|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Изгорих нещо по метановата уредба
|
|
Автор |
dwrbudr (непознат
) |
Публикувано | 03.12.06 16:58 |
|
Като завивах едната гайка на + на акумулатора без да искам опрях в едно желязо от метановата уредба и прескочи искра. Оттогава като превключи на метан и колата веднага изгасва. Какво може да се е прецакало? Като гледам метановата уредба е хваната към купето значи към - и е все едно дали ще дам клемите на акумулатора на късо или ще опра + на акумулатора до някое желязо от уредбата. Чак във вторник ще ходя в един сервиз и се чудя клапана ли е сдал багажа или аванс процесора, макар че като запаля на бензин, превключа на метан, мина над 2000 оборота и чак тогава минава на метан, както си е нормално... значи все пак нещо по електрониката е оцеляло... Шок и ужас! Helppp Като си цъкна на бензин (копчето надясно) си свети вдясно зелен диод. Като цъкна наляво, вляво почва да мига оранжево, вдясно си стои зеленото. И като мина над 2000 оборота оранжевото дето мига става зелено и колата изгасва. Два бушона има до клапаните (75-ци) мернах ги и са здрави. Обаче не можах да открия тея бушони къде отиват, защото кабелите са ужасно много. Разглобих ламбда емулатора и адванс процесора и по платките няма видими щети. Откачих и акумулатора, но пак никаква промяна... Значи ключа, с който завивах плюса на акумулатора съм го опрял до мястото от където се зарежда метана, а то е завито с една 10 см планка директно на маса. Т.е. все едно съм дал на късо клемите на акумулатора. Уредбата е Lando Renzi или нещо от сорта. Проверих и бушоните в купето и те са ок.
Снимките са малко големи затова съм ги качил на друг сървер. Ясно се вижда къде съм закачил с ключа като съм завивал плюса. Закачил съм другата гайка, която се вижда как е хваната на маса чрез планката. Винаги завивам минуса последен ама не съм и предполагал, че нещо такова може да стане. Тея сините кабели са за клапана, но като превключи на метан изобщо не се променя тока по тях. Клапана може да си работи ама няма кой да го включи. Сигурно е изпаткал ламбда емулатора, от клапана до него жицата не е прекъсната и това проверих.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: dwrbudr]
|
|
Автор | BA3 21O11 (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.12.06 20:20 |
|
Както го разказваш не би трябвало да има нещо изгорено. Но знае ли човек.
По редуктора мисля, че електрически са само двата черни клапана - топузите отпред и евентуално датчика за количеството гориво - виждам, че го имаш. Масата на двата клапана е постоянна а плюса е по сините кабели-за двата клапана при мен са вързани с мостче. Плюса по тях тръгва от едно реле с нормално отворени контакти. Самото реле се управлява от електрониката и мисля, че оперативната му верига получава захранване - постоянна маса и плю отново по син кабел идващ от ключа в купето. И при мен е ад от кабели и затова не съм напълно сигурен.
Намери релето и отново разгледай двата предпазителя по 7,5А. Приш мен предпазителите са закачени на гърба на релето и са на сравнително достъпно място. Мисля, че единия от предпазителите подава ток за ламбда контролера а другия е за силовата верига на релето захранваща топузите.
При мен проблемите идваха от лоша постоянна маса на релето и от нагрявали предпазители/здрави/, но удебеляването на пластмасата от нагряването пречеше металното краче на предпазителя да опре както трябва до клемите.
Категорично топузите се включват през реле.
Моя редуктор е със стъпков мотор на маркуча газ към двиг. и двата черни топуза са един до друг закачени на корпуса на редуктора, докато при теб единия е в корпуса. Всъщност не съм сигурен как е при мен точно.
Ако е необходимо да ти разкажа още нещо / от малкото което знам с наблюдения и прости проби/ пиши. Дано да съм ти помогнал. Палиш ли директно на газ? Така и не се погрижих да попитам някой ЗНАЕЩ как става паленето директно на газ и дали начина който използувам е правилен.
Опиши решението на проблема като го оправиш.
УСПЕХ.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: BA3 21O11]
|
|
Автор |
dwrbudr (непознат
) |
Публикувано | 03.12.06 21:35 |
|
Паленето става на бензин дори копчето да е в положение за метан. След като мине 2000 оборота и леко отпусна педала тогава включва на метан, обаче в случая прехвърля и изгасва. Както писах тези два бушона отзад ги мерих, но не знам за къде са. Те се намирад на гърба на редуктора под мястото откъдето се зарежда с метан. Със сигурност синият кабел от клапаните не минава през бушоните. Проследих го и отива до буксата, която влиза в ламбда емулатора. Не съм гледал обстойно платката, но май в нея имаше реле. Много кофти, че рано се стъмява и едва ли ще мога да извадя пак кутийката с ламбда емулатора, защото се намира завряна под редуктора. А кое е датчика за горивото да видя поне в него има ли живот?
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: dwrbudr]
|
|
Автор | BA3 21O11 (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.12.06 22:07 |
|
Датчика, отчитащ оставащата газ е продълговатия шестограм/изчекнат шестограм в единия край по дължина/ , дълъг не повече от десет см., който се намира закачен на редуктора като продължение на тръбата захранваща редуктора с газ. Между тях е клапана на единия от черните топузи. Виждат се мисля два бели кабела до него. Мери количеството газ по налягането в бутилките. Може и да греша за принципа му на работа. Вътре в купето на ключа трябва да имаш четири малки диода /от горната страна на ключа, които светят в зелено когато бутилките са пълни. Докато въртиш километри започват един по един да изгасват и накрая свети само един диод и то в червено. Може и да не ти работи след като не си му обърнал внимание вътре в купето /свети като елхичка/ В долния край на ключа са диодите за които ти говориш . Този отдясно индикира работа на бензин. Този отляво на газ. Ако мига при подаване на контакт то това означава , че палиш на бензин и след това над 2500об./при мен/ прехвърля на газ . И при мен е както ти казваш - отпускаш малко педала и тогава включва клапаните за газ отпред. Те са доста силни и се чува вътре когато щракнат. Ключа ми е с две положения - ляво и дясно. В дясно положение работи само на бензин. В ляво положение описаното по-горе. Едва при преминаване на газ и включване на клапаните отпред трябва, ако всичко е изправно да ти светнат диодите отчитащи количеството газ. Преди щракването на клапана не светят. Палене само на газ. Преди да подадеш на контакт превключващ ключа в дясно положание , тоест само работа на бензин. Когато си подал контакт превключващ в ляво положение и тогава диода отляво доло на ключа не мига а свети постоянно. Стартер и паля на газ. Поне при мен е така. Колата ми е карбуратор - Нисан. Явно системите са ни различни. Доколкото видях по снимките ТАПти е същата марка като моя, но моя е доста по-стар. Вероятно и ламбда контролера при мен е по-стар. Затова може би при мен нещата са решени с реле извън този контролер. Принципно редукторите ни са еднакви, но явно има различия по системите. Вероятно това няма кой знае какво значение за принципите на работа , на е възможно при различна електроника да са настроени нещата различно, поради което това което ти казвам да е неприложимо за твоя автомобил /или даже да е вредно/.
Кабелите на двата предпазителя не съм ги проследявал, ,но когато системата не искаше да включи клапаните за газ размърдвах предпазителите и започваше едно леко бръмчене в ламбда контролера. Затова мисля, че единия е за това захранване. Не помня дали проследявах другия, но имам спомен, че е за релето включващо клапаните тоест от него отива тока към клапаните. Питай ако се сетиш за нещо.
Успех
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: BA3 21O11]
|
|
Автор |
dwrbudr (непознат
) |
Публикувано | 03.12.06 22:30 |
|
Диодите в купето са същите като твоите, само това за паленето на метан не го знаех - сигурно пак е същото. Диодитв си святкат нормално, като прехвърли на метан светват и четирите в зелено и изгасва колата. Датчика за горивото сигурно работи, защото бутилките ги пълних оня ден и са догоре. И аз засега се насочвам към релето в ламбда емулатора, защото просто не виждам къде другаде може да е. ТАПа и него отворих, но май реле не забелязах там. Във вторник сигурно ще я карам на сервиз, че тука са страшно заети и едва може човек да се вреди да я погледнат. Но наистина ако толкова скапано са направили уредбата, че от едно късо да се прецака - направо нямам думи.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: dwrbudr]
|
|
Автор | BA3 21O11 (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.12.06 23:00 |
|
Щом светват диодите трябва да ти работи основния топуз - горния. При неговото сработване газта под налягане стига до датчика. Релето ако го имаш не е в ТАПа категорично. Пробвай с човек отвън да прехвърлиш на газ или да запалиш директно. Човека отвън да се ослушва с ръка върху черните топузи дали сработват. Поне при мен е предвидено когато колата загасне да изключат клапаните. Това трябва да е при всички на газ независимо каква, които са с електрически изпарители. При мен клапаните сработват може би половин секунда след като завърти стартера. Мисля, че системата следи за наличие на искра по главния кабел към дистрибуторната. Там имам два отделни кабела. Единия трябва да следи оборотите за превключването.
Каквото и да е при теб ще се оправи. Просто не стига газ до двигателя. Според мен е нещо елементарно. Дано само да работи електрониката. Сервизите или поне по-добрите/това е разтегливо и условно понятие/ би трябвало да имат софтуер за проверка на електрониката. Ако работи на бензин както трябва най вероятно няма нищо по ТАПа. А и той може да се шунтира и да си работи на бензин и на метан дори без предварение на запалването, но ще работи колата.
УСПЕХ.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: dwrbudr]
|
|
Автор |
2V6 (В движение) |
Публикувано | 04.12.06 16:26 |
|
Тая планка към купето ми се струва боядисана. Възможно е да не дава добър контакт. В тоя случай тока ще протече през тръбичката и вентила на вход на редуктора.
Пробвай да му подадеш директно 12 волта от акумулатора! Ако пусне газ значи работи. Щото може да се е спекъл нещо от късото ...
Редактирано от 2V6 на 04.12.06 16:27.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: BA3 21O11]
|
|
Автор |
dwrbudr (непознат
) |
Публикувано | 05.12.06 15:15 |
|
Оправихме работата, но се оказа това което най-малко сме очаквали. До клапана не стигаше маса. Майстора отначало вика клапана е изгорял, защото му пусна + и клапана не сработи. Изобщо не сме очаквали да няма маса, на снимка 2 добре се вижда, че клапана е хванат за редуктора, който с планка е хванат на маса. Пръскахме с контактен спрей на няколко места, но не помогна. Накрая пуснахме един кабел до минуса на акумулатора и работата заспа. Ако остане време някой ден ще се опитам да намеря къде се губи масата, макар че хората са казали "ако нещо работи не го пипай". Мерси на всички за съветите.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: 2V6]
|
|
Автор |
dwrbudr (непознат
) |
Публикувано | 06.12.06 09:43 |
|
Само да попитам при всички ли се получава тоя номер с паленето на метан?
Т.е. включва се на бензин, дава се контакт, включва се на метан и се пали. При мен не става номера, пак си пали на бензин и прехвърля след 2500 оборота.
| |
Тема
|
Re: Изгорих нещо по метановата уредба
[re: dwrbudr]
|
|
Автор | BA3 21O11 (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.12.06 12:27 |
|
Да допълня въпроса на колегата. Превключването "Бензин-газ" в положение "Бензин" и след това обратно в "Бензин-газ" мога да го направя и при подаден контакт. Говоря за цялото превключване.
Нямам никаква представа за същността на това превключване, но факта "палене направо на метан" е налице.
Колега, поздравления за оправения проблем. Задоволството от оправен проблем е голямо. Още повече е когато проблема е бил дребен, но тогава има и малко яд. Аз съм бил донякъде в грешка, казвайки, че сме с различни редуктори. Топузите са ми същите като при теб. Разликата е в стъпковия мотор на маркуча "газ към двигателя".
УСПЕХ
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|