъ обаче е спечелен от YF-16, развит в добре известният ни днес изтребител F-16. Това обаче не означава край за YF-17 - проектът е продаден на "Макдонел Дългас", който на базата на YF-17 създава F/A-18 "Хорнет" (и него всички го знаем)
| |
Тема
|
Re: Моля, коментирайте...
[re: Moss]
|
|
Автор | nobody (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.12.01 18:04 |
|
...wiv sega maj ima edin kitajski f-17 :)))
| |
|
Ф-16 го знаем. Класически, за времето си, самолет. Казано учтиво, защото "евтинджарски" звучи грубо. С доста посредствени качества, в началото.
Ф-17 е оригиналния прототип на Ф-18 (както отбеляза джентълменът "С").
По време на надлитането, Ф-17 трепе Ф-16 по всички показатели. Примерно, Ф-17 имал тяга/тегло > 1, можел е да лети над Мак 1 с номинална тяга (без горелки), бил е даже по-маневрен (което е учудващо, за 2-двигател към 1-двигател самолет), и изобщо пилотите са били доста убедени в превеса на Ф-17.
Обаче политиците решават другояче. Както каза един джентълмен, с когото тъкмо обсъждахме тези неща, Нортроп още от ЙБ-49 е прокълнат от САЩ правителство. Примерно, ЙБ-49 бива финансиран като разработка от правителството, както биват финансирани конкурентни обикновени разработки в Боинг, Дъглас, МакДонел, и т.н. Но момента в който ЙБ-49 добива потенциал - и започва да надминава конкурентите си - хоп ето ги САЩ правителство юнаците, с кълцачки и горелки! Производствените системи биват скълцани за претопяване - както биват нарязани и летящите бройки ЙБ-49. Такава настървеност към затриване на самолетна разработка! За сведение, ЙБ-49 е бащата на Б-2. Между впрочем, Б-2 е вървял доста добре - до като беше "черна" програма, без цивилното правителство да се бърка. Щом Б-2 стана отворена програма - тряс! Беше затворена, практически. Та участници във (или очевидци на ) конкуренцията между Ф-16 и Ф-17 хич не са били учудени, че Ф-17 е отритнат. Ф-17 внезапно "блесва" като... МакДонел-Дъглас контракт, с Нортроп просто основен партньор, в конкурса водещ до Ф-18.
Настървеността в затриване на ЙБ-49 има прецеденти... Примерно, след вирусните заболявания по Амазонка (които унищожават каучуковото производство от Южна Америка точно преди Втората Световна) и после по ЮгоИзточна Азия (също почти унищожено от вируса), САЩ Земеделие Отдел купуват (някъде край Панама, забравих точно къде) плантация, насаждат най-различни сортове каучукови дървета, и започват да ги размножават полово, с цел разработка на нови сортове и хибриди. (Податливостта на каучуковите насаждения към заболявания идва от тяхното БЕЗполово размножение. Практически всичките насаждения в ЮгоИзточна Азия са били генетически еднакви!) Работи се трескаво, даже през Войната! И тъкмо когато разработката на каучукови сортове потръгва - тряс! Ето ги САЩ правителство юнаците, ПОСЕКЛИ ВСИЧКИ ДРЪВЧЕТА! Смята се, че тази настървеност е била подкукуросана от някои корпораций с дълбоки джобове. Примерно производителите на изкуствена гума. Които просто по съвпадение също били разработили химикали за борба срещу каучукови заболявания...
Между другото, слуховете са че Ф-20, разработван уж само за износ от САЩ - и разбира се НЕдопуснат в производство от САЩ правителство! - е също служил като "возило" за разработка на ниско-видими технологий - които евентуално биват приложени на Б-2.
Не знам това за "проклинането" на Нортроп до колко е вярно - но редовните политически загуби на Нортроп са очевадни! Но всяко нещо има край. Наскоро Нортроп спечелиха контракт за разни космически разработки... Та Скромно Ваш може да се пробва за там... Ако разработките са сериозни, не параван за разни корпорационни нагласаций. (Както примерно е Анти-Балистичната Защита - поради която дадена корпорация успя да продаде за силно-подсладена печалба... иначе губещ клон. Клонът беше купен от ново-спретната фирма по АБЗ, с... правителствени пари. Нещо като първи пример да ми дойде на ум.)
Та така за Ф-17 и Нортроп.
| |
Тема
|
Китайския F-17 съм го пропуснал
[re: Cв. Ckpoмни]
|
|
Автор | Moss (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.12.01 23:18 |
|
Успех Скромни във всичките ти начинания :-)! Винаги с удоволствие чета мненията ти.
Колкото до YF-17 съм запознат донякъде с историята , но все пак до F - 17 не се стига :-)
А F-18 e хубав самолет , от най хубавите. МcDonald ги докарват/ха .
| |
Тема
|
Re: Китайския F-17 съм го пропуснал
[re: Moss]
|
|
Автор | S. (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.12.01 14:00 |
|
Абе Ф-18 да е чак толкова хубав...
Не че е лош, ама си ма множко недостатъци - първоначално ВМС на САЩ не го приема добре заради малката далечина на полета. За въздушен бой с високоманеврени изтребители тяговъоръжеността му е малка - под единица, защото конснрукцията е излишно утежнена, поради изискванията за палубни кацания. Двигателите му също са слабички.
А иначе като радиолекторнно оборудване - дори може да се каже, че е малко по-добър от Ф-15 и далеч през Ф-16 и МиГ-29 - що се отнася да характерстиките на радара.
| |
Тема
|
Re: Китайски F-17 няма
[re: nobody]
|
|
Автор | бopдeн (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.12.01 21:11 |
|
Китайски F-17 няма. Бъркаш се с F-7. Такъв наистина има. Това е наименованието на самолетите, произвеждани за експорт (например за Пакистан) на изтребителя J-7, който е китайско копие на МиГ-21Ф-13.
| |
|
|
|
|