|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Относно добавката в Blue Force
|
|
Автор |
VladiSD (Аз®) |
Публикувано | 04.03.10 10:40 |
|
Здравейте, колеги!
Тук в клуба вече имаше тема, свързана с Blue Force на Петрол. Мисълта ми не е относно съображения за или против нея като съотношение цена и качество, а конкретно за добавката, която слагат в нея. Безспорно е, че колата ми е читава, с газов инжекцион е и работи осезаемо по-добре с тази газ, отколкото с която и да е друга.
Това, което не знам и се питам е що за добавка е това? Вреди ли на двигателя или напротив? Това, че колата работи добре не означава автоматично, че това е добре за двигателя й. Едно време като добавиш малко нафталин в бензина на ладичиката, после не можеше да я стигнеш, но след няколко такива "добавки" двигателят отиваше за ремонт.
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: VladiSD]
|
|
Автор | Бивш УПK (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.03.10 11:22 |
|
Аз съм бивш управител на петролска бензиностанция и повече от две години съм си тровил душата с тая смръдня Blue Force. С две думи, добавката се състои основно от керосин + стабилизатори /миришат ужасно/, възпиращи интензивното изпаряване и е в съотношение 1000:0,3. Без добавка, в зависимост от сезона /различно е съотношението пропан-бутан през лятото и през зимата/, газта има експлоатационни качества на бензин с октаново число 86-88. Ефектът идва от керосина, с него газта доближава експлоатационните качества на бензин с октаново число 91-93. До тук добре, за керосина е ясно - в тези количества не би могъл да увреди двигателя. Ако възникне проблем, то причина за него могат да бъдат само стабилизаторите на керосина. Чувал съм, че те увреждат /втвърдяват/ мембраните на изпарителите. И съм склонен да вярвам, нито един производител не е проектирал изпарители за работа с такава добавка. Ще бъде добре, ако темата се развие и с мнение участват и специалисти!
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: Бивш УПK]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 06.03.10 12:31 |
|
Интересно ми стана - какво имаш предвид под "експлоатационни качества на бензин с октаново число 86-88"???
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: imitev]
|
|
Автор | Бивш УПK (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.03.10 13:04 |
|
Ипам предвид, че работота на ДВГ с LPG без добавка е същата, както и с бензин А-86 /отдавна спрян от производство/. Това обяснява, защо работейки с газ колата е по-немощна, отколкото с масовия днес А-95Н.
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: Бивш УПK]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 06.03.10 15:37 |
|
Явно не си наясно поради какви причини се получава спад на мощността и каква е разликата в параметрите на горенето при газта, както и какво означава така нареченото "Октаново число" на бензина...
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: imitev]
|
|
Автор | Бивш УПK (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.03.10 16:21 |
|
Тука ще поумняваме, или ще споделяме опит?! Естествено, че знам какво е това "животно" октаново число при горивата - определя се от прага на детонация при сгъстяване и при LPG то е по-високо, сравнено с бензините. Но знам и това, че топлоотдаването при изгаряне на литър LPG e много по-ниско, отколкото при бензините. Ей тая, последната подробност, обяснява защо газта е "по- слабо" гориво от бензина. Първото ми постване имаше за цел да обясни нещата простичко и разбираемо, а не научно. Ако ще перчим мускули, хайде да драснем и една канадска борба, а ........
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: Бивш УПK]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 06.03.10 18:58 |
|
Газта e по-ниско калорична, гори по-бавно от бензина и има висока детонационна устойчивост.
Обаче - когато бензина се изпарява за да образува горивната смес се получава охлаждане. При газта този ефект го няма.
Това обяснява няколко неща -
1. Повишена температура на двигателя и по-специално на главата.
2. Топлинно се натоварват клапаните.
3. Бавното горене означава че трябва по-голямо предварение. Означава и че има смес която на високи обороти не е доизгоряла и гори в изпускателните колектори. Съответно мощнността на високи обороти намалява, увеличава се еластичността в ниските обороти (липсва характерното придърпване при бензиновите мотори).
Карал съм с блуфорс - никаква разлика не намерих и на двете си коли - нито в мощността на колата, нито в разхода.
Който иска - да си зарежда...
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: imitev]
|
|
Автор | Бивш УПK (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.03.10 19:38 |
|
Модератора:"Карал съм с блуфорс - никаква разлика не намерих и на двете си коли - нито в мощността на колата, нито в разхода".
Вярвам ти!!!
Те, дизеловите автомобили, трудно разпознават Blue Force от обикновената LPG !!!
Трябва да ги образоваш, както "образова" и мен с предишните си две включвания ....
Ако пък си сложиш и третия чифт очила, ще разбереш, че с последното си включване си се отклонил от темата много нагоре и силно в ляво ....
Хайде, лека нощ !!!
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: Бивш УПK]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 06.03.10 20:05 |
|
И двете ми коли са на газ. Общо съм имал, карал и поддържал 4 коли на газ общо към 500000 км.
Коментарите ми са свързани пряко с постинга ти, че газта има експлоатационни
качества на бензин а86, което не е вярно по никаква логика...
Не е лошо да се пише възпитано - не съм те нагрубил никъде.
Не се хаби да ми отговаряш, но ако решиш да го направиш - спазвай добрия тон!
| |
Тема
|
Re: Относно добавката в Blue Force
[re: Бивш УПK]
|
|
Автор |
Шkoдa (Speedster) |
Публикувано | 07.03.10 09:24 |
|
Здрасти! Не искам да се заяждам, но за да бъдем докрай точни "октаново число" при LPG няма! Правилно пишеш, че то е прага на детонация при сгъстяване, зависещ от съотношението изооктан и хептан. И тъй като такива в LPG няма, няма и как да там да говорим за истинско "октаново число".
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|