|
Тема
|
razhod 10 gaz za 1.3 karburator
|
|
Автор |
Mr_Bean (непознат) |
Публикувано | 28.08.06 15:46 |
|
Форда ми харчи 10 газ,смесено. не ми се стружа много нормално. Кжете ми колко е нормалния разход за такава кола и как да го постигна. Ходих на сервиз да ми регулират изпаритела и като се прибрах от ауспуха миришеше на газ и започнах да си враткам сам болтчетата. Ако може да ми кажете как да се оправя щте сам ви много благодарен.
| |
Тема
|
Re: razhod 10 gaz za 1.3 karburator
[re: Mr_Bean]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 29.08.06 08:34 |
|
Ами като за начало не си казал, какъв е изпарителят и дали си с тройник с 2 регулиращи винта или с двойник с един регулиращ винт. Също така карбураторът дали е с 2 дроселови клапи или с една. Пък и теглото на колата също има значение, както и начинът на каране.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Не карам, нито съм правил такава кола, но ако никой колега с подобен автомобил не ти отговори, ето ти малко обща логика за карбуратор.
Та значи в най-общ план: приемаме, че си с двойник с един регулиращ винт. Завиваш винта напълно (за да прихванеш крайно затворено положение) и го развиваш след това на 2 оборота и половина. След това с винта/винтовете на изпарителя си настройваш ПРЕДПИСАНИТЕ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ (!!!!!!!!!!) обороти на празен ход. (Предполага се, че когато си писал този постинг преди това си се убедил, че на бензин колата работи безпроблемно.) При това положение сега на място моторът трябва да се изфорсира нормално и да не прекъсва нито при рязко подаване на газ, нито при рязко отпускане на газта от константни примерно 3-4 хил. оборота, нито да мени обороти на празен ход много повече от +/-50. Ако вече си постигнал това, то последната стъпка е да направиш пътен тест. Ако се окаже, че колата не върви, както на теб ти се иска (много вероятно), тогава отваряш още малко винта на тройника (през стъпка 1/8 до макс. 1/4 оборот) ... докато ти хареса, как върви колата. Естествено колкото повече върви, толкова повече ще харчи.
Въобще най-грубо казано през изпарителя настройваш сместа, а през винта на двойника регулираш максималния дебит.
| |
Тема
|
Re: razhod 10 gaz za 1.3 karburator
[re: VladoR]
|
|
Автор |
Mr_Bean (непознат) |
Публикувано | 30.08.06 19:57 |
|
изпарителя ми е MARINI, карбуратора е еднокамерен, колата е 900 кг, тройника е с един винт, и още нещто което забелязах за тройника , 4е неможе да затваря напално,
Сега мисля че сам постигнал някаква икономия с реглажа който сам си направих но ми е чудно дали е правилно така. Тройника сам го завил докрай но тъй като незатваря изцяло приемам чи има приток на газ :), На изпарителя има две болтчета, едното е до единия клапан което регулира колко газ щте излиза от малката трубичка която излиза от изпарителя(ако при даден контакт без да се пали двигателя не се прави нищто, след 2-3 сек тоя клапан затваря и през тая трабичка неизлиза газ), та това болтче сам го завил докрай, а другото което се намира отстраната ж която влизат маркучите за отоплението сам го развил МНОГО, при това положение колата си варви добре след като загрее, иначе ако не е загряла ми гасне и е с много ниски обороти. Забелязах че ако завивам болтчето което сам отвил докрай, трябва да отвивам другото до клапана за да даржи оборотите.
| |
Тема
|
Re: razhod 10 gaz za 1.3 karburator
[re: Mr_Bean]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 30.08.06 22:13 |
|
Тройника няма как да ти затваря до край... И ти нямаш файда да ти затваря до край...
Прочети пак това което е написал колегата, прочети и инфото на и питай...
Така с поглеждане на писанията без вникване на съдържанието и безразборно въртене на винтовете е изключено да постигнеш положителен ефект...
| |
Тема
|
Re: razhod 10 gaz za 1.3 karburator
[re: Mr_Bean]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 31.08.06 11:41 |
|
Така както си с еднокамерен карбуратор ... ако си и със смесител (плочка) над клапата на смукача, то за проблемите на студен двигател виж тук, защото студенят двигател най-вероятно ти прави мизерии НЕ ЗАРАДИ ИЗПАРИТЕЛЯ:
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=agu&Number=1946123047&page=0&view=collapsed&sb=5
И е много вероятно да продължаваш да караш с преобогатена смес.
------------------------------------------------------------------------------------
Подкрепям модератора за това, че по темата, за която иде реч тук, успех по принцип се постига 99% само със систематичен подход, а не по метода на налучкването.
Няма да е зле да си намериш схема на Твоя изпарител и да проучиш кой винт наистина какво регулира.
| |
|
|
|
|