|
Тема
|
Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
|
|
Автор |
ivan777 (непознат
) |
Публикувано | 20.08.08 11:32 |
|
Здравейте приятели,
От 2 месеца имам Вaртбург 1.3 (1989) на 119 000 км. с газова уредба. Нямам все още книжка (май нарочно ме касат) и искам да се науча на Вaртбурга да карам преди да се явя отнoвo на изпит.
Моля Ви дайте ми линкoвe зa газови уредби - Устройство, проблеми, Сервизи?
Моля Ви дайте ми адрес и тел. на Сервиз в София, които да работи вечер след 19ч. или събота и неделя, тъи катo aз работя oт 9 до 18ч. понеделник до петък и нямам другa възмoжнoст. Ама сервиз където правят Вaртбург 1.3 и си разбират добре от работата!
Смених му накладки предни и задни спирачки, маслен филтър, масло (10W40 от ОМV - доста скъпо за 69 лв.) и въздушен филтър. Ръчната спирачка е добре натегната. Смених алтернатора (с работещ втора употреба) и сложих чисто нов акумолатор.
До тук добре, но се явяват следните два-три проблема:
1. Нещо се "дави"/прeкъcвa когато се кара на gas (когато натиснеш по рязко педала за газта).
2. Прегрява много бързо и направо става горещо и вътре в смaта кола (в купето). А сипвах вода достатъчно за охлаждане...???
3. Нещо пушек излиза от ауспуха???
4. Нужна ли е центровка на двигателя???
Моля помогнете със съвет?
Благодаря ви!
Иван Радичев
0887 060 992
Ivan.Radichev@gmail.com
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: ivan777]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 20.08.08 14:27 |
|
В книжките няма да намериш нищо за газова уредба за вартбург двутактов. Системата е по-различна и по-сложна от за карбураторна кола от същото поколение, тъй като на двутактовите коли маслото се налива в горивото, и понеже в газта няма как да го сипеш, то трябва допълнителна помпа. Това в най-общи линии.
Не се хаби да учиш и да вкарваш в кондиция тоя вартбург - това е грешен клкон в еволюционното дърво. Има като за без пари други марки и модели (поне да е четиритактов мотор с водно охлаждане), дето поне насъбраната практика с тях нама да ти е излишна в бъдеще.
Това е моето мнение, времето си е твое, изборът също.
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: VladoR]
|
|
Автор |
spec (старо куче) |
Публикувано | 20.08.08 17:28 |
|
Вартбург 1.3 са четеретактовите, които в ГДР пуснаха в края на 80-те години. Говореше се, че са аналог или вариант на Фолксваген... Не са двутактови, специално тази модификация.
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: spec]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 21.08.08 08:20 |
|
Ако е Фолксвагеновия двигател - добре, даже доста добре. Карал съм Поло с такъв мотор и имам приятни спомени :).
Е ... сегаааа ... че бензинов фолксвагенов мотор и нисък разход на гориво за класа/обема си са две несъвместими понятия - това е друг въпрос, но важното е, че моторите са много здрави и надеждни.
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: VladoR]
|
|
Автор |
ivan777 (непознат
) |
Публикувано | 21.08.08 11:12 |
|
Знаете ли някой Сервиз в София, кoйтo работи вечер след 19ч. или събота и неделя, тъй катo aз работя oт 9 до 18ч. (понеделник до петък) и нямам другa възмoжнoст? Нужна ми е центровка на двигателя.
Благодаря!
Иван
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: VladoR]
|
|
Автор |
spec (старо куче) |
Публикувано | 21.08.08 17:53 |
|
Когато на времето излязоха по магазините, тези Вартбург-зи бяха с висока цена и се търсеха доста. Отделно - започваха инфлационите процеси в началото на 90-те и хората се чудеха къде да вложат парите си, защото държавата напираше да им ги вземе. Та - за тези модели Вартбург отзивите бяха много хубави...
А за реглажа на двигателя - може да се пробва и в клуб "Вартбург и Трабант". И там има печени момчета, поне по отношение на сервизите могат да препоръчат. Въпреки, че с това работно време ще е трудна работа...
| |
|
Колега, това което си изброил като проблеми не е никак хубаво, това че колата прегрява трябва да се търси в охладителната система, възможно е да е калпав термостата, може и водната помпа да е приключила, а ако ти губи вода то вариянта е или гарнитура или спукана глава, от там може и да пуши колата и да не работи добре! Като цяло специялно за този вид автомобили не е нужен специялен майстор за марката, тя е оборудвана със съвсем нормален четиритактов бензинов двигател който може да се прегледа във всеки един сервиз!
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: ivan777]
|
|
Автор | Zuk (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.08.08 09:37 |
|
МОТОМАН
гр. София,
Кръстовище бул. Ген Данаил Николаев и ул. Искър
Работно време: 9.00 - 17.00 ч.
тел./факс: (+359 2) 944 18 08
мобилен: (+359 887) 911 001
| |
Тема
|
Re: Вaртбург 1.3 (1989) c газова уредба
[re: ivan777]
|
|
Автор | Zuk (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.08.08 11:34 |
|
Колега трудно ще намериш "денонощен" сервиз. Аз правя следното - закарвам колата сутрин преди работа и я оставям да я правят. Или след работа - за следващия ден.
Е и това има своите минуси - не им седиш на главата и не виждаш какво точно се прави, но ...
| |
|
|
|
|